دیپلم المثنی | مراحل و نحوه دریافت دیپلم المثنی

دیپلم المثنی | مراحل و نحوه دریافت دیپلم المثنی

جهت مشاوره در زمینه دیپلم المثنی | مراحل و نحوه دریافت دیپلم المثنی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه دیپلم المثنی بگیرم؟ دریافت مدرک دیپلم المثنی از کار هایی است که در طول مسیر ممکن است خیلی از افراد نا امیدتان کنند . به بیان ساده تر کار پر زحمتی است. اما به یاد داشته باشید با پیگیری و پافشاری و همینطور توضیح مشکل خود برای مسئولان مربوطه در هر مرحله، در نهایت موفق خواهید شد که آن را دریافت کنید.

دیپلم المثنی چیست؟

مدرک دیپلم کمی قبل تر، از مدارکی بود که برای آن المثنی صادر نمی شد و دانش آموزانی که به دلایلی آن را گم می کردند دچار مشکل می شدند . چرا که برای کار هایی مانند گرفتن اپلای خارج از کشور، شرکت در آزمون ها و یا ثبت نام دانشگاه، نیاز به مدرک خود داشتند.  از طرفی گم شدن مدرک دیپلم یا به سرقت رفتن آن همیشه نگران کننده بوده چون زمینه را برای جعل و سو استفاده از مدرک فراهم می کند. به تازگی اعلام شده که با طی مراحلی امکان صدور المثنی برای این مدرک فراهم شده است. و افرادی که دیپلم خود را گم می کنند می توانند درخواست دیپلم المثنی بدهند.

نحوه دریافت دیپلم المثنی

چگونه دیپلم المثنی بگیریم؟ از سوالاتی است متقاضیان مدرک دیپلم المثنی زیاد مطرح می کنند و در جواب ان باید بگوییم ؛ نحوه دریافت دیپلم المثنی به این صورت است که با ثبت درخواست خود و ارائه مدارک لازم و همچنین دلیلی موجه برای گم شدن دیپلم، می توانید مدرک المثنی خود را دریافت کنید. 

در صورتی که مدرک دیپلمتان توسط دانشگاه گم شده و یا از طریقی به سرقت رفته است، با کارشناسان حقوقی برای دشکایت مشورت کنید. همچنین می توانید نسبت به اخذ دیپلم المثنی اقدام کنید.

همچنین برای دریافت مدرک دیپلم المثنی خود می توانید با کارشناسان مشاور گروپ تماس گرفته و درخواست خود را مطرح کنید. کارشناسان ما درخواست شما را به انجام می رسانند.

مراحل صدور دیپلم المثنی

مراحل صدور دیپلم المثنی به شرح زیر است:

  • تنظیم استشهاد محلی مبنی بر این که اصل دیپلم مفقود شده است .(حداقل پنج نفر با اسم و اثر انگشت تایید کنند.)
  • مراجعه به کلانتری محل یا شورای حل اختلاف برای تایید استشهاد محلی 
  • دریافت نامه تایید از کلانتری یا شورای حل اختلاف
  • مراجعه به آموزش و پرورش منطقه، قسمت دایره امتحانات و ارائه نامه تایید و کپی مدارک
  • ثبت درخواست کتبی برای صدور المثنی
  • صدور مدرک دیپلم المثنی

به خاطر داشته باشید آنچه که دریافت المثنی را برای شما تضمین میکند، پیگیری مستمر و خستگی ناپذیری در این مسیر است. ممکن است پس از ثبت درخواست، مسئولان به شما بگویند که در یافت المثنی تا چندین ماه آینده طول میکشد. به حرف آنها اکتفا نکنید و درخواست خود را پیگیری کنید. در همه مراحل می توانید، شماره نامه هایى که بین ادارات رد و بدل می شود را بپرسید و پیگیر نامه  و درخواستتان باشید. با پیگیری مستمر شما برای دریافت المثنی، مدرک در مدت زمان بسیار کوتاه تری به دستتان خواهد رسید.

مدارک لازم برای صدور دیپلم المثنی

مدارک لازم برای صدور المثنی، به شرح زیر است:

  • مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی
  • اسکن کارت ملی افرادی که استشهاد نامه را امضا کرده اند.
  • ریز نمرات دوره متوسطه
  • مکاتبات با دانشگاه خارج از کشور به همراه ترجمه فارسی شان مبنی بر اینکه مدرک دیپلم را از شما درخواست کرده اند. ویژه افراد متقاضی اپلای

توجه ‼️

  • در صورتی که ریز نمرات خود را ندارید و یا آن را گم کرده اید،با مراجعه به اداره آموزش و پرورش شهر خود، می توانید به راحتی دوباره آن را دریافت کنید.
  • اگر مدت زیادی (بالای 10 سال) از دریافت دیپلمتان می گذرد و به تازگی متوجه شدید که آن را گم کرده اید برای دریافت ریز نمرات و همچنین اطلاع از جزئییات بیشتر برای دریافت المثنی، به آموزش و پرورش شهری که در آن تحصیل میکردید مراجعه کنید.

شرایط صدور دیپلم المثنی

صدور  دیپلم المثنی مانند سایر مدارک، تابع شرایطی است. طبق گفته ی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، دیپلم المثنی در صورتی برای متقاضیان صادر می شود که با دلیل موجهی آن را گم کرده باشند و در حال حاضر نیاز به اصل مدرک دارند. این افراد، با ثبت درخواست می توانند مدرک دیپلم المثنی خود را دریافت کنند. معمولا درخواست برای دیپلم المثنی از سوی آموزش و پرورش رد نمی شود، اما تمام سعی خود را بکنید که دلایلی قانع کننده برای گم شدن مدرکتان ارائه کنید. هزینه دریافت دیپلم المثنی نیز از سوالاتی است که معمولا از طرف متقاضیان مطرح می شود.

در صورتی که درخواست شما برای دریافت مدرک المثنی دیپلم رد شد، نا امید نشوید . میتوانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان در شهر خود، تقاضای تاییدیه تحصیلی الکترونیکی بکنید. در خواست شما پیگیری خواهد شد و پس از صدور، تقاضای تاییدیه تحصیلی شما توسط اداره کل اسناد کشور، برابر با اصل شده و به این ترتیب مدرک دیپلم المثنی برای شما صادر میشود.

 

دیپلم دارای استاندارد های امنیتی شد

به منظور ساماندهی و افزایش اعتبار صدور و تایید مدارک تحصیلی دانش آموزان، براساس آیین نامه ساماندهی صدور و تایید مدارک تحصیلی،گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه با اعمال بیش از شش آیتم دارای استانداردهای امنیتی شده است. این امر قطعا اقدام مؤثری در جهت پیشگیری از جعل و مقابله با سوء استفاده گران است.

 

🟡 در این مقاله شیوه دریافت مدرک دیپلم المثنی شرح داده شده است. و با مطالعه آن به راحتی میتوانید مراحل دریافت مدرک خود را پیگیری کنید.

دیپلم المثنی


🔶🔶 در ادامه میتوانید، شرایط اخذ دیپلم مجدد را مطالعه نمایید. 🔶🔶


سوالات متداول در مورد دیپلم المثنی

درصورت گم کردن مدرک پیش دانشگاهی (دیپلم) چه باید کرد؟

✅ باید درخواست صدور مدرک دیپلم المثنی را بدهید. برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست مقاله را مطالعه بفرمایید.

مدارک لازم برای دریافت دیپلم المثنی چیست؟

✅ مدارک لازم برای دریافت در مقاله ذکر شده است.

صدور دیپلم المثنی چه قدر طول می کشد؟

✅ پس طی مراحل اداری و ثبت درخواست شما معمولا بین 1 تا 6 ماه ، بسته به پیگیری خودتان ، مدرک المثنی صادر میشود.

مدرک دیپلمم به سرقت رفته است ، چه کاری باید انجام بدهم؟

✅ضمن اقدام برای دریافت دیپلم المثنی ، برای شکایت میتوانیدد با کارشناسان حقوقی مشورت کنید.

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دیپلم المثنی | مراحل و نحوه دریافت دیپلم المثنی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ف.ع

    سلام ایا میشه با کپی برابر اصل مدرک دیپلم دانشگاه ثبت نام کرد ؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی