آزمون حسابدار رسمی 1402 | شرایط شرکت و تاریخ آزمون

آزمون حسابدار رسمی Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه آزمون حسابدار رسمی 1402 | شرایط شرکت و تاریخ آزمون

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

راهنمای ثبت نام آزمون حسابدار رسمی 1402 به همراه شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در این مقاله ارائه داده شده است. ثبت نام آزمون استخدام انتخاب حسابدار رسمی هرساله از طریق سامانه تشخيص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی انجام می شود. داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون حسابدار رسمی سال 1402 را دارند، باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام باشند.

داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط ذکر شده در ادامه این مقاله در زمان مقرر می توانند به سایت ثبت نام مراجعه نموده و فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

آزمون حسابدار رسمی 1402

راهنمای ثبت نام آزمون حسابدار رسمی 1402 در ادامه مقاله بیان شده است. داوطلبان برای ثبت نام آزمون انتخاب حسابدار رسمی باید در زمان اعلام شده به سامانه تشخيص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی مراجعه نمایند و ثبت نام خود را انجام دهند. به منظور آگاهی بیشتر متقاضیان ، شرایط ، مدارک و نحوه ثبت نام آزمون حسابدار رسمی 1402 در ادامه بیان شده است.

شرایط شرکت در آزمون حسابدار رسمی 1402

شرایط شرکت در آزمون حسابدار رسمی 1402 در ادامه بیان شده است. داوطلبانی که متقاضی ثبت نام آزمون حسابدار رسمی می باشند ، در صورت دارا بودن شرایط بیان شده می توانند به سامانه ثبت نام مراجعه نمایند و نام نویسی خود را انجام دهند. بعد از پذیرش در آزمون از پذیرفته شدگان اولیه دعوت به مصاحبه استخدام حسابدار رسمی به عمل می آید.

شرایط ثبت نام آزمون حسابدار رسمی :

1588677335 64تابعیت جمهوری اسلامی

1588677335 64عدم سابقه کیفری

1588677335 64حسن شهرت به رعايت موازين شرعی و اجتماعی و عدم اعتياد به مواد مخدر

1588677335 64نداشتن سوابق سوء حرفه ای ، مالی و اداری .

1588677335 64دارا بودن مدرک تحصيلی حداقل كارشناسی معتبر در رشته حسابداری يا رشته های مشابه يا مـدارک حرفه ای شناخته شده از مجامع معتبر بين المللی .

تبصره 1: منظور از رشته های مشابه، رشته هایی هستند که به تایید هیات تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی حداقل 18 واحد از دروس آن ها حسابداری، حسابرسی و مدیریت مالی باشد

تبصره 2: دارندگان مدارک مراجع ذیصلاح حرفه ‌ای بین المللی و همچنین دارندگان مدرک دکترای حسابداری از امتحان مهارت حسابداری و ‌حسابرسی معاف می‌باشند. مراجع حرفه ای به شرح زیر می باشند:

  1. انجمن حسابداران خبره انگلستان و ولز (ICAEW)
  2. انجمن حسابداران رسمی انگلستان (ACCA)
  3. انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA)
  4. انجمن حسابداران کانادا (CPA Cananda)
  5. انجمن حسابداران خبره استرالیا و نیوزلند (CA_ANZ)
  6. انجمن حسابداران رسمی استرالیا (CPA Australia)

پذیرش مدرک از سایر مجامع حرفه ای بین المللی بسته به نظر و تصمیم هیات تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی خواهد بود.

تبصره 3: مدرک تحصیلی معادل مورد قبول نبوده و امکان ثبت نام آزمون حسابداران رسمی را نخواهید داشت.

(برای آگاهی از  سایر مجامع حرفه ای بين المللی مورد پذيرش راهنمایی های لازم را با شماره گیری 9099071613 دریافت نمایید.)

1588677335 64داشتن حداقل شش سال سابقه كار تمام وقت حسابرسی بعد از اخذ مدرک تحصيلی كارشناسی مرتبط که حداقل دو سال از آن در داخل کشور باشد(متقاضیانی که سابقه کار حسابرسی آنان حداقل 3 سال باشد و در امور حسابداری، خدمات مالی، طراحی سیستم، مدیریت مالی، تدریس حسابداری و حسابرسی در دانشگاه و موسسات آموزشی تجربه داشته باشند، با تصمیم هیات تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی، هر دو سال سابقه کارشان معادل یک سال سابقه کار حسابرسی مورد قبول واقع می گردد.

تبصره 1: اگر مدرک کارشناسی غیرمرتبط باشد ولی مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری مرتبط باشد، سوابق کاری پس از اخذ مدرک تحصیلی مرتبط ملاک خواهد بود. اما لازم به ذکر است که پذیرش مدارک تحصیلی بالاتر از لیسانس، مشروط به گذراندن حداقل 18 واحد دروس حسابداری، حسابرسی و مدیریت مالی در طول دوره های تحصیلی ذکر شده می باشد.

تبصره 2:داوطلبانی که دارای حداقل 3 سال سابقه تمام وقت در سمت حسابرسی بعد از دریافت مدرک لیسانس در سازمان حسابداری و یا موسسات حسابداری عضو جامعه حسابداران رسمی ایران هستند و یا داوطلبانی که تجارب مفید آن ها حداقل 6 سال باشد، به شرط دارا بودن سایر شرایط، می توانند در این آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی، کمبود سابقه خود را تکمیل کنند.

1588677335 64دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت در زمان صلح

آزمون حسابدار رسمی Moshavergroup.com

مدارک ثبت نام آزمون حسابدار رسمی

مدارک ثبت نام آزمون حسابدار رسمی برای تسهیل دسترسی داوطلبان در ادامه بیان شده است. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اینترنتی و مدارک مورد نیاز پس از قبولی در آزمون استخدام انتخاب حسابدار رسمی در ادامه بیان شده است:

مدارک ثبت نام آزمون انتخاب حسابدار رسمی
تصویر عکس 4*3
تصویر کارت ملی
تصویر شناسنامه
تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت
تصویر مدرک تحصیلی
فايل ريز نمرات تائيد شده درخصوص رشته های مشابه
فايل تصوير گواهی سابقه كارحسابرسی تمام وقت با ذكرنداشتن سوابق سوء حرفه ای، مالی و اداری
فايل گواهی سابقه پرداخت حق بيمه از سامانه تامين اجتماعی با ذكر رمز ورود به سامانه
فیش پرداخت اینترنتی هزینه ثبت نام (مبلغ 200 هزار تومان)

1588677335 64

مدارک استخدام حسابدار رسمی
گواهی عدم سوء پيشينه به تاييد مراجع مربوطه .
گواهی حسن عملكرد و سابقه كار حسابرسی حداقل به مدت 7 سال تمام وقت از سازمان حسابرسی يا موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ايران حسب مورد .
گواهی عدم اعتياد به مواد مخدر .
تاييديه مدرک تحصيلی يا مدارک حرفه ای مربوط از مرجع ذيربط .

سامانه تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی

سایت ثبت نام آزمون حسابدار رسمی سامانه تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir می باشد. متقاضیان استخدام حسابدار رسمی در صورت دارا بودن شرایط فوق، با تهیه مدارک لازم بریا ثبت نام می توانند در زمان اعلام شده به سایت ثبت نام آزمون حسابدار رسمی به نشانی tsh2.mefa.ir مراجعه نموده و فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل نمایند.

در بخش ثبت نام در سامانه، ورود صحيح اطلاعات شماره تلفن همراه، پست الكترونيكی و کنترل دقیق اطلاعات ثبت شده به منظور ادامه و پيگيری فرايند ثبت نام، برگزاری آزمون و اعلام نتايج ضروری است. در صورت تغيير شماره همراه و پست الكترونيكی، لازم است پس از ورود به سامانه، در كارتابل منقاضی، در سمت راست كارتابل، در قسمت ساير، روی گزينه پروفايل كليک و سپس نسبت به اعمال تغييرات اقدام نمود.

ثبت نام آزمون جامعه حسابداران رسمی 1402

نحوه ثبت نام آزمون جامعه حسابداران رسمی 1402 در ادامه بیان شده است. مطابق با راهنمای تصویری گام به گام پیش رفته و در هر مرحله ای که به مشکل برخوردید یا سوالی داشتید می توانید شماره 9099071613 تماس حاصل نمایید. ما همه روزه حتی ایام تعطیل از 8 صبح تا 12 شب پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

راهنمای ثبت نام آزمون حسابدار رسمی 1402:

  • سپس بر روی گزینه “ثبت نام در سامانه” کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

  • برای شروع فرآیند نام نویسی در سامانه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید و بعد از درج کد امنیتی، روی گزینه تایید و دریافت کد فعالسازی کلیک نمایید تا کد 6 رقمی به شماره موبایل شما پیامک شود.

نحوه ثبت نام در سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

حالا کد فعالسازی که برای شما پیامک شده است را در کادر مشخص شده وارد کنید و با کلیک بر روی دکمه تایید و ادامه به مرحله بعد هدایت می شوید.

کد فعال سازی سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

در این مرحله می بایست فرم ثبت نام در سامانه آزمون حسابدار رسمی را پر کنید و اطلاعات لازم مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس ایمیل و کلمه عبور دلخواه خود را وارد نمایید. با انتخاب گزینه ثبت حساب کاربری یا کارتابل شما در سامانه تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی ساخته می شود.

فرم سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

برای ادامه مراحل نام نویسی و مراجعه های بعدی به این سامانه باید از روش ورود به سامانه ثبت نام آزمون حسابدار رسمی tsh2.mefa.ir استفاده نمایید. یعنی مجددا به صفحه اصلی سامانه وارد شوید و این بار روی گزینه ورود بزنید. با درج کد ملی به عنوان نام کاربری و رمز عبوری که برای سامانه تعریف کرده اید وارد شوید.

  • با تکمیل فرم اطلاعات شخص مراحل ثبت نام رسما آغاز می گردد. توجه داشته باشید اطلاعات را به درستی وارد و مدارک لازم برای شرکت در آزمون حسابدار رسمی را بارگذاری نمایید.

فرم ثبت نام آزمون حسابدار رسمی Moshavergroup.com

تکمیل فرم استخدام حسابدار رسمی آزمون حسابدار رسمی Moshavergroup.com

ثبت نام آزمون حسابدار رسمی Moshavergroup.com

  • درج اطلاعات مربوط به مدرک تحصیلی یکی از مهم ترین مراحل ثبت نام در این آزمون است. همچنین مدرک تحصیلی حرفه ای بین المللی که از انجمن های مورد تایید هیات تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی اهذ شده باشد را هم در این بخش بارگذاری نمایید.

بارگذاری مدارک آزمون حسابدار رسمی Moshavergroup.com

مدرک تحصیلی آزمون حسابدار رسمی Moshavergroup.com

  • درج اطلاعات مربوط به سابقه کاری را فراموش نکنید. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین شرایط شرکت در آزمون حسابدار رسمی 1402 داشتن حداقل شش سال سابقه كار تمام وقت حسابرسی بعد از اخذ مدرک تحصيلی كارشناسی مرتبط که حداقل دو سال از آن در داخل کشور باشد، تعیین گردیده است.

سابقه کاری آزمون حسابدار رسمی Moshavergroup.com

  • فرم سوابق مدیریتی آخرین مدرکی است که باید آن را در سامانه بارگذاری کنید.

سوابق مدیریتی آزمون حسابدار رسمی Moshavergroup.com

  • بعد از ثبت اطلاعات ، به قسمت بررسی اطلاعات ثبت شده هدايت می شويد.
  • در انتها از صحت وارد شدن درست اطلاعات خود اطمينان حاصل فرمایید.
  • جهت اتمام مراحل ثبت نام و ارسال به مركز تشخيص صلاحیت حرفه ای گزينه تاييد نهايی و پرداخت اينترنتی را انتخاب نماييد .
  • با پرداخت هزینه آزمون حسابدار رسمی 1402 یک کد رهگیری از طرف سامانه تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی برای شما صادر می شود که نشان دهنده پایان موفقیت آمیز مراحل ثبت نام خواهد بود.

تاریخ آزمون حسابدار رسمی 1402

تاریخ آزمون حسابدار رسمی 1402 ، نیمه اول بهمن ماه 1402 اعلام شده است. زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون چند روز پیش از زمان برگزاری آزمون حسابدار رسمی خواهد بود و از طریق همین مقاله اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.

آزمون حسابدار رسمی به صورت تشريحی و تستی خواهد بود . سوال های حسابداری و حسابرسی حسب مورد ، با استانداردهای حسابداری و حسابرسی ايران مغايرتی نخواهد داشت و در سطحی خواهد بود كه مهارت های حرفه ای متقاضيان برای امضای گزارش های حسابرس مستقل و بازرس قانونی احراز شود.

برای آگاهی از جزئیات برگزاری آزمون و نحوه طراحی سوالات آزمون راهنمایی های لازم را از مشاوران مجموعه دریافت نمایید. شماره تماس 9099071613

نتایج آزمون حسابدار رسمی ۱۴۰۲

در پی انتشار نتایج آزمون حسابدار رسمی ۱۴۰۲ در سایت tsh2.mefa.ir داوطلبان می توانند به پروفایل حساب کاربری خود وارد شده و نام خود را در لیست پذیرفته شدگان آزمون تشخیص صلاحیه حرفه ای حسابداران رسمی جستجو کنند. 661 نفر در درس یا دروسی از آزمون سال 1402 پذیرفته شده اند و اسامی آن ها در قالب فایل pdf منتشر شده است.

پس از مشاهده کارنامه و در صورت اعتراض به اعلام نتیجه نمرات تشریحی تصحیح شده، از تاریخ 1402/02/12 تا تاریخ 1402/02/19 می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض در سامانه  tsh2.mefa.ir اقدام نمایند.

💢بدیهی است به درخواست هایی که به شیوه ای جز شیوه اعلام شده یا پس از مهلت مقرر ارسال گردد، پاسخ داده نمی شود. بنابراین از مراجعه حضوری یا ارسال فکس خودداری فرمایید. در صورت فراموشی کلمه عبور از گزینه باز نشانی رمز عبور نسبت به اختصاص رمز اقدام نمایند.


واجدین شرایط استخدام حسابدار رسمی با شرکت در آزمون می توانند شانس خود را برای حضور در این رقابت بیازمایند. به همین دلیل ما این مقاله مشاور گروپ را به بررسی مهم ترین موضوعات پیرامون آزمون حسابدار رسمی ۱۴۰۲ پرداختیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

در صورت هرگونه ابهام در رابطه با آزمون حسابدار رسمی 1402 یا بروز مشکل برای ورود به سامانه tsh2.mefa.ir می توانید با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

ما همه روزه از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نیست، با خرید بسته های تماس و تکمیل فرم مشاوره، مشاوران حوزه درخواستی شما همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول

✔️زمان ثبت نام آزمون حسابدار رسمی ۱۴۰۲ تا چه تاریخی ادامه دارد؟

✔️زمان آزمون حسابدار رسمی تا تاریخ اواسط مردادماه 1401 ادامه دارد. زمان دقیق را در مقاله مطالعه نمایید.

✔️سامانه ثبت نام آزمون حسابدار رسمی کدام است؟

✔️نشانی سایت ثبت نام حسابدار رسمی tsh2.mefa.ir می باشد. لینک ورود به سامانه تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی در این مقاله قرار داده شده است.

✔️مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام آزمون حسابدار رسمی چیست؟

✔️شرایط و مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام داوطلبان استخدام حسابدار رسمی 1402 در این مقاله بیان شده است.

4.5/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آزمون حسابدار رسمی 1402 | شرایط شرکت و تاریخ آزمون

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. پوریا

    سلام
    فقط سابقه حسابداری داشته باشیم می تونیم شرکت کنیم یا نه؟

    پاسخ
  2. الی

    کسی ک دکترای حسابداری داره لازم نیست این آزمون رو بده؟

    پاسخ
  3. الی

    ینی کسی ک دکترای حسابداری داره لازم نیست آزمون بده؟

    پاسخ
  4. الی

    سلام محل کار کجاست؟فقط تهران؟بعداز اینکه داوطلب قبول بشه
    میشه لطفا راهنمایی کنید؟

    پاسخ
  5. صادقی

    لطفاً در صورت منتشر شدن اخبار جدید، مجدد این مقاله را ویرایش کنید، ما جای دیگه ای سرچ نمیزنیم.

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی