دریافت کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲

دریافت کارنامه سبز کنکور

جهت مشاوره در زمینه دریافت کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ چگونه است؟ سایت دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری چیست؟ کارنامه سبز کنکور چه زمانی منتشر می شود؟ نحوه انتقالی و تغییر رشته با کارنامه محرمانه چگونه است؟ اطلاعات لازم برای دریافت کارنامه نهایی کنکور چیست؟ کارنامه سبز برای کدامیک از داوطلبان کاربرد دارد؟ برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با زمان و نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارنامه سبز یا کارنامه نهایی

کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه به دانش ­آموزانی که مردود نشده­ و در یکی از انتخاب­هایشان قبول شده ­اند و اکنون از انتخابی که در آن قبول شده، ناراضی هستند این اطلاعات را می­دهد که در کدام یک از انتخاب­های پایین­تر از انتخابی که در آن قبول شده­ اند می­توانستند قبول شوند؛ به عبارت دیگر، نمره قبولی آن رشته محل یا انتخاب را کسب کرده و تنها اگر آن انتخاب را بالاتر می زدند می ­توانستند در آن رشته محل قبول شوند. کارنامه سبز یا کارنامه ی محرمانه ی کنکور تنها برای کسانی که یکی از رشته های انتخابی خود را قبول شده اند قابل مشاهده است پس اگر در انتخاب رشته ی خود مردود شده اید کارنامه ی سبز ندارید.

زمان دریافت کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲

زمان دریافت کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲  حدود یک هفته تا 10 روز پس از اعلام نتایج نهایی می باشد. تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با زمان دقیق انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری از سایت سنجش منتشر نشده است. به محض انتشار اطلاعیه سازمان سنجش این مقاله بروزرسانی خواهد شد. پیش بینی می شود کارنامه نهایی کنکور سراسری تا اواسط مهرماه منتشر شود.

عمدتا کارنامه تکمیلی بین ۱ الی ۲ هفته بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری در هرسال در سایت سنجش در اختبار عموم قرار خواهد گرفت و امسال نیز پیش بینی می کنیم که در اواسط مهرماه کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ برای رویت داوطلبان کنکور روی سایت سنجش قرار گیرد.

سایت دریافت کارنامه سبز کنکور

نشانی سایت دریافت کارنامه سبز کنکور ، sanjesh.org می باشد. داوطلبان به منظور دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری باید در زمان اعلام شده به سایت سنجش مراجعه نموده و کارنامه خود را به صورت اینترنتی دریافت نمایند. ورود به سایت دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری از طریق شماره پرونده، شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد امکانپذیر است. در صورت عدم دسترسی به اطلاعات ذکر شده، جهت ورود به سامانه می توانید با شماره 9099071613 تماس گرفته و اطلاعات خود را بازیابی نمایید.

ورود به سایت دریافت کارنامه سبز کنکور

به محض انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲ لینک فوق فعال می شود.

نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری

نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری در ادامه بیان شده است. پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری ، لازم است داوطلبان با استفاده از اطلاعات ثبت نامی و مشخصات فردی به سایت سنجش مراجعه نموده و به صورت زیر کارنامه نهایی یا کارنامه سبز خود را دریافت نمایند.

توجه: در صورتی که دانشگاه مقصد، ظرفیت داشته باشد، با درخواست شما موافقت کرده و پس از موافقت دانشگاه مبدأ می توانید در دانشگاه مقصد از ترم دوم شروع به تحصیل کرده و واحدهای عمومی که در ترم اول موفق به پاس­ کردن آنها شده ­اید را تطبیق بزنید.

1588677335 64برای دریافت کارنامه سبز کنکور به سایت سنجش مراجعه نموده و از طریق منوی سمت راست گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

1588677335 64سپس بر روی لینک فعال “کارنامه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ “ کلیک نمایید.

1588677335 64با استفاده از دو روش زیر می توانید کارنامه محرمانه کنکور را دریافت کنید:

  1. روش اول : جستجو بر اساس شماره پرونده ، شماره شناسنامه و سال تولد
  2. روش دوم : جستجو بر اساس شماره داوطلبی ، شماره شناسنامه و سال تولد

در صورت فراموشی شماره داوطلبی یا شماره پرونده می توانید به بخش سیستم پاسخگویی سنجش مراجعه نموده و اطلاعات خود را به صورت اینترنتی بازیابی نمایید.

راهنمای تصویری دریافت کارنامه سبز کنکور

راهنمای تصویری دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری به منظور آشنایی بیشتر داوطلبان در ادامه بیان شده است. متقاضیان برای دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و پس از ورود به بخش کنکور سراسری بر روی لینک مربوط به ” کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ ” کلیک نمایند . در این بخش صفحه ای باز می شود که شما به دو روش می توانید کارنامه نهایی خود را مشاهده نمایید .

کارنامه سبز یا کارنامه نهایی

توضیحات کارنامه نهایی کنکور سراسری

داوطلبان پس از دریافت کارنامه سبز کنکور لازم است به توضیحات زیر توجه داشته باشند تا بتوانند کارنامه خود را به صورت دقیق بررسی نمایند. کارنامه نهایی کنکور سراسری همان فرم انتخاب رشته داوطلب می باشد که به ترتیب مورد بررسی قرار گرفته و رتبه داوطلب با رتبه آخرین نفر قبولی مقایسه شده است.

کارنامه نهایی دارای 5 ستون است:

ستون ترتیب علاقه : در این ستون ترتیب رشته محل های انتخابی داوطلب که در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری درج کرده بود نشان داده شده است .

ستون کد رشته انتخابی : در این ستون کد رشته محل های انتخابی داوطلب درج شده است .

ستون رتبه داوطلب نشانگر آن است که خود داوطلب نفر چندم در بین تمام کسانی که کد رشته مورد نظر را انتخاب کرده اند شده است .

ستون آخرین رتبه قبولی این عدد نشانگر آخرین فرد پذیرفته شده در بین همه داوطلبانی است که در یکی از انتخاب های خود کد رشته محل مورد نظر را انتخاب کرده اند .

ستون نتیجه : در این ستون انتخاب های شما به ترتیب علاقه بررسی می شود . در صورتی که در رشته محلی رتبه شما پایین تر از رتبه آخرین نفر قبولی باشد آن رشته محل به عنوان محل قبولی شما اعلام می شود و با علامت * در این ستون نشان داده می شود . در صورتی که در این ستون عددی درج شده باشد مفهوم آن در انتهای کارنامه ارائه خواهد شد .

درضمن اگر برای یکی از اولویت های پایین تر که رتبه لازم برای قبولی را کسب کرده اید درخواست دادید و موافقت نشد می توانید برای سایر انتخاب های پایین تر نیز درخواست انتقالی دهید شاید موافقت شد اما هیچ گاه و به هیچ وجه همزمان برای دو رشته محل بصورت همزمان درخواست انتقالی ندهید که عواقب آن جبران ناپذیر است.

بیشتر بخوانید : تغییر رشته با کارنامه سبز

جزئیات کارنامه سبز

با توجه به سوالات متداول داوطلبان در رابطه با بخش های مختلف کارنامه محرمانه کنکور ، جزئیات کارنامه سبز در ادامه بیان شده است. کد رشته های انتخابی، رتبه و آخرین رتبه قبولی در سهمیه در کارنامه نهایی کنکور سراسری درج شده است.

جزئیات کارنامه سبز کنکور سراسری

علامت ستاره (*) علامت ستاره در کارنامه محرمانه یعنی شما در آن رشته محل پذیرفته شده اید.
عدد 1  عدد یک یعنی رشته های دارای شرایط خاص را در فرم انتخاب رشته خود قرار داده اید. (رشته های دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه شاهد و ..)
عدد 2  عدد 2 یعنی برای مصاحبه در یکی از دانشگاه های نیمه متمرکز دعوت شده اید.
عدد 3  عدد 3 نشان دهنده آن است که در سهمیه دیگری به جز سهمیه نهایی خود ، پذیرفته شده اید. (مثلا داوطلبان سهمیه های 5 درصد و 25 درصد مجاز به استفاده از سهمیه خود نبوده اند و سهمیه مناطق برایشان در نظر گرفته شده است)
عدد 4 عدد 4 در کارنامه محرمانه یعنی وضعیت علمی شما توسط آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در حال بررسی است.
عدد 5 عدد 5 در کارنامه سبز یعنی،  داوطلب نمره لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان را نداشته است.
عدد 7 عدد 7 در کارنامه سبز یعنی اینکه داوطلب در مرحله مصاحبه رشته ها ، واجد شرایط لازم نبوده است. (شرط سنی ، شرط معدل ، غیبت مصاحبه و…)
عدد 8 عدد 8 به معنای قبولی در رشته های چند گروهی تک ظرفیتی دانشگاه فرهنگیان است که در آن رشته ها ، پذیرش از گروه آزمایشی که داوطلب ، دارای نمره کل بیشتری بوده است صورت گرفته یا اینکه داوطلب ضوابط انتخاب این رشته را نداشته است.
عدد 9  عدد 9 در کارنامه سبز نشان دهنده آن است که وضعیت علمی داوطلب برای قبولی در دانشگاه های  دانشگاه های شاهد ، بقیه الله(عج) ، دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران ، بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی ، غیرانتفاعی رفاه و علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری در دست بررسی است.

نمونه کارنامه سبز ، کارنامه نهایی ، کارنامه محرمانه کنکور

کارنامه سبز کنکور

بخش های مختلف کارنامه سبز محرمانه
ترتیب علاقه این ستون ترتیب علاقه مندی انتخاب های داوطلب را براساس فرم انتخاب رشته کنکور سراسری نشان می دهد.
کد رشته انتخابی کد رشته محل های انتخابی براساس دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری
رتبه داوطلب نشان دهنده رتبه داوطلب در این رشته محل پس از مقایسه با تمام انتخاب کنندگان این رشته می باشد.
آخرین رتبه قبولی نشان دهنده رتبه آخرین نفر قبولی در بین انتخاب کنندگان این رشته محل
نتیجه علامت * : یعنی داوطلب در این رشته محل پذیرفته شده است.

اعداد 1 تا 9 : مفهوم هریک از اعداد در جزئیات کارنامه سبز بیان شده است.

نحوه استفاده از کارنامه سبز

نحوه استفاده از کارنامه سبز و انتقالی با استفاده از کارنامه محرمانه کنکور چگونه است؟

🔻روش اول : داوطلبان برای انتقالی با کارنامه سبز در صورت دارا بودن شرایط بیان شده، لازم است به دانشگاه مقصد مراجعه نمایند. در صورتی که دانشگاه مقصد ظرفیت پذیرش دانشجو را داشته باشد، پس از اخذ موافقت از دانشگاه مبدا می توانند در دانشگاه مقصد ثبت نام نموده و به ادامه تحصیل بپردازند.

🔻روش دوم : داوطلبانی که درخواست تغییر رشته خود را دارند، می توانند در زمان مقرر به سایت سنجش ، قسمت سیستم پاسخگویی سنجش مراجعه نموده و درخواست خود را مبنی بر بررسی اشتباه در انتخاب رشته سازمان سنجش و تقاضای بررسی اولویت بعدی ثبت نمایند. زمان دقیق مراجعه به سایت سنجش و ثبت درخواست مبنی بر بررسی اولویت های بعدی ، از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

🔻🔻🔻سازمان سنجش هیچ مسئولیتی برای انتقال و جا به جایی بین انتخاب ها و اولویت های پایین تر را نپذیرفته است و این مسئله به دانشگاه مبدا ( دانشگاهی که در کارنامه نهایی در آن پذیرفته شده اید) و دانشگاه مقصد ( دانشگاهی با اولویت پایین تر در لیست شما که در کارنامه سبز متوجه شده اید شرایط پذیرش در آن را دارید) بستگی دارد.

شرایط انتقالی با کارنامه محرمانه

شرایط انتقالی با کارنامه محرمانه در ادامه بیان شده است. داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط بیان شده می توانند با استفاده از کارنامه سبز رشته خود را تغییر دهند.

1588677335 64برای تغییر رشته و انتقالی با کارنامه سبز ، باید حتما فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام داده باشید.

1588677335 64کارنامه سبز تنها برای داوطلبانی که انتخاب رشته را انجام داده اند ، منتشر می شود.

1588677335 64کارنامه سبز برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته نشده اند، صادر نخواهد شد

1588677335 64کارنامه سبز تنها برای داوطلبانی کاربرد دارد که در مرحله انتخاب رشته کنکور پذیرفته شده اند. بنابراین داوطلبان مردود شرایط استفاده از کارنامه سبز برای تغییر رشته و انتقالی را نخواهند داشت.

1588677335 64در صورتی که رتبه داوطلب از رتبه آخرین فرد قبولی کوچک تر یا مساوی باشد داوطلب در آن انتخاب ها شانس تغییر رشته و یا انتقالی با استفاده از کارنامه سبز را دارد.

1588677335 64امکان تغییر رشته و دانشگاه با استفاده از کارنامه سبز، فقط برای دانشگاه های سراسری کاربرد دارد.

1588677335 64درخواست انتقالی با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری ، فقط با موافقت دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد انجام می پذیرد.

1588677335 64سازمان سنجش وظیفه ای برای انتقالی داوطلبان با استفاده از کارنامه سبز ندارد.

سوالات پرتکرار کارنامه محرمانه کنکور

سوال پاسخ
کارنامه سبز کی منتشر می شود؟ کارنامه محرمانه کنکور سراسری چند روز پس از اعلام نتایج نهایی منتشر می شود.
کارنامه محرمانه از چه سایتی منتشر می شود؟ داوطلبان برای دریافت کارنامه محرمانه باید به سایت سنجش sanjesh.org مراجعه نمایند.
امکان تغییر رشته با استفاده از کارنامه سبز برای دانشگاه آزاد وجود دارد؟ امکان تغییر رشته و دانشگاه با استفاده از کارنامه سبز، فقط برای دانشگاه های سراسری کاربرد دارد.
داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته نشده اند می توانند کارنامه سبز را دریافت کنند؟ کارنامه سبز برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته نشده اند، صادر نخواهد شد
اطلاعات لازم برای دریافت کارنامه نهایی چیست؟ شماره شناسنامه / شماره پرونده / سال تولد
علامت ستاره در کارنامه سبز نشان دهنده چیست؟

علامت ستاره (*) یعنی شما در آن رشته محل پذیرفته شده اید.

راهنمای دریافت کارنامه سبز کنکور در این مقاله بیان شد. در صورن هرگونه ابهام در رابطه با دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری و دریافت مشاوره در رابطه با نحوه انتقالی با استفاده از کارنامه سبز کنکور، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

کارنامه محرمانه کنکور چه زمانی منتشر می شود؟

کارنامه سبز یا کارنامه نهایی کنکور معمولا 10 روز پس از اعلام نتایج نهایی منتشر می شود.

ورود به سایت دریافت کارنامه سبز کنکور چیست؟

ورود به سایت دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری از طریق شماره پرونده، شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد امکانپذیر است.

کارنامه سبز برای چه داوطلبانی کاربرد دارد؟

کارنامه سبز یا کارنامه ی محرمانه ی کنکور تنها برای کسانی که یکی از رشته های انتخابی خود را قبول شده اند قابل مشاهده است پس اگر در انتخاب رشته ی خود مردود شده اید کارنامه ی سبز ندارید.

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دریافت کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ن

    سلام لطفا بگین من چطور میتوانم تمامی انتخاب رشته هایم راببینم اخه کارنامه سبز تا قبولی نشان میدهد

    پاسخ
  2. ن

    کارنامه نهایی تا شماره قبولی 88 رانشان میدهد چطور تاشماره 150را ببینم

    پاسخ
  3. Sara

    سلام .ببخشید من نمیدونستم استفاده از کارنامه سبز مدت محدود داره من بهداشت حرفه ای کرماشاه قبول شدم تو کارنامه سبز بهداشت عمومی اسداباد اوردم الان میخوام بهداشت عمومی اسداباد برم لا توجه به اینکه مهلت تغییر رشته ازطریق سایت سنجش تموم شده الان من باید چکار کنم راه حل دیگه ای وجود داره بدام؟؟

    پاسخ
  4. گلنوش احمدی

    سلام من انتخاب رشته با سوابق تحصیلی شرکت کردم و دانشگاه روزانه قبول شدم میخاستم بدونم با سوابق تحصیلی هم کارنامه سبز داره؟و اینکه چون دیتر تر از با ازمون نتایج اعلام میشه چ موقع کارنامه سبز اعلام میشه

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی