تغییر رشته با کارنامه سبز

تغییر رشته با کارنامه سبز

جهت مشاوره در زمینه تغییر رشته با کارنامه سبز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به یکی از سوالات متداول داوطلبان کنکور سراسری در رابطه با نحوه تغییر رشته با کارنامه سبز پرداخته ایم. کارنامه سبز کنکور سراسری حدود 10 روز پس از اعلام نتایج نهایی منتشر می شود. داوطلبان در زمان اعلام شده به منظور دریافت کارنامه سبز کنکور باید به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایند.

داوطلبان توجه داشته باشند، کارنامه سبز تنها برای داوطلبانی که فرآیند انتخاب رشته خود را انجام داده باشند، صادر می شود و اما شرایط انتقالی و تغییر رشته با کارنامه سبز چگونه است؟ تغییر رشته با کارنامه سبز چه زمانی آغاز می شود؟ برای ثبت درخواست تغییر رشته با کارنامه سبز به چه سایتی مراجعه کنیم؟ برای کسب اطلاعات تکمیلی تر با ما همراه باشید.

تغییر رشته با کارنامه سبز چگونه است؟

یکی از سوالات متداول داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری این است که، نحوه تغییر رشته با کارنامه سبز چگونه است؟

کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ یا همان کارنامه نهایی یا محرمانه بعد از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت و در آن رتبه داوطلب در تمامی انتخاب های مندرج در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری در مقایسه با آخرین رتبه پذیرفته شده در کنکور سراسری مشخص شده است.

چند روز پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه از طریق سایت سازمان سنجش کشور منتشر می شود. کارنامه سبز تنها برای داوطلبانی که انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام داده باشند صادر خواهد شد. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی، از رشته و دانشگاه قبولی رضایت نداشته باشند، در صورت دارا بودن شرایط انتقالی می توانند نسبت به تغییر رشته با کارنامه سبز اقدام نمایند.

برای تغییر دانشگاه و رشته با کارنامه سبز ، باید نمره و رتبه اکتسابی شما در رشته مورد تقاضا ، بهتر از رتبه آخرین فرد پذیرفته شده همان رشته محل باشد و در غیر این صورت مجاز به دریافت انتقالی نخواهید بود.

زمان تغییر رشته با کارنامه سبز

زمان تغییر رشته با کارنامه سبز ۱۴۰۲ پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری مشخص خواهد شد. کلیه داوطلبانی که انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ را انجام داده اند پس از اعلام نتایج نهایی، در صورتیکه از رشته و دانشگاه محل قبولی خود رضایت ندارند، می توانند در بازه مشخص شده و در صورت دارا بودن شرایط انتقالی با کارنامه سبز ، نسبت به تغییر رشته خود با کارنامه سبز کنکور سراسری اقدام نمایند.

زمان دقیق تغییر رشته داوطلبان با کارنامه سبز کنکور سراسری به زودی از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط تغییر رشته با کارنامه سبز

شرایط تغییر با کارنامه سبز به منظور آگاهی بیشتر متقاضیان در ادامه بیان شده است. داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط تغییر رشته با کارنامه سبز که در ادامه بیان شده است، می توانند رشته و دانشگاه خود را تغییر دهند.

  1. برای تغییر رشته و انتقالی با کارنامه سبز ، باید حتما فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام داده باشید.
  2. کارنامه سبز تنها برای داوطلبانی که انتخاب رشته را انجام داده اند ، منتشر می شود.
  3. کارنامه سبز برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته نشده اند، صادر نخواهد شد
  4. کارنامه سبز تنها برای داوطلبانی کاربرد دارد که در مرحله انتخاب رشته کنکور پذیرفته شده اند. بنابراین داوطلبان مردود شرایط استفاده از کارنامه سبز برای تغییر رشته و انتقالی را نخواهند داشت.
  5. در صورتی که رتبه داوطلب از رتبه آخرین فرد قبولی کوچک تر یا مساوی باشد داوطلب در آن انتخاب ها شانس تغییر رشته و یا انتقالی با استفاده از کارنامه سبز را دارد.
  6. امکان تغییر رشته و دانشگاه با استفاده از کارنامه سبز، فقط برای دانشگاه های سراسری کاربرد دارد.
  7. درخواست انتقالی با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری ، فقط با موافقت دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد انجام می پذیرد.
  8. سازمان سنجش وظیفه ای برای انتقالی داوطلبان با استفاده از کارنامه سبز ندارد.

چگونه با کارنامه سبز انتقالی بگیریم

چگونه با کارنامه سبز انتقالی بگیریم ؟ نحوه انتقالی و تغییر رشته با کارنامه محرمانه در ادامه بیان شده است. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی از رشته قبولی خود رضایت نشده باشند، در صورت دارا بودن شرایط تغییر رشته با کارنامه سبز که در مقاله بالا بیان شد، می توانند نسبت به انجام مراحل انتقالی خود اقدام نمایند.

نحوه تغییر رشته با کارنامه سبز :

1588677335 64روش اول : داوطلبان برای انتقالی با کارنامه سبز در صورت دارا بودن شرایط بیان شده، لازم است به دانشگاه مقصد مراجعه نمایند. در صورتی که دانشگاه مقصد ظرفیت پذیرش دانشجو را داشته باشد، پس از اخذ موافقت از دانشگاه مبدا می توانند در دانشگاه مقصد ثبت نام نموده و به ادامه تحصیل بپردازند. برای آگاهی از نحوه تطبیق دروس می توانید راهنمایی های لازم را با شماره گیری 9099071613 دریافت نمایید.

1588677335 64روش دوم : داوطلبانی که درخواست تغییر رشته خود را دارند، می توانند در زمان مقرر به سایت سنجش ، قسمت سیستم پاسخگویی سنجش مراجعه نموده و درخواست خود را مبنی بر بررسی اشتباه در انتخاب رشته سازمان سنجش و تقاضای بررسی اولویت بعدی ثبت نمایند. زمان دقیق مراجعه به سایت سنجش و ثبت درخواست مبنی بر بررسی اولویت های بعدی ، از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

🔻🔻🔻سازمان سنجش هیچ مسئولیتی برای انتقال و جا به جایی بین انتخاب ها و اولویت های پایین تر را نپذیرفته است و این مسئله به دانشگاه مبدا ( دانشگاهی که در کارنامه نهایی در آن پذیرفته شده اید) و دانشگاه مقصد ( دانشگاهی با اولویت پایین تر در لیست شما که در کارنامه سبز متوجه شده اید شرایط پذیرش در آن را دارید) بستگی دارد.

مشاوره تغییر رشته با کارنامه سبز

کلیه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و فرآیند انتخاب رشته خود را انجام داده اند، در صورتیکه پس از اعلام نتایج نهایی از دانشگاه و رشته قبولی خود رضایت نداشته باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته و انتقالی با موافقت دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد اقدام نمایند.

در صورتی که رتبه داوطلب از رتبه آخرین فرد قبولی کوچک تر یا مساوی باشد داوطلب در آن انتخاب ها شانس تغییر رشته و یا انتقالی با استفاده از کارنامه سبز را دارد.

به بیانی ساده : رتبه از مقایسه نمره کل داوطلبان در سهمیه مورد نظر با هم به دست می آید . سازمان سنجش داوطلبان را بر اساس نمره کل ( تراز ) و به صورت نزولی مرتب می کند و به بالاترین نمره کل رتبه 1 و دومین نمره کل رتبه 2 و … می دهد . به عنوان مثال اگر بالاترین تراز کسب شده توسط داوطلب تجربی 13000 باشد سازمان سنجش رتبه 1 را به او می دهد و مابقی رتبه ها متناسب با تراز به داوطلبان از 2 تا… اختصاص داده می شود . بنابراین هر چه تراز اکتسابی داوطلب بالاتر ، به تبع آن رتبه داوطلب پایین تر خواهد بود و شانس قبولی او بیش تر می باشد .

اگر رتبه داوطلب در رشته محلی پایین تر از رتبه آخرین نفر قبولی باشد ، داوطلب در آن رشته محل پذیرفته شده و با علامت * نمایش داده می شود .

سوالات پرتکرار تغییر رشته با کارنامه محرمانه
سوال پاسخ
کارنامه سبز کدامیک از داوطلبان کنکور سراسری صادر می شود؟ کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲  برای تمام داوطلبایی که در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کرده اند ، منتشر می شود.
کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲ کی و کجا منتشر می شود؟ کارنامه سبز کنکور تقریبا یه هفته بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ، از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.
پس از دریافت کارنامه محرمانه می تونیم واسه اولویت های بالاتر از قبولیمون به سازمان سنجش درخواست بزنیم؟ خیر ، داوطلبان می تونن بعد از بررسی کارنامه سبز کنکورشون ، اگه تو اولویت های بعد از قبولی نهاییشون ، قبولی رشته محلی رو آورده بودن ، واسه تحصیل تو اون رشته محل به سازمان سنجش درخواست بزنن و امکان درخواست واسه کد رشته محل هایی که حد نصاب رو نیاوردن وجود نداره .

برای دریافت مشاوره تغییر رشته با کارنامه سبز ، نحوه خواندن کارنامه محرمانه کنکور سراسری و کاربردهای کارنامه سبز کنکور سراسری می توانید با مشاوران مجرب مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

چگونه کارنامه سبز کنکور سراسری را دریافت کنیم؟

داوطلبان برای دریافت کارنامه سبز لازم است به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

نحوه تغییر رشته با کارنامه سبز چگونه است؟

راهنمای انتقالی و تغییر رشته با کارنامه سبز کنکور در این مقاله بیان شده است.

رتبه لازم برای قبولی با استفاده از کارنامه سبز چند است؟

در صورتی که رتبه داوطلب از رتبه آخرین فرد قبولی کوچک تر یا مساوی باشد داوطلب در آن انتخاب ها شانس تغییر رشته و یا انتقالی با استفاده از کارنامه سبز را دارد.

آیا با کارنامه سبز میتوان تغییر رشته داد ؟

تغییر رشته با کارنامه سبز تحت شرایط خاص امکان پذیر می باشد که در این نوشته به آن پرداخته ایم.

3.5/5 - (19 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تغییر رشته با کارنامه سبز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مریم

    کارنامه سبزتون چجوری دیدید من الان نیازش دارم تا حالا نگرفتم کنکور ۱۴۰۱ دادم میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
  2. بهنام

    سلام خسته نباشید
    من مکانیک روزانه قبول شدم سبزوار میخوام بدونم میشه با کارنامه سبز انتقالی گرفت برا همین رشته شهید چمران اهواز

    پاسخ
  3. محمد

    سلام خسته نباشید من دانشگاه دولتی رشته فقه و مبانی حقوق بودم و الان رفتم دانشگاه آزاد و رشته حقوق خواستم بدونم امکانش هست با کارنامه سبز به اولویت بعدی خودم برم

    پاسخ
  4. محمد

    سلام من از دانشگاه دولتی انصراف دادم و رفتم آزاد آیا می تونم از کارنامه سبز استفاده کنم و به اولویت بعدی خودم برم
    لطفا پاسخ بدید چندبار پرسیدم ولی جواب ندادین با تشکر

    پاسخ
  5. محمد

    سلام من از دانشگاه دولتی انصراف دادم و رفتم آزاد آیا امکانش هست با کارنامه سبز بتونم به الویت بعدی خودم برم ؟

    پاسخ
  6. اری

    سللم من از دانشگاه دولتی انصراف دادم و رفتم آزاد آیا امکانش هست که از کارنامه سبز استفاده کنم و به اولویت بعدی خودم برم

    پاسخ
  7. مهراد

    سلام و وقت بخیر
    من در حال حاضر در دانشگاه خوارزمی واحد کرج به صورت روزانه رشته ی جامعه شناسی میخونم و هنوز ترم اولم تموم نشده ورودی ۱۴۰۱ هستم
    اما توی کارنامه سبزی که قبل از رفتن به دانشگاه اومد روی همین جامعه شناسی که قبول شدم کد ۳*خورده بود
    خواستم ببینم این چه معنایی میده ایا میتونم بعد از ترم اول بیام و همین رشته رو تو شهر خودم اصفهان بخونم اگه بخوام تغییر رشته بدم باید چیکار کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  8. علی

    کارنامه سبز آخر نیمسال اول توسط سنجش به دانشگاه محل قبولی ارسال میشود

    پاسخ
  9. شیداامرایی نیا

    سلام وقتتون بخیر. من امسال پزشکی روزانه نیمسال دوم کرمانشاه قبول شدم ولی میخوام درخواست بدم برای جا به جا شدن توی دانشگاه خرم آباد. گفتن کارنامه سبز میخواد ولی نمیدونم چجوری دریافتش کنم، کارنامه سبز امسال ناقصه ممنون میشم راهنمایی کنید🙏🏻

    پاسخ
  10. حسین

    سلام من مترجمی روزانه دانشگاه ولیعصر رفسنجان قبول شدم ولی از آن رضایت ندارم می‌توانم با کارنامه محرمانه انتقالی و تغییر رشته بدهم؟

    پاسخ
  11. شیده

    سلام
    ببخشید میخواستم بدونم امکان تغییر رشته با کارنامه سبز از علوم کامپیوتر به مهندسی کامپیوتر وجود داره؟

    پاسخ
  12. نگار

    سلام خسته نباشید
    من امسال علوم کامپیوتر روزانه فردوسی مشهد قبول شدم ولی هم بخاطر دور بودن(کرمانی هستم)هم چون به مهندسی کامپیوتر علاقه بیشتری دارم میتونم با کارنامه سبز به دانشگاه باهنر مهندسی کامپیوتر انتقالی بگیرم؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی