شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور 1403

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1403

جهت مشاوره در زمینه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403 خواهیم پرداخت. داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی باشند. داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری 1403 را دارند، در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند با تهیه مدارک و اطلاعات فردی مورد نیاز، در زمان مقرر فرآیند ثبت نام خود را از طریق سایت سنجش کشور انجام دهند. برای آگاهی از شرایط عمومی و اختصاصی، شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی، شرایط ثبت نام داوطلبان غیر ایرانی، این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد و داوطلبان با تهیه مدارک و اطلاعات لازم می توانند فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری

برای انجام فرآیند ثبت نام کنکور سراسری، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403

اگر شما هم متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در سال 1403 هستید، راهنمای کلی آزمون می‌تواند اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهد. در این گفتار، با شرایط عمومی و شرایط اختصاصی شرکت در آزمون سراسری سال 1403 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کل کشور و پرسش هایی که معمولا برای داوطلبان مطرح می شود می پردازیم.

شرایط عمومی داوطلبان

  1. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی
  2. عدم احراز عناد (نه اعتراض) به جمهوری اسلامی
  3. نداشتن فساد اخلاقی
  4. عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی 

  • دارا بودن گواهینامه دوره پیش دانشگاهی یا دیپلم سه ساله نظام جدید یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  • پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال گذشته، در صورت ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1403، فقط مجاز به انتخاب رشته در دروه های غیر روزانه می باشند.
  • دانشجویان دوره های نوبت دوم، ظرفیت مازاد، پردیس خودگردان، مجازی، پیام نو، دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، می توانند بدون انصراف از تحصیل، می توانند در آزمون سراسری 1403 ثبت نام نمایند.
  • دانش آموختگان مقطع کارشناسی در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی، در صورت دارا نبودن هر گونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم، می توانند ادامه تحصیل دهند.
  • دانش آموختگان مقطع کارشناسی در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، می توانند ادامه تحصیل دهند.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری

نکات مهم  کنکور سراسری

یک داوطلب نمی‌تواند هم‌زمان در همه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی ثبت‌نام کند؛ اما می‌تواند درصورتی‌که واجد شرایط است، در گروه آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی ثبت‌نام نماید؛ اما گفتیم که ۷ سیستم آموزشی برای شما در آزمون سال 1403 در دسترس است که عبارت‌اند از:‌

  • دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی
  • پردیس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • دوره نیمه‌حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی
  • دوره‌های مجازی و بین‌المللی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی
  • دانشگاه پیام نور
  • مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی

سایر شرایط کنکور سراسری

  • دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته رشته های دکتری عمومی پزشکی، دکتری حرفه ای دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متقاضی تحصیل مجدد، در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند در مقاطع دکتری عمومی رشته های پزشکی و داروسازی ادامه تحصیل دهند:
  1. نداشتن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی و نداشتن تعهدات سهمیه بومی یا سهمیه مناطق محروم
  2. نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  3. انجام خدمان موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای مشمولین این قانون الزامی می باشد.

سایر شرایط  کنکور 1403

الف) داشتن دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه و یا گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی که حداکثر تـا تـاریخ 1403/06/31 اخذ شود و یا داشتن مدرک کاردانی (فوق‌ دیپلم).

تبصره 1 -دارندگان مدرک کاردانی (فوق‌دیپلم) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دارندگان مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنـی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش و همچنین آن دسته از داوطلبان مذکور کـه حـداکثر تـا 1403/06/31 در مقطـع کـاردانی (فوق‌دیپلم) فارغ‌التحصیل می‌شوند، حق ثبت‌نام در آزمون سراسری را خواهند داشت.

تبصره 2 –فارغ‌التحصیلان دوره کاردانی رشته‌های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی به شرطی می‌توانند در آزمون سراسـری سـال 1403 شـرکت نمایند که خدمات قانونی مقرر را تا تاریخ 1403/6/31 و یا 1403/11/30 به پایان برسانند.

بدیهی است این قبیل از فارغ‌التحصیلان در صورت موفقیت، به هنگام ثبت‌نام در رشته قبولی باید گواهی پایان طرح نیروی انسانی را ارائه نمایند.

تبصره 3 –فارغ‌التحصیلان دوره کاردانی رشته‌های تحصیلی گروه‌های آموزشی غیرپزشکی حـداکثر تـا 1403/6/31 بـه شـرطی می‌توانند در آزمون سراسری سال 1403 شرکت نمایند که تعهدات و خدمات قانونی را انجام داده باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام داوطلبان غیر ایرانی 

داوطلبان غیر ایرانی علاوه بر شرایط اختصاصی و عمومی ثبت نام باید دارای شرایط زیر نیز باشند، در صورت نداشتن شرایط لازم، قبولی و پذیرش آنها لغو خواهد شد. شرایط اختصاصی ثبت نام اتباع غیر ایرانی در کنکور سراسری به شرح زیر است:

داوطلبان غيرايرانی، که شرايط شركت در آزمون سراسری را دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور و ورود به بخش لینک سامانه اتباع غیر ایرانی، پس از تكميل اطلاعات، كد پيگيری (13 رقمی) را دريافت نمايند. شرایط ثبت نام داوطلبان غیر ایرانی برای شرکت در کنکور سراسری به شرح زیر است:

شرایط ثبت نام داوطلبان غیر ایرانی در کنکور سراسری
فقط اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای “اقامت قانونی”، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری می باشند.
متقاضیان تحصیل غیر ایرانی، مجاز به انتخاب رشته در مناطق غیرمجاز تردد و اسکان اتباع غیر ایرانی مندرج در پايگاه اينترنتی سازمان سنجش آموزش کشور نمی باشند.
متقاضيان تحصيل غيرايرانی پذيرفته شده در مناطق غيرمجاز، می توانند بر اساس كسب حدنصاب نمره علمی، در اولين كد رشته تحصيلی منطقه مجاز، طبق كارنامه قبولی و كاربرگ انتخاب رشته های تحصيلی آزمون سراسری، ادامه تحصيل دهند.
جمهوری اسلامی ايران هيچگونه تعهدی در خصوص صدور مجوز اقامت برای خانواده متقاضیان تحصیل به استثناء همسر و فرزندان دانشجويان ندارد.
دانشجویان غیر ایرانی به دلیل تابعیت غیر ایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نمی باشند.
تحصیل متقاضیان در موسسات آموزش عالی و یا مراکز جامعه المصطفی(ص) و مركزآموزش عالی
اهل بیت (ع) به صورت همزمان ممنوع است.

شرایط ثبت نام دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته های پزشکی

دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته رشته های دکتری عمومی پزشکی، دکتری حرفه ای دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متقاضی تحصیل مجدد، در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند در مقاطع دکتری عمومی رشته های پزشکی و داروسازی ادامه تحصیل دهند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری نظام جدید برای دانش آموختگان ارشد رشته های پزشکی:

  1. نداشتن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی و نداشتن تعهدات سهمیه بومی یا سهمیه مناطق محروم
  2. نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  3. انجام خدمان موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای مشمولین این قانون الزامی می باشد.

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی

دانشجويان دوره های غیر روزانه به شرط نداشتن منع نظام وظيفه، ميتوانند هم زمان با تحصيل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل براي شركت در آزمون سراسری سال 1403 ثبت نام نمايند و در صورت قبولی، بايد فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جديد محل تحصيل خود ارائه دهند.

****دانشجويان دوره روزانه (ورودی سال 1397 و قبل از آن)، برای شركت در آزمون سراسری 1403 بايد با تكميل فرم شماره (2 ) (مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری) و تاييد دانشگاه محل تحصيل، انصراف قطعی خود را اعلام كنند. و بند 33 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

دانشجويان رشته های روزانه، كه بدون انصراف در آزمون سراسری 1403 ، قبول شوند، متخلف محسوب می شوند و اجازه ثبت نام در رشته جديد را ندارند.

***دانشجويانی كه در سال های قبل، انصراف قطعی داده اند و به تحصيل بازنگشته اند، برای شركت در آزمون سراسری امسال، فقط كافی است بند 33 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

داوطلبانی که شرایط ثبت نام را ندارند

داوطلبانی که شرایط ثبت نام در کنکور سراسری 1403 را ندارند
مشمولانی كه در مقطع كاردانی فارغ التحصیل شده اند، مجاز به شركت در آزمون سراسری نمی باشند. اين افراد فقط می توانند در مقطع كارشناسی ناپيوسته (كاردانی به كارشناسی ناپيوسته) تحصيل خود را ادامه دهند
مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون سراسری و قبولی در آن، معافيت تحصيلی برای آنان صادر نگرديده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نمی باشند
دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت يا دريافت معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند.
داوطلبانی که در کنکور سراسری سال گذشته در دوره روازنه قبول شده اند.

شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری | محرومیت از کنکور سراسری

شرایط ثبت نام مجدد کنکور 1403 | شرایط ثبت نام مجدد برای دانشجویان روزانه چگونه است ؟

مدارک لازم برای کنکور 1403

در مقاله بالا شرایط ثبت نام کنکور سراسری به صورت کامل بیان شد. داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند با تهیه مدارک تحصیلی وطلاعات فردی لازم می توانند ثبت نام خود را انجام دهند. مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 در ادامه مقاله گردآوری شده است:

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام کنکور سراسری

داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری باید یکی از مدارک زیر را داشته باشند:

  • دیپلم نظام آموزشی جدید در یکی از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای یا کاردانش
  • دیپلم چهار ساله نظام قدیم
  • گواهینامه دوره پیش دانشگاهی
  • یکی از مدارک کاردانی (فوق دیپلم)

نکته 1 : مدارک تحصیلی باید تا 31 شهریور 1403 دریافت شوند.

نکته 2 : داوطلبانی که با مدرک کاردانی قصد ثبت نام در کنکور سراسری 1403 را دارند، باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند.

نکته 3 : داوطلبانی که دو مدرک دیپلم دارند، می توانند با یکی از دو مدرک خود اقدام به ثبت نام نمایند.

مدارک ثبت نام

مدارک فردی و اطلاعات لازم برای تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور سراسری در ادامه مقاله بیان شده است.

  1. شناسنامه و کارت ملی
  2. شماره سریال کارت اعتباری
  3. کد سوابق تحصیلی دیپلم یا کد سوابق پیش دانشگاهی
  4. کد منطقه و کدپستی (کد 10 رقمی ) محل سکونت
  5. کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا / داوطلبان مرد، بايد وضعيت نظام وظيفه خود را به صورت “كد عددی” در فرم ثبت نام اعلام كنند.
  6. معدل کتبی دیپلم
  7. معدل کل دیپلم
  8. کد پیگیری 12 رقمی سهمیه ایثارگران و رزمندگان
  9. کد 13 رقمی داوطلبان غیر ایرانی
  10. فایل عکس اسکن شده
  11. نام خانوادگی، نام و نام پدر
  12. شماره شناسنامه / سری شناسنامه / سریال شناسنامه / شماره ملی / تاریخ تولد
  13. کد بخش محل تولد / کد منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم
  14. کد دانش آموزی مقطع دیپلم / کد عنوان دیپلم (عدد دو رقمی ) / کد عنوان مدرک پیش دانشگاهی (داوطلبان نظام قدیم)
  15. سال، ماه و روز اخذ مدرک دیپلم
  16. کد بخش محل اخذ مدرک دوم دبیرستان برای داوطلبان نظام قدیم
  17. معدل کل دیپلم / معدل کتبی نهایی
  18. کد پیگیری 12 رقمی سهمیه ایثارگران
  19. کد 13 رقمی برای داوطلبان غیرایرانی
  20. شماره تلفن همراه / تلفن ثابت / آدرس دقیق محل سکونت / کدپستی

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی | dipcode.medu.ir

ویژگی های عکس اسکن شده داوطلبان

اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰*۲۰۰
عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد
عکس تمام رخ ۴*۳ یا ۴*۶ که در سال جاری گرفته شده باشد
تصویر داوطلب باید، کاملا واضح و بدون اثر مهر ، منگنه و هرگونه لکه باشد
اسکن عکس از روی کارت های شناسایی کارت ملی ، شناسنامه و مدارک مشابه قابل قبول نیست

فرصت ثبت‌نام ۷ گانه

توجه داشته باشید که در سال 1403 همچون سال های اخیر، ثبت‌نام در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کاملا به‌صورت اینترنتی با خرید کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) برای ثبت‌نام در آزمون‌های گروه های آزمایشی ۵ گانه و شرکت در ۷ سیستم آموزشی متفاوت است.

گروه های آزمایشی ۵ گانه عبارت‌اند از:‌

  • گروه آزماشی علوم ریاضی و فنی
  • گروه آزمایشی علوم تجربی
  • گروه آزمایشی علوم انسانی
  • گروه آزمایشی زبان‌های خارجی
  • گروه آزمایشی هنر

داوطلبان کنکور سراسری اگاه باشند

دانشجویان اخراجی آموزشی موضوع موارد مرتبط آیین‌نامه آموزشی و همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی (اعم از کاردانی عمومی و یا کاردانی) را اخذ نموده‌اند نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس از تسویه‌ حساب کامل بـا موسسـه ذی‌ربط و همچنین اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت ذی‌ربط و در صورت نداشتن مشـکل نظام‌وظیفه (بـرای داوطلبان آقا) حق ثبت‌نام داشته و محدودیتی در انتخاب رشته ندارند. بدیهی است این دسته از داوطلبان می‌توانند کلیه تعهدات مربوط را پـس از اتمام تحصیلات خود به‌صورت یکجا به انجام برسانند.

مشاوره کنکور سراسری ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام کنکور سراسری در این مقاله بیان شد. همچنین تیم مشاوره تحصیلی مشاور گروپ ؛ از شما تقاضا دارد که قبلاز ثبت نام دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را به خوبی مطالعه نمایید و از کلیه ی قوانین و ضوابط موجود باخبر شوید. همچنین از شما خواهشمندیم که ثبت نام خود را به روزها و ساعات پایانی ثبت نام موکول نکنید چرا که به وفور مشاهده شده است که به دلیل ازدحام زیاد داوطلبان و نقص فنی سیستم ثبت نام بسیاری از داوطلبان از شرکت در کنکور سراسری بازمانده اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ به شماره 9099071613 تماس بگیرید.

سوالات متداول داوطلبان

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403 چیست؟

داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسری 1403 باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی باشند که در این مقاله به صورت کامل شرح داده شده است.

ثبت نام کنکور سراسری 1403 از چه زمانی آغاز می شود؟

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 از طریق این مقاله اطلاع رسانی می شود و داوطلبان با تهیه مدارک و اطلاعات لازم می توانند فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور 1403 چیست؟

داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری باید یکی از مدارک زیر را داشته باشند: دیپلم نظام آموزشی جدید در یکی از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای یا کاردانش یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا گواهینامه دوره پیش دانشگاهی یا یکی از مدارک کاردانی (فوق دیپلم)


3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Sani

    سلام وقت بخیر
    میشه لطفا تاریخ ویرایش نهایی رو بگید؟برای کنکور ۱۴۰۱

    پاسخ
  2. حسین

    سلام وقت بخیر
    من ترم اخر کارشناسی ام تبصره ای نیست که بتونم کنکور ۱۴۰۱ ثبت نام کنم ؟

    پاسخ
  3. علی

    سلام من امسال بدون کنکور دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم الان می‌خوام توی کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم کد نظام وظیفه باید چی بزنم؟و وضیعت تحصیلی رو باید روزانه بزنم یا غیر روزانه انتخاب کنم توی ثبت نام؟ لطفاً جواب بدید

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی