دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

دریافت کد دانش آموزی با کد ملی | راهنمای کامل دریافت کد دانش آموزی

جهت مشاوره در زمینه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به یکی از سوالات متداول داوطلبان پیرامون نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی پاسخ داده ایم. داوطلبان کنکور سراسری برای ثبت نام و شرکت در کنکور باید کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را دریافت نمایند. داوطلبان برای ورود به سامانه و دریافت کد سوابق تحصیلی در ابتدا باید کد دانش آموزی خود را به همراه داشته باشند. در ادامه نحوه دریافت کد دانش آموزی با استفاده از شماره ملی بیان شده است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دریافت کد دانش آموزی

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم یکی از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری می باشد. داوطلبان به منظور دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از طریق سایت دیپ کد ، به اطلاعاتی از قبیل کد دانش آموزی نیاز دارند. کد دانش آموزی داوطلبان بر روی کارنامه مدرسه آنها درج شده است. در صورتی که به کارنامه های خود دسترسی ندارید، می توانید کد سوابق تحصیلی خود را با کد ملی دریافت نمایید که در ادامه به صورت کامل شرح داده شده است.

کد دانش آموزی

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲، به منظور ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری باید کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را از سایت dipcode.medu.ir دریافت نمایند. داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را سال 84 و پس از ان و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند، سوابق تحصیلی در کنکورشان تاثیر مثبت دارد. لازم به ذکر است، فارغ التحصیلان رشته های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش، برای ثبت نام و شرکت در کنکور کاردانی نیار به کد سوابق تحصیلی دارند.

آن دسته از داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در کنکور کاردانی می باشند، باید کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت نمایند. براساس اطلاعیه منتشر شده از سایت سازمان سنجش کشور، داوطلبان متقاضی ثبت نام در کنکور کاردانی فنی، داوطلبان رشته های نظری، فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش که از سال 96 تا 98 مدرک تحصیلی خود را دریافت نموده و فارغ التحصیل شده اند، برای ثبت نام و شرکت در کنکور کاردانی باید کد سوابق تحصیلی خود را از طریق سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی دریافت نمایند.

افراد مشمول طرح تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۲

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش کشور، تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲، 30 درصد و مثبت خواهد بود. تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بدین معنا می باشد که اگر نمرات امتحانات نهایی باعث کاهش رتبه کنکور داوطلب در کنکور سراسری شود ، این نمره محاسبه نخواهد شد. در ادامه نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی ارائه داده شده است.

تاثیر قطعی معدل در کنکور بدین معناست که سوابق تحصیلی و معدل دیپلم داوطلب بدون توجه به رتبه داوطلب چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی در تعیین رتبه قبولی او در آزمون سراسری اثرگذار خواهد بود. افراد مشمول طرح تاثیر سوابق تحصیلی:

  • افرادی که مدرک تحصیلی خود را در سال 98 یا 99 در نظام آموزشی جدید دریافت کرده اند و در امتحانات نهایی سال دوازدهم شرکت کرده اند.
  • افرادی که مدرک دوره  پیش دانشگاهی خود را از سال 94 تا 97 در نظام آموزشی قدیم دریافت کرده اند و در امتحانات پایه سوم شرکت کرده اند .
  • داوطلبانی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال 91 – 90 دریافت کرده اند و یک یا چند درس آنها به صورت نهایی برگزار شده باشد.

دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

یکی از راه های دسترسی به کد دانش آموزی، دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی می باشد. داوطلبان به منظور دریافت کد دانش آموزی برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ، می توانند با به همراه داشتن اطلاعاتی از قبیل شماره شناسنامه، نام و نام خانوادگی، کد دانش آموزی خود را دریافت نمایند.

دریافت کد دانش آموزی برای داوطلبان کنکور سراسری الزامی می باشد. لزوم دریافت کد دانش آموزی از آنجا مشخص می شود، که داوطلبان کنکور سراسری برای دریافت سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از طریق سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی (dipcode.medu.ir) به این کد نیاز دارند.

چگونه کد دانش آموزی را با کد ملی دریافت کنیم ؟

کلیه دانش آموزان مشمول طرح تاثیر سوابق تحصیلی، به منظور ثبت نام کنکور سراسری، باید کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت نمایند. داوطلبان برای ورود به سایت دیپ کد و مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی به اطلاعاتی از قبیل کد دانش آموزی نیاز دارند. کد دانش آموزی در بالای کارنامه دانش آموزان درج شده است و داوطلبان با مراجعه به هر یک از کارنامه های خود می توانند کد دانش آموزی را دریافت نمایند. اما ممکن است تعدادی از داوطلبان به کارنامه های خود دسترسی نداشته باشند، از این رو سازمان سنجش کشور، امکان دریافت کد دانش آموزی با کد ملی را برای داوطلبان فراهم نموده است.

لینک ورود به سامانه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

راهنمای دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

افراد مشمول طرح سوابق تحصیلی دیپلم برای دریافت کد سوابق تحصیلی به اطلاعاتی همچون کد دانش آموزی، کد منطقه سوابق تحصیلی ، کد مقطع و تاریخ تولد نیاز دارند. در صورتی که برای دریافت کد دانش آموزی به کارنامه های خود دسترسی ندارید، می توانید کد دانش آموزی خود را با استفاده از کد ملی دریافت نمایید. در ادامه راهنمای دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی ارائه داده شده است:

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی : sanjesh.org
  • درج نام، نام خانوادگی و کد ملی

***وارد کردن کد دانش آموزی اختیاری است و با درج نام خانوادگی، نام و شماره شناسنامه می توانید وارد شوید.

راهنمای دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

  • پس از درج اطلاعات خواسته شده وارد صفحه زیر می شوید و می توانید کد دانش آموزی خود را مشاهده و دریافت نمایید.

راهنمای دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

دریافت کد منطقه برای دریافت سوابق تحصیلی دیپلم 

نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی در مقاله بالا بیان شد. برای دریافت کد منطقه به سایت سامان سنجش مراجعه نمایید. سپس با جست جو کردن شهری که در آن جا مدرک خود را اخذ کرده اید ، کد منطقه مورد نظر را پیدا کنید.

کد منطقه دیپلم، کد منطقه ای است که داوطلب سال های اول متوسطه دوم را به تحصیل در آن منطقه پرداخته است.

کد منطقه پیش دانشگاهی نیز کد منطقه ای می باشد که داوطلب مدرک پیش دانشگاهیخود را از آن منطقه دریافت نموده است.

در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت کد دانش آموزی با کدملی می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان

نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی چگونه است؟

داوطلبان برای دریافت کد منطقه باید از طریق سایت سازمان سنجش کشور اقدام نمایند.

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ چگونه است؟

میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همانند سال گذشته حداکثر 30 درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس موثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۲ همانند سال گذشته می‌باشد.

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی چگونه است؟

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است.

3.5/5 - (14 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی