دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سامانه دیپ کد | سامانه dipcode.medu.ir

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سامانه دیپ کد | سامانه dipcode.medu.ir

جهت مشاوره در زمینه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سامانه دیپ کد | سامانه dipcode.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سامانه دیپ کد در این مقاله ارائه داده شده است.  داوطلبان کنکور سراسری 1402، به منظور ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری باید کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را از سایت dipcode.medu.ir دریافت نمایند.

سوابق تحصیلی دانش آموزان (معدل کتبی دیپلم) در کنکور سراسری تاثیر مثبت دارد. از این رو هر یک از داوطلبان باید نمرات امتحانات نهایی و پیش دانشگاهی خود را در اختیار سازمان سنجش کشور قرار دهند. داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی باید به نشانی dipcode.medu.ir  مراجعه نمایند. در ادامه نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی در سامانه دیپ کد به صورت کامل ارائه داده شده است. 

آموزش دریافت کد سوابق تحصیلی سامانه دیپ کد

یکی از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1402 کد سوابق تحصیلی دانش آموزان می باشد. آن دسته از داوطلبانی که دیپلم خود را سال 84 و پس از آن و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1402 می باشند.راساس آخرین اطلاعیه منتشر شده سایت سازمان سنجش کشور، تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان به میزان 30 درصد و مثبت خواهد بود.

داوطلبان کنکور سراسری برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور سراسری باید به نشانی dipcode.medu.ir مراجعه نمایند. در ادامه راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور سراسری ارائه داده شده است.

edu.medu.ir | سامانه فارغ التحصیلی امین | ورود به سامانه امین آموزش و پرورش

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سامانه دیپ کد

طریقه  کار با سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی وزارت آموزش و پرورش dipcode.medu.ir به این صورت است که ابتدا باید واردسامانه دریافت کد سوابق تحصیلی وزارت آموزش و پرورش شوید که وزارت آموزش و پرورش برای دریافت سوابق تحصیلی آن را ایجاد کرده است اما قبل از آن شما می بایست یک سری اطلاعات شامل تاریخ تولد ، کد مقطع ، کد منطقه و کد دانش آموزی خود را داشته باشید.

برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی باید به سامانه دیپ کد  مراجعه نمایند داوطلبان به منظور دریافت کد سوابق تحصیلی لازم است به صورت زیر عمل کنید:

  • مراجعه به سامانه به نشانی اینترنتی : dipcode.medu.ir
  • از سه طریق زیر می توانید وارد سامانه شوید:
  1. جستجو بر اساس کد دانش آموزی و سال تولد
  2. جستجو براساس کد دانش آموزی و مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه)
  3. جستجو براساس کد ملی (شماره دانشجویی و کد ناحیه)

***هر داوطلب باید کد سوابق تحصیلی برای دوره متوسطه و دوره پیش دانشگاهی خود را به طور مجزا دریافت نماید. و هر دو کد را در ثبت نام در آزمون سراسری در سامانه سازمان سنجش درج نماید.

چه کسانی باید کد سوابق تحصیلی دیپلم را از سامانه دیپ کد دریافت کنند ؟

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش کشور، تاثیر معدل در کنکور 1402، 30 درصد و مثبت خواهد بود. تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بدین معنا می باشد که اگر نمرات امتحانات نهایی باعث کاهش رتبه کنکور داوطلب در کنکور سراسری شود ، این نمره محاسبه نخواهد شد. در این مقاله نحوه ورود به dipcode.medu.ir | سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی بیان شده است.

همچنین تاثیر قطعی معدل در کنکور بدین معناست که سوابق تحصیلی و معدل دیپلم داوطلب بدون توجه به رتبه داوطلب چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی در تعیین رتبه قبولی او در آزمون سراسری اثرگذار خواهد بود. در ادامه افراد مشمول طرح مثبت سوابق تحصیلی بیان شده است:

  • افرادی که مدرک تحصیلی خود را در سال 98 یا 99 در نظام آموزشی جدید دریافت کرده اند و در امتحانات نهایی سال دوازدهم شرکت کرده اند.
  • افرادی که مدرک دوره  پیش دانشگاهی خود را از سال 94 تا 97 در نظام آموزشی قدیم دریافت کرده اند و در امتحانات پایه سوم شرکت کرده اند .
  • داوطلبانی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال 91 – 90 دریافت کرده اند و یک یا چند درس آنها به صورت نهایی برگزار شده باشد.

***آن دسته از داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در کنکور کاردانی می باشند، باید کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت نمایند. براساس اطلاعیه منتشر شده از سایت سازمان سنجش کشور، داوطلبان متقاضی ثبت نام در کنکور کاردانی فنی، داوطلبان رشته های نظری، فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش که از سال 96 تا 98 مدرک تحصیلی خود را دریافت نموده و فارغ التحصیل شده اند، برای ثبت نام و شرکت در کنکور کاردانی باید کد سوابق تحصیلی خود را از طریق سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی دریافت نمایند.

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سامانه دیپ کد

داوطلبان برای دریافت سوابق تحصیلی باید به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی کنکور سراسری به نشانی اینترنتی dipcode.medu.ir مراجعه نمایند. در ادامه نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی) به صورت مرحله به مرحله ارائه داده شده است:

  • ابتدا وارد سایت dipcode.medu.ir شوید و روی گزینه ” برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید “ بزنید.
  • در مرحله بعدی باید کد دانش آموزی ، کد منطقه ، کد مقطع و تاریخ تولد خود را وارد کنید.
  • پس از درج اطلاعات خواسته شده، مشخصات دانش آموز و کد سوابق تحصیلی قابل مشاهده است.
  • با تایید اطلاعات، می توانید کد سوابق تحصیلی را دریافت نمایید.

نکته 1 : کد دانش آموزی در کارنامه دانش آموزان درج شده است. برای دریافت کد منطقه باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید.

نکته 2 : برای دریافت کد منطقه به سایت سامان سنجش مراجعه نمایید. سپس با جست جو کردن شهری که در آن جا مدرک خود را اخذ کرده اید ، کد منطقه مورد نظر را پیدا کنید.

تاثیر مثبت و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی چگونه است ؟

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سامانه دیپ کد در مقاله بالا بیان شد. تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، به این معنا می باشد که اگر نمرات امتحانات نهایی باعث کاهش رتبه کنکور داوطلب در کنکور سراسری شود ، این نمره محاسبه نمی شود. بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سایت سازمان سنجش کشور، تاثیر سوابق تحصیلی امتحانات سال دوازدهم دانش آموزان در کنکور سراسری 1402 به میزان 30 درصد و مثبت خواهد بود.

تاثیر قطعی معدل در کنکور به این معنا می باشد، که سوابق تحصیلی و معدل دیپلم، بدون توجه به رتبه داوطلب چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی در تعیین رتبه قبولی او در آزمون سراسری اثرگذار خواهد بود.

rahgiri.sanjesh.org | سامانه پیگیری درخواست الکترونیکی سازمان سنجش

در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سامانه دیپ کد می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم

کد منطقه چگونه قابل دریافت است؟

داوطلبان برای دریافت کد منطقه برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایند.

نشانی سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم چیست؟

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم باید به سامانه دیپ کد به نشانی dipcode.medu.ir مراجعه نمایند.

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سامانه دیپ کد چگونه است؟

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی از سامانه دیپ کد در این مقاله بیان شده است.

4.2/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سامانه دیپ کد | سامانه dipcode.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. می

    سلام من دو روزه هی میزنم دیپ کد و رو ولی متاسفاته سایتش انگار مشول داره همش ارور not found میده برای بقیه دوستانم هم همین جوریه چه باید کرد؟

    پاسخ
  2. دانش اموز

    سلام
    من دانش آموز نظام قدیم هستم نتونستم فارغ التحصیل بشم و تطبیق زدم به نظام جدید
    من میخوام ثبت نام کنکور سراسری کنم ولی سامانه دید کد کد سوابق تحصیلی بهم نمیده (اصلا اطلاعات من مشخص نیست )
    من باید چکار کنم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی