سهمیه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

سهمیه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه سهمیه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سهمیه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد برای رزمندگان و ایثارگران چقدره؟ فرق سهمیه رزمندگان و ایثارگران چیه؟ تاثیر سهمیه رزمندگان و ایثارگران در رتبه کارشناسی ارشد فراگیر آزاد چقدره و چطور محاسبه میشه؟ قانون جدید سهمیه ارشد فراگیر دانشگاه آزاد چیه؟

✔️ اگر این سوالات در ذهن شما هستند و جواب دقیق آن ها را نمی دانید مطالعه این مقاله به دریافت پاسخ مناسب کمک خواهد کرد.

انواع سهمیه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

امسال هم رزمندگان و ایثارگران می توانند از شرایط سهمیه کارشناسی ارشد فراگیر آزاد بهره مند شوند. طبق دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد هر یک از متقاضیان سهمیه رزمندگان و ایثارگران می توانند بر اساس شرایط خود از انواع سهمیه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد که در ادامه این مقاله آمده، متقاضی این سهمیه شوند.

تفاوت سهمیه رزمندگان و ایثارگران

سهمیه های رزمندگان و ایثارگران دو سهمیه متفاوت از یکدیگر هستند. همچنین سهمیه ایثارگری نیز دو نوع ۵ درصدی و ۲۵ درصدی را شامل می شود که داوطلبان با توجه به شرایطی که دارند، مشمول این سهمیه ها می گردند. برای دانستن تفاوت سهمیه رزمندگان و ایثارگران در ادامه به تفکیک سهمیه رزمندگان و سهمیه ایثارگران را بررسی خواهیم کرد.

سهمیه رزمندگان کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

نحوه دریافت سهمیه رزمندگان کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد برای رزمندگانی امکان پذیر است که براساس ماده ۱ و تبصره های چهارگانه ماده مذکور در آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۶/۳۱ حداقل شش (۶) ماه متوالی یا متنـاوب داوطلبانـه در منـاطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند.

متقاضیان سهمیه رزمندگان کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تائید نهایی قرار گیرد. بدیهی است در صورت تأیید نهایی توسط ارگان های ذیربط در سهمیه رزمندگان گزینش می گردند.

مشمولان سهمیه رزمندگان کارشناسی ارشد فراگیر آزاد
رزمندگان با حداقل شش (۶) ماه حضور متوالی یا متنـاوب داوطلبانـه در منـاطق عملیاتی

از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۶/۳۱ 

یادآوری مهم:

کد پیگیری ۱۲ رقمی سازمان بسیج مستضعفین و یا نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای هر آزمون در هر سال متفاوت می باشد. لذا ضـرورت دارد متقاضیان برای ثبت نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط، نسبت به دریافت کد سهمیه پیگیری ۱۲ رقمی مخصوص همان آزمون اقدام کنند.

سپس کد پیگیری ۱۲ رقمی دریافت شده از واحد مربوطه را زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه اینترنتی در نظر گرفته شده درج نمایند. راهنمای تصویری نحوه دریافت کد ۱۲ رقمی در مقاله دریافت کد ایثارگری موجود است. در صورت وجود هرگونه ابهام با ما در مشاورگروپ تماس بگیرید. ما همه روزه حتی ایام تعطیل از ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی سوالات شما هستیم

مشاور گروپ

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

چنانچه ارگان تائیدکننده سهمیه شما ستاد مشترک سپاه پاسداران و یا ستاد کل نیروهای مسلح است، می بایست برای دریافت کد پیگیری به نواحی محل اعزام خود مراجعه نموده و پس از دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی، آن را در این بند درج نمایید (کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگران برای هر آزمون متفاوت است).
چنانچه ارگان تائیدکننده سهمیه شما، وزارت جهاد کشاورزی است کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگران عبارت اسـت از: (کـد ملـی خـودِ رزمنـده+۵۵).
مثال: اگر کد ملی رزمنده: ۰۳۲۱۶۴۶۶۷۰ باشد کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگر: ۵۵۰۳۲۱۶۴۶۶۷۰ خواهد بود.

فرم سهمیه رزمندگان و ایثارگران ارشد فراگیر آزاد

قانون جدید سهمیه رزمندگان کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

طبق قانون جدید سهمیه رزمندگان کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد و با توجه به مصوبه هیئت محترم وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۴ ( موضوع تصویب نامه شماره ۷۵۸۰۴/ت۵۹۲۴۱ ه مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۹ ) رزمندگان جبهه مقاومت مشروط به دارا بودن حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه با تأیید ستادکل نیروهای مسلح (سازمان بسیج مستضعفین و ستادکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) می توانند از تسهیلات ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بهره مند گردند.

تبصره ۱: متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان (سازمان بسیج مستضعفین) در صورت عدم تایید سهمیه و درج سهمیه آزاد بر روی کارت شـرکت در آزمون، به واحد های تابعه شهرستان های محل تشکیل پرونده مراجعه نمایند.

تبصره ۲: کد پیگیری ۱۲ رقمی سازمان بسیج مستضعفین و یا نیروهای مسلح برای هر آزمون در هر سال متفاوت می باشد. لذا متقاضیان ضـرورت دارد برای ثبت نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی مخصوص همان آزمون اقدام کنند.

تبصره ۳: مناطق عملیاتی براساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می شود.

تبصره ۴: مدت حضور یا خدمت در جبهه موظفی سربازان و پاسداران وظیفه و همچنین تعهدات و مأموریت های خدمتی پرسنل وزارتخانه ها، سازمان ها و ارگان های نظامی در جبهه و نیز طرح ۶ ماهه دانشجویان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی شود. البته برای کسانی که بیشتر از میزان موظفی در جبهه حضور داشته اند هم این سهمیه اعمال می گردد.
تبصره ۵: نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی شوند.

سهمیه پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران

البته آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر میزان موظفی، که ازتاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۶/۳۱ حداقل شش (۶) ماه پیوسته و یا ۹ ماه ناپیوسته شرکت در عملیات به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته اند، با تأییـد بـالاترین مقـام هریـک از نیروهای مسلح (ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد ارتش جمهـوری اسـلامی ایـران «آجــا»، وزارت دفـاع و پشتیبانی نیروهای مسلح «ودجـا»، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران «ناجـا») می توانند از مزایای این قانون استفاده نمایند.

این قبیـل افـراد می توانند ابتدا به سازمان های تابعه مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون مربوط را تکمیل و کد پیگیـری ۱۲ رقمـی دریافـت نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستاد کل نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید نهـایی قـرار گیـرد.

ایـن متقاضیان لازم است بند مربوط به سهمیه خود را در تقاضانامه ثبت نامی علامت گذاری و نسبت به درج کد پیگیری ۱۲ رقمی در محل مربوط اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستاد کل نیروهای مسلح مورد تأیید نهایی قرار گیرد و در صورت تأیید نهایی توسط ارگان ذیـربط در سهمیه رزمندگان گزینش می گردند.

تبصره ۱: متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان «آجـا» لازم است برای دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی به نشانی اینترنتی: aja.ir مراجعه نمایند.

تبصره ۲: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه ها و مؤسسـات آموزش عالی مصوب ۱۳۶۸/۲/۱۸ هیأت محترم وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب ۱۳۷۱/۹/۱۱ مجلس محترم شورای اسلامی، متقاضیانی که از سـال ۱۳۶۸ به بعد یک نوبت با سهمیه رزمندگان در آزمونهای ورودی پذیرفته شده اند، در صورتی که دارای حداقـل مدت ۱۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل باشند، با توجه به تذکر مهم فوق می توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت نمایند. در غیر این صورت حق استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون را نخواهند داشت.
تبصره ۳: آن دسته از متقاضیانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در دوره کاردانی و یک بار هم در دوره کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده اند، در صورتی که دارای حداقل مدت ۱۸ ماه حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل باشند، می توانند در این آزمون بـا سـهمیه رزمنـدگان شرکت نمایند.
متقاضیان واجد شرایط که با استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون های ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سنوات گذشته شرکت کرده انـد لازم است برای استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون طبق توضیحات فوق عمل نمایند.

سهمیه ایثارگران کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

از کجا بفهمیم سهمیه ایثارگران داریم؟ نحوه دریافت سهمیه رزمندگان کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد به اینصورت است که اگر یکی از شرایط موجود در جدول زیر را داشتید شما مشمول سهمیه ایثارگران خواهید شد.

مشمولان سهمیه ایثارگران کارشناسی ارشد فراگیر آزاد
جانبازان ۲۵% و بالاتر و همسر و فرزندان آنان
جانبازان زیر ۲۵% و همسر و فرزندان آنـان
همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه
آزادگـان و همسـر و فرزنـدان آنان
همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر

اگر یکی از شرایط موجود در جدول بالا را دارید برای اسـتفاده از سهمیه ایثارگران بایستی نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایید و در صورت تأیید ارگان مربوط، در ایـن آزمـون در سـهمیه ایثارگران گزینش میگردید.

سهمیه ایثارگران کارشناسی ارشد فراگیر آزاد

راهنمای تصویری نحوه دریافت کد ۱۲ رقمی در مقاله دریافت کد ایثارگری ارائه شده است. در صورت وجود هرگونه ابهام با ما در مشاورگروپ تماس بگیرید. ما همه روزه حتی ایام تعطیل از ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی سوالات شما هستیم

مشاور گروپ

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

قانون جدید سهمیه ایثارگران کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

با توجه به تصویب «قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰-۱۳۹۶)» در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ توسط مجلس شورای اسلامی، ماده ۹۰ این قانون علاوه بر ماده ۷۰ «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» و اصلاحیه بعدی آن در ماده ۴۷ «قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)» در این آزمون اجرا و گزینش متقاضیان براساس این قوانین صورت میگیرد.
براساس قوانین فوق سهمیه ایثارگران کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد به دو دسته سهمیه ۲۵% و ۵% تقسیم می شود:

سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

بیست و پنج درصد (۲۵%) ظرفیت هر کدرشته محل کارشناسی ارشد فراگیر آزاد به افراد زیر اختصاص دارد و تاثیر سهمیه ۲۵ درصد ارشد فراگیر دانشگاه آزاد در نتیجه آزمون شان اعمال می شود: (سهمیه ایثارگران ۲۵% ظرفیت)

  • همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر
  • آزادگان و همسر و فرزندان آنان
  • جانبازان ۲۵% و بالاتر و همسر و فرزندان آنان

سهمیه ۵ درصدی ایثارگران کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

پنج درصد (۵%) ظرفیت هر کد رشته محل کارشناسی ارشد فراگیر آزاد نیز به افراد زیر اختصاص یافته و تاثیر سهمیه ۵ درصد ارشد فراگیر دانشگاه آزاد در نتیجه آزمون شان اعمال می شود. (سهمیه ایثارگران ۵% ظرفیت)

  • جانبازان زیر ۲۵% و همسر و فرزندان آنان
  • همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه

نکته: طبق تبصره بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران توسط متقاضیان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، خالی مانده آن، ابتدا به مشـمولین سـهمیه ۵ درصـدی ایثـارگران کـه شـرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی ماند، باقی مانده آن به متقاضیان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

یادآوری های مهم:

  1. براساس قوانین مذکور حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت ۲۵ درصدی و یا ۵ درصدی) ۷۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شـده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان ۸۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل می باشد.
  2. بر اساس مصوبه دهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلـی مـورخ ۹۷/۱۲/۱۸، ظرفیـت سـهمیه ایثارگران ۵ درصد و ۲۵ درصد در هر کدرشته محل درصورتی اختصاص می یابد که امکان گرد کردن ریاضی حاصل ضرب سهم در ظرفیت وجود داشته و مقدار اعشاری حاصل بزرگتر از ۵/۰ باشد. به عبارت دیگر اگر مقدار اعشار کمتر یا مساوی نیم باشد به عدد صحیح کوچکتر گرد خواهد شد.
  3. سهمیه های فوق براساس قوانین و مقررات موجود بوده و در صورت هرگونه تغییر در این سهمیه ها توسط مراجع ذیصلاح، ضوابط و مقررات اعمـالی اطلاع رسانی خواهد شد.
  4. بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمنـدگان و جهـادگران داوطلـب بسـیجی بـه دانشـگاه هـا و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۱۳۶۸/۲/۱۸ هیئت محتـرم وزیـران، در صـورتی کـه متقاضـی بـا اسـتفاده از سـهمیه ایثـارگران در آزمـون فراگیر کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ و قبل از آن در ردیف پذیرفته شدگان قرار گرفته باشند، حتی در صورت انصـراف حـق اسـتفاده مجدد از این سهمیه را نخواهند داشت.

دانلود فرم تقاضانامه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

متقاضیان دریافت سهمیه رزمندگان و ایثارگران باید در فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد تقاضای خود را ثبت کنند.

برای تکمیل فرم تقاضانامه و دریافت سهمیه رزمندگان و ایثارگران باید ردیف های ۱۰ ۱۱ و ۱۲ را مطابق شکل زیر و دستورالعملهای درج شده در زیر آن پر کنید

در ردیف ۱۰: متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان و یا ایثارگران و یا متقاضی آزاد، باید با علامت گذاری در یکی از دایره های این ردیف، وضعیت سـهمیه خود را مشخص نماید.
تذکر مهم: رزمنده ستاد کل نیرو های مسلح شامل: ۱- ستاد کل نیروهای مسلح، ۲- ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۳- ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی، ۴- وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح، ۵- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می باشند.

در ردیف ۱۱: متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان که با علامتگذاری مورد ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و یـا ۲۱ بنـد ۱۰، متقاضـی اسـتفاده از سـهمیه رزمندگان (رزمنده داوطلب بسیجی، رزمنده جهاد کشاورزی و یا رزمنده ستاد کل نیرو های مسلح) شده است، باید مدت حضور فرد رزمنده در جبهه را برحسب ماه، در محل مربوط درج نماید.

در ردیف ۱۲: متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان که با علامتگذاری مورد ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و یا ۲۱ بنـد ۱۰، متقاضـی اسـتفاده از سـهمیه رزمندگان باید کد پیگیری ۱۲ رقمی خود را در محل مربوط و از چپ به راست درج نماید.

فرم تقاضانامه سهمیه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

سایت دریافت سهمیه ایثارگران ارشد فراگیر آزاد

سامانه خدمات الکترونیک بنیاد شهید و امور ایثارگران به نشانی isaar.ir و با هدف ارائه خدمات به صورت آنلاین و امکان ثبت درخواست های متنوع به صورت غیر حضوری طراحی و تولید شده است. در این سامانه خدمات مرتبط با جامعه هدف و پرسنل بنیاد به صورت یکجا و یکپارچه ارائه می شود.

ثبت درخواست کارت ایثارگری از طریق همین پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می شود. برای استفاده از مزایای کارت ایثارگری شامل تسهیلات مسکن ایثارگری، تسهیلات اشتغال ایثارگری، درخواست حج، مشاهده فیش حقوق، مشاهده سوابق کمیسیون پزشکی و… نیز می توانید به این سامانه مراجعه کنید.

در این مقاله مهم ترین سرفصل های مربوط به سهمیه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد را مانند تاثیر سهمیه ایثارگران و رزمندگان، انواع سهمیه ایثارگران و جدیدترین قانون سهمیه رزمندگان و ایثارگران را با هم بررسی کردیم. اگر این مطلب برای شما مفید بود آن را برای دوستان خود ارسال کنید.

پاسخگوی تمامی سوالات شما به صورت تلفنی و یا در بخش دیدگاه ها هستیم

مشاور گروپ

سوالات متداول

✔️ درصد سهمیه رزمندگان برای کارشناسی ارشد فراگیر آزاد چقدر است؟

✔️درصد سهمیه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد برای رزمندگان به همراه شرایط برخورداری از آن با جزییات در این مقاله نوشته شده است.

✔️ انواع سهمیه ایثارگران کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد چیست؟

✔️سهمیه ایثارگران کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد به دو دسته سهمیه ۲۵% و ۵% تقسیم می شود. در این مقاله برای متقاضیان سهمیه ایثارگری شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران را شرح داده ایم.

✔️ سهمیه ایثارگران چقدر رتبه را کاهش می دهد؟

✔️سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران و یا سهمیه ۵ درصدی ایثارگران تاثیر یکسانی در کاهش رتبه دارند. جهت اطلاع از حد نصاب نمره ایثارگران مقاله را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سهمیه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی