رعایت این نکات ساده باعث افزایش درصد دروس عمومی می شود

افزایش درصد دروس عمومی :

جهت مشاوره در زمینه رعایت این نکات ساده باعث افزایش درصد دروس عمومی می شود

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

افزایش درصد دروس عمومی : یکی از مهم ترین مسائلی که شما عزیزان باید برای حضور موفق در کنکور سراسری به اون توجه ویژه ای داشته باشید این هست که از همین الان وقت مناسبی رو به مطالعه دروس عمومی اختصاص بدید.

افزایش درصد دروس عمومی :

افزایش درصد دروس عمومی :  توجه نداشتن کنکوری ها به دروس عمومی دلایل عمده ای داره. تفکر اشتباهی که در مورد دروس عمومی در بین کنکوری ها وجود داره، این هست که فکر می کنن با مطالعه بیشتر درس های اختصاصی و رسیدن به درصد های بالا در این دروس میتونن رتبه خیلی خوبی در کنکور سراسری به دست بیارن.

 

افزایش درصد دروس عمومی :   همان گونه که می‌دانید درس‌های عمومی از جایگاه ویژه‌ای در کنکور برخوردارند. آمار و داده‌ها حاکی از این است که بیش از 80 درصد داوطلبان کنکور در درس‌های عمومی در پنج رشته نمی‌توانند بیش از 2 سؤال از 10 سؤال را درست جواب بدهند. به همین دلیل تقویت درس‌های عمومی باعث می‌شود رتبه‌تان را بتوانید جابه‌جا کنید.

توجه به نکات زیر باعث می‌شود بتوانید بسته‌ی ده‌تایی خود را تغییر دهید.

 افزایش درصد دروس عمومی :   ابتدا نقاط قوت و پایدار خود را شناسایی کنید. می‌توانید از حیطه‌های شناختی بلوم کمک بگیرید. حیطه‌ی شناختی بلوم در کتاب زرد عمومی به‌خوبی به کار رفته است. از خودتان به صورت مجموعه‌ای، 5 کنکور از کتاب زرد عمومی آزمون بگیرید. هر مجموعه در یک روز به مدت 75 دقیقه و بعد از پنج روز نقاط قوت، پایدار و یادگیری‌های ناقص خود را شناسایی کنید.

افزایش درصد دروس عمومی :  دسته دیگه‌ای از کنکوری ها ترجیح میدن به جای زمان گذاشتن برای مطالعه دروس عمومی درس‌های اختصاصی خودشون رو مطالعه کنن. یک دسته دیگه، کنکوری هایی هستن که در بعضی از مباحث عمومی (مثل زبان فارسی، عربی و یا ریدینگ و کلوز تست زبان) احساس ضعف میکنن و دوست ندارن برای مطالعه این مباحث وقت بذارن.

ما تو این مقاله سعی کردیم با دادن راهکارهای ساده، به شما کمک کنیم تا به درصدهای عالی برای چهار درس عمومی در کنکور سراسری برسید.

همه گروه‌های تحصیلی اعم از ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان در کنکور سراسری باید به سوالات چهار درس عمومی یعنی:

ادبیات و زبان فارسی، عربی ، دین و زندگی و زبان انگلیسی پاسخ بدن. سهم هر یک از این درس ها در کنکور ۲۵ سوال هست. یعنی شما با پاسخ درست دادن به هر تست عمومی ۴ درصد به دست میارید.

تعداد تست هایی که از هر مبحث عمومی ها در کنکور سراسری طرح میشه به این شکل هست:

مشاور گروپ



اگه آسون بود كه واسه همه بود …

من بين كنكوريا هستم و باهاشون زندگي ميكنم
از حال و هواشون خبر دارم …
ميدونم اين روزا خيلياتون حداقل يه بار اين آرزو به دلتون خطور كرده كه : اي كاش اينقد سخت نبود ?
بچه ها
اگه سخت نبود كه ارزشمند نبود
اگه سخت نبود كه رسيدن بهش شيرين نبود
بچه ها شما بايد يه بار ديگه به هدفتون نگاه كنيد
شما براي چه هدفي تلاش ميكنيد بچه ها ؟؟
كار ساده ايه ؟! همه ميتونن انجامش بدن ؟!
پزشكي ، روپوش سفيد ، درمان ، تسكين درد بيماران ، نماد مهربوني و لطف خدا بودن بعنوان يه پزشك …
بچه ها هدف ، هدف بزرگيه
انسان بزرگي هم ميخواد
براي اينكه بزرگ بشين بايد اين سختي هاي مسيرو تحمل كنين ❤️
زيادم سخت نيست ، خدا هم كللي كمكتون ميكنه ?
از امروز ببعد ديگه نگين اي كاش
ديگه حسرت هيچيو نخورين
شما قدرت بي نظيري داريد
تلاش كنين و بگين هر چقدر سخته بدستش ميارم


رتبه های برتر



افزایش درصد دروس عمومی :  در درس ادبیات:

معنی لغات ادبیات: ۳ تست

تاریخ ادبیات: ۳ تست

املا صحیح کلمات: ۲ تست

آرایه‌های ادبی: ۳ تست

زبان فارسی: ۵ تست

قرابت معنایی: ۹ تست

در درس عربی:

ترجمه و تعریب عربی: ۸ تست

سوالات مفهومی از متن عربی کنکور: ۴ تست

تجزیه و تحلیل: ۳ تست

شکل گذاری (اعراب گذاری) : ۲ تست

قواعد عربی: ۸ تست

در درس دین و زندگی:

تقریبا ۷۵ تا ۸۰ درصد سوالات با تاثیر مستقیم آیات و روایات قابل پاسخ دادن هستن.

در درس زبان:

گرامر زبان: ۳ تست

تست معانی لغات زبان: ۷ تست

کلوز تست: ۵ تست

ریدینگ: ۱۰ تست

نحوه مطالعه هر یک از مباحث دروس عمومی برای رسیدن به درصدهای عالی:

معانی لغات و تاریخ ادبیات:

شما میتونید معانی لغت های ادبیات که در انتهای هر یک از کتاب ها قرار داره رو جدا کنید و همیشه همراه خودتون داشته باشید.

در مورد تاریخ ادبیات، میتونید از کتاب های مبحثی موجود در بازار استفاده کنید. هر دوی این مباحث رو میتونید در زمان های مرده خودتون، مثل زمان رفت و برگشت به مدرسه و یا در اتوبوس و هر جای دیگه ای که بیکار هستید، مطالعه کنید.

آرایه ادبی:

سه تست از این مبحث در کنکور سوال دارید، توصیه ما برای این آرایه های ادبی این هست که در ابتدا سعی کنید کلیت هر یک از آرایه ها رو به خوبی یاد بگیرید. در قدم بعدی با بررسی تست های سراسری کنکور های گذشته میتونید به مهارت لازم برای پاسخ گویی به سوالات برسید.

شما باید یاد بگیرید که با هر سوال آرایه چطور برخورد کنید و این مهارت، تنها و تنها از طریق تست زنی به دست میاد.

قرابت معنایی:

در درجه اول شما باید با کلیت شعر های سه کتاب ادبیات دبیرستان آشنایی داشته باشید. شما برای اینکه بتونید به ۹ سوال قرابت معنایی در کنکور سراسری پاسخ بدید، باید بتونید منظور طراح سوال و منظور کلی هر یک از بیت های صورت سوال و گزینه ها رو به خوبی درک کنید.

شما باید یاد بگیرید یک بیت رو درست و صحیح بخونید، برای اینکار میتونید شب ها قبل از خواب ۱۵ دقیقه دیوان حافظ مطالعه کنید. البته فراموش نکنید هر چقدر بیشتر برای قرابت تست بزنید، سرعت عمل شما در پاسخ گویی به تست ها افزایش پیدا میکنه، شما برای جواب دادن به ۲۵ سوال ادبیات فقط و فقط ۱۸ دقیقه زمان دارید.

زبان فارسی:

اگر تست های سراسری رو بررسی کنید، متوجه میشید از ۵ تا ۶ مبحث زبان فارسی بیشترین تعداد سوالات در کنکور سراسری طرح میشه. عقل سلیم حکم میکنه بعد از یادگیری هر یک از مباحث، تست های سراسری رو بررسی کنید. اگر در زدن بعضی از تست های زبان فارسی مشکل دارید، نگران نباشید چرا که این موضوع مشکل خیلی از کنکوری هاست بنابراین روحیه خودتون رو از دست ندید و برای به دست آوردن مهارت در پاسخگویی به سوالات زبان فارسی باید دوز تست زنی خودتون رو بالا ببرید.

ترجمه و تعریب:

به جرات میتونم بگم که با یادگرفتن ۲۰ تا ۳۰ نکته میتونید به ۸ سوال ترجمه عربی به راحتی پاسخ بدید. تو این مبحث هم باید یاد بگیرید که چطور با هر تست ترجمه برخورد کنید. تست زدن مهم ترین اصل برای موفقیت در سوالات ترجمه هست. هفته ای ۳۰ تا ۴۰ تست ترجمه میتونه همیشه شما رو آماده نگه داره.

قواعد عربی:

۸ تست قواعد عربی که از کتاب های دوم و سوم دبیرستان طرح میشه . مباحثی مثل (معتل، معرفه و نکره، اعراب های فرعی و محلی و تقدیری، مستثنی، معلوم و مجهول، وصف و اضافه، نواسخ منادی، حال، تمییز و …) از جمله مباحث مورد علاقه طراحان کنکور سراسری هست.

بعد از یادگیری قواعد عربی، میتونید روی متن های کتاب درسی قواعد رو پیاده کنید و کل متون عربی رو تجزیه و تحلیل کنید. تست های سراسری رو چندین مرتبه بررسی کنید. زدن تست های کنکور های گذشته به مراتب ارزش بیشتری نسبت به تست های تالیفی دارد.

دین و زندگی:

برای درس دین و زندگی سوالات از ۳ کتاب دوم و سوم و پیش دانشگاهی یا همون سال چهارم دبیرستان طرح میشه. با توجه به کنکور های ۵، ۶ سال اخیر به راحتی میتونید متوجه اهمیت آیات و روایات برای پاسخ دادن به سوالات این درس بشید.

شما باید بتونید رابطه درستی بین ایات این سه کتاب درسی برقرار کنید . علاوه بر این باید به ارتباط آیات با متن کتاب درسی هم دقت کنید. دینی جزو دروس مطالعاتی است و شما باید کاملا به اون تسلط داشته باشید. این هنر شماست که یک آیه رو به طور کامل حفظ کنید و یا با به خاطر سپردن انتها و ابتدای هر آیه متوجه منظور کلی اون بشید.

برای اینکه بهتر بتونید مباحث مختلف این درس رو مطالعه کنید، به شما توصیه میکنم قبل از شروع مطالعه کتاب درسی ، ۵ تا ۱۰ تست کنکور های گذشته رو نگاه کنید تا متوجه دید طراحان کنکور بشید. این کار به شما اجازه میده تا در حین مطالعه فرق مطالب مهم و پر اهمیت رو از سایر بخش های یک درس تشخیص بدید.

گرامر زبان:

۳ تست ابتدایی درس زبان به گرامر این درس ارتباط داره. از بین ۱۴ درس سال سوم و پیش تنها گرامر ۴، ۵ تا از این درس ها بسیار پر اهمیت هست و همیشه توجه طراحان رو به خودش جلب میکنه.

شما میتونید کل قواعد زبان سوم و پیش رو تنها در یک برگه خلاصه کنید و همیشه با مرور کردن اون، مباحث رو برای خودتون یادآوری کنید. تست های سراسری به تنهایی برای پاسخ دادن به سوالات این بخش کفایت میکنه.

افزایش درصد دروس عمومی :  لغات زبان 

درس زبان انگلیسی به خصوص لغات این درس جزو مباحث فرار هستند. حتی دبیر های زبان که هر روز در حال تدریس این درس به مخاطب های خودشون هستند هم باید مرور و تکرار داشته باشن. بنابراین اگر معانی لغات این درس پس از مدتی از یادتون رفت زیاد تعجب نکنید.

شما باید سعی کنید هر روز خودتون رور با لغات انگلیسی درگیر کنید. اما توجه داشته باشید که بلد بودن لغات به تنهایی نمیتونه به شما کمک زیادی بکنه. شما باید یادبگرید که چطور یک جمله انگلیسی رو ترجمه کنید. بهترین راهکار تست زنی در حجم زیاد هست.

لغات زبان جزو معدود مباحث کنکور سراسری هست که تست های تالیفی استاندارد رو برای تمرین و تکرار به شما توصیه میکنیم. شما باید تست های جدید با ایده های نو رو بررسی کنید، تا روز کنکور با زدن تست لغت لذت ببرید.

درک مطلب زبان انگلیسی و عربی :

در کنکور سراسری برای هر دو درس عربی و زبان با متن های چند خطی رو به رو میشید. مشکل اساسی اکثر شما این هست که نمیتونید متن رو به خوبی برای خودتون ترجمه کنید.

برای ترجمه درست و اصولی یک متن انگلیسی یا عربی باید تسلط نسبتا خوبی روی لغات داشته باشید، در کنار بلد بودن معانی باید سرعت خوبی در خوندن این متن ها داشته باشید. سرعت بالا در مطالعه متن های عربی و زبان با تمرین و تکرار زیاد به دست میاد.

شما باید از همین حالا به خودتون قول بدید که هفته ای ۳ تا ۴ متن برای هر کدوم از این درس ها تمرین کنید. مطمئن باشید شما تنها افرادی نیستید که از مواجهه شدن با متن های طولانی ترس دارید، بنابراین روحیه خودتون رو از دست ندید و به جای افسوس خوردن، تمرین و تکرار خودتون رو بیشتر کنید. بهترین منبع برای درک مطلب های زبان و عربی، کنکور های سراسری سال های گذشته است.

توجه کنید که به دست آوردن درصدهای تاپ در دروس عمومی نیازمند کار عجیب و غریبی نیست. همونطور که دیدید ما تمام مباحث این ۴ درس رو براتون به طور جداگانه باز کردیم و گفتیم که با انجام دادن کار های کوچک اما به صورت مستمر میتونید نتایج فوق العاده کسب کنید. کافیه از همین امروز روزی ۲ تا ۳ ساعت برای این مباحث زمان بزارید.

من به شانس اعتقاد دارم، هرچی بیشتر تلاش کنم شانسم بیشتره ??

4.8/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رعایت این نکات ساده باعث افزایش درصد دروس عمومی می شود

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی