ثبت نام دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی

رتبه قبولی دکتری رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 1401 هدف اصلی این مقاله است. در این مقاله به مواد امتحانی، ضرایب دروس و منابع مناسب آزمون دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 1401 و  بازار کار رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی برای آمادگی در این آزمون پرداخته شده است.رشته جغرافیا در مقاطع بالا به دلیل گستردگی و تنوع در پهنه ی زمین به شاخه های مختلفی تقسیم می شود. در واقع مرحله بعد از آگاهی جمعی از شرایط جغرافیای زمین، در سطوح بالاتر و تخصصی تر ، باید مطالعات مربوط به بخش های مختلف جغرافیایی متفاوت باشد. یکی از این بخش ها که امروز مهم ترین آن هم محسوب  می شود روستا ها هستند. جغرافیا با گرایش برنامه ریزی شهری به بررسی شرایط زمین در شرایط زندگی روستایی و ارتباط میان انسان و زمینی که هنوز رنگ و بوی گذشته ی خود را دارد، می پردازد. گرچه در ظاهر بافت روستا ها شاید ساده تر باشد و یا برنامه ریزی برای روستا ها شاید ساده تر از شهر ها جلوه کند اما باید دقت کرد که اساس بسیاری از مسائل مهم هر کشور از جمله کشاورزی در روستا ها شکل می گیرد. بهبود این امر مستلزم برنامه ریزی و مدیریت موثر است. جغرافیا و برنامه ریزی شهری علمی از شاخه ای علوم انسانی است که تنها فارغ التحصیلان رشته های علوم جغرافیایی (تمامی رشته ها)، برنامه ریزی توسعه منطقه ای، اقتصاد كشاورزی و توسعه روستایی می توانند در ان ادامه تحصیل دهند.

شما می توانید سوالات خود را درباره ی ثبت نام آزمون دکتری 1401، زمان فرایند های مهم، مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی مختص آزمون دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 1401 از مشاوران خودتان در مشاور گروپ بپرسید.

هر روز هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب، تماس با شماره های :

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)

 

لیست دروس آزمون دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 1401

  1. مجموعه دروس تخصصی در سطح كارشناسی شامل (روش تحقیق در جغرافیا جغرافیای روستایی (مبانی و ایران)) و كارشناسی ارشد شامل (دیدگاه ها و نظریه های توسعه روستایی تكنیك ها و روشهای برنامه ریزی روستایی)
  2. استعداد تحصیلی
  3. زبان انگلیسی

آزمون دکتری رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی

آزمون دکتری رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 992

منابع آزمون دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 1401

قطعا شناخت منابع مناسب که اطمینان داشته باشید با خواندن آن ها می توانید برای آزمون دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 1401 آماده شوید، یکی از اصلی ترین گام هایی است که برای آمادگی در کنکور باید بردارید. اینکه منابع جامع باشند و برای آمادگی در کنکور نیز اثر بخش، بسیار مهم است. ما  در این بخش سعی داریم منابع مناسب آزمون دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 1401 که پس از جستجو ها به آن دست یافتیم را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

 

عنوان دروس آزمون دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 1401 منابع آزمون دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 1401

 

دروس کارشناسی آزمون دکتری روش تحقیق در جغرافیا حافظ نیا، محمدرضا، مقدمه‌ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران؛ انتشارات سمت، 1389 ، نعمت‌زاده، شهین، کتاب‌شناسی توصیفی روش تحقیق، مرکز اسناد و مدارک علمی ایران، تهران: 1366 ، ایان‌های: احمدپور، احمد، محمد اسکندری، روش‌های تحقیق کیفی در جغرافیای انسانی، انتشارات سمت ، جیمز ام لیندسی: رضوانی، محمدرضا، روش‌های تحقیق در جغرافیای انسانی ، پوراحمد، اسکندری، روش‌های تحقیق کیفی در جغرافیای انسانی، انتشارات سمت.
جغرافیای روستایی مبانی جغرافیای روستایی، دکتر عباس سعیدی ، جغرافیای روستایی ایران، دکتر مسعود مهدوی
دروس کارشناسی ارشد آزمون دکتری دیدگاه ها و نظریه های توسعه روستایی آسایش، حسین، (1383)، اصول و روش‌های برنامه‌ریزی روستایی، پیام نور ، افراخته، حسن (1387)، مقدمه‌ای بر برنامه‌ ریزی سکونتگاه‌های روستایی، گنج هنر ، مهدوی، مسعود (1383)، مقدمه‌ای بر جغرافیای روستایی ایران، سمت ، معصومی اشکوری، سیدحسن (1385)، اصول و روش‌های برنامه‌ریزی منطقه مطیعی لنگرودی، سیدحسن (1382)، برنامه‌ ریزی روستایی با تأکید بر ایران، جهاد دانشگاهی مشهد ، سعیدی، عباس (1383)، مبانی جغرافیای روستایی، سمت ، زیاری، کرامت‌ا… (1383)، اصول و روش‌های برنامه‌ریزی منطقه‌ای، یزد ، رضوانی، محمدرضا، (1383)، مقدمه‌ای بر برنامه‌ریزی توسعه روستایی در ایران، قومس ، رضوانی، علی اصغر، (1380)، روابط متقابل شهر و روستا با تأکید بر ایران، پیام نور ، حسینی ابری، سیدحسن، (1380)، مدخلی بر جغرافیای روستایی ایران، دانشگاه اصفهان ، حسین‌زاده دلیر، کریم، (1383)، برنامه‌ریزی ناحیه‌ای، سمت ، پاپلی یزدی، محمدحسین، (1381)، نظریه‌های توسعه روستایی، سمت ، آسایش، حسین، (1381)، برنامه‌ریزی روستایی در ایران، پیام نور ، آسایش، حسین، (1381)، اصول و روش‌های برنامه‌ریزی ناحیه‌ای، پیام نور
تکنیک ها و روش های برنامه ریزی روستایی تصمیم گیری کاربردی رویکردMADM، دکتر عادل آذر نشر نگاه – پردازش و تحلیل داده ها در تحقیقات اجتماعی-اقتصادی با استفاده از نرم افزار spss. دکتر خلیل کلانتری – تحلیل داده های پرسشنامه ای به کمک نرم افزار spss22 ابراهیم فربد و همکاران – مدل های کمی در برنامه ریزی منطقه ای، شهری و روستایی، دکتر خلیل کلانتری – راهنمای جامع مدل های کاربردی GIS در برنامه ریزی های شهری، روستایی و محیطی، فاضل نیا و حکیم دوست و بلیانی، دانشگاه زابل انتشارات آزاد پیما – تکنیک ها و برنامه ریزی توریسم، جعفر کریمی و محمدرضا محبوب فر ، انتشارات ارکان دانش – کاربرد روش های تصمیم گیری چند شاخصه در جغرافیا، دکتر مهدی پورطاهری، انتشارات سمت – کاربرد مدل ها و فنون تصمیم گیری در جغرافیا (با تأکید بر برنامه ریزی روستایی، شهری و گردشگری) نویسنده: علی حاجی نژاد – احدالله فتاحی – ابوذر پایدار، نام ناشر: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی

 بازار کار رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی

متخصصان جغرافیا و برنامه ریزی روستایی همان کسانی هستند که هر روستا و البته هر کشوری به آن ها نیاز دارند. این افراد گزینه های مناسبی برای مسئولیت های مدیریتی در روستا ها هستند. مانند شورای روستا ها و بخش ها و یا مثلا نمایندگان متخصصی که حضورشان در مجلس ملی می تواند اتفاقات خوبی را برای مردم یک روستا و شهرستان رقم بزند. این متخصصصان می توانند برنامه‌ریز کاربری زمین ها و مزارع، مدیر سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی روستا ها، برنامه‌ریز حمل و نقل، متخصص در برنامه ریزی و توسعه روستایی، نوسازی و آینده روستاها، بررسی علل و عوامل مهاجرت روستانشینان، بهداشت و اوقات فراغت روستائیان، حفظ محیط زیست، بررسی کیفیت زندگی و وضعیت اقتصادی روستاها باشند.

سوالات متداول آزمون دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 1401

فارغ التحصیلان چه رشته هایی می توانند در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری تحصیل کنند؟

تنها فارغ التحصیلان رشته های علوم جغرافیایی (تمامی رشته ها)، برنامه ریزی توسعه منطقه ای، اقتصاد كشاورزی و توسعه روستایی می توانند در ان ادامه تحصیل دهند.

سایت ثبت نام کنکور دکتری 1401 چیست؟

سایت ثبت نام دکتری 1401 سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org می باشد.

برای دریافت راهنمایی درباره آزمون دکتری رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 1401 به کجا باید مراجعه نمایم؟

شما می توانید تمام روز های هفته حتی ایام تعطیل از طریق تماس با شماره های زیر با مشاوران خود در مرکز مشاورگروپ تماس حاصل بفرمایید تا پاسخ به روز سوالات خود را درباره آزمون دکتری رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 1401 دریافت نمایید.

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 ((بدون پیش شماره)

 

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی