المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان

المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان

جهت مشاوره در زمینه المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مشاورگروپ در این مقاله تمام جزئیاتی که یک متقاضی شرکت در المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان به آن نیاز دارد را بیان کرده و به پاسخ ابهامات پیرامون آن می‌پردازد. اگر شما هم داوطلب شرکت در المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان هستید، برای دانستن جزئیاتی همچون زمان، شرایط و نحوه ثبت‌نام آن، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان مشاورگروپ

المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان

المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان که اردیبهشت 1401، بیست و هفتمین مرحله آن برگزار می‌شود، یک رویداد علمی است که در سه سطح، برگزار می‌شود.

  • مرحله دانشگاهی
  • مرحله قطبی (المپیاد متمرکز و المپیاد غیرمتمرکز دانشجویی)
  • مرحله کشوری

مرحله دانشگاهی

دانشجویان ممتاز دانشگاه‌ها که متقاضی شرکت در المپیاد دانشجویی باشند، در دی ماه هر سال از طریق یک یا تمام مسیرهای زیر مورد ارزیابی قرار گرفته و در این موارد حائز رتبه 1 تا 5 آموزشکده بشوند، به مراکز مناطق معرفی می‌شوند.

ملاک‌های گزینش دانشجویان در این مرحله، موارد زیر است:

  • 5 نفر از دارندگان بالاترین معدل در دوره تحصیل
  • برگزاری آزمون داخلی دانشکده
  • تایید ممتاز بودن دانشجویان با توجه به نوآوری، خلاقیت، دارابودن مدال مسابقات جهانی با توجه به شرایط معدل در رشته های المپیاد.

المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان مشاور گروپ

المپیاد متمرکز دانشجویی

نحوه برگزاری المپیاد متمرکز دانشجویی:

همزمان با ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، داوطلبان علاقمند به شرکت در المپیادهای دانشجویی نیز در آزمون مذکور ثبت نام می نمایند.

بند مربوط به منحصرا المپیاد، در صفحه ثبت نام نیز مخصوص دانشجویان سال سوم مقطع کارشناسی می باشد و دانشجویان سال چهارم نیاز به پر کردن بند منحصراً المپیاد ندارند و باید به دانشگاه مراکز مناطق مراجعه نمایند

شرایط و ضوابط المپیاد متمرکز همان شرایط و ضوابط آزمون کارشناسی ارشد است و 15 نفر اول این آزمون، درصورت کسب حدنصاب نمره علمی بدون احتساب معدل، به مرحله کشوری المپیاد راه پیدا می‌کنند.

شرایط المپیاد متمرکز دانشجویی:

  • سوالات این مرحله همان سوالات کنکور کارشناسی ارشد بوده و به صورت تستی است.
  • برای راهیابی از طریق این آزمون به المپیاد کشوری، علاوه بر کسب رتبه 1 تا 15، کسب حد نصاب نمره علمی (بدون احتساب معدل) نیز الزامی است.

المپیاد غیرمتمرکز دانشجویی

نحوه برگزاری المپیاد غیرمتمرکز دانشجویی:

در این روش که در قطب‌های ده‌گانه (دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه مازندران، دانشگاه تبریز، دانشگاه بوعلی همدان، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه باهنر کرمان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهید چمران اهواز) برگزار می‌شود، دانشجویان حتما باید در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل بوده و فارغ‌التحصیلان نیم سال اول سال تحصیلی منتهی به المپیاد نمی‌توانند در آن شرکت کنند.

شرایط المپیاد متمرکز دانشجویی:

  • برای شرکت در این مرحله، حتما باید دانشجوی سال سوم به بالا و با 70 واحدِ گذرانیده باشید.
  • سوالات این مرحله به صورت تشریحی است.
  • آزمون این مرحله در قالب چند دفترچه آزمون جدا (هر منبع یک آزمون) است و بعد از پایان هر دفترچه بعد از احتساب حدود 15 دقیقه وقت استراحت، آزمون بعدی شروع می‌شود.

المپیاد کشوری دانشجو معلمان

مرحله نهایی المپیاد که همان المپیاد کشوری دانشجو معلمان است، معمولا در اواخر تیرماه هر سال با شرکت منتخبین مرحله اول المپیادهای متمرکز و غیر متمرکز در تهران برگزار شده و نتایج این آزمون در اواسط شهریور ماه هر سال اعلام می شود.

با توجه به شیوع کرونا در سال 1400، علاوه بر تعویق این آزمون از اردیبهشت ماه به یکم مردادماه، مرحله کشوری آن  نیز به جای تهران، در همان مناطق 10 گانه برگزار شد.

المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان مشاور گروپ

سایت المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان

آدرس سایت المپیاد دانشجویی کشور به نشانی olympiad.sanjesh.org بوده و دانشجویان داوطلب آزمون غیرمتمرکز در آن باید از طریق آموزشکده و معاونت آموزشی دانشگاه خود، و داوطلبین آزمون متمرکز نیز باید از طریق ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد برای شرکت در این ازمون اقدام کرده و به دانشگاه مراکز مناطق مراجعه نمایند.

شرایط ثبت نام المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان

شرایط ثبت نام المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان به شرح زیر است:

  • دانشجوی متقاضی المپیاد باید حداقل 70 واحد درسی سرفصل رشته تحصیلی خود را گذرانده و در نیمسال پنجم به بالا در حال تحصیل باشند.
  • دانشجوی متقاضی المپیاد باید در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1401 مشغول به تحصیل باشد.
  • مواد امتحانی مرحله اول رشته‌های المپیاد، همانند مواد امتحانی دوره کارشناسی ارشد این رشته‌ها خواهد بود.
  • منتخبین مرحله اول المپیاد علمی دانشجویی، بر اساس نمرات اکتسابی داوطلب در آزمون رشته‌های مذکور با ضـرایب برابـر و بـدون احتسـاب نمـره معـدل کارشناسی، تعیین و از طریق سایت المپیاد سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
  • منتخبین مرحله اول المپیاد متمرکز به همراه منتخبین المپیاد غیرمتمرکز (اسامی اعلام‌شده از طریق سایت سازمان سنجش) می‌توانند در آزمـون تشـریحی مرحله دوم (نهایی) المپیاد علمی دانشجویی کشور، شرکت کنند.
  • دانشجویان سال سوم متقاضی شرکت در المپیاد دانشجویی کشور مجاز به انتخاب رشته برای مقطع کارشناسی ارشد نمی‌باشند و می‌بایست در تقاضـانامه اینترنتی، (بند 31 منحصراً متقاضی شرکت در المپیاد هستم) را علامت‌گذاری نمایند.
  • دانشجویان متقاضی باید کلیه اطلاعات فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی را، همانند سایر داوطلبان تکمیل نمایند.

  • منتخبین مرحله اول المپیاد متمرکز (اسامی اعلام‌شده از طریق سایت واحد المپیاد سازمان سنجش پس از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشـد) از اداره کل آموزش محل تحصیل خود گواهی اشتغال به تحصـیل را دریافـت نماینـد و سـپس از طریـق پسـت الکترونیکـی مرکـز المپیـاد بـه نشـانی زیر ارسال نمایند.

olympiad@sanjesh.org

  • متقاضیان شرکت در المپیاد متمرکز و غیرمتمرکز باید در زمان شرکت در آزمون المپیاد (در نیمه دوم سال تحصیلی 1400) دانشجو باشند.

  • فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی نمی‌توانند در المپیاد علمی دانشجویی کشور شرکت کنند.

المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان مشاور گروپ

هزینه ثبت نام المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان

هزینه ثبت نام و شرکت در بیست و هفتمین دوره المپیاد دانشجویی که در 23 اردیبهشت 1401 برگزار شذه است، سیصد و نوزده هزار تومان اعلام شده است.

ثبت نام المپیاد دانشجویی ۱۴۰۱

ثبت نام داوطلبان به یکی از دو روش المپیاد متمرکز دانشجویی و المپیاد غیر متمرکز دانشجویی که در ادامه توضیح داده شده است، صورت می پذیرد:

ثبت نام المپیاد متمرکز دانشجویی:

همزمان با ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد داوطلبان علاقمند به شرکت در المپیادهای دانشجویی نیز در آزمون المپیاد متمرکز دانشجویی ثبت نام می نمایند.
بند مربوط به منحصرا المپیاد، در صفحه ثبت نام نیز مخصوص دانشجویان سال سوم مقطع کارشناسی می باشد و دانشجویان سال چهارم نیاز به پر کردن بند منحصراً المپیاد ندارند و به دانشگاه مراکز مناطق مراجعه نمایند.

ثبت نام المپیاد غیرمتمرکز دانشجویی:

دانشجویان ممتاز دانشگاه های دولتی، در دی ماه هر سال توسط دانشکده های محل تحصیل خود، در رشته های مربوط به المپیاد به مراکز مناطق معرفی می شوند.

ثبت نام ارشد استعداد درخشان پزشکی

زمان برگزاری المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان

زمان برگزاری المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان در بیست و هفتمین دوره آن روز جمعه 23 اردیبهشت 1401 در دو نوبت صبح و بعد از ظهر خواهد بود و نتایج آن در اواسط شهریور 1401 توسط قسمت المپیاد سایت سازمان سنجش به نشانی زیر بارگذاری می‌شود.

olympiad.sanjesh.org

زمان اعلام نتایج المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان

منتخبین المپیاد متمرکز و غیر متمرکز در اواخر تیرماه با یکدیگر به رقابت می پردازند.
نتیجه آزمون های مرحله نهایی 23 رشته المپیاد در اواسط شهریورماه از طریق سایت مرکز المپیاد اعلام می شوند.

رشته های المپیاد دانشجویی

رشته های المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان در بیست و هفتمین دوره برگزاری آن عبارتست از:

  • ادبیات فارسی
  • الهیات و معارف اسلامی
  • علوم تربیتی (آموزش ابتدایی و آموزش استثنایی)
  • شیمی
  • فیزیک
  • زیست شناسی
  • ریاضی
  • علوم جغرافیایی

محل برگزاری المپیاد

محل برگزاری المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان و قطب‌های 10 گانه آن به شرح زیر است:

محل برگزاری المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان پردیس‌های مستقر در استان‌های مناطق/دانشگاه محل برگزاری پردیس‌های مستقر در استان‌های
منطقه یک:

دانشگاه تربیت مدرس

تهران، البرز منطقه شش:

دانشگاه اصفهان

یزد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان
منطقه دو:

دانشگاه مازندران

گیلان، مازندران، گلستان منطقه هفت:

دانشگاه شیراز

بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویراحمد
منطقه سه:

دانشگاه تبریز

آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان منطقه هشت:

دانشگاه شهید باهنر کرمان

کرمان، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان
منطقه چهار:

دانشگاه بوعلی سینا همدان

همدان، مرکزی، قزوین، قم منطقه نه:

دانشگاه فردوسی مشهد

خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، سمنان
منطقه پنج:

دانشگاه رازی کرمانشاه

کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام منطقه ده:

دانشگاه شهید چمران اهواز

خوزستان

مزایا المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان

مزایا المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان به شرح زیر است:

  • دانشجوی دارای رتبه اول تا سوم المپیادهای دانشجویی، در طول تحصیل در دوره‎های تحصیلات تکمیلی می‎تواند برای ارائه مقاله در کنفرانس‎های خارجی از تسهیلاتی که از سوی وزارت مربوط تأمین می‎شود، استفاده کند. (دوره کارشناسی ارشد)
  • رتبه اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی کشور می‎توانند بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد متناسب با تعداد داوطلب و ظرفیت هر رشته محل در دفترچه شماره 2 کارشناسی ارشد، با معرفی مرکز المپیاد سازمان سنجش، مستقیماً توسط دانشگاه‎ها پذیرفته شوند.
  • نفرات اول تا سوم مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور با تایید سازمان سنجش آموزش کشور می‎توانند از جایزه تحصیلی نخبگان استفاده نمایند.
  • نفرات اول تا سوم مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور با تایید سازمان سنجش آموزش کشور و معرفی بنیاد ملی نخبگان به نظام وظیفه می‎توانند خدمت سربازی را با سپری کردن یک دوره آموزش نظامی و انجام پروژه‎های پژوهشی روی موضوعات مورد نیاز کشور بگذرانند.
  • نفرات اول تا سوم مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور با تایید سازمان سنجش آموزش کشور که متقاضی دریافت بورس دکتری خارج از کشور باشند، می توانند برای تشکیل پرونده با رعایت ضوابط و معرفی مرکز المپیاد به اداره بورس مراجعه نمایند.
  • دانشجو (رتبه های اول تا سوم المپیادهای دانشجویی) در صورت قبولی در دورة دکتری (PhD) یا دکتری تخصصی میتواند از بورس تحصیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (حسب مورد ) بهره مند شود و برابر مدت استفاده از بورس تحصیلی به وزارت مربوط تعهد خدمت دهد. محل خدمت اینگونه دانشجویان با توجه به اولویت ها و علایق خودش تعیین شود.

جایزه بنیاد ملی نخبگان به برگزیدگان المپیاد دانشجویی

جایزه المپیاد دانشجویی

المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان مشاور گروپ

تسهیلات برگزیدگان المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان

برای برگزیدگان المپیاد دانشجویی کشوری تسهیلاتی در بخش نظام وظیفه وجود دارد که جزئیات و نحوه استفاده از آن به تفصیل در فایل زیر بررسی شده است:

تسهیلات نظام وظیفه برگزیدگان المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان

چگونه برای المپیاد دانشجویی بخوانیم

برای اطلاع از منابع المپیاد دانشجویی 1401 و نحوه مطالعه برای موفقیت در آن می‌توانید از دو طریق زیر با کارشناسان ما تماس گرفته و از راهنمایی آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از چه ماشین حساب هایی در المپیاد دانشجویی 1401 مجاز است؟

CASIO:
1. CASIO 3600
2. CASIO FX- 82
3. CATIGA F- 618

Pars:
1. PARS 4600
2. PX-3000 Plus II

SHARP:
1. 5O6 W- BK
2. 5O9 W- BK
3. BL-531

Citizen:
1. SR 135 T II
2. SR 275
3. SR 270 II
4. SR 270X

شرایط ثبت نام المپیاد دانشجویی ویژه دانشجومعلمان چیست؟

دانشجوی متقاضی المپیاد باید حداقل 70 واحد درسی سرفصل رشته تحصیلی خود را گذرانده و در نیمسال پنجم به بالا در حال تحصیل باشند.
همچنین باید در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1401 مشغول به تحصیل باشد.

رشته های المپیاد دانشجویی ویژه دانشجومعلمان چیست؟

ادبیات فارسی
الهیات و معارف اسلامی
علوم تربیتی (آموزش ابتدایی و آموزش استثنایی)
شیمی
فیزیک
زیست شناسی
ریاضی
علوم جغرافیایی

چگونه برای المپیاد دانشجویی بخوانیم

برای مشورت درمورد نحوه مطالعه برای المپیاد دانشجویی ویژه دانشجومعلمان، اگر به تلفن ثابت دسترسی دارید با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)، و اگر دسترسی ندارید با استفاده از بسته‌های مشاوره‌ای تخفیف‌دار، مشکل خود را با کارشناسان مشاورگروپ در میان گذاشته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه المپیاد دانشجویی دانشجو معلمان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی