افزایش تراز و درصد دروس در دو ماه با برنامه ریزی تخصصی

افزایش تراز و درصد

جهت مشاوره در زمینه افزایش تراز و درصد دروس در دو ماه با برنامه ریزی تخصصی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

افزایش تراز و درصد برای هر داوطلب کنکوری و در هر بازه ی زمانی از سال مهم و همیشه مورد سوال است بخصوص الانکه تا کنکور 97 تنها دو ماه باقی مانده و همه داوطلبان به دنبال راهکارها و روش هایی جهت افزایش تراز و درصدهای خود هستند.

افزایش تراز و درصد

افزایش تراز و درصد

افزایش تراز و درصد تنها یک فرمول دارد و هیچ راز دیگری پشت پرده ندارد آنهم اینکه امتیاز از دست ندهید . یعنی اشتباه نکنید .

همانطور که در مطالب قبل تر نیز گفته شد ؛ برای افزایش تراز تنها دو راه وجود دارد :

یکی آنکه تعداد تست های با پاسخ صحیح خود را افزایش دهید و دوم آنکه اشتباهات را کاهش دهید .

برای آنکه تعداد پاسخ های خود را افزایش دهید باید معلومات را افزایش و پایه ی خود را تقویت کنید . مثلا : حل تمرین تشریحی زیاد داشته باشید، بر نقاط قوت خود توجه داشته باشید و خلاصه نویسی و یادداشت برداری داشته باشید.

و جهت اینکه اشتباهات خود را کاهش دهید ابتدا باید این اشتباهات را بشناسیم و شناسایی کنیم.

افزایش تراز و درصد و در کل موفقیت در کنکور نیازمند برنامه ریزی داشتن منابع قوی تلاش و پشتکار اصولی است.
بسیاری از افراد هستند که ساعت ها درس میخوانند و تلاش میکنند اما باز همان نتایج قبلی را میگیرند و یا کمی بیشتر از حد معمول نمیتوانند پیشرفت کنند شاید شما یکی از اونها باشید یا چنین کسایی رو دیده باشید.
یا در ازمون های ازمایشی ترازتان تا مدت ها ثابت میماند یا کمتر میشود.
اینها مشکلاتی است که باید برطرف شوند و گرنه موجب شکست میشوند.

افزایش تراز و درصد , مشاور اول ؛ خودتان هستید

افزایش تراز و درصد , هر دانش اموزی بهترین مشاور برای خود است چون به خوبی خود را میشناسد ولی این در صورتی درست است که دانش اموزبه اصول برنامه ریزی حرفه ای هدفگذاری انگیزشی و….بخوبی مسلط باشد.

اینکه بنشینیم و یک برنامه برای خودمان بنویسیم و نتوانیم به ان عمل کنیم یا پیشرفتی نداشته باشیم و بعد به سرزنش خود بخاطر کم کاری و …بپردازیم و این چرخه مدام تکرار شود یا به اجبار اراده به تمام برنامه ای که نوشته ایم عمل کنیم اما نتیجه چندان مطلوب نباشد بدترین اشتباه را به عنوان یک کنکوری مرتکب شده ایم.

افزایش تراز و درصد , نیازی به این هم نیست که مشاوری داشته باشیم که هر هفته یا ماه برنامه به ما بدهد که با دیدنش هوش از سرمان برود و هر روز یا چند روز یکبار نیز پیگیر اجرای برنامه باشد برنامه ای که بدون توجه به نیازهای ما و توانایی هایمان نوشته شده است و با پیگیری مداوم مشاور که بعضا ازاردهنده نیز هست مجبوریم گزارش های غلط همراه با حس بد و عذاب وجدان بدهیم یا حقیقت را بگوییم و مورد سرزنش واقع شویم که البته بعد از مدتی که نتیجه ازمون ازمایشی بعدی هم پیشرفتی نکرد دوباره سرزنش خواهیم شد یا با دیگران مورد مقایسه قرار میگیریم.


پیگیری آخرین اخبار کنکور سراسری در کانال تلگرام مشاور گروپ

5465


برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات کنکوری عضو کانال تلگرام مشاور گروپ شوید

مشاور گروپ





کنکور حرفه ای با جامعه ی آماری بالا ؛ برنامه ریزی تخصصی و اصولی می طلبد

این یک سیستم سنتی مشاوره است که بسیار ناکارامد و به ضرر دانش اموز است زیرا:

1-بجای اینکه مشاور به دانش اموز بیاموزد که چگونه برنامه ریزی کند که بتواند ب ان عمل کند و خود را متعهد ب انجام ان کند صرفا یک برنامه نوشته شده ب او میدهد که در اکثر مواقع هیچ هماهنگی با توانایی های دانش اموز ندارد و بجای اینکه در دانش اموز انگیزه برای عمل به ان ایجاد کند ترس و نارضایتی و احساسات بد را موجب میشود.

2-در این سیستم دانش اموز تنها مقصر شناخته میشود تمام عمل نکردن ها تنبلی ها درجا زدن ها و..‌..به پای دانش اموز نوشته میشود و مشاور از هر اشتباه یا سرزنشی به دور است در حالی که مقصر اصلی اوست زیرا نتوانسته انگیزش و میل ب پیشرفت و خودبرنامه ریزی در دانش اموز ایجاد و به او یاد بدهد.افزایش تراز و درصد

3-پیگیری مداوم برای اجرای برنامه که پشتیبانی نامیده میشود نه تنها باعث پیشرفت دانش اموز نمیشود بلکه ناخوداگاه این پیام را به دانش اموز و اطرافیانش میدهد که اون توانایی ندارد تا به تنهایی و بدون من به برنامه هایش عمل کند و باید مدام کنترل شود این کنترل های مداوم بیشتر از اینکه انگیزه دانش اموز را افزایش دهد اعتمادبنفس و باورش را از او میگیرد و نتایج بسیار بدی بر روی روح و روان او بجا میگذارد.افزایش تراز و درصد

4-دانش اموز در این مدل سنتی تنها اجرا کننده است فاقد قدرت یک انسان منفعل بجای اینکه نفر اصلی و خود برنامه ریز و فعال و مشتاق در عمل به برنامه ای که خودش ان را برای خود مناسب دانسته و نوشته است.

افزایش تراز و درصد , در مقابل این مشاوران سنتی و ناکارمدی و شکست های بسیارشان کسانی وجود دارند که به وجود مشاور اعتقادی ندارند و معتقدند هر دانش اموز بهترین مشاور خود است و نیازی ب مشاور ندارد این گفته درست است انهم زمانی که دانش اموز بداند چگونه برنامه ریزی کند چگوونه در خودش اشتیاق ایجاد کند و به خود انگیزه بدهد و …

افزایش تراز و درصد , اینکه توقع داشته باشیم دانش اموز بدون هیچ مهارت برنامه ریزی هدفگذاری انگیزشی و…‌ بازهم بهترین برنامه ریز برای خود باشد نه تنها فکری اشتباه که بسیار احمقانه است و نتیجه ای جز شکست ندارد مثل این است که بگوییم هر کسی بهترین اشپز برای خود است چون بهتر از هر کسی میداند چه غذاها و ادویه و‌‌‌‌…

افزایش تراز و درصد , این برای او مناسب است و میل به خوردنش دارد خب این درست است تا زمانی که فرد بداند چگونه غذا درست کند وقتی کسی اشپزی بلد نیست نمیتوانیم بگوییم بهترین اشپز برای خود است زیرا غذاهایش سوخته یا بد مزه و‌‌‌…خواهند شد مگر اینکه سالها و ماه ها ازمون و خطا کند تا به یک مهارت نسبی برسد در حالی از همان ابتدا میتوانست در یک کلاس اشپزی ثبت نام کند و در یکی دو ماه بتواند اشپزی را اصولی و بخوبی یاد بگیرد و مجبور به تحمل سختی های زیادی که وقتی به تنهایی و بدون تحربه میخواهد اینکار را انجام بدهد نخواهد شد
خودت رویاییت را خلق کن.

افزایش تراز و درصد , در مقابل سیستم سنتی مشاوره که در بالا توضیح داده شد یک سیستم نوین وجود دارد که در دپارتمان مشاوره و برنامه ریزی گروه ما بر اساس ان بنا شده است در این مرکز مشاوره شما قدم به قدم طی دو تا چهار هفته میاموزید که چگونه برای خود با توجه به رشته و دانشگاه هدفتون برنامه ای اصولی بنویسید که بتونید اجراش کنید.


ما خوب بودیم ! ولی آنقدر صبر کردیم که عالی شدیم…
ما به مشاوری نیاز داریم که نقش رهبر را برایمان ایفا کند نه یک رییس
کسی میتواند رهبر واقعی باشد که قبلا حداقل 1 بار مسیر را تا اخر رفته باشد

مشاوره و برنامه ریزی تخصصی زیر نظر تیم دانشجویان و فارغ التحصیلان پزشکی
تماس همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل
شماره تماس ( بدون گرفتن کد) 9099071613



افزایش تراز و درصد  و  روش های مناسب برای ماه های پایانی تا کنکور 97

♦️روش هایی که در این جا بیان خواهم کرد همیشه صحیح هستند اما در ماه های پایانی اهمیت بیشتری دارند

?بیشتر تمرین کنید .
هر چه به کنکور 97 نزدیک می شوید نسبت تمرین کردن به مطالعه را افزایش دهید .

?یکی از عناصر جمع بندی خوب تمرین بیشتر است .

? از دوباره خوانی کم کنید به تمرین و حل مساله و تست بیفزایید.

?هر وعده ی مطالعه را با تمرین آغاز کنید .

? ابتدا یک مجموعه تمرین را حل کنید و سپس با انگیزه و آگاهی بیشتر به سراغ مطالبی که ضروری تر است بروید وآن ها را مطالعه کنید وقتی تمرین می کنید توهم تان در باره ی آن چه واقعا بلد هستید از آن چه آشنا هستید ولی بلد نیستید و به اشتباه فکر می کنید بلد هستید تصحیح می شود .

?واقعیت از توهم تفکیک می شود .
ضمنا وقتی تمرین می کنید آن چه را قبلا یادگرفته بودید وواقعا هم بلد هستید باردیگر اما به روشی جدید و متفاوت در ذهنتان ثبت می شود .

?وقتی امتحان می دهید فقط یادگرفته های قبلی را به طور خنثی به خاطر نمی آورید و تکرار نمی کنید بلکه به روشی جدید و متفاوت از قبل آن ها را یاد می گیرید.

?جدید خوانی را کمتر کنید . تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری کامل مهم است.

?هر چه به پایان سال نزدیک تر می شوید جدید خوانی را کمتر کنید بیشتر به سراغ تثبیت آموخته های قبلی بروید و یاد گیری های ناقص را به یادگیری کامل تبدیل کنید .

? در کارنامه ی بازیابی و از میان سوال هایی که قبلا امتحان داده اید سوال های درست را پاسخ دهید سپس به سراغ سوال های اشتباه که همان یادگیری های ناقص شماست بروید روی سوال های شک دار و آن چه فراموش کرده اید بیشتر وقت بگذارید .

? بیش از آن که به فکر جدید خوانی باشید آن چه را قبلا خوانده اید تقویت کنید و آن ها را که به طور ناقص یادگرفته اید به یادگیری کامل تبدیل کنید .

?به جای شروع از نقاط ضعف از نقاط قوت آغاز کنید.

?این یک دستورالعمل قطعی نیست یک پیشنهاد است اگر از نقاط قوت خود شروع کنید اولا انگیزه تان و اعتماد به نفستان بیشتر می شود ثانیا بهترین روش های خودتان را کشف می کنید .

? نقاط قوت شما حاصل روش های موثر و خوب شماست وقتی از نقاط قوت شروع می کنید به روش های خوب خودتان هم فکر می کنید و آن روش ها در ذهن و عمل روزانه تان تثبیت می شود.

?به این الگوی پیشنهادی توجه کنید و اگر برای خودتان مناسب دیدید اجرا کنید در این الگو اولویت را به نقاط قوت پایدار می دهیم و به تدریج به سمت تقویت و بهبود ضعف ها حرکت می کنیم ابتدا دستاوردهایتان را تثبیت می کنید ممکن است شما بخواهید مسیر معکوس را بپیمایید ولی خوب است بیشتر فکر کنید تا بهتر تصمیم بگیرید که کدام مسیر برای شما بهتر است.

?ابتدا نقاط قوت پایدار خود را تثبیت کنید .نقاط قوت خود را به نقاط قوت پایدار تبدیل کنید.

?مبحث هایی را که نیاز به اندکی تلاش دارند پیدا کنید ( مبحث های تلنگری ) این مبحث ها را به نقاط قوت خود تبدیل کنید .

? این ها مباحثی هستند که معمولا در آن ها اشتباهتان زیاد است و تصور می کنید که بی دقتی دارید . یادگیری های ناقص را به یادگیری کامل تبدیل کنید.

?درس ها و مباحث چالشی ، نقاط ضعف

? در این جا به صورت گزینشی و انتخابی قسمت های اولویت دارتر را انتخاب کنید .

? قسمت ساده تر را که زودتر و بهتر یاد می گیرید را انتخاب کنید .

? هیچ درسی را کنارنگذارید اما دراین گونه درس ها و مباحث قسمت های زودبازده را برای خودتان انتخاب کنید .


کنکوری های عزیز

لطفاً از هرکسی که سر راهتون قرار میگیره راهنمایی و مشاوره نگیرین و با سرنوشت خودتون بازی نکنید!

تاثیر مشاور نامناسب فقط باعث نتیجه بد نمیشه
باعث میشه ذهنیت ما تغییر کنه
باعث میشه دیدگاه ما عوض بشه و به جایی میرسیم که فرق خوب و بد رو نمیتونیم تشخیص بدیم

بیشتر وقت ها گمراهی ها و انرژی منفی که توی زندگی داریم به خاطر مشورت کردن با افراد نالایق و بی سواد در زمینه مشاوره ایجاد میشه…

موفق و سربلند باشید…


5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه افزایش تراز و درصد دروس در دو ماه با برنامه ریزی تخصصی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی