استخدام وزارت خارجه ۱۴۰۲ | ثبت نام آزمون وزارت امور خارجه

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه ۱۴۰۲ در این مقاله کاملاً توضیح داده شده است. آیا در سال ۱۴۰۲ ازمون استخدامی وزارت امور خارجه برگزار شده است؟ داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی وزارت امور خارجه سال 1402 را دارند، باید در زمان مقرر به سایت ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه hrtc.ir مراجعه نموده و در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی بیان شده در این مقاله، فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

برای اطلاع از جزئیات آزمون استخدام وزارت امور خارجه ۱۴۰۲ ، از جمله دانلود دفترچه استخدامی وزارت امور خارجه، زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه، رشته های مورد نیاز استخدام وزارت امور خارجه، شرایط استخدام وزارت امور خارجه، منابع آزمون استخدامی وزارت امور خارجه، با ما همراه باشید.

آزمون استخدامی وزارت امور خارجه ۱۴۰۲ moshavergroup,com

جهت مشاوره در زمینه استخدام وزارت خارجه ۱۴۰۲ | ثبت نام آزمون وزارت امور خارجه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین و تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز در مشاغل دیپلماتیک و اداری از متقاضیان واجد شرایط برای استخدام رسمی دعوت به عمل می‌آورد.

فارغ‌التحصیلان رشته حقوق نیز در این آزمون امکان ثبت نام در این آزمون استخدام وزارت امور خارجه ۱۴۰۲ دارند.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه از روز ۱۲ شهریور تا ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir صورت می‌گیرد.

زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت امور خارجه، روز پنج شنبه 1402/08/11 خواهد بود. (پیشتر، زمان برگزاری این آزمون روز جمعه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ اعلام شده بود.)

ثبت نام آزمون استخدام وزارت امور خارجه ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه به  صورت اینترنتی  از روز ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان روز ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ادامه خواهد شد. زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه به هیچ وجه تمدید نخواهد شد، متقاضیان باید در مدت زمان فوق، نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.

داوطلب متقاضی آزمون، باید در زمان ثبت نام، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه استخدامی وزارت امور خارجه ۱۴۰۲ را داشته باشد. دفترچه آزمون در صفحه اول سامانه جهت دریافت و مطالعه داوطلبین قرار گرفته است. اکیداً توصیه میشود داوطلبین محترم، قبل از هرگونه اقدام بر روی سامانه ،شرایط و ضوابط آزمون را مطالعه و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبت نام در آزمون اقدام نمای ند .

سایت ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه hrtc.ir

سایت ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه hrtc.ir است. فرآیند ثبت نام در سامانه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه hrtc.ir ، در هفت مرحله انجام میپذیرد تا داوطلب بتواند در هر مرحله، به راحتی اطلاعات خود را وارد سامانه نماید.

  • مرحله ۱: بارگذاری مدارک

در این بخش، مدارک مشخص شده در »بند ب« بارگذاری میگردد.

  • مرحله ۲: اطلاعات فردی

مشخصات فردی داوطلب در این بخش در سامانه ثبت می گردد .

  • مرحله ۳: اطلاعات تحصیلی

اطلاعات تحصیلی داوطلب در این بخش وارد سامانه میگردد .

  • مرحله ۴: سهمیه و سابقه کار

در این مرحله، سهمیه و سابقه کار (صرفاً مواردی که در همین دفترچه استخدامی وزارت امور خارجه ۱۴۰۲ مورد تأیید است) وارد می شود.

  • مرحله ۵: شغل مورد درخواست

در این مرحله، سامانه با توجه به اطلاعات ثبت شده داوطلب در مراحل قبلی، شغلهای قابل انتخاب را به داوطلب نمایش داده و داوطلب می تواند از بین آنها تنها یک مورد را به عنوان شغل مورد درخواست خود، انتخاب نماید.

تذکر: داوطلب، فقط حق  انتخاب یک شغل را خواهد داشت.

  • مرحله ۶: اطلاعات تکمیلی

اطلاعات تکمیلی شامل اطلاعات تماس با داوطلب و آدرس محل سکونت میباشد .

محل دقیق برگزاری آزمون، بر روی کارت ورود به جلسه ذکر میگردد .

  • مرحله ۷: کد رهگیری

تاکید میگردد صرفاً در صورتی ثبت نام فرد به پایان میرسد که داوطلب وارد این مرحله شده و از سامانه »کد رهگیری « دریافت نماید .

  • ویرایش اطلاعات

در زمانی که سامانه جهت ویرایش اطلاعات داوطلبان باز می باشد، داوطلبان می توانند با مراجعه به پروفایل کاربری خود و کلیک بر روی بخش »ویرایش اطلاعات« اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت شده خود نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

شرایط لازم جهت ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت امور خارجه به شرح ذیل است.

  1. داشتن تابعیت ایران؛
  2. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
  3. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
  4. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛
  5. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند؛
  6. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
  7. نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛
  8. عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح؛
  9. داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛
  10. به استناد ماده(۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه های اجرایی باشند.

تبصره : با عنایت به ماده(۸) مصوبه شماره /۱۴۰۰/۶۷۹۵دش مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تأ˻د مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نمودهاند، میتوانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمونهای استخدامی دستگاه های اجرایی مشمول ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام نمایند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر تا یکسال (۱۲ ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون مورخ (1402/08/11)، نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرائی استخدام کننده اقدام نمایند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذکور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بکارگیری آنها کانلمیکن تلقی میشود. همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حکم کارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم می باشد.

شرط سنی آزمون استخدام وزارت خارجه ۱۴۰۲

شرایط سنی برای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه مطابق مدارک تحصیلی اخذ شده داوطلبان و به شرح در ادامه همین محتوا خواهد بود.

شرط سنی لازم برای ثبت نام بر اساس بند (۳) ماده ( ۵) مقررات تشکیلاتی، استخدامی، مالی و انضباطی وزارت امور خارجه داشتن حداقل سن بیست و یک (۲۱) سال تمام و داشتن حداکثر سی (۳۰) سال تمام برای استخدام با مدرک تحصیلی کارشناسی، سی و دو (۳۲) سال تمام برای مدرک کارشناسی ارشد و سی و چهار (۳۴) سال تمام برای استخدام با مدرک تحصیلی دکتری است.

افزایش شرط سنی آزمون استخدام وزارت خارجه ۱۴۰۲ با ورود نظارتی مجلس، حداکثر شرط سنی آزمون استخدامی وزارت خارجه برای کارشناسی و کارشناسی‌ ارشد به ۴۰ سال و برای دکتری به ۴۵ سال افزایش یافت.

🔸️ در دفترچه استخدامی وزارت امور خارجه که از سوی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی منتشر شد، حداکثر سن برای مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکتری ۲۸ و ۳۰ و ۳۲ معین گردیده بود، بنابراین فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور و ارسال رونوشت به وزیر خارجه «مغایرت این حداکثر با قانون خدمات هماهنک کشوری» را اعلام و «خواستار اصلاح و تمدید فراخوان» شد.


هزینه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه ۱۴۰۲

هزینه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه ۱۴۰۲ برای تمامی داوطلبان علاقمند به شرکت در آزمون ۲۳۰ هزار تومان است. توصیه اکید مشاور گروپ به همه ی علاقمندان قبل از هرگونه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه، این است که ابتدا شرایط و ضوابط آزمون را در دفترچه استخدامی وزارت امور خارجه ۱۴۰۲ مطالعه نموده و سپس اقدام به پرداخت هزینه نمایید. با توجه به عدم امکان استرداد وجه پرداخت شده، مسئولیت هرگونه اشتباه بر عهده داوطلب خواهد بود.

هزینه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه moshavergroup.com


ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

نکته بسیار مهم هنگام ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی وزارت امور خارجه این است که، در صورتی که داوطلب جهت ویرایش وارد سامانه شود، حتماً می بایست دوباره تمام ٧ مرحله را به صورت کامل طی نموده و کد رهگیری خود را مشاهده نماید، در غیر این صورت، تغییرات مورد نظر ایشان اعمال نخواهد گردید و همان اطلاعات قبل از ویرایش برای داوطلب معتبر خواهد بود.

کارت ورود به جلسه استخدامی وزارت امور خارجه

کارت شرکت در آزمون ، از روز دوشنبه 1402/08/08 برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir قرار خواهد  گرفت. آزمون در  روز پنج شنبه 1402/08/11 در تهران  و  استانهای منتخب برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام چاپ کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و اصل مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون، مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

برای دانلود دفترچه استخدامی وزارت امور خارجه ۱۴۰۲ کلیک کنید

رشته های مورد نیاز استخدام وزارت امور خارجه

لیست رشته های مورد نیاز استخدام وزارت امور خارجه مطابق جدول ذیل خواهد بود.

رشته های استخدام وزارت امور خارجه


منابع آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

از منابع آزمون استخدامی وزارت امور خارجه، مواد آزمون عمومی برای تمامی مشاغل به شرح زیر می باشد.

منابع عمومی آزمون استخدامی وزارت امور خارجه


از منابع آزمون استخدامی وزارت امور خارجه، مواد آزمون تخصصی برای تمامی مشاغل به شرح زیر می باشد. آزمون تخصصی(۲۴۰ امتیاز )  مواد آزمون تخصصی بر اساس نوع شغل طبق مفاد زیر طراحی خواهد شد :


001

002

003

004

005

006

منابع آزمون استخدامی وزارت امور خارجه ارزیابی تکمیلی(۶۰۰ امتیاز )

ارزیابی تکمیلی از پذیرفته شدگان ۵ برابر ظرفیت آزمون کتبی توسط وزارت امور خارجه به عمل خواهد آمد و شامل دو بخش است:

بخش اول : شامل حیطه عمومی و اختصاصی است که برای  همه مشاغل یکسان میباشد.

آزمون استخدامی وزارت امور خارجه ارزیابی تکمیلی

لینک ثبت نام استخدام نیروی انسانی در وزارت امور خارجه

آگهی استخدام نیروی انسانی در وزارت امور خارجه

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آگاهی از زمان ثبت نام و برگزاری آزمون، هزینه آزمون، منابع آزمون، ظرفیت و رشته های مورد نیاز و … با مشاوران ما در مرکز مشاوره “مشاور گروپ ” تماس بگیرید تا اطلاعات جامعی درباره جزئیات استخدامی وزارت امور خارجه در اختیار شما قرار دهند و پاسخگوی سؤالات شما باشند.

9099071613

.در صورت اشغال بودن خطوط، لطفا چندین بار شماره گیری نمایید.

  • آیا ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه شرط سنی دارد؟
  • منابع آزمون استخدام وزارت امور خارجه 1402 چیست؟
  • نمونه سؤالات آزمون استخدامی وزارت امور خارجه را از کجا تهیه کنیم؟
  • برای استخدام وزارت امور خارجه 1402 چه رشته هایی مورد نیاز است؟
  • آیا با مدرک فوق دیپلم هم می توان در آزمون استخدام وزارت امور خارجه 1402 ثبت نام کرد؟
  • ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه از چه زمانی آغاز می شود؟

5/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه استخدام وزارت خارجه ۱۴۰۲ | ثبت نام آزمون وزارت امور خارجه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی