ثبت نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا + ثبت نمرات پودمانی

ثبت نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا دانش آموزی | sida.medu.ir

جهت مشاوره در زمینه ثبت نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا + ثبت نمرات پودمانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا چگونه است ؟ چگونه نمرات متوسطه دوم را در سامانه سیدا وارد کنیم ؟ ثبت نمرات پودمانی در سامانه سیدا چگونه است ؟ در این مقاله آموزشی به سوالات متداول کاربران پیرامون نحوه ورود نمرات متوسطه دوم و نمرات پودمانی در سامانه سیدا دانش آموزی پاسخ داده ایم.

کاربران برای ثبت نمرات متوسطه در سامانه سیدا باید به نشانی اینترنتی sida.medu.ir مراجعه نمایند و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد سامانه شوند. در ادامه این مقاله نحوه ورود به سامانه سیدا به صورت تصویری ارائه داده شده است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در سامانه جامع سنجش- متوسطه دوره دوم- گزینه دریافت از سیدا فعال شده است.. البته این گزینه در مورد رشته هایی که مشکل ثبت نمره در سیدا نداشته باشند و در سیدا نمرات آنها ثبت شده باشد و امکان ارسال به سیدا را داشته باشد ( به شرط انتقال به سیدا ) میتوانند مراحل فارغ التصحیلی را در آن انجام داده و کارنامه کلی را صادر نمایند.

سایت متوسطه دوم سیدا

ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا انجام می پذیرد.  با توجه به آنکه ثبت نمرات دانش آموزان در سامانه سیدا انجام می پذیرد، لذا لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید، با توجه به راه اندازی سامانه sida.medu.ir جهت ثبت نمرات نوبت اول برای کلیه دوره های تحصیلی کاربری و پسورد همکاران مدیر با کاربری کد ملی و پسورد کد پرسنلی راه اندازی شده است.

لذا مدیران محترم در اسرع وقت با مراجعه به سامانه و تغییر رمز ابتدایی در سامانه از کلاس بندی و دبیران و آموزگاران موجود در سامانه اطمینان خاطر حاصل کنند.

این سامانه در حقیقت نسخه تحت وب برنامه های دانش آموزی (توصیفی-متوسطه اول-متوسطه دوم) می باشد در گام اول سنجش مناطق باید کابری برای کلیه مدارس خود فعال نمایند تا امکان ورود به این سامانه برای مدارس مهیا شود به صورت پیش فرض نام کاربری کد ملی مدیر و رمز ورود کد پرسنلی مدیر می باشد که در اولین ورود باید رمز را تغییر دهید فعلا تا لحظه نگارش این متن امکان چاپ ریز نمرات وجود ندارد و خطا می دهد ولی امکان ورود نمره وجود دارد برای کار کردن با این سامانه عجله و حساسیت خاصی نداشته باشید و اجازه دهید به مرور زمان جایگاه خودش را پیدا کند.

سوالات متداول سامانه دانش آموزی سیدا | هر آنچه کاربران باید بدانند

ورود به سامانه ثبت نمرات متوسطه دوم سیدا

نحوه ورود به سامانه ثبت نمرات متوسطه دوم سیدا به صورت تصویری در این مقاله بیان شده است. کاربران جهت ثبت نمرات دانش آموزان در سامانه سیدا باید به آدرس اینترنتی sida.medu.ir مراجعه نمایند و پس از درج نام کاربری و رمز عبور خود وارد صفحه اصلی سامانه سیدا شده و برای ثبت نمرات به بخش مورد نظر مراجعه نمایند:

لینک ورود به سامانه یکپارچه دانش آموزی سیدا

  • در گام اول لازم است نشانی سایت سیدا (sida.medu.ir) را در مرورگر خود جست و جو نمایید:

ورود به سامانه ثبت نمرات متوسطه دوم سیدا

  • پس از ورود به سامانه یکپارچه دانش آموزی سیدا نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت مشخص شده درج کنید:

ورود به سامانه ثبت نمرات متوسطه دوم سیدا

  • پس از ورود به صفحه اصلی سامانه سیدا مشخصات کاربر جاری در این صفحه نمایش داده خواهد شد.
  • همانطور که مشاهده می کنید سامانه مشتمل بر چند بخش اصلی است که هر بخش زیر عنوان های خاص خود را در بر
    دارد، با توجه به نیاز خود می توانید بر روی بخش مورد نظر کلیک نمایید:

ورود به سامانه ثبت نمرات متوسطه دوم سیدا

راهنمای تغییر رمز عبور پس از ورود به سامانه سیدا دانش آموزی | تعیین رمز جدید

چگونه نمرات متوسطه دوم را در سامانه سیدا وارد کنیم ؟

کاربران (دبیران یا مدیران) برای ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا sida.medu.ir در هر نیمسال تحصیلی و برای هر یک از دروس باید دو نمره مستمر و پایانی در سیستم درج کنند. لازم به ذکر است این نمرات بین 0 تا 20 می باشد. کاربران برای نشان دادن غیبت موجه و غیبت غیر موجه باید نمرات خاص 97 و 98 را درج نمایند. در ادامه نحوه ورود نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا دانش آموزی بیان شده است.

پس از ورود به سامانه قسمت های مختلفی را مشاهده می کنید. جهت ثبت نمرات دانش آموزان باید به قسمت “عملیات ضمن سال” مراجعه نمایید. نحوه ورود نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا به صورت خلاصه به شرح زیر است:

  1. عملیات ضمن سال
  2. لیست کلاس و ورود نتایج
  3. ورود نتایج از طریق کلاس یا ورودنتایج انفرادی (از طریق لیست کلاس بهتره)
  4. انتخاب پایه
  5. انتخاب درس
  6. انتخاب نوبت تحصیلی
  7. مستمر یا پایانی
  8. ورود نمرات
  9. ثبت نمرات

چاپ لیست دبیر(ریزنمرات):

  1. عملیات ضمن سال
  2. لیست کلاس و ورود نتایج
  3. چاپ لیست کلاس
  4. انتخاب پایه
  5. انتخاب کلاس
  6. انتخاب نوبت امتحانی
  7. انتخاب نوع لیست(بانمره یا بی نمره)
  8. انتخاب درس
  9. چاپ

ثبت نمره درس شایستگی در سامانه سیدا دانش آموزی

ثبت نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا دانش آموزی

در مقطع متوسطه دوم، در مورد شاخه های نظری و آن دسته از دروس شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش که به صورت غیر پودمانی برگزار می گردند روش کار برای ورود نمرات از طریق لیست کلاس دقیقا مطابق با روش کار برای مقطع متوسطه می باشد .

اما درمورد درس هایی که در شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش به شیوه پودمانی ارائه می گردند، نحوه نمره دهی و همچنین لیست کلاس ها و اعلام نتایج متفاوت از دروس عادی است. لذا برای ثبت نمرات آن ها قسمت های مجزایی در سامانه تدارک دیده شده که در بخش های بعدی توضیح داده خواهد شد .

ورود نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا

در ادامه نحوه ورود و ثبت نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا دانش آموزی به صورت گام به گام ارائه داده شده است:

در این بخش هم با انتخاب پایه ،کلاس، درس گروه مربوطه و در نهایت نوبت امتحانی مورد نظر توسط ابزارهای سمت راست صفحه، در سمت چپ صفحه لیست دانش آموزان آن درس گروه ظاهر می شود . در این مقطع در هر نوبت تحصیلی برای هر درس دو نمره مستمر و پایانی باید توسط معلم در لیست ها درج و سپس به سامانه وارد گردد.
این نمرات بین صفر تا بیست می باشند و نمرات خاص 97 و 98 هم برای نشان دادن حالت های غیبت موجه و غیر موجه قابل ثبت هستند .

برای ورود نمرات مختلف، دو کلید دیگر در سمت راست صفحه اضافه شده است یکی برای ثبت نمرات مستمر و دیگری برای ثبت نمرات پایانی. پس از انتخاب یکی از این دو مورد در لیست سمت چپ صفحه، ستون مربوط به این نمره باز و قابل ویرایش خواهد شد.

***در سمت چپ صفحه باکسی هم برای ورود نمره تکراری قرار داد ه شده است که اگر در این قسمت یک نمره وارد شود با زدن کلید ثبت برای تمامی دانش آموزان در ستون مربوطه این نمره ثبت و تکرار خواهد شد .

برای اطمینان از صحت درج نمرات وارد شده هم یک باکس به اسم مجموع نمرات در سمت راست صفحه قرار داده شده که صرفا جهت تایید نمرات وارد شده است . این مجموع نمرات هم از طریق سامانه سیدا دانش آموزی محاسبه شده و هم از کاربر سوال می شود. اگر این دو عدد با هم همخوانی نداشته باشد احتمال خطایی در ورود نمرات وجود دارد و می توان آن را مجددا بررسی و اصلاح کرد .

ورود نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا

نتایج ارزشیابی انفرادی در سامانه سیدا

هدف از این بخش این است که برای یک دانش آموز، مسئول سامانه در مدرسه قادر باشد کلیه نمرات در همه دروس مرتبط او را به سامانه وارد نماید. بخاطر تفاوت ها در شیوه ارزشیابی در دوره ابتدایی و متوسطه، در اینجا هم امکانات متفاوتی برای این کار درهر یک از این مقاطع در سامانه پیش بینی شده است .

در مقاطع متوسطه اول و دوم ، دروس مختلف یک دانش آموز با معلمین متفاوتی عرضه و ارائه می شوند. لذا مجموعه نمرات یک دانش آموز در دروس مختلف، توسط معلمین مختلفی تهیه خواهد شد. در نتیجه از یک معلم خاص نمی توان انتظار داشت که نمرات تمامی دروس یک دانش آموز را در سامانه ثبت نماید .

نکات مهم سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا | چند توصیه و نکته مهم

ثبت نمرات انفرادی متوسطه دوم در سامانه سیدا

با ورود به این بخش ابتدا لیستی از دانش آموزان که می توانند با پایه تحصیلی فیلتر شوند ، نمایش داده می شود. در این لیست در جلوی نام هر دانش آموز کلید “مشاهده و اصلاح” قرار دارد که با زدن این کلید کاربر وارد صفحه ورود نمرات انفرادی برای این دانش آموز خواهد شد .

در این صفحه لیستی از دروس دانش آموز نمایش داده شده که در جلوی هر درس ستون های متعدد جهت ورود نمرات برای هر نوبت قرار گرفته است. کاربر می تواند با ورود به هر ستون نمره مورد نظر خود را در آن ستون وارد نماید.

ثبت نمرات پودمانی متوسطه دوم در سامانه سیدا

در مقطع متوسطه دوم در شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش برخی دروس به صورت پودمانی ارائه می شوند. در این نوع از دروس ، هر درس از 5 پودمان تشکیل شده است که برای هر پودمان به صورت جداگانه نمره ثبت خواهد شد و هر پودمان مستقل می تواند مردود و یا قبول باشد . در نهایت با توجه به نمرات وارد شده برای پودمان ها و برطبق فرمول خاصی، نمره و نتیجه ای هم در مجموع برای درس اصلی تولید و درج خواهد شد .

برای ورود نمرات دروس پودمانی به صورت لیست کلاسی، بخشی در سامانه به صورت مجزا تهیه شده است. نحوه ورود نمرات پودمانی در سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا به شرح زیر است:

  • کاربر ابتدا درس گروه مورد نظر را انتخاب و سپس در منوی بعدی لیستی از پودمان های مرتبط با آن درس برای او استخراج خواهد شد و برای ورود نمره توسط او قابل انتخاب می شود .
  • با انتخاب پودمان مورد نظر، لیست دانش آموزان آن پودمان در صفحه ظاهر می شود که به وسیله آن می توان نمرات آن پودمان را وارد کرد.

****برای ورود نمرات یک پودمان، برای هر دانش آموز 4 گروه مشتمل بر مقادیر حضوری و غیر حضوری، نمره مستمر پودمان که عددی بین صفر تا 5 می باشد، نمره شایستگی پودمان که مشتمل بر سه عبارت عدم احراز شایستگی، احراز شایستگی و بالاتر از حد انتظار است و ستون آخر که برای مشخص کردن نوع غیبت در این پودمان می باشد.

  •  کاربر با وارد کردن این مقادیر در واقع اطلاعات کاملی را درباره این پودمان برای دانش آموز ثبت می کند و سپس سامانه بر حسب نوع اطلاعات وارد شده، برای هر دانش آموز در این پودمان خاص نمره و نتیجه نهایی پودمان را محاسبه و ثبت خواهد کرد.

ثبت نمرات پودمانی متوسطه دوم در سامانه سیدا

ورود نمرات انفرادی دروس پودمانی در سامانه سیدا 

ثبت نمراتانفرادی دروس پودمانی متوسطه دوم در سامانه سیدا در ادامه بیان شده است. پس از انتخاب دانش آموز مورد نظر از لیست نمایش داده شده در صفحه اول، وقتی به صفحه ورود نمرات وارد می شویم خواهیم دید که این صفحه مشتمل بر دو Tab عملیاتی است . اولی به نام دروس عادی و بعدی به نام دروس پودمانی . در Tab اول دروس غیر پودمانی نمایش داده شده و در ستون های مختلف آماده ورود نمرات می باشد و در Tab دوم دروس پودمانی همان دانش آموز ذکر شده . به این صورت که در هر خط از لیست نمایش داده شده، یکی از تاپیک های درس اصلی دانش آموز نوشته شده است و در جلوی آن ستون های نوع گروه ، نمره مستمر ، نمره شایستگی و نوع غیبت برای درج نمرات مربوط به این پودمان قرارگرفته است.

ورود نمرات انفرادی دروس پودمانی در سامانه سیدا 

نمره تربیت بدنی متوسطه دوم در سیدا

درس تربیت بدنی ۱ در سامانه سناد برخی از رشته های جدید کاردانش با کد ۱۰۰۹۱ تعریف شده که اشتباه است . کد ۱۰۰۹۲ صحیح است که به همین شکل غلط به سیدا منتقل شده.

برای رفع چنین مشکلی نیاز به گزینه انتخاب واحد گروهی و تعریف درس گروه جدید در سیدا است.(برای بالا بردن سرعت کاربران)

پشتیبانی سامانه دانش آموزی سیدا | راهنمای سامانه سیدا دانش آموزی

بارگذاری و حذف عکس در سامانه سیدا متوسطه دوم

امکان بارگذاری و حذف عکس در سامانه متوسطه دوم اضافه شد.

طریقه دسترسی : سامانه متوسطه دوم >> عملیات اصلی >> مدیریت تصاویر دانش آموزان
شایان ذکر است در صورت وجود عکس در سامانه متوسطه دوم ،عکس های ارسالی از سایر سامانه ها دریافت نخواهد شد

در صورت نیاز به دریافت عکس از سامانه های سناد،سیدا، دانا لازم است ابتدا عکس مورد نظر در سامانه متوسطه دوم حذف و سپس اطلاعات ارسالی از سامانه مذکور دریافت شود.

چاپ کارنامه در سامانه سیدا دانش آموزی

نحوه ثبت نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا sida.medu.ir به صورت کامل بیان شد. در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با بخش چاپ کارنامه در سامانه سیدا دانش آموز یپرداخته ایم. این بخش برای ساخت، ذخیره سازی و نمایش کارنامه های سالیانه طراحی شده است. نمونه هایی از کارنامه های طراحی شده برای مقاطع مختلف تحصیلی که توسط سامانه ارائه می شود در تصاویر زیر نمایش داده شده.

چاپ کارنامه در سامانه ثبت نمرات دانش آموزی sida.medu.ir


چاپ کارنامه در سامانه ثبت نمرات دانش آموزی sida.medu.ir

در صورت بروز هرگونه مشکل در ثبت نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا دانش آموزی می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجرب مجموعه به شماره 9099071613 دریافت نمایید.

hamgam.medu.ir | ورود به سایت همگام | سایت سامانه همگام مدارس

سوالات متداول داوطلبان

سایت ثبت نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا دانش آموزی چیست؟

کاربران برای ورود نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا دانش آموزی باید به نشانی اینترنتی sida.medu.ir مراجعه نمایند.

نحوه ثبت نمرات پودمانی در سامانه سیدا چگونه است؟

نحوه ثبت نمرات پودمانی متوسطه دوم به صورت تصویری در این مقاله بیان شده است.

نمرات خاص 97 و 98 در سامانه سیدا دانش آموزی به منظور چیست؟

کاربران برای نشان دادن غیبت موجه و غیبت غیر موجه دانش آموزان باید از نمرات خاص 97 و 98 استفاده نمایند.

3.2/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نمرات متوسطه دوم در سامانه سیدا + ثبت نمرات پودمانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Sajjad

    سلام
    چرا دروس پودمانی بصورت غیرپودمانی نیز در سامانه بنده نمایش داده می شوند؟
    راهنمایی

    پاسخ
  2. مومنی

    سلام ایا مدیران قابلیت تغییر نمرات دارند اگر جواب مثبت مثب است لطفاً اموزش لازم را تهیه کنید با تشکر

    پاسخ
  3. Simin

    سلام نمره مستمر نوبت دوم یکی از دانش اموزان رو اشتباه در سامانه سسدا ثبت کردم دولزدهم بوده درسش هم نهایی بوده الان سایت بازه میشه تعییر داد ولی موقع ثبت میزنه خطا ایا میشه تغییر داد و اصلاحش کرد

    پاسخ
  4. سما

    چرا فراموشی رمز عبور نداره؟

    پاسخ
  5. م

    سلام.منظور از مجموع نمرات در سیدا چیست.با مجموع نمرات چکار باید کرد

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403