تکنیک های تست زنی و تست خوانی فوق حرفه ای برای هر درس ویژه کنکور 98

تکنیک های تست زنی و تست خوانی

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های تست زنی و تست خوانی فوق حرفه ای برای هر درس ویژه کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

استفاده از تکنیک های درست تست خوانی و تست زنی از الزامات تضمین موفقیت شماست. آشنایی با تکنیک های تست خوانی و تست زنی در کنکور لازمه موفقیت در این آزمون است. در زیر با برخی از این تکینک ها آشنا شوید تا بتوانید از ماه ها تلاش خود، حداکثر بهره برداری را برای گرفتن نتیجه مورد انتظار داشته باشید.

تکنیک های تست زنی و تست خوانی

تکنیک های فوق حرفه ای تست خوانی

تکنیک های تست زنی و تست خوانی

1-درست نخواندن سوال تست و یا گزینه های تست

2- تکنیک های تست زنی و تست خوانی  افعال منفی یا مثبت به راحتی شما را گمراه می کنند. بنابراین فعل های سوالات به ویژه افعال پایان سوال را خط بکشید و دقت کنید. به عنوان مثال افعال ” درست است یا درست نیست”، ” وجود دارد یا وجود ندارد” ،‌”بود یا نبود”.

3- تکنیک های تست زنی و تست خوانی :  روی کلمات استثنا ، حروف ربط و کلمات شرطی در سوال خظ بکشید. به عنوان مثال “همه موارد زیر درست است به جز” ، ” همه موارد زیر غلط است به استثنای”. “گزینه ای درست استکه ….”، “گزینه ها را از راست به چپ بخوانید”.

4-  تکنیک های تست زنی و تست خوانی :   طراح با استفاده از کلمات و عبارات گمراه کننده داوطلب را گمراه می کند. به مفاهیم برخی افعال و واژگان در سوالات دقت کنید و هوشمندانه صورت سوال را بخوانید و دنبال کنید. به عنوان مثال : “مطلوب است یعنی درست ترین گزینه کدام است”.

5-کلمات و عبارات مشابه به سادگی با هم اشتباه می شوند. برترین و بدترین دو واژه کاملا متفاوت هستند

6-طراح با آوردن اطلاعات زائد در تست، ذهن داوطلب را منحرف می کند. عدم مطالعه کامل صورت تست و درک خواسته اصلی مساله، بیشترین سهم غلط را به خود اختصاص می دهد.تکنیک های تست زنی و تست خوانی/

7-طراح با ترتیب گزینه ها ، می تواند شما را به اشتباه بیندازد، صورت سوال را به دقت بخوانید و بعد از مطالعه صورت سوال بدون پیش داوری هر 4 گزینه را به ترتیب بخوانید.

الف) گزینه های غلط به ظاهر درست. در این موارد علت به خطا افتادن داوطلبان عدم استخراج اطلاعات صورت سوال (داده ها و خواسته ها) و گزینه ها می باشد.

ب) گزینه های درست به ظاهر غلط . پیشنهاد می شود در تست هایی با ظاهر تکراری و آشنا حتما زیر داده های تست و دور خواسته های آن و افعال آن خط بکشید.

8-اشتباهات افقی در پاسخگویی ، تست را حل کرده به جواب عدد دو رسیده اید که در گزینه ( 3 ) است ولی اشتباهاً گزینه ( 2 ) را می زنید.

9-اشتباهات عمودی ، پاسخ سوال 15 را در گزینه های سوال 14 یا 16 علامت می زنید و گاهی ممکن است تا تعداد زیادی سوال به همین منوال پیش بروید. پیشنهاد میشود هر ده شماره سوال دفترچه و شماره سوال پاسخ برگ را کنترل کنید تا به اشتباه و در اثر خطای دید گزینه ها را اشتباه وارد پاسخبرگ نکرده باشید.

10-اشتباه محاسباتی ( 2 ضرب در 3 را 5 ، علامنت منفی را ندیدن … )تکنیک های تست زنی و تست خوانی/

تکنیک های فوق حرفه ای  تست زنی

1-هدفگذاری چند تا از ده تا: با توجه به وضعیت درسی و نمره ترازتان و رسیدن به نتیجه مورد انتظار خود هدفگذرای کنید در هر درس به چند سوال می خواهید پاسخ دهید . بدین ترتیب دیگر نگران جواب ندادن به همه سوالات نیستید.

2-استفاده از روش ضربدر منها : در کنار سوالاتی که بلد نیستید علامت منها بگذارید تا دیگر وقت خود را روی این سوالات نگذارید و در کنار سوالات دشوار و وقت گیر و یا سولال های که برای پاسخ بین دو گزینه ها شک دارید علامت ضربدر بگذارید. اینگونه در وقت اضافی میدانید باید سراغ کدام سوال ها بروید.

3-روش زمان های نقضانی: برای هر درس بخشی از زمان خود را ذخیره کنید تا در پایان سوالات برای پاسخ به سوال هایی که شک داشته اید یا وقت گیر هستند ، زمان داشته باشید.تکنیک های تست زنی و تست خوانی/

4-روش استرات‍ژی بازگشت: چنانچه تمام روش های قبل را انجام داده باشید در پایان آزمون ، زمانی را ذخیره کرده اید و می توانید روی درس های هدف برگردید.

تکنیک های تست زنی و تست خوانی :  دروس تمرینی(ریاضی فیزیک شیمی) تستای تکراری بزنید یعنی اگه منبع تستتون تموم شد دوباره همونارو بزنید ولی دروس حفظی هر تست فقط یکبار و اگه منبع تستتون تموم شد یه منبع جدید جایگزین کنید.

★درسای تمرینی بیشتر تست،درسای حفظی بیشتر خوندن

★جمعه هر هفته مرور مطالب خونده شده در اون هفته و
ریاضی شیمی فیزیک هر فصل که تموم‌میشه توی یک یا دوصفحه خلاصش کنید و واسه مرور از همون خلاصه ها استفاده کنید،
★دروس حفظی خلاصه نویسی ممنوع

★روزانه بیشتر از ۴تا موضوع(کتاب)+یه ساعت لغت
توی برنامتون قرار ندین
چون وقتی چندتا موضوع متفاوت رو همزمان میخونید مباحث رو قاطی میکنید و گیج میشین و مطالعه مفیدی نخواهید داشت مثه این میمونه که چندتا کارو همزمان توی یه روز انجام میدید خب نتیجه مطلوبی نداره چون ذهنتون دائما باید تصویر عوض کنه

★توی برنامتون تایم بندی نکنید ینی نگین فصل فلان ساعت۶-۸
این اشتباهه چون همش نگاتون به ساعته و به خودتون تلقین میکنید که راس ساعت باید تموم بشه و نتیجش اینه که بدون توجه و تمرکز سرعتتون بی دلیل میبرین بالا و کمترین بازدهی مطالعه رو خواهید داشت
ولی دروس رو محدوده بندی کنید که از این قسمت تا فلان قسمت باید خونده بشه امروز.تکنیک های تست زنی و تست خوانی/

مهندس علیزاده – کارشناسی نرم افزار باهنر کرمان

رتبه های برتر

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته



5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های تست زنی و تست خوانی فوق حرفه ای برای هر درس ویژه کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی