راهنمای ثبت نام و پذیرش دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا

جهت مشاوره در زمینه راهنمای ثبت نام و پذیرش دانشگاه الزهرا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اگر به دنبال یک دانشگاه عالی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستید، دانشگاه الزهرا تهران می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. شما با این راهنمای ثبت نام و پذیرش دانشگاه الزهرا ، خواهید توانست به راحتی تصمیم خود را بگیرید. بیاد داشته باشید همکاران ما در مرکز مشاور گروپ آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

توضیحاتی درباره تاریخچه دانشگاه الزهرا (س)

دانشگاه الزهرا تهران یکی از دانشگاه های معتبر کشور است که از زمان قبل از انقلاب فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است. این دانشگاه از دیرباز در زمینه های علمی و پژوهشی فعالیت خود را ادامه داده است و همگام با دانشگاه های عالی رتبه کشور گام برداشته و موفقیت هایی بیشماری کسب کرده است. علاوه بر خدمات تحصیلی، آموزشی و فضای دانشکده ها، امکاناتی که این دانشگاه برای کارمندان و دانشجویان فراهم کرده است باعث تمایز آن با دیگر دانشگاه ها شده است. دانشگاه الزهرا (س) که از گذشته با نام مدرسه عالی دختران نیز شهرت یافته است، مخصوص بانوان کشور می باشد. امکان تحصیل در رشته های متنوع در مقاطع تحصیلی گوناگون باعث شده است این دانشگاه از نظر علمی جایگاه ویژه ای داشته باشد.

دانشگاه الزهرا

زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه الزهرا

پس از اینکه نتایج کنکور سراسری سال 97-98 از سوی سازمان سنجش کشور اعلام گشت، شما می توانید برای ثبت نام در دانشگاه به سایت www.alzahra.ac.ir مراجعه کنید. در سایت تمام اطلاعات مورد نیاز، از قبیل زمان ثبت نام اعلام شده است. برای اینکه ثبت نام شما تکمیل شود، باید فرایند ثبت نام را در دو مرحله ثبت نام غیرحضوری و حضوری دانشگاه الزهرا (س) انجام دهید. در زمان ثبت نام غیرحضوری، دانشجو ملزم است تا هزینه کارت دانشجویی خود را پرداخت کند و در زمان ثبت نام حضوری، کارت دانشجویی خود را از آموزش دانشکده تحویل بگیرد.

در صورتی که می خواهید اطلاعاتی جامع راجع به ثبت نام حضوری و غیرحضوری دانشگاه الزهرا داشته باشید، گفتگو با همکاران ما در مشاوره گروپ بهترین راه حل می باشد.


پذیرش دانشجویان شاهد دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا یکی از دانشگاه هایی است که تسهیلات بسیار خوبی برای دانشجویان شاهد نیز فراهم کرده است. این دانشجویان در مقاطع مختلف حق تحصیل رایگان دارند. این قانون مشمول دانشجویان شبانه نیز می شود. دانشجویان می توانند برای مقطع کارشناسی به مدت 8 ترم، در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 4 ترم و در مقطع دکترا به مدت 8 نیمسال تحصیلی، از تحصیل رایگان در این دانشگاه بهره ببرند. برخی تسهیلات دیگری که این دانشگاه برای دانشجویان شاهد فراهم کرده است، شامل وام قرض الحسنه و عدم پرداخت شهریه در صورت مشروطی در ترم قبل می باشد. دانشجویان شاهد برای پیگیری کارهای مربوط به ثبت نام خود می توانند به ساختمان شهید قزوینی مراجعه کنند.

دانشگاه الزهرا

پذیرش دانشجویان میهمان و انتقالی دانشگاه الزهرا در سال تحصیلی 98-97

 دانشجویان مهمان برای پذیرش دانشگاه الزهرا باید مراحل خاصی را طی کنند. اگر یکی از دانشجویانی هستید که قصد دریافت انتقالی به دانشگاه الزهرا را دارید، فراموش نکنید که درخواست خود را باید فقط از طریق سامانه ثبت کنید. مسئولین با بررسی سامانه اینترنتی، درخواست هایی که اطلاعات کامل دارند را مورد بررسی قرار می دهند. برای اطلاع از نتیجه، نیازی نیست به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنید؛ چرا که این دانشگاه صرفا در طی تاریخ مشخص شده نتیجه را بر روی سامانه به نمایش خواهد گذاشت. در صورتی که با درخواست شما مبنی بر انتقال و دانشجوی مهمان موافقت شده است، با مراجعه به تقویم آموزشی دانشگاه می توانید از زمان ثبت نام اطلاع پیدا کنید. برای پیگیری کارهای مربوط به انتقالی نیازی نیست به دانشگاه مراجعه کنید؛ تمام پروسه ثبت نام و نتیجه درخواست شما، به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

 دانشگاه الزهرا

برخی قوانین مربوط به تحصیل و پذیرش دانشگاه الزهرا

با توجه به آیین نامه صادر شده از سوی وزارت علوم و تحقیقات، پذیرش دانشگاه الزهرا شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد. دانشحویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه الزهرا، باید در یک بازه زمانی خاصی تحصیلات خود را به پایان برسانند. طبق این آیین نامه حداکثر مدت زمانی که دانشجو مجاز است تحصیل در دوره کارشناسی را به پایان برساند، مدت 4 سال می باشد. در برخی از شرایط خاص، امکان افزودن 2 نیمسال در دوره کارشناسی پیوسته وجود دارد. بیاد داشته باشید حداقل نمره قبولی در این دانشگاه 10 می باشد. در صورتی که معدل دانشجویان در یک نیمسال تحصیلی کمتر از 12 باشد، دانشجو در گروه دانشجویان مشروط قرار می گیرد و در ترم آتی در نهایت می تواند 14 واحد اخذ کند. اما اگر مشروطی در 3 نیمسال تحصیلی صورت گیرد، دانشجو از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

در صورتی که درباره پذیرش دانشگاه الزهرا در رشته ها و مقاطع مختلف سوالاتی دارید، می توانید با همکاران ما در مشاور گروپ تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه راهنمای ثبت نام و پذیرش دانشگاه الزهرا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مانا

    از الزهرای مشهد میشه به الزهرای تهران انتقالی گرفت؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی