تاثیر معدل در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

تاثیر معدل در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 97 - 98

جهت مشاوره در زمینه تاثیر معدل در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

افراد بسیاری گمان می کنند که هیچ نوع محدودیتی از نظر معدل در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی وجود ندارد. آیا این حرف صحت دارد؟ در ادامه با بررسی تاثیر معدل در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ، به صحت این موضوع پی خواهیم برد. مشاور گروپ آماده ارائه تمامی راهنمایی های لازم در زمینه ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی می باشد.

شرط معدل در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی محدودیت زیادی برای تاثیر معدل در پذیرش دانشگاه تعریف نکرده است. اما برای پذیرش در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی، از نظر معدل شرایط خاصی برای آنها تعریف شده است. برای داوطلبان معدل کلی تعیین شده است تا آنها با توجه به آن بتوانند برای پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند. این محدودیت ها با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت می باشد.

شرط معدل در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی

داوطلبانی که قصد تحصیل در مقطع کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی را دارند، معدل کل آنها به معدل مندرج در گواهی نامه دیپلم آنها اطلاق می شود. این دانش آموختگان باید مدرک دیپلم همراه با معدل داشته باشند. برخی از افراد هستند که در مدرک پایان تحصیلات متوسطه آنها معدل درج نشده است. این افراد پیش از ثبت نام باید برای ترمیم معدل گواهینامه خود اقدام کنند و سپس برای ثبت نام گواهی نامه دوران متوسطه بدون معدل خود را همراه با گواهی نامه معدل دار جهت ارائه داشته باشند.

ثبت نام علمی کاربردی

شرط معدل در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ناپیوسته

برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی، معدل کل آنها بسیار حائز اهمیت است. طبق بخش نامه مصوبه فقط داوطلبانی می توانند برای ثبت نام در این مقطع اقدام کنند که معدل کل آنها (معدل مندرج در مدرک کاردانی) کمتر از 12 نباشد. طبق بخش نامه شرایط خاصی برای داوطلبان تعیین شده است که شامل موارد زیر می شود:

  • وزرات علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده است که داوطلبانی که پس از 31/6/86 دانش آموخته مقطع کاردانی شده اند، تنها با داشتن معدل کل بالاتر از 12 می توانند برای پذیرش کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی اقدام کنند.
  • طبق آیین نامه افرادی که دارای مدرک کاردانی بین مقطعی هستند (قبل از تاریخ 31/6/86) صرف نظر از میانگین نمرات واحدها، با گذراندن 68 تا 70 واحد درسی، در صورت داشتن حداقل معدل 12 می توانند برای ادامه تحصیل اقدام کنند.
  • طبق آیین نامه افرادی که دارای مدرک بین مقطعی پس از 31/6/86 هستند و حداقل 68 واحد درسی را گذرانده اند می توانند با داشتن حداقل معدل کل 12 (صرف نظر از میانگین نمرات واحدها) برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته اقدام کنند.
  • دانشجویانی که در حال تحصیل هستند و در حال گذراندن آخرین سال مقطع کاردانی خود می باشند، در صورتی که می توانند نهایت تا آخر شهریور ماه 97 دانش آموخته شوند و مدرک کاردانی خود را دریافت کنند می توانند برای ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی اقدام کنند. این افراد باید در زمان ثبت نام میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده خود را وارد کنند و در کنار آن کاربرگ شماره 103 که مربوط به تاییدیه معدل می باشد را تکمیل کنند. برای دریافت کاربرگ شماره 103 تایید معدل بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

دانلود کاربرگ شماره 103 سهمیه شاغل

کاربرگ 103 مخصوص دانش آموختگان و دانشجویان سال آخر متقاضی شرکت در پذیرش دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای (ناپیوسته) می باشد که تا کنون گواهی کاردانی برای آنها صادر نشده است.

نحوه تاثیر معدل در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

این سوال برای بسیاری از داوطلبان پیش می آید که تاثیر معدل در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی  تا چه حد می باشد. اما لازم به ذکر است داوطلبان فقط باید شرط اصلی معدل (بالاتر از 12) را برای ثبت نام داشته باشند. هیچ محدودیت دیگری از نظر تاثیر معدل در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی وجود ندارد. این امر یکی از دلایلی است که روز به روز بر تعداد متقاضیان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی افزوده می شود. شما فقط کافی است با توجه به رشته و همچنین اولویت های درج شده در دفترچه، انتخاب رشته خود را به درستی انجام دهید. با توجه به اهمیت بالای انتخاب رشته صحیح جهت پذیرش دانشگاه جامع علمی کاربردی، بهتر است این کار را با راهنمایی کارشناسان باتجربه مشاور گروپ انجام دهید.

4.9/5 - (12 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تاثیر معدل در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مهدی سیدونی

    سلام آیا من با معدل کل دیپلم 13.51 صدم می توانم در رشته های بدون کنکور علمی کاربردی قبول شوم .

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی