نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲

نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲

جهت مشاوره در زمینه نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله موضوع نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ را مورد بررسی قرار داده ایم. برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت اعتراض در کنکور ارشد 1402 با مشاور گروپ همراه باشید.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲

اعتراض به نتایج ارشد ۱۴۰۲ :  هر ساله پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ ، سازمان سنجش فرصتی را برای داوطلبان قرار می دهد تا در صورت وجود هر گونه مشکل در کارنامه از جمله اشتباه در درج اطلاعات ثبت نامی، اشتباه در محاسبه درصد دروس و … بتوانند اعتراض خود را اعلام کنند.

کارشناسان سازمان سنجش پس از ثبت درخواست اعتراضات داوطلبان، تمامی آن ها را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت منطقی بودن، کارنامه جدیدی را برای داوطلبان صادر خواهند کرد. در این مقاله اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ را توضیح داده ایم.

اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۱

نحوه اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲

نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش قابل پیگیری است بدین صورت که داوطلب باید با استفاده از پست الکترونیکی، ابتدا در سامانه sanjesh.org برای خود نام کاربری و حساب تعریف کند و سپس درخواست اعتراضش را ارسال نماید.

با این اوصاف افرادی که حضوری به سازمان سنجش مراجعه کنند، به اعتراضات آنها پیگیری نمی شود و بی نتیجه می ماند.

🔴نحوه اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲ به ترتیب زیر است:

✅ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org.ir شوید

✅گزینه ارسال درخواست ها را اتخاب کنید

✅اگر قبلا ثبت نام کرده بودید گزینه ورود را بزنید اگر عضو نبودید باید گزینه ثبت نام را بزنید و بعد از درخواست خود را مطرح کنید.

گذر واژه و رمز عبور را بزنید و وارد صفحه جدید می شوید

✅از منوی سمت راست ارسال درخواست جدید را کلیک کنید و بعد نام آزمونی که به نتیجه آن معترضید را انتخاب کنید و سالی که آزمون دادید را انتخاب کنید

✅بعد از این مرحله چندین عنوان  از درخواست ها نمایش داده می شود که باید گزینه تقاضای مجدد بررسی نمره انتخاب کنید

✅وارد صفحه بعد می شوید و اطلاعات داوطلبی خواسته شده را تکمیل کنید توجه داشته باشد با دقت اطلاعات را وارد کنید چون فقط یک بار امکان ثبت اعتراض وجود دارد.

زمان اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲

داوطلبانی که احساس می کنند درصد های دورس خود کمتر از آن چیزی است که زده اند و فکر می کنند در نتایج به دست آمده اشتباهاتی رخ داده است می توانند در سایت سازمان سنجش اقدام به اعتراض کنند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که در بازه زمانی محدود اجازه ثبت اعتراض دارند.

به این ترتیب زمان اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲ در تاریخ 29 خرداد ماه آغاز می شود و تا چند روز محدود ادامه دارد. در بازه زمانی مشخص طبق آنچه در بخش نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲  گفتیم اعتراض خود را ثبت کنید

مهلت اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد 1402

همانطور که گفته شد اگر در تاریخ اعلام شده داوطلبان اقدام به اعتراض نکنند در غیر این صورت دیگر امکان ثبت اعتراض ندارند و به درخواستشان رسیدگی نخواهد شد. بنابراین مهلت اعتراض به نتایج کنکور ارشد 1402 از تاریخ 29 خرداد ماه تا 5 تیر ماه 1402 ادامه خواهد داشت و بعد این تاریخ مهلت اعتراض تمدید نخواهد شد.

مهلت اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد 1401

اعتراضات قابل قبول کنکور ارشد ۱۴۰۲

چند مورد از اعتراضاتی که مورد قبول سازمان سنجش است و حتما بررسی می شوند عبارتند از :

اعتراض به نتایج ارشد ۱۴۰۲ : اشتباه در درج اطلاعات ثبت نامی

اعتراض به نتایج ارشد ۱۴۰۲ :  اگر پس از بررسی کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ خود متوجه شدید که بخشی از اطلاعاتی که در فرم ثبت نام درج کرده بودید، اشتباه است می توانید برای اصلاح این موارد در سایت سازمان سنجش درخواست ارسال کنید تا کارنامه تصحیح شده برایتان صادر شود.

از جمله این اطلاعات که در امر انتخاب رشته بسیار مهم هستند شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، جنس، نام رشته تحصیلی، سال تولد و … می باشند.

اعتراض به نتایج ارشد ۱۴۰۲ : اشتباه در محاسبه درصد دروس

اعتراض به نتایج ارشد ۱۴۰۲ : حداکثر یک هفته پس از برگزاری کنکور ارشد، کلید نهایی سوالات در سایت سنجش قرار داده می شود که داوطلب می تواند با مطابقت کلید سوالات با پاسخ های خود، درصد اکتسابی در هر درس را به دست آورد.

اگر پس از مشاهده کارنامه متوجه شدید که برای یک یا چند درس درصد اشتباهی درج شده است، می توانید درخواست بررسی مجدد پاسخ نامه خود را داشته باشید و از طریق اعتراض به نتایج و ارسال درخواست در سایت سنجش پیگیری های لازم را انجام دهید.

حتما به خوبی می دانید که کم و زیاد شدن حتی 5 درصد تا چه حد می تواند رتبه شما را تغییر دهد و شانس پذیرشتان فرق کند بنابراین از این موضوع به راحتی و با سهل انگاری رد نشوید و حتما اگر لازم است اعتراض را انجام دهید.

اعتراض به نتایج ارشد ۱۴۰۲ : اشتباه در اعمال سهمیه عادی و ایثارگری

اعتراض به نتایج ارشد ۱۴۰۲ : داوطلبانی که دارای سهمیه ایثاگران، رزمندگان و خانواده شهدا هستند باید در کارنامه اولیه خود در قسمت سهمیه ثبت نامی، یکی از سهمیه های مذکور را را مشاهده کنند و در غیر این صورت سهمیه برای آن ها اعمال نشده و سهمیه عادی در نظر گرفته می شود.

این دسته از داوطلبان می توانند با ثبت اعتراض و ارسال درخواست در سایت سنجش، سهمیه ایثارگری را برای خود فعال کنند. بدیهی است که در صورت عدم اعتراض، در زمان انتخاب رشته با سهمیه عادی گزینش خواهند شد.

اعتراض به نتایج ارشد ۱۴۰۲ :  اشتباه در اعمال سوابق تحصیلی و معدل

سوابق تحصیلی داوطلبان تاثیر زیادی در افزایش شانس قبولی آن ها دارد و اگر در کارنامه به اشتباه درج شده باشد، قطعا نتیحه منفی آن در انتخاب رشته منعکس خواهد گذاشت. داوطلبان پس از دریافت کارنامه خود حتما بخش معدل دوره کاردانی و معدل دوره کارشناسی را با دقت بررسی کنند و اگر مطابقتی با معدل واقعی آن ها نداشت، می بایست هر چه سریع تر از طریق سایت سازمان سنجش آن ها را اصلاح کنند.

لازم به ذکر است که بخش معدل دوره کاردانی مربوط به داوطلبانی است که در دوره کارشناسی ناپیوسته فارغ التحصیل شده اند و باید حتما در کارنامه درست درج شده باشد.

پاسخ اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲

حداکثر 24 الی 72 ساعت پس از ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش نتیجه اعتراض در سایت قرار داده می شود و داوطلب می تواند با وارد شدن به حساب کاربری خود در سامانه، متوجه شود که اعتراض او مورد قبول بوده است یا خیر.

پاسخ اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۱

شیوه اعتراض به نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1402

نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ :بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد و معلوم شدن قبولی و یا مردودی افراد می توانند نسبت به نتایج نهایی اعتراض کنند

شیوه اعتراض به نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1402 به این صورت است که

🔴ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org.ir شد و به بخش سیستم پاسخگویی سنجش وارد شوید و گزینه ورود به سیستم را کلیک کنید

🔴در صفحه بعدی اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و کارشناسی ارشد را انتخاب کنید و گزینه جستجو را انتخاب کنید

🔴گزینه اعتراض به نتایج نهایی کنکور ارشد 1402 را انتخاب کنید

🔴شماره داوطلبی و رمز عبور را زده و گزینه جستجو را بزنید

🔴صفحه ی جدید باز می شود که باید درخواست خود را ثبت کنید

نکته: هنوز زمان دقیق اعتراض به نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1402 اعلام نشده است به محض انتشار اخبار در این خصوصو این صفحه به روز رسانی خواهد شد.

درخواست بررسی مجدد کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

اعتراض به نتایج ارشد ۱۴۰۲ :  درخواست بررسی مجدد کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ برای برخی از داوطلبانی است که پس از انتشار کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد اعتراضی به نتایج اعلام شده ندارند اما به دلیل اشتباه و بی دقتی در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد، خواهان ایجاد تغییراتی در نتایج اکتسابی هستند.

این تغییرات شامل بررسی اولویت های بعدی، تغییر دوره قبولی، مجوز شرکت در آزمون سال بعد و … می باشد .

سال گذشته سازمان سنجش قابلیتی برای بررسی مجدد فرم انتخاب رشته این دسته از داوطلبان فراهم کرده بود که انتظار می رود امسال نیز شاهد تکرار این روند باشیم .
داوطلبان در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص اعتراض به اعلام نتایج کارشناسی ارشد 1402 می توانند از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی مشاورگروپ کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی مشاورگروپ اعتراضات خود را ثبت نمایند .

درخواست بررسی مجدد کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

——————————————————

اعتراض به نتایج ارشد در مجلس بررسی شد …

در سال 1398 تعداد قابل توجه‌ای از داوطلبانی که در کنکور ارشد شرکت کرده بودند و به نتیجه نهایی آن معترض بودند. همزمان با افزایش اعتراضات به نتایح کنکور ارشد کاربران فضای مجازی به اینجاد هشتگ «#اعتراض به نتایج ارشد» درباره این موضوع اظهارنظر کردند.

در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال نودوهشت، سهمیه‌ها و تسهیلات در سه بخش مجزا دسته بندی شده اند.
یک) سهمیه رزمندگان و ایثارگران دو) سهمیه برگزیدگان علمی دوره کارشناسی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و سه) امتیاز حافظان کل قرآن مجید

بخش اول شامل رزمندگان، جهادگران بسیجی، جانبازان تا بیست و پنج درصد و بالاتر از آن، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور در جبهه و همچنین همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثر می‌باشد.

بخش دوم شامل برگزیدگان المپیاد‌های علمی، جشنواره‌های خوارزمی، ابن سینا، فارابی و … یا همان استعداد‌های درخشان می‌شود.

بخش سوم همانطور که از اسمش پیداست، افرادی را شامل می‌شود که بواسطه‌ی حافظ کل قرآن بودن، به آن‌ها مدرک کارشناسی اعطا شده است.

در همین رابطه جمعی از داوطلبان  در سال 1398 در اعتراض به نحوه اختصاص سهمیه در آزمون ارشد در نامه ای به وزیر علوم خواستار اصلاح نواقص موجود شدند.

اعتراض به نتایج ارشد در مجلس بررسی شد ...

در بخشی از این نامه آمده است:

با توجه به اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد نودوهشت و اختلاف غیر قابل پیش بینی محل قبولی داوطلبان امسال در مقایسه با محل قبولی رتبه‌های مشابه در سنوات گذشته با وجود عدم تغییر محسوس ظرفیت‌های اعلام شده نسبت به سنوات قبل، این شائبه به وجود آمده که ظرفیت‌های اولیه اعلام شده هنگام انتخاب رشته، بعد از انتخاب رشته کاهش یافته اند.

شایان ذکر است این اختلاف فاحش محل قبولی به حدی است که نتیجه نهایی برخی رتبه‌های دو رقمی نیز مردود اعلام شده که این موضوع باعث سردرگمی داوطلبان و از دست دادن انگیزه ادامه تحصیل در بین بسیاری از دانشجویان شده است. ما امضا کنندگان این نامه از شما وزیر محترم علوم عاجزانه درخواست می‌کنیم بزرگواری نموده و نسب به پیگیری این مهم اقدامات لازم را مبذول فرمائید.



همزمان با افزایش اعتراضات به نتایح کنکور ارشد کاربران فضای مجازی به اینجاد هشتگ «#اعتراض به نتایج ارشد» درباره این موضوع اظهارنظر کردند که در ادامه می‌خوانید:

اعتراض به نتایج ارشد 98  :  2152285 264 2152286 944 2152287 108 2152288 332 2152289 416


اگر در خصوص نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ سوالی داشتید می توانید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

✔️نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ در نتایج اولیه چگونه است؟

✔️در متن مقاله به صورت کامل نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ توضیح داده ایم.

✔️نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ به نتایج نهایی چگونه است؟

✔️با مراجعه به سایت سازمان سنجش و طی کردن مراحلی کخ در متن گفتیم به نتایج نهایی کنکور می توان اعتراض کرد.

✔️اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ چه زمانی است؟

✔️در اواخر خرداد زمان اعتراض به نتایج کنکور ارشد آغاز می شود.

✔️اعتراض به نتایج اولیه کنکور 1402 تا چه روزی مهلت دارد؟

✔️برای دیدن مهلت زمان اعتراض به نتایج اولیه کنکور به متن مقاله مراجعه فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی