چگونه پزشکی قبول شویم ؟ با 2ماه مطالعه حرفه ای

چگونه پزشکی قبول شویم

جهت مشاوره در زمینه چگونه پزشکی قبول شویم ؟ با 2ماه مطالعه حرفه ای

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه پزشکی قبول شویم , آیا تو یک ماه آخر میشه معجزه کرد؟داوطلب عزیز مشکل انسان از آنجا شروع شد که وجود داشت ، اما ندید ، گفته شده اما نشنید … وضعیت درسیت هر چی که هست ، توصیه می کنیم این مطلب را با دقت بخوانید.

چگونه پزشکی قبول شویم

چگونه پزشکی قبول شویم , کم کم داریم به کنکور نزدیک می شیم و باز هم سوال خیلی از شما داوطلبان عزیز ” آیا میشه در 4 ماه پزشکی قبول شد “؟
در پاسخ به این سوال دو فاکتور مهم هستند یکی مدل برنامه ریزی و درس خوندن و دیگری انگیزه داشتن.
در مورد مدل و شیوه ی مطالعه اولا باید بدانید که در مدت زمان باقیمانده نباید مثل ماههای گذشته درس بخونی .

دوست عزیز توجه کن…

این مقاله جامع ترین مطلب در مورد اینکه چگونه پزشکی قبول شویم ؛ موجود در اینترنت می باشد که توسط تیم دانشجویان پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی دپارتمان مشاور گروپ آماده و جهت پاسخگویی به سوالات متداول شما عزیزان ارائه گردیده است . لذا توصیه می شود این متن را با دقت بخوانید چرا که نکات مهم و کلیدی برنامه ریزی جهت قبولی در رشته های علوم پزشکی در اینجا گفته شده است.

اینطوری می شود که شما هم پزشکی قبول می شوید

مثلا :

چگونه پزشکی قبول شویم , در بازه ی زمانی تابستان و نیمسال اول اگر رو فصلی تسلط نداشته باشید ابتدا مبحث مورد نظر را از روی جزوه یا درسنامه می خواندید ، بعد زدن تست های یک کتاب تست ، تست های مورد نظر معلم تان را کار می کردین بعد برای اینکه خیالتون راحت بشه از یک منبع دیگه هم تست های اون قسمت رو میزدید و بعد از گذر چند روز به خاطر نداشتن مرور به موقع یا داشتن وسواس در مطالعه ، مجبور می شدید مجددا برگشته و درسنامه مورد نظر را بخوانید و عینا همان تست ها را دوباره بزنید.

 چگونه پزشکی قبول شویم , این سبک مطالعاتی تا قبل از عید قابل قبول بود ولی در ماههای پایانی و 4 ماه مانده تا کنکور اگر می خواهید پزشکی قبول شوید دیگه نباید اینجوری مطالعه کنید. مثل رفتار دانش آموزان در پروسه ی طول سال و شب امتحان.

چگونه پزشکی قبول شویم , دانش آموز در طول سال سعی می کرد روی مباحث ریز به ریز مسلط بشه ، نمونه سوالات مختلف را حل می کرد و مبحث را برای خود بسط میداد ولی شب های امتحان تنها مباحثی که ازشون حتما سوال میومد رو متمرکز شده و می خواندید و جمعبندی می کردید.

چگونه پزشکی قبول شویم , در حال حاضر ما نیز به مطالعه قسمت هایی نیاز داریم که میدونیم و مطمئن هستیم که الگو ثابت و تکراری سوالات کنکور هستن و هر ساله داره ازشون سوال میاد.

چگونه پزشکی قبول شویم , حالا اونم با چه نگرش و با چه دیدی … با نگرش اینکه باید از تمام توانایی هام استفاده کنم . فکر می کنم الان دیگه همه شما این حرف هارو از گوشه و کنار شنیدین که میگن باید حداقل 10 ساعت ، 12 ساعت درس خوند و … . این صحبت ها درسته ولی دانش آموزی که شما باشی این حقیقت رو میدونی ولی میگی : من نمی تونم این کارو انجام بدم .

اصلا ” اینجوری و بعد چند ساعت مطالعه خسته میشم و نمی تونم ادامه بدم …

 چگونه پزشکی قبول شویم , این بخش دیگه مربوط به بُعد احساسی کار میشه. چیزی که باعث میشه مطالعه و تلاش شما در یادگیری پایدار نباشه ، خستگی ذهنی است و این نیست که شما عادت به مطالعه با ساعات بالا رو ندارید ! بلکه این است که شما انگیزه و احساس قدرتمند استفاده از این توان رو در خودت به وجود نمیاری..

توجه داشته باشید که انسان موجود خارق العاده ای است و می تواند در بازه های زمانی کم و محدود کارهای فوق العاده ای انجام دهد که خودش هم از نتیجه متعجب خواهد شد. اما پیش شرط اون یک احساس خوب هست.

داوطلبی که با ی حس خوب یکی دو روز خودش رو معرکه سپری کنه ، در کمال حیرت برنامه یک هفته خودش رو تضمین میکنه . اونم چه تضمینی ! او حتی اگر هم دنبال خستگی و رها کردن کتاب بگرده نمیتونه، او هر لحظه حتی از خستگی خودش هم انگیزه میگیره و این خستگی براش به منزله فائق اومدن بر مانعی بوده .

چگونه پزشکی قبول شویم , برای ایجاد این حس خوب همیشه قبل از شروع مطالعه هر مبحثی قبلش چند دقیقه تمرکز کنید ، با خود خلوت کنید و خودِ چند دقیقه بعدتوو توو ذهنت ببین و تصور کن… ببین … داری قشنگ درستو میخونی … شاید درس سخت باشه و دقیقا درسی باشه که همیشه ازش فراری بودی و باهاش مشکل داشتی ولی این دفعه دیگه اینجوری نیست و داری با حداکثر اون حس خوبه و انرژی مثبت و تراکم و تمرکز و دقت اون درس رو میخونی و پیش میری.

ما به رقیبان کاری نداریم

پس … پس به جای گفتن اینکه از الان بخونم چه فایده ، منکه این چند ماه چیزی نخوندم ، از الان بخونم بازم نمیفهمم ، اصلا به درد نمیخوره و بی فایده است ، رقبام دارن جمعبندی می کنند و من تازه اول بسم الله… ، میدونم که زبان و ریاضی رو یاد نمیگیرم …
این مدل حرف زدن فقط مغزتو در جهت یاد نگرفتن و نخوندن سوق میده.

چگونه پزشکی قبول شویم , وقت هایی که کتاب و درسو رها می کنی و میشنی غصه و گریه زاری میکنی از الفاظی مثل این استفاده کن قبل از شروع به مطالعه:

چگونه پزشکی قبول شویم , من مطمئن هستم که برای این قسمت از مبحث اگه نیم ساعت زمان بذارم میتونم جمش می کنم . مطمئن هستم الان یکی از بهترین دفعاتی که میخوام فیزیک بخونم همین بار هست ، ببین چجوری با یک بار خوندن تا خود کنکور تو ذهنت میمونه ، من مطمئن هستم که یادش میگیرم و …

چگونه پزشکی قبول شویم , همین سیگنال های مثبت میاد و ذهن رو در جهتی سوق میده که پلان و برنامه چند دقیقه دیگه اش در مورد مطالعه رو فلان قسمت باید به اینگونه بیاد باشه . این امر وقتی تشدید میشه که بارها و بارها در فواصلی از مطالعه در تایم های کوتاه دو ، یک دقیقه و حتی 30 ثانیه ای بازهم به خودم بازخورد مثبت بدیم .

 چگونه پزشکی قبول شویم , از مطالعه همین 15 دقیقه اخیر خودمون حس و حالی که بدست آوردین رو بیان کنیم و به خودمون بازخورد مثبت بدیم . این قسمت. ” این قسمت رو چقدر عالی کار کردم ، چقدر خوب فهمیدم ، چه حس خوبی دارم .. مطمئن هستم که اگه همین جوری تا آخر شب بخونم میتونم این چند فصل رو ببندم و …”

اگه پزشکی قبول نشدی ، اشکال از کجاست؟

چگونه پزشکی قبول شویم , پس اگه میخای خارق العاده در مدت زمان واقعا عالی ، باقی بمونی … اگه دانش آموزی فرصت عالی داری و زمانت بازه برای مطالعه و اگه فارغ التحصیل هستی میتونی بین این چند ماه باقیمانده تا کنکور و ماههای گذشته تفاوتی ایجاد کنید که خودت حس کنی پشت کنکور ماندن ارزش تجربه این چند ماه رو داشت باید خودتو رو از این سیگنال های منفی ایزوله کنی. سعی کن و تلاش کن که آزاد و رها باشی و هر ثانیه رو برای چیزی که میخای تلاش کنی تا حسه خوب در تو به وجود بیاد.

چگونه پزشکی قبول شویم , وقتی با تصور مثبت قبل از مطالعه حس خوب بدست میاد احساس قدرت بهت دست میده ، و از درون میجوشی و با خودت زمزمه میکنی که خدایا شکرت ، تمرکزم فوق العاده است ، همه چیز آماده است، از اینجا تا اینجا رو میخوام بخونم ، مطمئن هستم که عالی یادش میگیرم و … دیگه حس بد و حرف ها و صحبت های گوشه و کنار تو ذهنت مرور نمیشه و بعد با دادن بازخورد مثبت به کار گذشته نزدیکت تداوم اون رو تضمین میکنی.

چگونه پزشکی قبول شویم , و اینجاست که به اعتقاد روانشناسان با تقویت حس و حال بهره هوشی در اون زمان بالاتر میره و میتونی آدمی متفاوت رو ببینی که تا جون داره درس می خونه و در نهایت کیفیت از همه نظر کارش رو ادامه میده و اون وقت هست که حتی با یک جزوه عادی نتایج فوق العاده میگیره .

چگونه پزشکی قبول شویم ,  این داوطلب کتاب و جزوه رو زمین نمیذاره ، مگر اینکه مطمئن بشه رو مبحث مسلط شد . خسته میشه و خوابش میاد ولی بازم دوس داره چند صد نفر دیگه رو تو اون زمان جا بذاره و هر چه بیشتر و بهتر توانایی خودش رو بروز بده؛ و این واقعا چیزی هست که بخشی از اون رو در شب های امتحان شما تجربه کردی و در ساعات پایانی مونده به امتحان انقدر حرفه ای از نظر مدل مطالعاتی( رفتن به سمت فرمت اصلی سوالات) و حس و حال (توجه حداکثری به عمل فعلی و نه نخوانده های گذشته) بودی.

چگونه پزشکی قبول شویم , پس الان هم میتونی همین شخصیت رو دوباره احیا کنی. شخصیتی که با حرف فلان استاد که میگه شما ضعیف ترین کلاس من هستین توجه نمی کنید، مشاوری که میگی دیگه نمیتونی و برنامه آزمونی که از الان داره ساز ثبت نام سال دیگش رو کوک میکنه و فقط و فقط تو فکر همون نبوغ هست.

نبوغی که ازش تو این مدت کمتر استفاده کردی ولی الان میخوای نشونش بدی .

حالا آیا بازم قبول داری که اگه میانگین ترازت تو قلم چی شد… پس تو کنکور هم بیشتر از… نمیشی. آیا جامع سنجش رو مثل ی فالگیر میدونی که گفت فلان رتبه الان شدی ، کنکور هم همینه ؟ یا نه ؟ یا نه به خودت ایمان داری که موجودی هستی که کل سیستم جهان خلقت و کائنات منتظر قدم برداشتن هستن .

منتظر گام هایی که اگه مردونه بیاد جلو کن فیکون میکنه .

چگونه پزشکی قبول شویم , بچه ها باور کنید خارق العاده بودن سخت نیست، “ به خودت تو آیینه بگو تو ، می تونی.” از همین الان تو هر جا که ضعف داری برو تست های دو ،سه سال اخیر کنکور رو نگاه کن و ببین که از کجا تست اومده ، بعدش برو با مدل مطالعاتی که بشه اون تست ها رو زد اون قسمت رو مطالعه کن، بعد قسمت بعدی ، تست بعدی ، قسمت بعدی ، تست بعدی و …

چگونه پزشکی قبول شویم , فقط کافیه چند روز همین مدلی پیش بری . خودت میبینی که با همین تفکر چقدر منحصر به فرد عمل کردی و چقدر جلو افتادی.
از مباحث نخونده ی زیادی که داری ف نترس فقط تلاش کن کارا رو به ترتیب به ذهنت بدی و مثل یک تابع از اون طرف حاصلش رو برداشت کنی.

چگونه پزشکی قبول شویم , مطمئن باش که اگر منتظر نتیجه شگفت انگیز باشی در نهایت بهش میرسی. پس کار خودت رو به نحو احسن انجام بده و کاری با نرم افزارهای تخمین رتبه نداشته باش که چی میشه و درس رو برای رتبه نخون و خودت سعی کن باهاش رابطه برقرار کنی و به خودت تلقین کن که زمان های باقیمانده رو بسیار بسیار عالی رو میخوای تجربه کنی و براش خیزی برداری که هیچ مانع و مشکلی نتونه سد راهت بشه و هرگاه موانع رو حس کردی خدا رو شکر کن و از درون خدارو تو لحظه هات حسش کن که تو رو شایسته تحمل و چیره شدن و گذر از این مانع ها و سختی ها دونسته و تو یک انسان خاص هستی و همیشه این خاص ها هستن که نتیجه میگیرن .

چگونه پزشکی قبول شویم , خاص هایی که تا پاسی از شب بیدار هستن و دارن کار میکنن ، شب هایی که شاید تا حالا تو عمرشون ندیده بودن ولی الان هست و همه اینا شکر میخواد، چون تو وارد فصل جدیدی از زندگی میشی …فصلی که تو رو به سمت تکامل و کمال پیش میبره و در درون تو کلمه ” قدرت ” رو حک میکنه. قدرتی که نتیجه اش لذت هست و نتیجه اش تا ابد در ذهن تو خواهد موند. همین الان تصمیمت رو بگیر دوست من و منتظر معجزه نشین و به کنکور سال بعد اصلا فکر نکن… الانو بچسب…

چگونه پزشکی قبول شویم ,  اگه میخوای پزشکی رو با 4 ماه ، 3 ماه ، دو ماه و یا حتی یک ماه مطالعه کنی مثل پزشک باید شب ها کشیک باشی و درس بخونی ، بله . تو باید ساعات مطالعه تو افزایش بدی … نه… خسته نمیشی ، مطمئن باش اگه با این طرز فکر و انرژی های مثبت بشینی پای درس و تست ، اصلا احساس خستگی نخواهی کرد چون مغز در این حالت غیر ممکنه که خسته بشه چون تو داری با یه حس و حال خوب درس میخونی نه از روی اجبار !

چگونه پزشکی قبول شویم , و اما داوطلبانی که تا الان خیلی عالی کار کردن باید تست های کنکور سال های اخیر رو با کتاب درسی دقیق تطابق دهید و سعی کنید مدل و سبک طراحی تست ها رو متوجه بشید . اگر براتون سخت بود می تونید تست های مثلا درس فیزیک سه کنکور اخیر را با مدل تست های تالیفی یک کتاب معتبر و خوب مقایسه کنید تا متوجه ایده های طرح تست شوید.

نحوه برنامه ریزی برای قبولی پزشکی در دو ماه

چگونه پزشکی قبول شویم , حال اجازه دهید در مورد نحوه ی برنامه ریزی در مدت زمان باقیمانده جهت قبولی در رشته های برتر علوم پزشکی ، نکات پایه را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم.

چگونه پزشکی قبول شویم , می توان گفت که اکثر داوطلبان تجربی در همان روزهای اول شروع به مطالعه با نیت و هدف قبولی در پزشکی مطالعه ی خود را شروع کردند ، برخی ها هم وقتی دیدند که موفق به افزایش درصدها نمیشوند کم کم از فکر پزشکی قبول شدن بیرون آمده و سعی در قبولی رشته های دیگر روزانه دارند اما در این میان داوطلبان مصمم و با انگیزه ای نیز هستند که آماده اند کولاک کنند و با 4 ماه و یا کمتر ، درس خوندن می خواهند پزشکی قبول شوند . باید بگوییم که قبولی در پزشکی و کلا رشته های علوم پزشکی کار آسانی نیست و برای رسیدن به این هدف باید یک برنامه ریزی حرفه ای و دقیق داشته باشید.

همه چیو باید بدونی

چگونه پزشکی قبول شویم , همچنین باید از یکسری موارد مانند منابع دروس کنکور سراسری ۹۷ تجربی ،لیست حذفیات دروس کنکور ۹۷، سؤالات پر تکرار کنکور سراسری ۹۷ و… مطلع باشید.

مسلما شما به عنوان یک داوطلب کنکوری اطلاعات دقیقی در این موارد ندارید و باید حتما از افراد آگاه و البته با تجربه در زمینه ی کنکور سوالات خود را بپرسید.

کارشناس با تجربه براساس تجربه و سابقه ای که دارد می تواند بهترین منابع کنکور ، بهترین آزمون آزمایشی براساس سطح درسی شما ، بهترین روش های مطالعه ، مرور و جمعبندی ، اطلاع کامل از تراز و درصدهای قبولی در رشته ها و در مناطق مختلف با سهمیه و بدون سهیه و دیگر سوالات تخصصی را می داند و اینگونه می تواند شما را در جهت رسیدن به قبولی پزشکی ، دندان پزشکی ، داروسازی و دیگر رشته های علوم پزشکی هدایت کند و شما نیز با تلاش و اجرای راهکارها می توانید قبولی خود را در این رشته ها تضمین کنید.

قبول شدن در رشته های تاپ کنکور تجربی ، خرج داره هم هزینه و هم زمان

ابتدا باید بدانید برای قبولی پزشکی کنکور 97 حتما موارد زیر را رعایت کنید:

چگونه پزشکی قبول شویم : استفاده از کتاب های تست در سطح درسی خودتان
چگونه پزشکی قبول شویم : ثبت نام در آزمون آزمایشی جهت سنجش و ارزیابی مباحث خوانده شده
  چگونه پزشکی قبول شویم : تنظیم ساعات خوب برای بالا بردن تمرکز و عدم حواسپرتی به هنگام مطالعه
  چگونه پزشکی قبول شویم : رعایت تغذیه ی مناسب جهت افزایش توان ذهنی و عدم خستگی مفرط روزانه
  چگونه پزشکی قبول شویم : استفاده از دفتر برنامه ریزی و افزایش ساعات مطالعه

اگر این موارد را رعایت کنید ، مطمئن باشید که به نتیجه می رسید.

اگر می خواهید در رشته های اول علوم پزشکی یعنی پزشکی و پیراپزشکی قبول شوید باید از رتبه و درصدهای قبولی ها کنکور سال گذشته در مناطق مختلف آگاه باشید.

چگونه پزشکی قبول شویم , بخصوص به هنگام انتخاب رشته ی کنکور 97 اطلاع از کارنامه و رتبه قبولی پزشکی های 96 خیلی به درد بخور و کمک کننده خواهند بود. در اینجا تعدادی از این نمونه کارنامه را مشاهده نمایید.

جهت دریافت مشاوره کنکور تجربی و قبولی در پزشکی و دیگر رشته های کنکور تجربی می توانید با تیم دانشجویان پزشکی مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید .

چگونه مشاورین و کارشناسان حرفه ای و توانمند مرکز مشاور گروپ می توانند راهنمای اختصاصی قبولی شما در کنکور تجربی باشند؟

چگونه پزشکی قبول شویم , با نزدیک شدن به ماههای نزدیک به کنکور و افزایش حجم درس ها ، رفته رفته اعتماد به نفس داوطلب برای قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی کمتر و کمتر می شود.

دلیلش هم اینکه در این بازه زمانی مانده تا کنکور حجم مطالب مطالعه شده زیاد هست و فراموشی در صورت عدم مرور های درست و تست زنی های ضعیف ، می توانند باعث ایجاد استرس در داوطلب شوند.

خب حال چاره چیست ؟
برای اینکه اعتماد به نفس شما تا روز کنکور به مرور افزایش یابد باید درصد گذاری هدفمند و اصولی برای شما در نظر گرفته شود تا طبق این درصد گذاری های بتوانید مطالعه ی خوبی داشته باشید و از این بابت که مسیر را درست طی میکنید ، مطمئن باشید نه اینکه هر ثانیه استرس و ترس داشته باشید.

مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی باید به گونه ای باشه که تمام ساعات داوطلب با برنامه و هدف بگذره.
اطمینان و تضمین قبولی در کنکور تجربی 97 زمانی برای شما شدنی است که شما در مرحله ، پیشرفت داشته باشید.

چگونه پزشکی قبول شویم , مثلا داوطلب با سطح متوسطی تصمیم داشته است با روزی 15 ساعت مطالعه به کسب یک رتبه عالی در رشته ای مانند پزشکی برسد. قبولی در رشته پزشکی تنها با 15 ساعت مطالعه روزانه و به مدت یک سال اتفاق نمی افته.

بلکه شانس قبولی در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، زمانی بیشتر میشه که داوطلب هر روز پیشرفت در روند مطالعه و افزایش درصدهای خود را ببیند تا اعتماد به نفس و انگیزه اش افزایش یابد.

اگر همین داوطلب، به گونه ای برنامه ریزی کند که به همه اهداف دقیق تعیین شده توسط مشاور کنکور خود دست یابد ، تضمین قبولی او در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی کار سختی نیست و دست یافتنی است.

رتبه و کارنامه قبولی رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی کنکور ۹۵ در منطقه ۳

رتبه ۳۲۵ منطقه ۳ با رتبه کشوری ۲۲۱۹ از ملارد با درصد های :

ادبیات فارسی : ۶۶ درصد ، عربی : ۷۲ درصد ، دین و زندگی : ۶۳ درصد ، زبان انگلیسی : ۷۵ درصد ، زمین شناسی : ۰ درصد ، ریاضی : ۵۹ درصد ، زیست شناسی : ۶۵ درصد ، فیزیک : ۶۰ درصد و شیمی ۵۷ درصد

رتبه ۴۱۰ از منطقه ۳ با رتبه کشوری ۲۶۶۹ از پاکدشت با درصد های :

ادبیات فارسی : ۶۸ درصد ، عربی : ۶۰ درصد ، دین و زندگی : ۷۵ درصد ، زبان انگلیسی : ۵۵ درصد ، زمین شناسی : ۰ درصد ، ریاضی : ۷۴ درصد ، زیست شناسی : ۶۰ درصد ، فیزیک : ۵۴ درصد و شیمی ۵۳ درصد

رتبه ۴۴۷ از منطقه ۳ با رتبه کشوری ۲۸۴۴ از رباط کریم با درصد های :

ادبیات فارسی : ۵۱ درصد ، عربی : ۷۲ درصد ، دین و زندگی : ۷۱ درصد ، زبان انگلیسی : ۴۰ درصد ، زمین شناسی : ۰ درصد ، ریاضی : ۶۳ درصد ، زیست شناسی : ۷۱ درصد ، فیزیک : ۴۹ درصد و شیمی ۵۳ درصد

رتبه و کارنامه قبولی رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی کنکور ۹۵-۹۶ در منطقه2

رتبه ۲۰۸ منطقه ۲ با رتبه کشوری ۴۱۶ از همدان با درصد های :

ادبیات فارسی : ۸۳ درصد ، عربی : ۷۴ درصد ، دین و زندگی : ۹۰ درصد ، زبان انگلیسی : ۷۶ درصد ، زمین شناسی : ۷ درصد ، ریاضی : ۶۷ درصد ، زیست شناسی : ۷۷ درصد ، فیزیک : ۷۳ درصد و شیمی ۶۴ درصد

رتبه ۲۴۵ منطقه ۲ با رتبه کشوری ۴۸۴ از کرج با درصد های :

ادبیات فارسی : ۸۴ درصد ، عربی : ۶۶ درصد ، دین و زندگی : ۹۵ درصد ، زبان انگلیسی : ۸۴ درصد ، زمین شناسی : ۰ درصد ، ریاضی : ۷۶ درصد ، زیست شناسی : ۷۵ درصد ، فیزیک : ۷۰ درصد و شیمی ۵۶ درصد

رتبه ۳۰۶ منطقه ۲ با رتبه کشوری ۶۰۸ از اراک با درصد های :

ادبیات فارسی : ۵۴ درصد ، عربی : ۸۰ درصد ، دین و زندگی : ۷۶ درصد ، زبان انگلیسی : ۷۰ درصد ، زمین شناسی : ۰ درصد ، ریاضی : ۸۹ درصد ، زیست شناسی : ۶۸ درصد ، فیزیک : ۸۷ درصد و شیمی ۶۷ درصد

رتبه و کارنامه قبولی رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی کنکور ۹۵-۹۶ در منطقه1

رتبه ۷۱ منطقه ۱ با رتبه کشوری ۲۰۹ از تهران با درصد های :

ادبیات فارسی : ۷۲ درصد ، عربی : ۸۰ درصد ، دین و زندگی : ۶۴ درصد ، زبان انگلیسی : ۵۲ درصد ، زمین شناسی : ۴ درصد ، ریاضی : ۹۶ درصد ، زیست شناسی : ۶۹ درصد ، فیزیک : ۱۰۰ درصد و شیمی ۵۵ درصد

رتبه ۱۳۷ منطقه ۱ با رتبه کشوری ۳۶۴ از تهران با درصد های :

ادبیات فارسی : ۷۹ درصد ، عربی : ۷۹ درصد ، دین و زندگی : ۸۶ درصد ، زبان انگلیسی : ۹۵ درصد ، زمین شناسی : ۰ درصد ، ریاضی : ۵۸ درصد ، زیست شناسی : ۷۳ درصد ، فیزیک : ۸۳ درصد و شیمی ۷۵ درصد

رتبه ۱۵۳ منطقه ۱ با رتبه کشوری ۴۱۱ از تهران با درصد های :

ادبیات فارسی : ۸۲ درصد ، عربی : ۱۰۰ درصد ، دین و زندگی : ۹۱ درصد ، زبان انگلیسی : ۸۶ درصد ، زمین شناسی : ۰ درصد ، ریاضی : ۵۰ درصد ، زیست شناسی : ۷۳ درصد ، فیزیک : ۷۷ درصد و شیمی ۶۹ درصد

چگونه پزشکی قبول شویم؟

چگونه پزشکی قبول شویم , توصیه ما به شما این است که اهدافتان باید متناسب با پشتکارتان باشد و اگر پشتکار خوب و قوی نداری پس بهتره که از خیر رشته پزشکی بگذری.

تیم دانشجویان پزشکی مرکز مشاور گروپ به شما کمک می کنند تا پزشک شوید…

چگونه پزشکی قبول شویم , اگه احساس بی انگیزگی می کنید و پشتکار کافی رو توو خودتون سراغ ندارید مشاورین مرکز مشاور گروپ به شما کمک می کنند تا اهداف خود را بهتر بشناسید و براشون ارزش بیشتری قائل بشید در نتیجه انگیزه و توان علمی شما نیز بهبود و افزایش خواهد یافت.

مشاورین مرکز مشاور گروپ آماده ارائه بهترین و حرفه ای ترین راهکارهای مطالعه و تست زنی جهت امادگی 100% و موفقیت تضمینی در کنکور 97 به شما داوطلبان مصمم به قبولی در کنکور پیش رو هستند.

همانطور که بارها گفته شد برای موفقیت و قبولی در بهترین رشته های کنکور تجربی تنها درس خواندن کافی نیست بلکه باید بدانید چطور و چه زمانی باید درس بخوانید و برای هر درس چقدر انرژی و تست زنی داشته باشید.

لذا کافیست برای رسیدن به اهداف خود همین حالا با تیم دانشجویان پزشکی مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید.

اطمینان داشته باشید که راهنمایی و مشاوره گرفتن از افراد با تجربه که خود روزی همانند شما یک کنکوری بودند و اکنون در بهترین رشته ها در حال تحصیل اند ، به شما کمک خواهد کرد که به اهدافتان برسید.


چگونه پزشکی قبول شویم , طبق بررسی های انجام شده از قبولی های پزشکی کنکورهای گذشته می توان گفت که میانگین رتبه قبولی در رشته پزشکی در تهران 200 بوده است . البته این میانگین برای کل مناطق و سهمیه ها می باشد.

چگونه پزشکی قبول شویم , متاسفانه در انتخاب رشته کنکور 96 با تغییر در ظرفیت سهمیه ها بسیاری از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با توجه به رتبه های کنکور های قبل انتخاب رشته کردند که باعث عدم قبولی این داوطلبان در انتخاب رشته نهایی شد .

لذا برای درس خواندن ، برنامه ریزی صفر تا 100 کنکوری و نیز انتخاب رشته حتما باید با مشاورین آگاه و با دانش کافی در زمینه انتخاب رشته ، مشورت کنید.
چگونه پزشکی قبول شویم , با توجه به تغییرات در ظرفیت پذیرش دانشجو در کنکور هر سال ، انتخاب رشته دستی توسط مشاور با تجربه و حرفه ای احتمال قبولی شما در رشته های بهتر افزایش می دهد.

داوطلب کنکور تجربی برای کسب موفقیت در کنکور چه چیزهایی را باید بداند؟

ترتیب علاقه ی داوطلبان کنکور تجربی در انتخاب رشته به این گونه است :

چگونه پزشکی قبول شویم , با توجه به انتخاب رشته رتبه های 1 تا 3000 کنکور سراسری در سال های 91 تا 96 می توان 8 رشته ی زیر را به عنوان اولویت اول این دسته از داوطلبان در انتخاب رشته معرفی کرد:

رشته پزشکی – رشته دندانپزشکی- رشته داروسازی- رشته فیزیوتراپی- رشته بینایی سنجی- رشته علوم تغذیه- رشته زیست فناوری- پرستاری

از نظر ترتیب در علاقه داوطلبان در انتخاب شهر و دانشگاه نیز به ترتیب و براساس رتبه های 1 تا 1000 و در کنکورهای 91 تا 96 ، پرطرفدار ترین شهرها :

تهران- مشهد- اصفهان- شیراز

و مسلما بر این اساس می توان گفت رتبه های برتر تجربی به دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، اصفهان و شیراز بیشترین علاقه را نشان می دهند.

چگونه پزشکی قبول شویم , توضیحاتی مفصل در مورد کنکور تجربی ، زمان و تعداد تست ها :

چگونه پزشکی قبول شویم , داوطلبان کنکور چند روز قبل از زمان برگزاری کنکور، با مراجعه به سایت سنجش، کارت ورود به جلسه را می گیرند. روی این کارت، عکس، نام و نام خانوادگی خود و پدرتان و همچنین معدل وارد شده به سازمان سنجش و آدرس محلی که در آنجا آزمون کنکور می دهید را مشخص کرده اند.

 چگونه پزشکی قبول شویم , اگر اطلاعات شما غلط داشته باشد همان لحظه می توانید از طریق سایت سنجش آن مشکل را حل کنید و اگر این ایراد از آن طریق رفع نشد، در هر شهری، باجه هایی به اسم باجه های رفع نقص، مستقر می شود که آدرس این باجه ها در سایت سنجش اعلام می شود. با مراجعه به این باجه ها نیز می توانید ایرادات و اشتباهات کارت ورود به جلسه خود را در صورت لزوم برطرف کنید.

 چگونه پزشکی قبول شویم , کنکور رشته تجربی از ساعت 8 صبح شروع می شود و درب های محل های برگزاری آزمون از ساعت 7:30 دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی250دقیقه معادل 4 ساعت و 10 دقیقه می باشد. که تعداد کل سوالات در کنکور تجربی برابر با 270 می باشد.

چگونه پزشکی قبول شویم , در روز کنکور دو دفترچه در اختیار داوطلبان کنکور تجربی قرار می دهند. دفترچه اول که به دفترچه عمومی معروف است را در سمت چپ صندلی می چینند، این دفترچه در داخل پاکت پلاستیکی قرار دارد و عکس، نام و نام خانوادگی، شماره ملی، معدل دیپلم و تمام اطلاعاتی که به سازمان سنجش در زمان ثبت نام کنکور داده اید بر روی دفترچه سوالات و برگه پاسخ نامه شما وجود دارد.

چگونه پزشکی قبول شویم , مدت زمان پاسخ دادن به دفترچه عمومی 75 دقیقه و تعداد سوالات آن دفترچه 100 سوال می باشد که 25 سوال از ادبیات و 25 سوال از عربی و 25 سوال از دین و زندگی و 25 سوال از زبان انگلیسی می باشد.

چگونه پزشکی قبول شویم , داوطلبان رشته تجربی 75 دقیقه فرصت دارند تا به این سوالات پاسخ دهند و بعد از گذشت این مدت زمان، دفترچه اول را از بین داوطلبان کنکور جمع آوری می کنند و سپس دفترچه های دوم را که در درون پاکت پلاستیکی و همراه با اطلاعات فردی شماست، در سمت چپ صندلی ها، می چینند.

 چگونه پزشکی قبول شویم , به دفترچه دوم، دفترچه اختصاصی می گویند و شامل درس های زمین شناسی با 25 سوال و درس ریاضی با 30 سوال و درس زیست با 50 سوال و درس فیزیک با 30 سوال و درس شیمی با 35 سوال می باشد که داوطلبان به مدت 175 دقیقه معادل 2 ساعت و 55 دقیقه وقت دارند تا به 170 سوال دروس اختصاصی پاسخ دهند.

 چگونه پزشکی قبول شویم , دقت کنید دفترچه های عمومی بعد از پایان وقتش جمع آوری می شود و اینطور نیست که بخواهید بعد از آن هم به سوالات عمومی پاسخ دهید پس از نظر زمان بندی بایستی طوری به تسلط روی مباحث و تست ها برسید که در همان 1 ساعت و 15 دقیقه ای که برای دفترچه عمومی وقت دارید بتوانید به تمام سوالات پاسخ دهید.

تعداد شرکت کنندگان تجربی رو به افزایش است، آیا این زیاد شدن شرکت کنندگان باعث سخت شدن کنکور می شود؟

اولا معیار طراحی سوالات کنکور بر اساس نفرات شرکت کننده نیست که اگر تعداد شرکت کنندگان در کنکور تجربی زیاد شود کنکور سخت تر می شود. طراحان کنکور سراسری، استاندارد طراحی سوال خودشان را دارند و در این طراحی، تعداد شرکت کنندگان هیچ نقشی ندارد.

 چگونه پزشکی قبول شویم , از طرف دیگر وقتی تعداد داوطلبان در یک رشته زیادتر می شود، تعداد افرادی که درصدهای منفی و صفر و پایین می زنند نیز زیادتر می شود زیرا تعداد کسانی که بدون مطالعه و یا با مطالعه کم و یا حتی برای آزمودن شانس خود می آیند زیاد است و همین امر باعث می شود که میانگین درصدها کاهش پیدا کند و آن هایی که واقعا درس خوانده اند موفق شوند. به عبارت دیگر سیاهی لشگرهای آزمون بیشتر می شود و درصدها کاهش می یابد و کسب نتیجه برای افرادی که با برنامه درس خوانده اند راحت تر می شود. دقت کنید آمار شرکت کنندگان تجربی همیشه بالا بوده است و این موضوع هیچ حساسیتی ندارد.

 درصدهای لازم برای قبولی در سه رشته معروف کنکور تجربی چقدر باید باشد؟

چگونه پزشکی قبول شویم , یکی از سوالات متداول داوطلبان کنکور تجربی این است که برای قبولی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی میانگین درصدها چقدر باید باشد.

توجه داشته باشید که تعیین درصدها برای هر رشته به عوامل زیر بستگی دارد:

1. سوابق تحصیلی سال سوم و پیش دانشگاهی که تاثیر سوابق سال سوم برای افرادی است که دیپلم خود را در سال تحصیلی 84 و بعد از آن گرفته اند و تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی برای افرادی است که مدرک پیش دانشگاهی خود را در سال تحصیلی 90 و بعد از آن گرفته باشند می باشد.

2. سهمیه مناطق که شامل سه منطقه است. اگر منطقه شهر خود را نمی دانید می توانید روی عبارت داخل گیومه کلیک کنید و در قسمت پرسش و پاسخ نام شهر خود را وارد کنید و از منطقه خود آگاه شوید.«پرسیدن سوال در خصوص منطقه تحصیلی»

3. شهر و نوع دانشگاهی را که به عنوان هدف انتخاب می کنید تاثیر مستقیمی روی درصدهای شما برای قبولی در رشته مورد نظرتان دارد. نوع دانشگاه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی شامل روزانه، پردیس یا همان بین الملل و دانشگاه آزاد می باشد.

4. درصدهای هر کنکور با درصدهای کنکور دیگر متفاوت است. سطح سختی و آسانی سوالات در کنکورهای سال های مختلف با یک دیگر تفاوت دارد و این گونه نیست که هر سال درصدهای یکسان دیده شود گاه درصدهای یک درس پایین می رود و گاه بالا می رود برای همین است که نمی شود به طور دقیق در مورد درصدها صحبت کرد و لذا همه چیز فقط حدود را مشخص می کند.

چگونه پزشکی قبول شویم , در اینجا برای شما عزیزان متوسط شرایط داوطلبان و درصدهای قبولی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی را در یک دانشگاه دولتی سطح متوسط به بالا ، ذکر کرده ایم تا علاقمندان به این سه رشته ی پرطرفدار و تاپ بدونند به طور متوسط و میانگین درصدها باید چقدر بزنند تا بتونن در رشته ی مورد علاقه ی خودشون قبول بشن.

توجه: این درصد ها براساس میانگین قبولی های کنکور 95 در دانشگاه ی سطح متوسط رو به بالا ارائه شده اند.

رشته دانشگاهی : دندانپزشکی منطقه 1
زبان و ادبیات : 75 درصد
زبان عربی : 73 درصد
دین و زندگی : 78 درصد
زبان انگلیسی : 67 درصد

رشته دانشگاهی : دندانپزشکی منطقه 2
زبان و ادبیات : 70 درصد
زبان عربی : 70 درصد
دین و زندگی : 78 درصد
زبان انگلیسی : 73 درصد

رشته دانشگاهی : دندانپزشکی منطقه 3
زبان و ادبیات : 67 درصد
زبان عربی : 66 درصد
دین و زندگی : 78 درصد
زبان انگلیسی : 41 درصد

رشته دانشگاهی : پزشکی منطقه 1
زبان و ادبیات : 67 درصد
زبان عربی : 74 درصد
دین و زندگی : 84 درصد
زبان انگلیسی : 76 درصد

رشته دانشگاهی : پزشکی منطقه 2
زبان و ادبیات : 77 درصد
زبان عربی : 72 درصد
دین و زندگی : 81 درصد
زبان انگلیسی : 75 درصد

رشته دانشگاهی : پزشکی منطقه 3
زبان و ادبیات : 74 درصد
زبان عربی : 74 درصد
دین و زندگی : 79 درصد
زبان انگلیسی : 63 درصد

رشته دانشگاهی : داروسازی منطقه 1
زبان و ادبیات : 55 درصد
زبان عربی : 53 درصد
دین و زندگی : 60 درصد
زبان انگلیسی : 45 درصد

رشته دانشگاهی : داروسازی منطقه 2
زبان و ادبیات : 62درصد
زبان عربی : 61 درصد
دین و زندگی : 67 درصد
زبان انگلیسی : 52 درصد

رشته دانشگاهی : داروسازی منطقه 3
زبان و ادبیات : 51 درصد
زبان عربی : 59 درصد
دین و زندگی : 66 درصد
زبان انگلیسی : 53 درصد

رشته دانشگاهی : دندانپزشکی منطقه 1
شیمی : 59 درصد
ریاضی : 40 درصد
زیست : 66 درصد
فیزیک : 61 درصد
زمین شناسی : بی تاثیر

رشته دانشگاهی : دندانپزشکی منطقه 2
شیمی : 59 درصد
ریاضی : 51 درصد
زیست : 61 درصد
فیزیک : 53 درصد
زمین شناسی : بی تاثیر

رشته دانشگاهی : دندانپزشکی منطقه 3
شیمی : 56 درصد
ریاضی : 52 درصد
زیست : 60 درصد
فیزیک : 51 درصد
زمین شناسی : بی تاثیر

رشته دانشگاهی : پزشکی منطقه 1
شیمی : 56 درصد
ریاضی : 52 درصد
زیست : 66 درصد
فیزیک : 55 درصد
زمین شناسی : بی تاثیر

رشته دانشگاهی : پزشکی منطقه 2
شیمی : 68 درصد
ریاضی : 60 درصد
زیست : 69 درصد
فیزیک : 68 درصد
زمین شناسی : بی تاثیر

رشته دانشگاهی : پزشکی منطقه 3
شیمی : 64 درصد
ریاضی : 61 درصد
زیست : 69 درصد
فیزیک : 62 درصد
زمین شناسی : بی تاثیر

رشته دانشگاهی : داروسازی منطقه 1
شیمی : 53 درصد
ریاضی : 50 درصد
زیست : 54 درصد
فیزیک : 51 درصد
زمین شناسی : 15 درصد

رشته دانشگاهی : داروسازی منطقه 2
شیمی : 48 درصد
ریاضی : 58 درصد
زیست : 55 درصد
فیزیک : 61 درصد
زمین شناسی : 15 درصد

رشته دانشگاهی : داروسازی منطقه 3
شیمی : 42 درصد
ریاضی : 41 درصد
زیست : 55 درصد
فیزیک : 47 درصد
زمین شناسی : 28 درصد

تماس با برترین مشاوران کشور
تماس از طریق تلفن ثابت و بدون کد گرفتن 9099071613



چگونه پزشکی قبول شویم , چه مباحثی و از کدام دروس در کنکور تجربی تست می آید ؟

از دروس زیر به طور مستقیم در کنکور تجربی تست طرح می شود:

سال اول دبیرستان : فیزیک
سال دوم دبیرستان : ادبیات – عربی-دین و زندگی-لغات زبان انگلیسی-ریاضی-زیست-فیزیک- شیمی
سال سوم دبیرستان :
ادبیات و زبان فارسی-عربی- دین و زندگی-لغات و گرامر زبان انگلیسی-زمین شناسی (برای پزشکی و دندانپزشکی اثر ندارد)-ریاضی-زیست-فیزیک -شیمی

پیش دانشگاهی : ادبیات- دین و زندگی-لغات و گرامر زبان انگلیسی-زمین شناسی (برای پزشکی و دندانپزشکی اثر ندارد)-ریاضی-زیست-فیزیک -شیمی

منظور از زیر گروه های رشته تجربی چیست؟ رشته تجربی چند زیر گروه دارد؟ ضریب درس ها در هر زیر گروه تجربی به چه صورت است؟

چگونه پزشکی قبول شویم , این سه سوال از مهم ترین سوالاتی است که در ادامه به آنها به طور مفصل پاسخ می دهیم.

همانطور که در بالا نیز گفته شد ، درس هایی که در کنکور تجربی از آن ها تست طرح می شود شامل زبان و ادبیات فارسی، عربی، دین و زندگی، زبان انگلیسی، زمین شناسی، ریاضی، زیست، فیزیک و شیمی می باشد.

اما توجه داشته باشید که ارزش این درس ها برای همه رشته های دانشگاهی یکسان نیست. به طور مثال رشته دانشگاهی اقیانوس شناسی را در نظر بگیرید. آنچه در دانشگاه در مورد این رشته تدریس می شود بر پایه درس زمین شناسی است بنابراین بایستی ارزش درس زمین شناسی در کنکور برای این رشته بالاتر از بقیه درس ها باشد. یا به طور مثال رشته داروسازی را در نظر بگیرید و اساس این رشته درس شیمی است پس بایستی ارزش شیمی در کنکور برای قبولی در این رشته نیز بالا باشد. همانطور فرض کنید رشته پزشکی یا دندانپزشکی که اساس آن درس زیست است پس لازم است در کنکور نیز ارزش درصد زیست از بقیه درس ها برای قبولی در پزشکی یا دندانپزشکی بالاتر باشد.

بر همین اساس، رشته های دانشگاهی زیر مجموعه علوم تجربی را به 5 زیر گروه تقسیم کرده اند و ضرایب درس ها در این 5 زیر گروه با یک دیگر متفاوت است که توضیحات آن به شرح زیر است:

رشته های زیر گروه 1تجربی:

برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب4، زبان عربی با ضریب 2، دین و زندگی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2، زمین شناسی با ضریب صفر(بی تاثیر)، ریاضی با ضریب 2، زیست شناسی با ضریب 4، فیزیک با ضریب2 و شیمی با ضریب3 می باشد.

دكترای پیوسته بیوتكنولوژی، پزشكی، دامپزشكی، دندانپزشكی. آموزش ابتدایی، آموزش زیست شناسی، آموزش كودكان استثنایی، اتاق عمل، اعضای مصنوعی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت و بازرسی گوشت، بینایی سنجی، پرستاری، تكنولوژی پرتودرمانی، تكنولوژی پرتوشناسی، روان شناسی، زیست شناسی، زیست شناسی جانوری، زیست شناسی دریا، زیست شناسی سلولی و مولكولی، زیست شناسی گیاهی، زیست فناوری، ساخت پروتزهای دندانی، شنوایی شناسی، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشكی، علوم تربیتی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، فیزیوتراپی، كاردرمانی، گفتار درمانی، مامایی، هوشبری.كاردانی آموزش و پرورش ابتدایی، كاردانی اتاق عمل، كاردانی بهورزی، كاردانی تكنسین پروتزهای دندانی، كاردانی تكنسین سلامت دهان، كاردانی تكنولوژی پرتودرمانی، كاردانی تكنولوژی رادیولوژی دهان- فك و صورت، كاردانی دامپزشكی، كاردانی علوم آزمایشگاهی، كاردانی فوریت های پزشكی، كاردانی مامایی، كاردانی هوشبری

رشته های زیر گروه 2 تجربی:

برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب4، زبان عربی با ضریب 2، دین و زندگی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2، زمین شناسی با ضریب 1، ریاضی با ضریب 3، زیست شناسی با ضریب 4، فیزیک با ضریب2 و شیمی با ضریب4 می باشد.

داروسازی.آموزش شیمی، بهداشت عمومی، بیولوژی و كنترل ناقلین بیمار یها، تكنولوژی پزشكی هسته ای، شیمی كاربردی، شیمی محض، فناوری اطلاعات سلامت، مهندسی بهداشت حرف های، مهندسی بهداشت محیط. كاردانی بهداشت حرفه ای، كاردانی بهداشت عمومی (كلیه گرای شها)، كاردانی بهداشت محیط، كاردانی شیمی آزمایشگاهی

رشته های زیر گروه 3 تجربی:

برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب4، زبان عربی با ضریب 2، دین و زندگی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2، زمین شناسی با ضریب 1، ریاضی با ضریب 3، زیست شناسی با ضریب 4، فیزیک با ضریب2 و شیمی با ضریب4 می باشد.

اقیانوس شناسی، زمین شناسی

رشته های زیر گروه 4 تجربی:

برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب4، زبان عربی با ضریب 2، دین و زندگی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2، زمین شناسی با ضریب 1، ریاضی با ضریب 4، زیست شناسی با ضریب 2، فیزیک با ضریب3 و شیمی با ضریب2 می باشد.

كارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی، كارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد. ادیان و مذاهب، اقتصاد اسلامی، امنیت اقتصادی، تاریخ اسلام، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، جهانگردی، حسابداری، زبان و ادبیات عربی، شیعه شناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم اقتصادی، علوم انتظامی، علوم قرآن و حدیث، علوم قضایی، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و حكمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و كلام اسلامی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانكی، مدیریت امور گمركی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت بیمه اكو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت كسب و كارهای كوچك، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی ، معارف اسلامی، معارف اسلامی و علوم تربیتی، هتلداری. كاردانی امور بانكی، كاردانی بیمه، كاردانی امور دولتی ، كاردانی امور مالی و مالیاتی، كاردانی تربیت معلم قر آن كریم ، كاردانی جهانگردی ، كاردانی حسابداری، كاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی، كاردانی علوم انتظامی، كاردانی مدارك پزشكی، كاردانی مدیریت بازرگانی، كاردانی مدیریت صنعتی، كاردانی مدیریت گمركی، كاردانی هتلداری

رشته های زیر گروه 5 تجربی:

برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب4، زبان عربی با ضریب 2، دین و زندگی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2، زمین شناسی با ضریب 1، ریاضی با ضریب 3، زیست شناسی با ضریب 2، فیزیک با ضریب2 و شیمی با ضریب2 می باشد.

آموزش علوم ورزشی، اقتصاد كشاورزی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، پژوهشگری امنیت، تربیت مروج سیاسی، ترویج و آموزش كشاورزی پایدار، حفاظت اطلاعات، ضد تروریسم، علوم سیاسی، علوم فنی امنیت، علوم ورزشی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی جنگل، علوم و مهندسی خاك، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی صنایع غذایی (كشاورزی)، علوم و مهندسی محیط زیست، كتابداری در شاخه پزشكی، گیاه پزشكی، مددكاری اجتماعی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مربیگری عقیدتی، مربیگری ورزشی، مطالعات امنیتی، مهندسی آبادانی طبیعت، مهندسی تولید و ژنتیك گیاهی، مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی، مهندسی صنایع مبلمان، مهندسی علوم دامی، مهندسی فضای سبز. كاردانی امور اراضی، كاردانی امور زراعی و باغی، كاردانی تكنولوژی تولیدات دامی، كاردانی تكنولوژی تولیدات گیاهی، كاردانی تكنولوژی جنگلداری، كاردانی تكنولوژی چوب، كاردانی تكنولوژی شیلات، كاردانی تكنولوژی صنایع غذایی، كاردانی تكنولوژی محیط زیست، كاردانی تكنولوژی مرتع و آبخیزداری، كاردانی تكنولوژی مواد غذایی، كاردانی تولید و فراوری خرما، كاردانی پرورش اسب، كاردانی پرورش زنبور عسل، كاردانی تولی د و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر، كاردانی علوم ورزشی، كاردانی نوغان داری.

چگونه پزشکی قبول شویم , مسیر موفقیت در برنامه ریزی 

هدف گذاری ← «برنامه ریزی بلند مدت» ← برنامه ریزی میان مدت ← برنامه ریزی کوتاه مدت ← اجرا ← ثبت کیفیت اجرا ← ارزیابی ← تحلیل نتایج

چگونه پزشکی قبول شویم , پس از پرداختن کامل در مورد مرحله اول کار، یعنی هدفگذاری به روش درست و منطقی، الان میخایم در مورد مرحله دوم گفتگو کنیم. برای بچه های دبیرستانی و کنکوری «برنامه بلند مدت» میتونه مصداق «یک سال تحصیلی کامل» رو داشته باشه. الان که در ابتدای سال تحصیلی جدید هستیم بهتره روش برنامه ریزی سالانه رو خوب یاد بگیرید و از اون استفاده کنید… مخصوصا کنکوریا!

چگونه پزشکی قبول شویم , شما پس از تعیین یک هدف شفاف و مشخص باید شروع به برنامه ریزی برای رسیدن به آن هدف بکنید. بهترین کار این است که شما در ابتدای هر سال تحصیلی، برنامه یک سال پیش رو را به صورت کلی و جامع مشخص کنید. برنامه ریزی سالانه   باید مسیری که می خواهید در آن قدم بردارید را مشخص کند تا قبل از شروع حرکت بدانید که با چه پیچ و خمها و پستی و بلندی هایی   قرار است روبرو شوید.

در اینجا به چند نکته مهم در مورد برنامه ریزی سالانه اشاره خواهیم کرد:

مراحل کلی و اصلی برنامه را مشخص کنید.

بازه های زمانی متفاوت یک سال را از هم تفکیک کنید و ویژگی های آن بازه زمانی را از لحاظ مقادیر زمان آزادی که برای مطالعه در اختیار دارید، بررسی کنید.

اتفاقاتی که در هر بازه زمانی به وقوع می پیوندد را مورد توجه قرار دهید. اتفاقاتی مانند امتحانات میان ترم و پایان ترم، آزمونهای آزمایشی، تعطیلاتی مانند عید نوروز و…

برنامه مدرسه اولویت اولتان باشد و با توجه به آن برنامه ریزی کنید. پس باید از برنامه مدرسه در طول سال تحصیلی به طور کامل آگاه باشید.

چگونه پزشکی قبول شویم , برنامه آزمونهای آزمایشی ای که در آن شرکت می کنید را به طور کامل بررسی کنید. سعی کنید تا آنجا که می شود این برنامه را در برنامه سالانه خود لحاظ کنید، بخصوص آنجاهایی که با برنامه آزمون با برنامه مدرسه مشترک است. دقت کنید که قرار نیست شما برای آزمونهای آزمایشی به صورت جداگانه وقتی بگذارید و باید همزمان با خواندن دروس مدرسه، نیم نگاهی نیز به برنامه آزمون داشته باشید.

با توجه به نکات بالا و با اولویت قرار دادن برنامه مدرسه و پس از آن برنامه آزمونهای آزمایشی، یک برنامه جداگانه برای خود بنویسید. به این کار شخصی سازی برنامه می گویند.

بودجه بندی و میزان پیشروی هر درس را در هر مرحله از برنامه مشخص کنید.

در هر بازه زمانی یک ایستگاه جبرانی برای رفع نواقص، پوشش عقب افتادگی ها، بهبود نقاط ضعف و مرور و جمع بندی مطالب خوانده شده تعیین کنید.

همه فکرها و ایده های خود را در تمامی مراحل را یادداشت کنید و در آخر آنها را به صورت قابل فهم و روان با مداد در برگه ای پاک نویس کنید(چرا با مداد؟). این برگه را در جایی بچسبانید تا همیشه در معرض دیدتان باشد.

در دنیای امروز سه نوع آدم وجود دارد :

1.” مسموم کننده ها ” یعنی کسانی که دلسردتان میکنند و خلاقیتتان را زیر پا میگذارند و میگویند که نمیتوانید کاری بکنید. . .

2.”سر به راهها” یعنی کسانیکه خوش قلبند اما سرشان به کار خودشان است. آنها بفکر نیازهای خودشان هستند. کار خودشان را میکنند و هرگز برای کمک به دیگران پا پیش نمیگذارن. . .

3.”الهام بخش ها” یعنی کسانی که پیش قدم میشوند تا زندگی دیگران را غنی کنند، روحیه آنهارا بالا ببرند و به آنها الهام ببخشند. ما باید الهام بخش باشیم و خودمان را با افراد الهام بخش احاطه کنیم
و با آنها معاشرت بیشتری داشته باشیم.

 

چنانچه باز هم سوالی پیرامون قبولی در رشته های علوم پزشکی دارید ، می توانید همه روزه با شماره زیر و با گروه مشاوره و برنامه ریزی مشاور گروپ تماس بگیرید.


مشاوره تلفنی ویژه کنکور تجربی توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان

پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 تماس بگیرید
پاسخگویی از ۸ صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل


موفقیت شما عزیزان آرزوی قلبی ماست…

4.1/5 - (14 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چگونه پزشکی قبول شویم ؟ با 2ماه مطالعه حرفه ای

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. شادی

    سلام. مرسی که توی این اوضاع روحی ناجور حداقل یه جا هست یه متن بخونیم حالمون یکم بهتر بشه 🙂 پشت کنکور بدترین سال زندگیمه… آدم حاضره بمیره دیگه این روزارو تکرار نکنه…

    پاسخ
  2. علی

    عزیزم با دو ماه درس خواندن برای کنکور خیلی خیلی خیلی خوب بشی راننده اسنپ رو شاخته

    پاسخ
  3. حامد

    پزشکی و دندان میخوای قبول بشی من تورو به مقصد میرسونم

    پاسخ
  4. محمد

    سلام واقعا تو 2ماه می شه پزشکی قبول شد؟
    یعنی بودن کسای که تو 2ماه پزشکی قبول شدند؟

    پاسخ
  5. امین

    با سلام من تو یه مدرسه دولتی درس میخونم معدلم هم همیشه بالای ۱۹.۷۰ بوده و همچنین کلاس دهم هستم بنظرتون چطور باید درس بخونم تا قبول بشم اصلا شانس قبولی دارم ؟
    تو درس ادبیات و ریاضی کلا صفرم میشه یه کاری کرد ؟
    عربی و دینی رو بالا میزنم همیشه تو درس زیست هم قوی هستم
    لطفا کمکم کنید
    باتشکر

    پاسخ
  6. Abbas

    سلام من یازدهم رشته کامپیوتر هستم و میخوام کنکور پزشکی بدم ولی شک دارم که قبول بشم یا میخواستم اگه میشه یکم راهنماییم کنین که میتونم قبول بشم یا نه و همیشه معدلم 18/75بوده به نظرشما من میتونم قبول بشم

    پاسخ
    1. ناشناس

      نه فک نکنم:/

      پاسخ
    2. علی

      کامپیوتر بودی میخوای کل 3 پایه ی تجربی رو بخونی؟ بی هیچ زمینه ای؟
      ببین اگه خودت بخوای بخونی که هم سخته و هم فکر نمی کنم بتونی قبول شی
      ولی اگه کلاس تقویتی بگیری خصوصا برای دروس تخصصی هر 4 تا درس شانس قبولی رو داری
      موفق باشی

      پاسخ
    3. Nilufar

      توکل برخدا اگه یه تلاش عالی رو شروع کنی و عالی ادامه بدی تا اخر مسیر مطمن باش که 100%قبولی…من موردای این چنینی زیاد دیدم و میشناسم…انشاالله که موفق باشی…

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی