چگونه پاسخ های غلط را در کنکور کاهش دهیم

کاهش پاسخ غلط

جهت مشاوره در زمینه چگونه پاسخ های غلط را در کنکور کاهش دهیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کاهش پاسخ غلط , بارها اتفاق افتاده است که دانش آموزان و بخصوص داوطلبان کنکور سراسری به دلیل بی دقتی ( با وجود داشتن اطلاعات بالا ) در آزمون های آزمایشی که در آنها شرکت می کنند ، نمره از دست داده اند و …


کاهش پاسخ غلط




کاهش پاسخ غلط : بارها اتفاق افتاده است که دانش آموزان و بخصوص داوطلبان کنکور سراسری به دلیل بی دقتی ( با وجود داشتن اطلاعات بالا ) در آزمون های آزمایشی که در آنها شرکت می کنند ، نمره از دست داده اند و بعد از آزمون چار ناراحتی شدند که با وجودی که پاسخ ها را می دانستند ، به دلیل بی دقتی نوانستند به سوالات پاسخ صحیح دهند .

البته بی قتی انواع متفاوتی دارد : ندیدن قسمت هایی از صورت سوال ، اشتباهات محاسباتی ، کامل و دقیق نخواندن صورت سوال و یا چهار گزینه جواب و … برخی از انواع بی دقتی است.کاهش پاسخ غلط/

کاهش پاسخ غلط : برای کاهش بی دقتی در آزمون های آزمایشی و حتی کنکور سراسری می توان از راهکارهای زیر که در عین سادگی بسیار موثر و کارآمد هستند ، استفاده کرد :

کاهش پاسخ غلط : در شروع کار ، کاهش سرعت در حین مطالعه و آزمون دادن موجب افزایش دقت شما خواهد شد ، عنی در قدم اول ، دقت بر سرعت عمل ترجیح دارد . بعد از تمرین کافی می توانید به سرعت خود بیفزایید.

کاهش پاسخ غلط :  از راهکارهای بسیار مهمی که تاثیر زیادی در کاستن بی دقتی ها دارد ، بحث ارزیابی و تحلیل جدی آزمونهاست. بهتر است بلافاصله بعد از هر آزمون ( از عصر آزمون تا دو روز بعد از آن ، به عنوان بهترین زمان ) دفترچه ی آزمون و پاسخنامه ی تشریحی با کتاب درسی ، جزوه و منابع تستی کار شده را مقایسه و بررسی کنید تا علت اصلی اشتباهات و پاسخ ندادن به سوالات مشخص شود.

کاهش پاسخ غلط : شباهتها و موارد حفظی ، از عمده مواردی است که دانش آموز را دچار اشتباه و بی دقتی در جلسه ی آزمون می کند . طبقه بندی صحیح اطلاعات و خلاصه نویسی می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

کاهش پاسخ غلط :  هنگام وارد کردن گزینه ی صحیح در پاسخبرگ ، ابتدا به ترتیب ، شماره ی سوال و شماره ی گزینه ی صحیح را خوانده و به همان ترتیب ، در پاسخبرگ هم شماره ی سوال و شماره ی گزینه ی صحیح را تکرار کنید تا خطایی در پر کردن گزینه های صحیح نداشته باشید.

کاهش پاسخ غلط :  قبل از شروع حل کردن سوالات آزمون ، یک بار کل دفترچه ، تعداد سوالات و زمان پاسخ دهی آنها را بررسی کنید . زیرا ممکن است به خاطر چینش خاص سوالات و صفحه بندی ، تمام سوالات را نبینید.

کاهش پاسخ غلط :  بهتر است حین محاسبات ذهنی ، برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی ، بخشی از مراحل حل شده ی سوال را یادداشت کنید تا در صورت نیاز به بازبینی و کنترل ، به مشکلی برنخورید . در ضمن این کار دقت شما را هم به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید : کاهش بی دقتی در جلسه آزمون و کنکور 97

نحوه کاهش بی دقتی در آزمون و کنکور



چرا در جلسه آزمون و کنکور زیادی بی دقتی می کنیم؟


?دلیل به وجود آمدن این مشکل، این است که نسبت به سؤال‌ها عکس‌العمل درستی ندارید. به‌طور واضح‌تر، همان لحظه‌ی اول که صورت سؤال را می‌خوانید اگر بین دو گزینه‌، شک دارید یا این‌که حس می‌کنید سرعت رسیدن شما به جواب کند است، کافی است فقط یک ضربدر کنار آن بزنید و سریع از آن سؤال عبور کنید.


?اگر سؤال سخت است یا مراحل حل آن یادتان نمی‌آید یا بعد از پشت سر گذاشتن کمی از مراحل حل فهمیدید که به جواب نمی‌رسید یا این‌که مبحث را قبلاً دقیق نخوانده‌اید، کافی است علامت منها کنار سؤال بزنید و از کنار سؤال رد شوید.


?نکته‌ی مهم در عبور سریع از این نوع سؤالات است؛ زیرا در غیر این صورت ذهن درگیر می‌شود و معمولاً نتیجه‌ی کار این است که علاوه بر این‌که دلتان نمی‌آید جواب را وارد نکنید (که معمولاً غلط هم هست) وقت شما بیش‌ازحد استاندارد صرف سؤال می‌شود و علاوه بر از دست رفتن فرصت، انرژی و توان ذهنی شما هم دچار فرسایش می‌شود؛ بنابراین هر چه به پایان آزمون نزدیک می‌شوید، تعداد پاسخ‌های غلط و بی‌دقتی‌هایتان بیش‌تر می‌شود، بدون این‌که متوجه باشید.


✖️➖سعی کنید با استفاده از روش ضربدر و منها، پاسخ‌های غلط در آزمون را کاهش دهید.


اگر می‌خواهید چگونگی روش جمع بندی و مطالعه در 2 ماه پایانی را بیاموزید و در مسیر موفقیت و جزء قبولی های کنکور امسال قرار بگیرید، مهارت‌هایی وجود دارد که باید آنها را بیاموزید و ما با بهره گیری از تجربیات چند ساله ی مشاوره کنکور و تجربیات شخصی موفق خودمان برای شما برنامه ویژه ای در نظر داریم.


ما به همراه شماری از رتبه های برتر کشور تصمیم گرفته‌ایم این طرح جمع بندی 2 ماهه را با قدرت هرچه تمام تر استارت بزنیم

مطمئنیم که با به کار گیری روش های مطالعه دروس، آسان‌تر از آن چیزی که فکر می‌کردید،‌ در مسیر تلاش برای موفقیت در کنکور قرار خواهید گرفت.


برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان


ویژگی طرح جمع بندی 2ماهه مشاور گروپ:


⚫️مرور و روش جمع بندی در ماه های پایانی
? مطالعه و برنامه ریزی در هفته های پایانی
? تقویت مهارت های آزمون دادن و ارزیابی آزمون

تعیین اولویت بندی مباحث زود بازده تر
ویس های انگیزشی برای ماه های پایانی
تماس های روزانه
دریافت منظم گزارش کار شبانه و تحلیل گزارش کار

یک فرصت استثنایی برای افرادی که مایل به گرفتن نتیجه در 2 ماه پایانی تا کنکور هستند…

✔️ما به شما روش های مطالعه و جمع بندی دروس در 2 ماه پایانی تا کنکور 97 را آموزش خواهیم داد…
زير نظر مشاوران برتر تيم مشاور گروپ





4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چگونه پاسخ های غلط را در کنکور کاهش دهیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی