کاهش بی دقتی در جلسه آزمون و کنکور 1402 از زبان نفرات برتر کنکور

بی دقتی تست زنی

جهت مشاوره در زمینه کاهش بی دقتی در جلسه آزمون و کنکور 1402 از زبان نفرات برتر کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کاهش بی دقتی در جلسه آزمون و کنکور 1402 از زبان نفرات برتر کنکور  : خیلی از داوطلبان که بعد از آزمون آزمایشی و یا کنکور ، به بررسی سوالات و چک کردن پاسخ های صحیح و غلط می پردازند ، متوجه بی دقتی هایی می شوند که برایشان شوکه آور است. از عللی که باعث افزایش بی دقتی در آزمون های آزمایشی می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دقتی تست زنی 2



علل افزایش بی دقتی در تست زنی آزمون و کنکور 1402

کاهش بی دقتی در جلسه آزمون و کنکور 1402 :  بی دقتی ها و اشتباهاتی که اگر بررسی و تحلیل نشوند ، احتمال تکرار آنها در آزمون های بعدی بسیار زیاد است. لذا اگر داوطلب فکری به حال این بی دقتی در تست زنی نکند ، مطمئن باشد که بازهم این بی دقتی ها را تکرار خواهد کرد.

بی دقتی امری ذاتی و ژنتیکی نیست و شما به عنوان یک داوطلب کنکوری باید بدانید که می توان بی دقتی را با کنترل کردن اشتباهات و اجرای اصول صحیح تست زنی در جلسه آزمون کنترل و کاهش داد . پس لطفا به خود نگویید و باور نکنید که نمیشه و من مدلم همینه و بی دقتی چاره ای نداره!

خیلی از داوطلبان صورت سوال را به دقت نمی خوانند. شما در صورت سوال باید به دنبال قیود بگردید چرا که با مفهومی شدن کنکور و کم شدن بسیار زیاد مباحث حفظی از کنکور ، شاهد طرح تست های فراوانی از سوی طراحان کنکور بودیم که دام های آموزشی را در صورت سوال آورده بودند.

توجه نکردن به معنای جمله ، علت اصلی بی دقتی در تست زنی:


شما باید در انتهای صورت سوال به فعل جمله بیشتر دقت کنید که مثبت یا منفی است.
چرا که فعل جمله می کند سوال از ما چه می خواهد لذا در صورت خواندن اشتباه صورت سوال ، هم زمان را از دست داده اید و هم نمره منفی آن تست را.

برای کاهش بی دقتی در تست زنی باید تمام گزینه های یک تست را با دقت زیادی بخوانید و در هر گزینه به دنبال قیود و فعل جمله باشید . در تست های شمارشی باید توجه خود را دو چندان کنید . در تست هایی که پاسخ آنها بین اعداد 1 تا 4 است نیز توجه داشته باشید که گزینه درست را به پاسخبرگ منتقل کنید.

کاهش بی دقتی در جلسه آزمون و کنکور 1402 : تست های محاسباتی و بی دقتی زیاد:


داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که برای پاسخگویی به تست های محاسباتی در دروسی مثل ریاضی ، فیزیک و شیمی فضای کمی در دفترچه دارند لذا باید در تمرین هاس تست زنی خود در منزل عادت کنید در همین فضای کم دفترچه ی سوال پاسخ دهید تا در کنکور مشکلی نداشته باشید . شلوغ شدن دفترچه سوالات خود یکی از عوامل بی دقتی و کاهش تمرکز است.

نداشتن مدیریت آزمون = بی دقتی در تست های آزمون


کاهش بی دقتی در جلسه آزمون و کنکور 1402 :  یکی دیگر از علل بی دقتی و در واقع باعث افزایش بی دقتی در جلسه ی آزمون می شود ، نداشتن مدیریت زمان جلسه ی آزمون است . چرا که داوطلب وقتی میبیند زمان در حال تمام شده است و تایم زیادی برای پاسخگویی به بقیه ی تست ها ندارد ، با سرعت بیشتری به حل تست ها می پردازد که این باعث بی دقتی می شود. برای رفع این مشکل می توانید از تکنیک های زمان های نقصانی و نیز تکنیک علامت دار کردن تست ها برای کاهش بی دقتی استفاده کنید.


توصیه می شود بعد از پاسخ دهی به تست های هر درس جواب ها را به پاسخبرگ منتقل کنید چرا که اگر بخواهید بعد از هر تست جواب را در پاسخ نامه وارد کنید هم دقت شما کاهش می یابد و هم تایم زیادی را از دست می دهید.

توصیه می شود برای اینکه آزمون خوبی و راضی کننده ای داشته باشید حتما شب قبل آزمون زودتر بخوابید و در روز آزمون نیز با صبحانه کامل راهی شوید.

تکنیک های طلایی برای از بین بردن بی دقتی در جلسه ی آزمون و کنکور 1402 :


کاهش بی دقتی در جلسه آزمون و کنکور 1402 : بهترین تکنیک برای از بین بردن بی دقتی در تست زنی آزمون ها و کنکور ، تست زدن با دو خودکار است. داوطلبی که مشکل بی دقتی در تست زنی و در جلسه آزمون دارد حتما باید قبل از اینکه این مشکل به یک عادت تبدیل شود و نهادینه گردد و در کنکور هم تکرار شود ، الان تا زمان هنوز هست مشکل را حل کنید.

دریافت آخرین اخبار سازمان سنجش و کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

657 2

بی دقتی ها در آزمون شامل این موارد است :

کاهش بی دقتی در جلسه آزمون و کنکور 1402 :  نادرست خواندن صورت سوال ، اشتباه متوجه شدن منظور سوال ، اشتباه در حل تست های محاسباتی ، عدم اطمینان به خود در حل تست های محاسباتی ، حل چند بارهی یک مسئله.
برای حل این مشکلات ، تکنیک تست زنی با دو خودکار توصیه می شود.

به این صورت که هفته ای دو بار یک مجموعه تست از دروس مختلف را فراهم کنید و این تکنیک را پیاده سازی نمایید.
ابتدا دو خودکار با رنگ های مختلف بردارید و سپس یک بار بصورت زماندار تست ها را حل کنید سپس خودکار دوم را بردارید و این دفعه بدون در نظر گرفتن هیچ زمانی مجموعه تست ها را حل کنید.

در بار دوم وقتیکه در حل دوباره ی تست ها هستید ، متوجه خیلی از بی دقتی هایی می شوید که به دلیل عجله داشتن در تست زنی ، داشته اید.

بی دقتی های خود را بررسی و به ذهن بسپارید و سعی کنید تکرار نکنید.
یکی از فواید این تکنیک این است که به خود و معلومات خود اطمینان می یابید.
برخی داوطلبان عادت کرده اند یک مسئله را چندین بار حل کنند و سپس پاسخ را به پاسخنامه منتقل کنند . با این تکنیک زمانی که برای بار دوم نیز همانند زمانی که سرعتی تست زده اید یک جواب را به دست می آورید و به مرور زمان به ذهنتان تلقین می کنید که از محاسبات چند باره بپرهیزد و به پاسخ خود اطمینان کند.

با این تکنیک میتوان از شر وسواس در تست زنی و شک ها خلاص شوید پس از همین امروز این تکنیک را در برنامه هفتگی خود قرار دهید و یک یا دو بار در هفته آنرا اجرا کنید.

اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد با کلیک بر روی لینک زیر:

5465

کاهش بی دقتی در جلسه آزمون و کنکور 1402 : تکنیک های طلایی کاهش بی دقتی در تست زنی برای داوطلبان ضعیف تا متوسط:


اول از همه باید بدونید که دقت یه توانایی ذاتی نیست و یه مهارته که با تمرین به دست میاد ! پس اگر که بخواید میتونید این مهارت رو توی خودتون تقویت کنید.

میدونید که ما اطلاعات رو از طریق حواس 5گانه دریافت میکنیم و درواقع تقویت این حواس 5گانه که مهمترینشون بیناییه میتونه سهم بزرگی در تقویت دقت داشته باشه بخش بزرگی از بی دقتی ما در مواجه با سوالات ,مربوط به برگشت های غیرارادی چشمه!

یه راه خوب برای حل این مشکل استفاده از انگشتتون برای دنبال کردن خطه!
چیز دیگه ای که باعث میشه دقت خیلی پایین بیاد عجله کردنه!وقتی برای خوندن درس یا سوال عجله میکنید باعث میشه تا تموم اطلاعات مورد نظر رو دریافت نکنید!
سعی کنید سوالات رو در زمان معقول و با تمام جزییات بخونید !
فعال باشید! فعال بودن به افزایش دقت شما کمک میکنه!برای همینه که یادداشت برداری سر کلاس و یا نوشتن نکات مهم مسئله باعث افزایش دقتتون میشه چون باعث میشه تمام حواستون روی موضوع متمرکز بشه!
یه عامل مهم توی کاهش دقت کاهش غیرارادی توجهِ!حتما برای شماام خیلی پیش اومده که سوالات خیلی آسون رو به دلیل بی دقتی اشتباه جواب بدید! این به این دلیله که ذهن شما در مواجه با سوالات آسون به صورت غیر ارادی توجهش رو از دست میده!
یه راهکار برای مقابله با این مشکل اینه که به محض رسیدن به سوالات آسون حالت جسمانی خودتون رو تغییر بدید و طوری رفتار کنید که انگار با مسئله ی خیلی مهمی روبرو شدید!


آیا شما در تست زنی مشکل بی دقتی دارید؟

آیا بی دقتی در تست زنی باعث شده ترازتون افت کنه؟

آیا در آزمون های آزمایشی بی دقت هستید و نمیتونید از خوانده ها و معلوماتتون بهترین استفاده را ببرید؟

آیا راهکارهای طلایی و قدم به قدم افزیش تراز بوسیله از بین بردن بی دقتی را می دانید؟

از نیمسال دوم میخوای برای کنکور تجربی درس بخونی ولی هنوز در تست زنی بی دقتی؟

و…


برای رفع تمام اشکالات مربوط به بی دقتی در آزمون ها و کنکور می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب با مشاورین  مرکز مشاورگروپ تماس حاصل نمایید و مشکل بی دقتی در آزمون ها را برای همیشه حل کنید.

شماره تماس از سراسر کشور با خط ثابت و بدون کد گرفتن:

9099071613

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کاهش بی دقتی در جلسه آزمون و کنکور 1402 از زبان نفرات برتر کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی