نحوه ی خوندن زیست | مهمترین رکن در درس زیست شناسی

نحوه خوندن زیست

جهت مشاوره در زمینه نحوه ی خوندن زیست | مهمترین رکن در درس زیست شناسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه خوندن زیست : کنکوری های رشته علوم تجربی درس زیست شناسی را معمولاً انتخاب می کنند زیرا بالاترین ضریب و بیش ترین تعداد سؤال ها را در بین تمام درس های کنکور دارد. لذا واضح است که مطالعه ی صحیح و دقیق آن (مطالعه ای که عمیق و مفهومی باشد و فقط به حفظ کردن طوطی وار اکتفا نکند)، برای داوطلبین این رشته و به خصوص آن هایی که متقاضی رشته های پرطرفدار هستند، اهمیت ویژه ای دارد.

نحوه خوندن زیست

نحوه خوندن زیست :  اگر تصمیم دارید در یکی از رشته های خوب رشته ی علوم تجربی مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و… قبول شوید، باید در این درس درصدی بالاتر از ۸۰-۸۵ درصد را کسب کنید.

به خاطر تأثیر مهمی که این درس در کنکور دارد، معمولاً دانش آموزان این درس را خیلی خوب مطالعه می کنند. نکته ی مهمی که شما در هنگام مطالعه ی این درس باید به آن توجه داشته باشید مرور است .

این درس ، درسی نیست که با یک بار خواندن بتوانید در آن درصد بالایی کسب کنید بنابراین مرورهای متوالی از این درس را در برنامه ی خود قرار دهید. برای کسب یک رتبه ی زیر ۱۰۰۰ مطالعه ی مستمر و حداقل روزانه ۲ ساعت الزامی به نظر می رسد. نحوه خوندن زیست/

مهمترین رکن در درس زیست شناسی

نحوه خوندن زیست :  همونطور که میدونید توی درس زیست شناسی مهمترین رکن کتاب درسیه برای خوندن کتاب درسی ما باید چگونه اقدام کنیم ؟ برای بار اول که شما کتاب درسیو میخونید لازم نیست که همه ی جزئیاتشو حفظ کنید در عرصه یه جورایی مثل روزنامه خوندنه پس فقط بخونید تا کلیات اون فصل رو متوجه بشید .

روزنامه وار خوندن درس برای بار اول

برای فصلایی که طولانیه لازم نیست کل فصل تو برای بار اول بخونی مثلا فصل6 سال دوم میتونید فقط برای اول قسمت جانوریشو بخونید بعد از اینکه بار اول مثل روزنامه کتاب درسیو خوندید.

هایلایت کردن مباحث مهم برای بار دوم

بار دوم با یه خودکار مشخص یا یه ماژیک مشخص کتاب درسی رو بخونید و خط بکشید نکات مهمشو حالا نوبت تست زنی رو ، میتونید سراغ کتاب تستتون برید و یه مجموعه تست رو کار بکنید.

استارت زدن با تست آسون در قدم اول

حالا این مجموعه تست ترجیحا تستای آسون باشه که فقط یه مقداری مطالب توی ذهنتون جا بگیره .

دقیق خوندن مباحث در بار دوم

تا الان نوبت اینه که برای بار دوم سراغ کتاب درسی برید این بار سراغ کتاب درسی رفتید با یه خودکار دیگه بشینید و این دفعه با دقت و صبر زیاد ، کتاب درسی رو بخونید ، شکلای کتاب درسی رو بخصوص تحلیل بکنید و با یه خودکار دیگه و یا با ماژیک دیگه نکاتی که فراموش کردید رو علامت بزنید.

کار کردن با مجموعه تست سخت تر در بار دوم

الان دوباره نوبت یه مجموعه تسته ، ترجیحا این دفعه مجموعه تستای سخت تر رو انتخاب کنید مثلا توی کتابی خیلی سبز میتونید برید سراغ تستای مفهومی بعد اینکه این تستا رو زدید این دفعه برمیگردید و برای بار آخر کتاب درسی رو دوره میکنید و با یه ماژیک یا یه خودکار که علامت نهاییه علامتگذار میکنید .

در هنگام مطالعه ی این درس ، کتاب درسی به عنوان بهترین مرجع مطالعه می باشد، منظور از مرور های متوالی و مطالعه ی مستمر، خواندن طوطی وار مطالب و تنها حفظ کردن آن ها نمی باشد، شما باید برای یادگیری عمیق مطالب از شیوه های صحیح مطالعه استفاده کنید.

دقت کنیدکه شیوه ی مطالعه و یاد گرفتن از خود مطالعه مهم تر می باشد. استفاده از روش SQ4R (پس ختام ) می تواند خیلی مؤثر باشد، مطالعه ی اجمالی اوّلیه در شکل گیری یک ذهنیت کلی به شما کمک می کند. در هنگام مطالعه از هیچ قسمت کتاب غافل نشوید و مطالب آن را خط به خط و با دقت بخوانید و زیر مطالب مهم آن خط بکشید (یا این کار را با ماژیک علامت زن انجام دهید.) به نمودارها و شکل ها دقت کافی داشته باشید. از حاشیه نویسی در این درس استفاده کنید و همچنین از مطالب خوانده شده ، خلاصه نویسی به عمل آورید و مطالب خلاصه شده را به صورت نمودار درآورید و آنها را دسته بندی کنید.

در هنگام مطالعه ی فصل های جدید، مطالب فصل قبل را از روی خلاصه های خود بخوانید تا آنها را فراموش نکنید و بازهم تکرار می کنيم : «این درس را چندین بار به طور جدی و فعال مرور کنید.»

با توجه به تغییرات کتاب های زیست شناسی نسبت به سال های گذشته ، دیگر نمی توان به کتاب زیست پایه ی خاصی (مثلاً پیش دانشگاهی) اهمیت بیش تر دارد. يكي اينكه مطالب کتاب های زیست بسیار به هم پیوسته می باشند و برای یادگیری مطالب لازم است تمامی کتاب های زیست را (دوم، سوم، پیش دانشگاهی) به دقت مطالعه کرد و ديگر اينكه برخلاف سال های گذشته دیگر سهم پایه ی خاصی در پرسش های کنکور بیش تر از پایه ی دیگر نیست و می توان گفت تقریباً تعداد پرسش های برابری از هر سه پایه مطرح می شود.

در این درس بررسی تست های سال های قبل کنکور سراسری و دانشگاه آزاد بسیار مهم است . تقریباً نیمی از پرسش ها در این درس در سال های قبل به نحوی آمده است . (مثلاً به صورت پرسش های مشابه ) که این امر خود اهمیت مرور و بررسی تست های سال های اخیر آزمون سراسری را در این درس نشان می دهد.

مرور و خوندن مباحث علامتگذاری شده در شب آزمون

نکاتی که یادتون رفته و شب قبل آزمون وقتی میخوایین یه فصل رو مرور کنید فقط اونجایی که با اون خودکار نهایی یا اون ماژیک نهایی علامتگذار کردید رو دوره میکنید و در نظر داشته باشید که بین هر کدوم از این مرحله ها ، مرحله های خوندن کتاب درسی یه فاصله ای می افته که این فاصله معمولا توسط تست زدن شما پر میشه امیدوارم که این نکات براتون مفید باشه و خوندن درس زیست شناسی یه مقداری براتون آسونتر بکنه موفق باشید.

مشاور گروپ

  • آیا می خواهید کنکور 98 در رشته پزشکی قبول شوید ولی برنامه ریزی حرفه ای ندارید ؟
  • آیا کنکور 97 رشته ای که می خواستید قبول نشده اید و اکنون نمیدانید از کجا باید برنامه ریزی را شروع کنید ؟
  • آیا به دنبال مشاوره و برنامه ریزی زیر نظر رتبه های برتر کنکور سراسری هستید ؟
  • دوست داری مشاورت کسی باشه که خودش این مسیر رو با موفقیت پشت سر گذاشته ؟
  • میدونی رتبه های برتر از شیوه های برنامه ریزی تکنیکی و سبک استفاده می کنند ؟
  • دوس داری زیر نظر دانشجویان رشته های پزشکی ، دندان و داروسازی برنامه ریزی و مشاوره بشی ؟
  • آیا می دانید بهترین و معتبرترین منابع برای شما کدام هستند ؟
  • دوس داری یک برنامه ریزی روزانه باکیفیت با بیشتر بازدهی داشته باشی ؟
  • دوس داری هر روز پر انرژی تر از هر روز درس بخونی ؟

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه ی خوندن زیست | مهمترین رکن در درس زیست شناسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی