قبولی داروسازی سراسری با 100 زدن زمین شناسی ! چگونه ؟

قبولی داروسازی سراسری

جهت مشاوره در زمینه قبولی داروسازی سراسری با 100 زدن زمین شناسی ! چگونه ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

قبولی داروسازی سراسری  : درس زمین شناسی از جمله درس هایی هستش که اهمیتش برای اغلب داوطلبان کنکور پوشیده هستش.بسیاری از داوطلبان بر فرض اینکه هدفشون پزشکی و دندانپزشکی هستش این درس رو به طور کامل کنار میزارن اما اگه رتبه زیرگروه یک شما لب مرز پزشکی و دندانپزشکی بود اینجاست که اهمیت زمین شناسی مشخص میشه.

قبولی داروسازی سراسری

ضریب زمین شناسی در کنکور ۹۸

قبولی داروسازی سراسری   »   توجه داشته باشید که ضریب زمین شناسی در تمام سالهای کنکور، یکسان هستش و تغییری نمیکنه. ضریب زمین شناسی در زیر گروه دو از قدیم الایام ۳ بوده و خواهد ماند. ضریب زمین شناسی در زیر گروه ۱ صفر هستش. این به این معنیه که اگر شما قصد رشته های زیر گروه یک را دارید، نیازی به مطالعه درس زمین نیست. اما قصد داشتن یک بحثه و پتانسیل قبول شدن یه بحث دیگه اس.قبولی داروسازی سراسری  /.

قبولی داروسازی سراسری  »  شما باید به سطح و ویژگیهای خودتون رجوع کنید ببینید پتانسیل رتبه ی زیر هزار دارید یا خیر. اگر پتانسیل زیر هزار دارید، نیازی به مطالعه ی زمین نیست، و این تایم رو مثلا روی فیزیک بذارید. اما اگر فکر میکنید سطحتون نزدیک ۳-۴ هزاره و تو فیزیک زیاد قوی نیستید، توصیه میکنیم زمین شناسی رو جایگزین فیزیک کنید. چون ضریب زمین برای دارو سازی ۳ هستش، یعنی اندازه ی دینی. بنابر این همونقدری که به دینی اهمیت میدید میتونید به زمین هم اهمیت بدید.قبولی داروسازی سراسری /

با توجه به ضرایب درسی در زیر گروه ها، ضریب درس زمین شناسی در قبولی رشته های زیر گروه ۱ صفر می باشد.

لیست رشته های زیر گروه ۱

مقطع دکتری: دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی.
مقطع کارشناسی:اتاق عمل، اعضای مصنوعی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت و بازرسی گوشت، بینایی سنجی، پرستاری، دبیری زیست شناسی، روانشناسی، زیست
شناسی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست فناوری، شنوایی شناسی، علوم ازمایشگاهی، علوم ازمایشگاهی دامپزشکی، علوم تربیتی، علوم تغذیـه، علـوم و صـنایع
غذایی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، کارشناسی تکنولوژی پرتودرمانی، کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسـی، کارشناسـی سـاخت پروتزهـای دنـدانی، گفتـار درمـانی، مامـایی،
هوشبری.
مقطع کاردانی:کاردانی اتاق عمل، کاردانی تکنولوژی پرتودرمانی، کاردانی تکنیسین سلامت دهان، کاردانی ساخت پروتزهای دندانی، کـاردانی دامپزشـکی، کـاردانی
علوم آزمایشگاهی، کاردانی فوریتهای پزشکی، کاردانی مامایی، کاردانی هوشبری.
مواد آزمون اختصاصی و ضرایب آنها: زمین شناسی با ضریب ۰ ،ریاضی با ضریب ۲ ،زیست شناسی با ضریب ۴ ،فیزیک با ضریب ۲ و شـیمی بـا ضریب 3
با توجه به تأثیر گذاری این درس بر روی تراز کل شما باعث خواهد شد که در انتخاب رشته نتایج بسیار بهتری کسب نمایید.

مشاور گروپ

تاثیر درس زمین شناسی در رتبه کل داوطلب

به مثال زیر توجه فرمایید.

داوطلب اول: ادبیات،دینی،عربی=۷۸ زبان=۸۹ زمین=30زیست=۹۲ ریاضی=۹۲ فیزیک۷۳ شیمی=۹۰
داوطلب دوم: ادبیات،دینی،عربی=۷۸ زبان=۸۹ زمین=۹۰ زیست=۹۲ ریاضی=۹۲ فیزیک۷۳ شیمی=۹۰
رتبه زیر گروه یک این دو تا داوطلب دقیقا برابره ولی رتبه کل فرق داره…
داوطلب اول رتبه کل منطقه اش میشه ۳۳ و رتبه کل کشوری ش میشه ۵۸ دومی هم ۶ منطقه و ۹ کشوری میشه…

ضریب زمین شناسی برای داروسازی 98

قبولی داروسازی سراسری  »   با توجه به قوانین سازمان سنجش، افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته ی داروسازی رو دارند بهتره به درس زمین شناسی هم توجه کنند.

ضریب زمین شناسی برای داروسازی در دفترچه ی کنکور ۱ نوشته شده ، اما در بخش دیگری از دفترچه ذکر شده که دروس اختصاصی سه برابر دروس تخصصی تاثیر دارن.

بنابر این ضرایب دروس تخصصی باید در ۳ ضرب بشن ، مثلا وقتی نوشته شده ضریب زیست چهاره، در اصل ضریب زیست دوازدهه، و همینطور ضریب زمین شناسی برای داروسازی ۳ در نظر گرفته میشه . یعنی ارزش زمین شناسی برابر دین و زندگیه که ضریب اونم ۳ هست . اما توجه داشته باشید ضریب زمین برای پزشکی و دندون و پیرا پزشکی ها صفره و هیچ تاثیری نداره.قبولی داروسازی سراسری /

قبولی داروسازی سراسری  »   در كنكور سال های اخیر (دهه ی ٩٠) تعداد داوطلبان كنكور سراسری تجربی پا به افزایش گذاشته و هر سال به تعداد آن افزوده می شود. داوطلبان رشته تجربی در كنكور های اخیر به دلیل ازدیاد شركت كنندگان در این گروه آموزشی متضرر شده و بعضی از داوطلبان با درصد های خوب و قابل قبول نمی توانند به ۳ رشته پر طرفدار دسترسی پیدا كنند. رشته های پزشكی،دندان پزشكی،داروسازی، ۳ رشته ی پر طرفدار گروه علوم تجربی هستند كه رشته های (پزشكی،دندان پزشكی، و رشته های پیرا پزشكی) در زیر گروه ١ و رشته ی (داروسازی) در زیر گروه ٢ قرار دارند.قبولی داروسازی سراسری/

مشاور گروپ

قبولی داروسازی سراسری  »   درس هایی كه در كنكور سراسری از آن ها سوال مطرح می شوند دارای ضرایبی هستند كه در بعضی زیر گروه ها، درسی مثل زمین شناسی ضریب متفاوتی دارد.

در زیر گروه شماره ١ كه شامل رشته های پر طرفداری هستند درس زمین شناسی ضریب صفر دارد و اثری برای قبولی رشته های موجود در این زیر گروه ندارد.

اما در زیر گروه شماره ٢ كه رشته ی داروسازی در این زیر گروه قرار دارد ضریب زمین شناسی ٣ می باشد به اندازه ی درس دین و زندگی در این زیر گروه تأثیر می گذارد.

قبولی داروسازی سراسری  »   اما نكته ای كه اكثر داوطلبان از آن بی خبرند تاثیر زمین شناسی در رتبه کنکور میباشد. معمولا اكثر داوطلبان این درس را صفر میزنند بنابر این تاثیرش به مراتب بیشتر از تأثیر دینی خواهد بود، درصد ٥٠ در آن تقریبا فاصله ی زیادی بین زیر گروه ١ و ٢ ایجاد میکند. با توجه به اینكه اكثر داوطلبان در فكر قبولی رشته های پزشكی،دندان پزشكی هستند داوطلب باهوش كنكور با جدی گرفتن زمین شناسی و وقت گذاشتن بر روی آن می توانند بقیه داوطلبان را دور بزند و به اصطلاح از میان بر استفاده كند و به رشته ی داروسازی دست پیدا كند.قبولی داروسازی سراسری/

اهمیت درس زمین شناسی رو با اوردن چند کارنامه از کنکور 97 بیشتر متوجه میشید:

منطقه 2

رتبه زیرگروه دو:1111

رشته قبولی:داروسازی دانشگاه تهران-روزانه

ادبیات:85 عربی:52 معارف:81 زبان خارجه:75 زمین شناسی:24

ریاضیات:71 زیست شناسی:64 فیزیک:48 شیمی:41

رتبه زیرگروه یک با درصدهای ذکر شده:1500 تا 1700

رتبه زیرگروه دو اگر درصد زمین شناسی صفر بود:1800 تا 2000

قبولی داروسازی سراسری  »   همانطور که مشخص است اگر درصد زمین شناسی این داوطلب صفر بود این شخص باید به جای داروسازی دانشگاه تهران یا باید در شهر های مرزی کشور به رشته پزشکی میرفت یا باید در دانشگاه های ضعیف داروسازی میخواند یا باید برای درس خواندن در دانشگاه های تهران به پردیس ها و دانشگاه آزاد تهران برود و هزینه های سرسام اوری پرداخت کند.قبولی داروسازی سراسری  /

اما مثال هایی ملموس تر:

منطقه 2

رتبه زیرگروه دو:2031

رشته قبولی:داروسازی جندی شاپور اهواز-روزانه

ادبیات:53 عربی:52 معارف:64 زبان خارجه:56 زمین شناسی:41

ریاضیات:59 زیست شناسی:57 فیزیک:44.5 شیمی:56

رتبه زیرگروه یک:2500 الی 3000

رتبه زیرگروه دو اگر درصد زمین شناسی صفر بود:3000 تا 3300

اگر درصد زمین شناسی این فرد صفر بود با توجه به رتبه زیرگروه یک اگر تمکن مالی لازم برای تحصیل در پردیس ها را نداشته باشد باید با رتبه حدود 2500-3000 یکی از رشته های کارشناسی را انتخاب میکرد!

منطقه 2

رتبه زیرگروه دو:2829

رشته قبولی:داروسازی کرج-پردیس خودگردان

ادبیات:43 عربی:39 معارف:32 زبان خارجه:95 زمین شناسی:20

ریاضیات:38 زیست شناسی:62 فیزیک:30 شیمی:68

رتبه زیرگروه یک:4000 تا 4500

رتبه زیرگروه دو اگر درصد زمین شناسی صفر بود:3700 تا 4000

اگر این شخص زمین نمیزد حتی با وجود تمکن مالی نه تنها نمیتوانست در 3 رشته اصلی حتی در دانشگاه ازاد و پردیس تحصیل کند بلکه از تحصیل در رشته فیزیوتراپی هم محروم بود و باید به بینایی سنجی پردیس زاهدان متوسل میشد!

قبولی داروسازی سراسری  »    مثال هایی از این دست در منطقه 1 و 3 هم فراوانند.این 3 کارنامه بخشی از اهمیت درس زمین شناسی در کنکور 97 بود .حالا با وصف هایی که از کنکور 97 شد این اهمیت دوچندان خواهد شد.

توصیه می شود درصد زمین شناسی شما هرگز صفر نباشد ! توجه کنید درصد صفر نه تنها ترازی برای شما به همراه ندارد بلکه ترازی منفی در زیرگروه دو به دنبال دارد و این همان علتی است که رتبه زیرگروه دو اکثر داوطلبان از رتبه زیرگروه یک ان ها بدتر است.

اما اگر درصد زمین شناسی شما 4 باشد(فقط یک تست زمین را بزنید)نه تنها از خطر تراز منفی در امان میمانید بلکه با توجه به اینکه اکثر داوطلبان زمین خود را دست نخورده باقی گذاشته اند ترازی قابل قبول به زیرگروه دو شما اضافه میشود.

قبولی داروسازی سراسری  »    اگر در درسی مثل ریاضی یا عربی یا فیزیک ضعف دارید میتوانید بخشی از این ضعف را با زمین شناسی پوشش دهید.فراموش نکنید لازم نیست زمین شناسی را 60 یا 70 بزنید.حتی درصد 20 الی 35 هم تاثیر خارق العاده ای بر رتبه زیرگروه دو و رتبه کل شما خواهد گذاشت.

مشاور گروپ

بررسی فصول مختلف کتاب درسی:
فصل اول:
از فصل اول معمولا سوالی طرح نخواهد شد.
فصل دوم:
قبولی داروسازی سراسری  »    این فصل از نظر مفهومی بسیار ساده و قابل فهم است. توجه به اشکال و فعالیت های این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است. این فصل تنها بخش کتاب زمین شناسی سوم است که دارای مساله می باشد توجه نمایید تمامی مساله های این فصل در نهایت با ۲تا ۳ فرمول قابل حل هستند و با تمرین به سادگی خواهید توانست به تسلط بر آنها دست پیدا کنید.
توجه داشته باشید که دراین درس وجود کادر های آبی رنگی اهمیت دارد.زیرا که منبع طراحی سوال برخی از طراحان می باشد.
فصل سوم:
 قبولی داروسازی سراسری  »   این بخش از فصول مهم کتاب زمین شناسی است که طراحی سوال در آن بیشتر از متن کتاب از بخش های تصاویر و نمودار ها خواهد بود. یکی از نمودارهای بسیار مهم این فصل راجع به املاح فراوانتر آب دریاست که فهم و حفظ درست آن مهم است.
فصل چهارم:
قبولی داروسازی سراسری  »  این فصل دارای متن پیچیده و دشواری است که برای مطالعه آن توصیه می کنیم حتما خلاصه نویسی را در دستور کار خود قرار دهید و با مرور چند باره مطالب سعی کنید تمامی قسمت های آن را به خوبی بخاطر بسپارید. در این بخش هیچ نکته بی اهمیتی وجود ندارد هر خط از کتاب می تواند یک سوال مهم را در خود جای دهد. حتما مطالب این فصل را با جعبه لایتنر به خاطر بسپارید.
فصل پنجم:
 قبولی داروسازی سراسری  »   از فصل پنجم به بعد با شروع مبحث کانی ها مطالب کمی دشوار تر خواهد شد و برای فهم آنها خلاصه نویس و مرور مجدد مطالب اهمیت بالایی دارد. توجه نمایید یکی از جداول مهم این فصل، جدول موس می باشد که سوالات بسیاری از آن طرح می شود.
فصل ششم:
 قبولی داروسازی سراسری  »   این درس دارای مفاهیم ساده ای می باشد اما دارای کلمات بسیار علمی و تخصصی ای است که باعث دشوار شدن مطالعه آن خواهد شد. در این بخش مطالبی چون شکل رابطه میان دما و عمق و شکل نظریه بوون و شکل کانی شناسی اقسام مهم سنگ های آذرین از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.
فصل هفتم:
برای مطالعه این فصل به سبب وجود اسامی سخت خلاصه نویسی به شدت پیشنهاد می شود.(استفاده از جعبه لایتنر).
فصل هشتم:
متن این فصل تا حد زیادی ساده و قابل فهم است و همچنین اشکال کمی نیز دارد.
فصل نهم:
 قبولی داروسازی سراسری  »   این بخش مهمترین و پر مفهوم ترین بخش درس زمین شناسی است که حاوی اشکال و متون بسیار مهمی است. توجه نمایید مطالب این فصل ساده و با اهمیت هستند و هرگز نباید از پرداختن به آنها غافل شد.
اهمیت درس زمین شناسی بر اساس زیرگروه های رشته تجربی کنکور سراسری
مجموعه رشته های تحصیلی را که ضریب دروس امتحان آن ها یکسان است، تحت یک زیرگروه دسته بندی می کنند.در کنکور سراسری، گروه ریاضی ۳، گروه تجربی ۵، گروه علوم انسانی ۵، گروه هنر ۵ و زبان های خارجی ۴ زیرگروه دارند..
زیر گروه 1: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(0)، ریاضی(2)، زیست شناسی(4)، فیزیک(2)، شیمی(3)

رشته های این زیر گروه عبارتند از:
پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، کاردرمانی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی، مامایی، پرستاری، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، تغذیه، اعضای مصنوعی، تکنولوژی پرتوشناسی، پرتودرمانی، پرستاری دندانپزشکی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، علوم آزمایشگاهی، مدارک پزشکی، هوشبری، اتاق عمل، پروتزهای دندانی، بهداشت عمومی، بهداشت کار دهان و دندان، زیست شناسی، روان شناسی، بورسیه رشته های پزشکی نیروی انتظامی و ارتش، علوم صنایع غذایی، کودک یاری، زیست شناسی عمومی، مدیریت و کمیسری دریایی.
زیر گروه 2: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(1)، ریاضی(3)، زیست شناسی(4)، فیزیک(2)، شیمی(4)
رشته های این زیر گروه:
داروسازی، دبیری شیمی، شیمی محض، ناوبری و فرماندهی کشتی در این زیرگروه قرار دارند.
زیرگروه 3: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(4)، ریاضی(3)، زیست شناسی(2)، فیزیک(2)، شیمی(2)

در این زیرگروه فقط رشته زمین شناسی قرار دارد.
زیر گروه 4: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(1)، ریاضی(4)، زیست شناسی(2)، فیزیک(3)، شیمی(2)

رشته های این زیر گروه
حسابداری، مدیریت، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت بازرگانی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بیمه، علوم اقتصادی، معارف و علوم سیاسی، الهیات و معارف، معارف و مدیریت، امور گمرکی، اقتصاد نظری، فلسفه، اقتصاد حمل و نقل، علوم اقتصاد، اقتصاد صنعتی، معارف و حقوق، الهیات و ارشاد، ادبیات و زبان عربی، ریاضی، فیزیک، خلبانی، نگهداری هواپیما، مهندسی سیستم، هوانوردی، ناوبری هوایی، علوم قرآنی، کتابداری و فقه (کلیه گرایش ها)
زیر گروه 5: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(1)، ریاضی(3)، زیست شناسی(2)، فیزیک(2)، شیمی(2)

این زیرگروه شامل :
رشته های کاردانی و مهندسی های کشاورزی، کتابداری در شاخه پزشکی، مدیریت خدمات پزشکی، تربیت بدنی، روابط سیاسی، علوم سیاسی، مددکاری اجتماعی، تربیت مربی عقیدتی- سیاسی، تولید سیما


مشاور گروپ


نظر مشاورین مرکز مشاور گروپ

همانطور که میدانید، بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان متقاضی زیر گروه یک تجربی، درس زمین شناسی را بطور کامل کنار گذاشته و به آن اهمیت نمیدهند. خوب است بدانید که:

اگر دانش آموز سطح بالایی هستید، مشاور گروپ  پیشنهاد می کند حتما این درس را بخوانید:

• در نمره دهی خام شما تأثیرگذار است و به دلیل کم توجهی و بی توجهی بسیاری از دانش آموزان میتواند درسی ترازآور برای شما محسوب شود.
• شاید تا بعد از انتخاب رشته بخواهید در رشته هایی به جز پزشکی و دندانپزشکی (که زیرگروه ۱ هستند) نیز انتخاب رشته کنید. مثلاً داروسازی. در این زیرمجموعه ها درس زمین شناسی ضریب دارد، پس بهتر است به آن هم در کنار سایر درسها توجه شود.
• اگر دانش آموز سطح متوسط یا پایینی هستید، مشاور گروپ پیشنهاد می کند حتما بخوانید:
• از آنجا که بسیاری از دانش آموزان تجربی این درس را کنار میگذارند با مطالعه ی این درس به راحتی قادر به سبقت گرفتن از رقیبان خود و کسب نمرهی بهتر هستید.
• با توجه داشتن به درس زمین شناسی سبقت گرفتن از هم ترازهایتان سریعتر صورت میگیرد و نتیجه ی بهتری در کنکور کسب میکنید.

 

4.2/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه قبولی داروسازی سراسری با 100 زدن زمین شناسی ! چگونه ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مونا

    سلام.زمین 60 تا 65 درصد و شیمی 80 درصد و زیست 75 درصد میتونه ریاضی 10 درصد و فیزیک 5 درصد رو تو زیرگروه دو جبران کنه؟(منطقه سه ام).

    پاسخ
    1. رومینا

      چه رشته ای قبول شدین با این درصدا؟

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی