افزایش ساعات مطالعه | راه های افزایش ساعت مطالعه کنکوری ها

افزایش ساعات مطالعه

جهت مشاوره در زمینه افزایش ساعات مطالعه | راه های افزایش ساعت مطالعه کنکوری ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

افزایش ساعات مطالعه : در طی دوران مطالعه ام برای کنکور ، آدم هایی مرا احاطه کرده بودند که ساعت مطالعه شان بسیار بالا بود . 17 ساعت مطالعه در روز و 3000 تست در طول هفته ، اعدادی بودند که حتی در رویا هم ، خود را قادر به رسیدن به آنها نمیدیدم .

افزایش ساعات مطالعه

مقایسه ی تلاش خود با تلاش دیگران و ساعت مطالعه ی دروس :

افزایش ساعات مطالعه »  با خود فکر میکردم که این آدم ها ، همان هایی هستند که رتبه های دو رقمی کسب میکنند و در بهترین دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل میشوند ؛ اما وقتی تراز آنها را پرسیدم ، دچار شوک بزرگی شدم . تراز آنها ، از منی که روزی 12 ساعت مطالعه میکردم و در طول هفته 1000 تست میزدم ، به کرات کمتر بود .افزایش ساعات مطالعه  

افرادی که زیاد تلاش می کنند و نتیجه تلاش خود را نمی بینند چه مشکلی دارند ؟

افزایش ساعات مطالعه »   مشکل آنها چه بود ؟ استرس ؟ عدم تمرکز ؟ پاسخ های غلط زیاد ؟ اعتماد به نفس ؟ روش مطالعه و تست زنی غلط ؟ پاسخ این است که همه ی این عوامل ، موثر بودند . از تعدادی از آنها که پرس و جو کردم ، متوجه شدم که به اندازه ی کافی استراحت نمیکنند ، تغذیه ی مناسب ندارند ، به سرعت تست میزنند تا به خود تلقین کنند که سرعتشان بالاست .

نکاتی در مورد عوامل موفقیت و چطور باید تمرکز داشته باشیم ؟

افزایش ساعات مطالعه »  اما هرگز بر روی سوال ها تمرکز نمیکردند تا دانش خود را بسنجند ، به حدی استرسشان زیاد بود که در نصف زمان مطالعه ی خود اصلا تمرکز کافی را نداشتند . من به روش خود ادامه دادم ، با تمرکز درس میخواندم ، سعی میکردم تک تک تست هایی که میزنم را یاد بگیرم و به اندازه ی کافی استراحت میکردم .

افزایش ساعات مطالعه »   سعی کنید همیشه مطالب رو به طور کامل یاد بگیرید حتی اگه نصفشون رو خوانده باشید .
درست است که همیشه مقداری از درس هایم به علت ضیق وقت نخوانده باقی می ماندند ،اما آن قسمت هایی که مطالعه میکردم را به خوبی یاد میگرفتم . مشاوره تحصیلی ام همیشه میگفت که خواندن نصف مطالب و یاد گرفتن کامل آنها ، بهتر از خواندن همه ی مطالب و یادگرفتن نصفه و نیمه ی آنها است .

کیفیت مطالعه خیلی مهمتر از آنکه بخواییم همه ی مطالب رو بخوانیم ؟

افزایش ساعات مطالعه »   زیرا این نصفه یاد گرفتن ، احتمال غلط زدن در آزمون را افزایش میدهد . بعدها که نتیجه ی کنکور آمد ، من تنها دانش آموز از میان دوستان 17 ساعتیم بودم که پزشکی قبول شده بودم . همان موقع بود که به یقین رسیدم که درست است کمیت بسیارمهم است، اما مهم تر از آن کیفیت و نحوه ی مطالعه است .

 روش مطالعه و تست زدنی صحیح ، باور داشتن به توانایی هایی خود و تلاش بی وقفه ، سه فاکتور بسیار مهمی هستند که ما را برای رسیدن آنچه لایقش هستیم ، یاری میدهند .

به توانایی های خود ایمان داشته باشید ، شما میتوانید .

افزایش ساعات مطالعه »   در بعضی موارد داوطلبان نمی توانند ساعت مطالعه خود را افزایش دهند.آنها ابتدا باید دلیل های تعلل خود را یادداشت کرده و برای آن ها راه حل پیدا کنند.مثلا اگر علت تعلل شان بی انگیزگی است، حتما لیست اهداف خودشان را یادداشت کرده و آن را هرروز جلوی چشمان خود قرار دهند و رسیدن به اهداف خود را باور کنند. زیرا داشتن هدف ،محرک انجام هرکار و فعالیتی است.

افزایش ساعات مطالعه »   هر روز زمانی را به مرور اهداف خود اختصاص دهند تا انگیزه و انرژی لازم را کسب کنند. هر روز میزان کمی ساعت مطالعه خود را افزایش دهند.برای این کار باید حجمی زمانی مطالعه کنند.به این صورت که تعداد تست و صفحاتی که در هر واحد مطالعاتی باید مطالعه کنن،د مشخص کرده و سعی کنند این مقدار را افزایش دهند.

برای مثال مشخص کنند در مدت ٩٠ دقیقه می خواهید ۵ صفحه دینی مطالعه کرده و ٢٠ تست بزنند، سپس در واحد های بعدی این اعداد را به ٧ صفحه و ٢۵ تست برسانند.
از یک برنامه مطالعاتی متعادل استفاده کنند.داشتن برنامه منظم و متعادل به آنها کمک می کند بدون نگرانی از فراموش کردن سرفصل ها به مطالعه و مرور مطالب بپردازند.
افزایش ساعات مطالعه »   همچنین شرکت در یک آزمون آزمایشی، به آنها کمک می کند برنامه مطالعاتی خود را با جدیت انجام دهند. پیشنهاد می شود در آزمونهای حضوری و غیرحضوری معتبرشرکت کنند تا بتوانند روند مطالعاتی مناسبی داشته باشند.
بنابراین سعی کنند با برنامه مطالعاتی متعادل پیش بروند، دلایل دلیل اهمال کاری خود را پیدا کنند و با استفاده از روش مطالعه حجمی زمانی ساعت مطالعه خود را افزایش داده و به ساعت مطالعه مطلوب خود دست پیدا کنند.

مشاور گروپ


? بزار رک و پوست کنده با هم حرف بزنیم
جایگاه هر کس در زندگی، حاصلِ افکاری هستند که داشته و داره .
غیر ممکنه منفی فکر کنی و منفی عمل کنی، ولی نتیجه مثبت بگیری.
پس مراقب افکارت باش…
همیشه بین خواستن و داشتن فاصله ست
و تو باید بتونی این فاصله رو پر کنی ?‍♂?‍♂?‍♂
هرچقدر خواستها و اهدافت بزرگتر باشن واضحه مسیری که واسه رسیدن بهشون باید طی کنی سخت تره.

? اگه هدفت قبول شدن توو یه رشته ی تاپ و یه دانشگاهه خوبه?? باید بتونی از پس راهی که واسه رسیدن بهشون هست بر بیای.
اینکه فقط بشینی دست روو دست بزاری و بگی من میخوام دندانپزشک بشم ?‍??‍?هیچ فایده ای نداره و حتی ممکنه تو رو از کسی که هدفش قبول شدن توو یه رشته معمولی هست هم عقب تر بندازه.
به اندازه ی هدفی که داری تلاش کن

? فرصت باقي مونده ، فرصت خوبيه
این زمان روو از دست نده ⏰⏰
به این فکر کن که در حال حاضر تو داری دنبال زمان میدویی تا بهش برسی?‍♂?‍♂ و اون عین باد میگذره
اما سال ها بعد که به موفقیتت رسیدی این زمانه که دنبال تو میاد ….


رتبه های برتر


  افزایش ساعات مطالعه به سبک نفرات برتر کنکور

 افزایش ساعت مطالعه کنکور -چرا ساعت بیشتر؟

افزایش ساعات مطالعه »  در ابتدای کار بهتر است شما به جواب یک سوال برسید که چرا ساعت مطالعه ی بیشتر. بسیاری به اهمیت کیفیت ساعت مطالعه اشاره می کنند و شاید گافی ساعت مطالعه را فدای کیفیت می کنند. اما باید بدانید که ساعت مطالعه نیز از اهمیت زیادی بر خوردار است. بیایید یک حساب کلی انجام بدهیم! شما در سال ۳۰۰ روز وقت برای مطالعه دارید!

اگر در هر روز فقط و فقط یک ساعت بیشتر مطالعه کنید یعنی شما در کل زمان مطالعه ۳۰۰ ساعت از بقیه بیشتر خوانده اید و این در صورتی که کیفیت لازم را هم نداشته باشد باز هم بهتر از نخواندن است و باعث سبقت گرفتن شما از دیگران می شود. حال شما این یک ساعت را با ۳ یا ۴ ساعت جایگزین کنید متوجه می شوید که در سال شما از بقیه ۱۲۰۰ ساعت بیشتر مطالعه کرده اید! اگر این مطالعه ۵۰ درصد حالت عادی بازدهی داشته باشد باز هم بسیار عالی است.افزایش ساعات مطالعه 

بنابراین کیفیت مهم است اما کمیت نیز در کنار آن مهم است.

و هیچ وقت نگویید که کیفت من عالی است و نیازی به ساعت زیاد ندارم.

  افزایش ساعت مطالعه کنکور – کرنومتر

افزایش ساعات مطالعه »   یکی از روش هایی که می توانید خودتان را ترغیب کنید که هر روز بیش از روز قبل بخوانید کرنومتر است. شاید در ابتدای امر آن را بی اثر بدانید اما دلیل استفاده از کرنومتر چیست؟

شما با یک کرنومتر می توانید، گذر دقیقه ها به خوبی احساس کنید و این باعث می شود که شما از هر لحظه بهره ببرید. یکی از فواید دیگر آن نیز این است که شما اگر ساعت ۳:۵۰ باشد به خود نمی گویید که از ساعت ۴ شروع می کنم تا ساعتم رند شود.

 افزایش ساعت مطالعه کنکور – دفتر یادداشت ساعت

افزایش ساعات مطالعه »   یکی از روش های متداول که پیشنهاد می شود، یادداشت ساعت مطالعه در دفتر است. شما با یادداشت ساعت مطالعه خود می توانید در انتهای روز همه ی ساعت ها را جمع زده و به ساعت کلی مطالعه برسید. با دانستن این ساعت می توانید فردا برای بهتر شدن به خود بگویید ۱۵ دقیقه یا حتی ۵ دقیقه بیشتر از امروز می خوانم و همین گام ها کوچک در انتها باعث موفقیت بزرگ شما خواهد شد.

یک نکته ی بسیار مهم در افزایش ساعت مطالعه گام ها کوچک است. همیشه بدانید که سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است. بهترین راه حل برای افزایش ساعت تایم استپ های ۱۵ دقیقه است. یعنی هر روز ۱۵ دقیقه بیشتر از روز قبل بخوانید.

  افزایش ساعت مطالعه کنکور – چک لیست کار های روزانه

افزایش ساعات مطالعه »   یکی از روش هایی که در بسیاری از مقاطع زندگی خود می توانید از آن بهره ببرید، استفاده از چک لیست روزانه است. چک لیست به این صورت است که شما روز قبل برای فردا برنامه ریزی بدون محدودیت می کنید. مثلا ساعت ۵ صبح باید بیدار شوید و یا این که ظهر فقط ۳۰ دقیقه بخوابید یا برای غذا فقط ۳۰ دقیقه وقت بگذارید و …

بعد از نوشتن این موارد در صورتی که آن ها به درستی انجام شوند کنار آن ها تیک بزنید و در صورتی که انجام نشوند ضربدر بزنید. به این صورت می توانید خود را برای انجام صحیح کار ها و به موقع آماده کنید. و وقت را از دست ندهید.

 افزایش ساعت مطالعه کنکور – شناسایی وقت مرده

افزایش ساعات مطالعه »   وقت مرده وقتی است که به هر نحو از دست شما خارج می شود اما شما می توانید از آن برای افزایش توانایی و مطالعه در کتار کار های دیگر بهره ببرید. شاید این تعریف کمی سنگین باشد با یک مثال می توان این مفهوم را روشن تر کرد. وقت مرده در طول روز چه چیز هایی می تواند باشد؟ وقت مرده ، به زمان هایی مانند زمانی که در راه هستید، زمانی که در ترافیک هستید یا زمانی که قبل از خواب تلف می کنید گفته می شود. شما با یک بررسی می توانید به راحتی وقت های مرده خود را شناسایی کنید. با شناسایی وقت های مرده اولین گام انجام شد.

افزایش ساعات مطالعه »   حال باید وارد گام دوم یعنی تصمیم گیری برای این وقت مرده وارد شوید. تصمیم گیری برای وقت مرده یعنی انتخاب راه حلی که شما در حین انجام کار دیگر، بتوانید مطالعه ی خود را انجام دهید. برای مثال برای این که مطالعه ی خود را افزایش دهید می توانید کلمات زبان یا جملات زبان را در هنگام ناهار بخوانید. یا این که از فلش کارت در راه استفاده کنید و یا خلاصه های خود را بخوانید.

با این کار شما می توانید به راحتی ۲ ساعت الی ۳ ساعت به برنامه ی مطالعه ی روزانه خود اضافه کنید.

عوامل کاهش دهنده ساعت مطالعه :

۱) عدم برنامه ریزی یا برنامه ی ناصحیح؛

افزایش ساعات مطالعه »   برخی از دانش آموزان برای مطالعه و درس خواندن برنامه ریزی نمی کنند و صبح که از خواب بیدار میشوند تصمیم میگیرند که مثلا فلان درس را بخوانند. در این حالت به دلیل سردرگمی و نداشتن نظم، ساعات زیادی را هدر میدهند. در بعضی موارد هم برنامه ریزی نادرست است که باعث این امر میشود. برای مثال در برنامه خود ، خواندن کامل و جزء به جزء یک فصل را در تمام روز معین میکنند. این نوع برنامه ریزی به دلیل نداشتن تنوع در طول روز، بسیار خسته کننده است و داوطلب از درس زده و دلسرد شده و تمایلی به خواندن آن نشان نمی دهد و سبب میشود تا وقت زیادی را هدر دهد.

۲) تفریط و افراط؛

افزایش ساعات مطالعه »    بسیاری از داوطلبان با سطح خوب و قوی ، دچار مشکل افراط و تفریط (کامل گرایی) هستند. به اینگونه که برای مثال داوطلبی تصمیم میگیرد که هر روز مطالعه خود را از ساعت ۷ شروع کرده و تا آخر شب ۱۴ ساعت درس بخواند. اما وقتی صبح از موعد مقرر دیرتر بلند میشود و به این نتیجه میرسد که تا آخر شب نمیتواند ۱۴ ساعت مطالعه کند ،تصمیم میگیرد کل روز را از مطالعه صرف نظر کرده و روز بعد با یک شروع بهتر کار خود را آغاز کند.

۳)درگیر مسائل حاشیه ای؛

برخی از داوطلبان گاهی آنقدر خود را درگیر حواشی و ابزارهای آموزشی و مشاوره ای میکنند که اصل موضوع، یعنی کنکور و موفقیت در آن را تغریبا از یاد می برند و فراموش میکنند که کلاسها ، مشاوره ها و … فقط ابزاری هستند تا شما را به هدف خود که همان کسب نتیجه در کنکور سراسری است برساند. برای مثال چون مشاور x رتبه های تک رقمی داشته ، حتما مشاور شما هم باید باشد. یا درگیر شدن به این وسواس که دوستتان در کلاسی که ثبت نام کرده است از کلاس شما بهتر است و یا در خرید کتاب و مسائلی از این دست. باید دقت داشته باشید که توجه بیش از حد به این مسائل سبب میشود تا شما زمان زیادی را بیهوده هدر دهید.

۴) افکار مخرب و استرس های بی مورد؛

بعضی از دانش آموزان حین درس خواندن مدام به این فکر می کنند که دو ماه دیگر باید چه چیزهایی را خوانده باشند، یا سر جلسه کنکور قرار است چه اتفاقی برایشان بیفتد و چه چیزی در انتظار آنهاست. برخی هم مدام درگیر استرس این هستند که به هدف ، رتبه و دانشگاه دلخواهشان نرسند.افزایش ساعات مطالعه 

۵) دشمنان وقت (گوشی موبایل ، تلویزیون )؛

این مشکل را نه تنها دانش آموزان بلکه افراد دیگر نیز دارند و وقت بسیاری را صرف گوشی و یا تماشای تلویزیون میکنند. حتما پیش آمده که گوشی را دست میگیرید و یا پای تلویزیون می نشینید و قصد دارید فقط مدت کوتاهی را صرف آن کنید ولی یکدفعه به خود می آیید و متوجه میشوید که ساعتها گذشته و شما همچنان سرگرم آن هستید. در این حالت ممکن است از اینکه چند ساعت را هدر داده اید استرس بگیرید و بقیه آن روز را هم تمرکز نداشته باشید.

افزایش ساعات مطالعه به روش کاملا اصولی و ماندگار

۱-افزایش باید تدریجی باشد :

حتما باید این موضوع را جدی بگیرید که افزایش ساعت مطالعه شما باید تدریجی و با شیب ملایم باشد. برای مثال اگر شما روزانه ۴ ساعت مطالعه می کنید، نباید آن را یکباره به ۷ یا ۸ ساعت افزایش دهید . ممکن است این فکر را بکنید که زمان کمی دارید و با این کار میتوانید زودتر درس ها را به اتمام برسانید؛ این باور اشتباه است زیرا در اینصورت نه تنها موفق به انجام آن نخواهید شد ، بلکه پس از مدت کوتاهی ، از مطالعه دلسرد شده و یأس و فشار روحی سراغ شما می آید و باعث میشود حتی ساعت مطالعه قبلی خود را نیز نداشته باشید.
نگرانی و استرس بی مورد را از خود دور کنید وبا اعتماد به نفس ساعت مطالعه خود را تدریجی اما برنامه ریزی شده و منظم افزایش دهید. مثلا ابتدا ۴ ساعت را به ۳۰/۴ ،سپس ۵ و به همین طریق ادامه دهید تا به میزان مطلوب و دلخواه خود برسید.

۲-جاهای خالی در برنامه تان را بشناسید :

افزایش ساعات مطالعه »   منظور این است که اگر شما از صبح تا شب ۴ ساعت مطالعه داشته باشید اما زمان استراحتتان به نسبت زیاد باشد، این ۴ ساعت را فشرده و منظم کنید و با استراحت های ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ای ، از صبح تا ظهر ۴ ساعت را کامل کنید و بعد از ظهر تا شب را بیکار خواهید بود و میتوانید به کار های دلخواهتان برسید. با این کار متوجه خواهید شد که در طول روز چه قدر زمان خالی داشته اید و هدر می دادید. بعد از اینکه این تفکر در شما شکل گرفت ،ر کم کم ساعت مطالعه خود را افزایش دهید.

۳-برنامه خود را در اولین فرصت اجرا کنید :

یکی از معضلاتی که داوطلبان با آن روبرو هستند این است که مدام درس خواندنشان را به تاخیر می اندازند و خود را سرگرم چیزهای بیهوده می کنند. برای مثال پس از خوردن نهار و استراحت (ساعت۲)،”سراغ مطالعه نمیروند و میگویند وقت زیاد است از ساعت ۳ شروع میکنم. ساعت ۳ نیز گرم دیدن تلویزیون و یا گوشی میشوند و همین طور درس خواندن را به تاخیر می اندازند تا اینکه به اینصورت بسیاری از وقت خود را تلف میکنند و موفق نمیشوند مقدار زمانی را که معین کرده اند مطالعه کنند. برای افزایش ساعت مطالعه تنبلی را کنار بگذارید و در اولین فرصت سراغ درس بروید و اولویت خود را انجام برنامه درسی و کامل کردن آن قرار دهید .

مشاور گروپ

انتخاب بزرگت چیه؟
?پزشکی؟
?دندون؟
?چی؟؟
?واسه رسیدن بهشون میدونی باید چیکار کنی؟

4.4/5 - (14 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه افزایش ساعات مطالعه | راه های افزایش ساعت مطالعه کنکوری ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ماهان

    سلام دوست عزیز .مطالبی که گذاشتین بسیار کاربردی هستش.مخصوصا اون جاش که گفتین افزایش ساعت مطالعه با شیب زیاد باعث کاهش تایم مطالعه میشه.این {مورد برای من صدق میکرده}
    و نکته ای که در مورد کمال گرایی هم گفتین عالی بود.
    در هر صورت ممنون

    پاسخ
  2. evanam

    سلام خسته نباشید من دهم تجربی هستم
    درطول کلاس های آنلاین امسال همه درس هارو خوندم و میخوام تابستون تست کار کنم و دهمم رو جمع بندی کنم.
    فقط یه چیزی ذهنم رو درگیر کرده برنامه ریزی خوبی ندارم ئ توی خوندن مطالب عجله دارم و این ناشی از استرسمه به نظرتون چیککار کنم

    پاسخ
  3. ناشناس

    ۱۸ ساعت !!!!!!!!!!!!
    شما کامپیوتر و ۱۸ ساعت روشن گذاشتی که میخوای آدم ۱۸ بیدار باشه چه برسه به اینکه درس بخونه

    پاسخ
  4. سارا

    سلام.من سقف مطالعه ام ۱۰ ساعت مفیده که البته ی سال میشه دیگه نیس تو این روزا خیلی کم شده یه روزایی به یک ساعتم نمیرسید ،ولی یکی دوروزه دارم سعی میکنم تایم رو افزایش بدم
    مرسی از مطالب مفیدتون

    پاسخ
  5. علی

    ۱۰ ۱۱ ساعت مفید بخونید به جای اینکه ۱۴ ساعت غیر مفید بخونید

    پاسخ
    1. صالح

      سلام من دهم رشته ریاضیم
      خب تا الان زیاد مطالعه نداشتم ولی چند هفتس که یکم پیشرفت کردم ولی شاید نهایتش تو روز 4 ساعت مطالعه کنم الان نظرات رو میبینم نگران میشم که خیلی نسبت به بقیه کم میخونم بگید چیکار کنم لطفا؟!

      پاسخ
  6. بیتا

    وااااااااااااااااای که چقدر جامع و خوب بوووود !!! مرسسی

    پاسخ
  7. سروش

    ازت ممنونم مشاور عزیز به دادم رسیدی امروز
    خیلی بهم روحیه دادی با این پست ♥️������

    پاسخ
  8. عماد

    سلام. موفق باشید
    من هم میخوام شرکت کنم

    پاسخ
  9. مرتضی

    خیلی ممنونم ازتون
    مطالب نیم سال اول دوازدهم +کل پایه روبا برنامه پیش رفتم اما چند وقتی دور شده بودم از درس که خیلی بهم ضربه وارد کرد
    تنها جاهایی که میتونم برم تهران و کرجه هدفمم دولتیه خانوادم یجوریه که نمیتونم تنهاشون بذارم و برم شهرستان .
    باز به نظرم هنوز جا داره بتونم برگردم به رقابت تراز حدودیم ۶ هزار و ششصده همه ی آزمونا رو از بعد ۲۳ اسفند بالای ۶۵۰۰ زدم که همه هم جنع بندی بودن این برنامه هم بیشتر برام حالت دوره و مرور قبل جمع بندی رو داره .
    راستی از پستی که بابت جمع بندی زده بودید خیلی ممنونم کلی نکته نوشتم از روش که توی جمع بندی خودم استفاده کنم ازشون .♥️
    یه نکته ی دیگه هم که وحود داره اینه که من گیراییم خیلی بالاست و از متوسطه ی اول سمپادم و خب پایمم قویه اما یه نکته ای که راجب من وجود داره اینه که ساعت مطالعه ی بالای ده یا ده ونیم حداکثر گیراییم نصف میشه

    پاسخ
  10. کوثر

    سلام
    منم دوست دارم اگه امکانش هست اینجا گزارش کارمو بنویسم
    میاگین مطالعه ام درروز 12ساعت هست.

    پاسخ
  11. Narges

    من اینجوریم ک یهو انگیزه میگیرم روزی ۱۰ ساعت میخونم بعد یه هفته انگیزمث ازدست میدم ول میکنم درسمو .چیکار کنم ک اینجوری نشه

    پاسخ
    1. Adriana

      خسته نشي روزي ١٠ ساعت كوه ميكني واقعا?

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی