رشته علوم انسانی

پردرآمدترین رشته های علوم انسانی

جهت مشاوره در زمینه رشته علوم انسانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله از چهار بخش تشکیل شده است. در بخش اول، مقدمه، موضوع، هدف و سوالات پژوهشی معرفی شده‌اند. در بخش دوم، پیشینه پژوهش، شغل‌های رشته انسانی دبیری و معرفی ویژگی‌ها، شرایط و چالش‌های هر یک از آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در بخش سوم، یافته‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های شغل‌های رشته انسانی دبیری در بازار کار امروزی و راهکارهایی برای بهبود وضعیت آن‌ها ارائه شده‌اند. در بخش چهارم، نتیجه‌گیری، خلاصه‌ای از نتایج به دست آمده و پیشنهاداتی برای انتخاب بهترین شغل رشته انسانی دبیری بر اساس علاقه، توانایی و اهداف شخصی ارائه شده‌اند.

بازار کار رشته علوم انسانی

پردرآمدترین رشته های علوم انسانی چه خواهد بود ؟
پرطرفدار ترین رشته های علوم انسانی کدامند؟

شغل های رشته انسانی دبیری

در دنیای امروز که پیشرفت‌های علمی و فناوری روز به روز افزایش می‌یابد، انتخاب شغل مناسب برای آینده حرفه‌ای افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شغل‌های رشته انسانی دبیری از جمله شغل‌هایی هستند که با توجه به نیازهای جامعه و بازار کار، می‌توانند فرصت‌های شغلی متنوع و جذابی را برای فارغ‌التحصیلان این رشته ایجاد کنند.

هدف این مقاله بررسی شغل‌های رشته انسانی دبیری و معرفی ویژگی‌ها، شرایط و چالش‌های هر یک از آن‌ها است. سوالات پژوهشی این مقاله عبارتند از:

  1. چه شغل‌هایی در رشته انسانی دبیری وجود دارند و چه مهارت‌ها و صلاحیت‌هایی برای آن‌ها لازم است؟
  2. چه فرصت‌ها و چالش‌هایی برای شغل‌های رشته انسانی دبیری در بازار کار امروزی وجود دارد؟
  3. چگونه می‌توان بهترین شغل رشته انسانی دبیری را بر اساس علاقه، توانایی و اهداف شخصی انتخاب کرد؟ برای پاسخ
  4. به این سوالات، از روش توصیفی-تحلیلی استفاده شده و از منابع معتبر علمی و آماری به عنوان اطلاعات پایه استفاده شده است.

شاخه های رشته انسانی

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا : انتخاب رشته یکی از مراحل بسیار مهم و سرنوشت ساز هر داوطلبی است که اگر با آگاهی و اطلاعات دقیق و به روزی انجام شود ، به طور قطع می تواند در زندگی آینده دانش آموزان نقشی موفقیت آمیزی ایفا کند.علوم انسانی نیز همانند سایر رشته ها باید با آگاهی از بازار کار رشته های دانشگاهی صورت بگیرد . برخی رشته های دانشگاهی رشته علوم انسانی جزو رشته های پردرآمد هستند.

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >>  به عنوان یک دانش آموز شما ابتدا باید هدفتان را مشخص کنید و تمام تلاش های خود را در جهت موفقیت در این مسیر به کار گیرید . اما قبل از اینکه برای ورود به دانشگاه و قبولی در رشته ای برنامه ریزی و هدف گذاری کنید معقول این است که اطلاعاتی در مورد بهترین رشته های گروه علوم انسانی داشته باشید . باید بدانید بهترین دانشگاههای علوم انسانی کدامند و براساس چه شرایطی داوطلب می پذیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آینده شغلی و بازار کار رشته علوم انسانی با کارشناسان مجرب مجموعه بزرگ مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب فقط از طریق تلفن های ثابت

تماس از سراسر کشور 9099071613

 بدون کد و صفر تماس بگیرید

دروس دبیرستان رشته علوم انسانی

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >> داوطلب رشته علوم انسانی برای قبولی در رشته های تراز اول باید در دروس عربی ، ادبیات و مطالعات اجتماعی درصدهای بالایی داشته باشد .

دروس ارائه شده در سال دوم دبیرستان:

علوم و فنون ادبی، جامعه شناسی، تاریخ ایران و جهان ، ادبیات فارسی، جغرافیای ایران، اقتصاد، عربی، نگارش، منطق، فلسفه، منطق، ارایه های ادبی، روان شناسی، زبان فارسی، علوم اجتماعی.
دروس اختصاصی رشته انسانی که درصدهای بالا در این مباحث باعث تضمین قبولی در بهترین رشته ها می شود که نباید از آنها غافل شوید.

نکته: لازمه قبولی در بهترین رشته های علوم انسانی کسب درصد های بالا در دروس است .

زیر شاخه های رشته انسانی

رشته علوم انسانی با داشتن 5 زیر گروه یکی از اصلی ترین و پر جمعیت ترین رشته ها در کنکور سراسری است.
ضریب دروس اختصاصی در رشته تجربی با هم متفاوت است لذا حتما باید بدانید که رشته یا رشته های مد نظرتان در کدام زیر گروه قرار دارد.

توجه:

اکثر رشته های دانشگاهی رشته علوم انسانی در مقطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته است.

جهت دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید:

کنکور سراسری


رشته های مقطع کاردانی در رشته علوم انسانی

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >>  کاردانی باستان شناسی، کاردانی تربیت معلم قرآن مجید، کاردانی علمی – کاربردی اشتغال، کاردانی علمی – کاربردی اقتصاد کار و بهره وری، کاردانی علمی – کاربردی روابط کار، کاردانی مربی کودک، کاردانی امور تربیتی، کاردانی آموزش و پرورش کودکان استثنایی، کاردانی آموزش زبان و ادبیات فارسی، کاردانی آموزش دینی و عربی، کاردانی متصدی امور آموزشی، کاردانی مطالعات اجتماعی، کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی، کاردانی مدیریت صنعت جهانگردی، کاردانی علمی – کاربردی خدمات پرورشی.

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >> رشته های مقطع کارشناسی

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >>  آمار، آموزش ابتدایی، ادیان و مذاهب، باستان شناسی، تاریخ، تاریخ اسلام، حقوق، خبرنگاری، دبیری الهیات و معارف اسلامی، دبیری تاریخ، آموزش تربیت بدنی، جغرافیا، دبیری جغرافیا، دبیری زبان و ادبیات عربی، دبیری علوم اجتماعی، روابط عمومی، روزنامه نگاری، زبان و ادبیات ترکی آذری، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات کردی، علوم ارتباطات اجتماعی، علوم تربیتی، مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات، مطالعات خانواده ، فقه و حقوق امامی، فلسفه، زبان شناسی، مترجمی زبان عربی، ایران شناسی، فرهنگ و معارف اسلامی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، پژوهشگری اجتماعی، تعاون و رفاه اجتماعی، مردم شناسی.

رشته های معارف اسلامی و حقوق نیز در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته دانشجو می پذیرند.

توجه:

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >> تعدادی از رشته ها مشترک بین سه گروه آزمایشی کنکور یعنی انسانی ، تجربی و ریاضی هستند و داوطلبان رشته انسانی نیز می توانند آن ها را انتخاب کنند . رشته های مشترک نیز در سه مقطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرند.

رشته های مشترک در مقطع کاردانی

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >> کاردانی خدمات مسافرتی و جهانگردی، کاردانی امور بانکی، کاردانی امور بیمه، کاردانی امور دولتی، کاردانی امور مالی و مالیاتی، کاردانی تربیت معلم قرآن مجید، کاردانی حسابداری، کاردانی علوم انتظامی، کاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی، کاردانی مدیریت صنعتی، کاردانی مدیریت بازرگانی، کاردانی مدیریت گمرکی.

رشته های مشترک در مقطع کارشناسی

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >>  اقتصاد اسلامی، اقتصاد کشاورزی، حسابداری، روانشناسی، زبان و ادبیات عربی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم اقتصادی، علوم انتظامی، علوم قضایی، علوم سیاسی، مددکاری اجتماعی، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت جهانگردی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی، مدیریت هتلداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی ، فلسفه و کلام اسلامی ، تاریخ و تمدن ملل اسلامی ، ادیان و عرفان ، شیعه شناسی ، فقه و حقوق مذاهب اسلامی ، معارف اسلامی ، فقه و حقوق حنفی ، فقه و حقوق شافعی ، علوم قرآن و حدیث ، فلسفه و عرفان اسلامی ، تربیت مربی عقیدتی سیاسی، علوم ورزشی، مربیگری ورزشی، مهندسی ورزش، ضد تروریسم، امنیت نرم، علوم فنی امنیت، پژوهشگری امنیت، حفاظت اطلاعات، امنیت اطلاعات، امنیت اقتصادی، امنیت بین الملل، مطالعات امنیتی.

رشته های مشترک در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته

کارشناسی ارشد پیوسته الهیات و معارف اسلامی و ارشاد، کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی.


دریافت جدیدترین اخبار سهمیه های کنکور سراسری 1403
از طریق تماس با کارشناسان
مشاور گروپ

کانال

رشته علوم انسانی یکی از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری است که به مطالعه و بررسی مسائل و پدیده‌های مربوط به انسان و جامعه می‌پردازد. این رشته شامل زیرگروه‌های مختلفی است که هر کدام به یک حوزه از علوم انسانی تخصص دارند. برخی از زیرگروه‌های رشته علوم انسانی عبارتند از:

روانشناسی: این زیرگروه به مطالعه رفتار، شخصیت، احساسات، ادراک و فرآیندهای ذهنی انسان می‌پردازد. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در مراکز آموزشی، درمانی، مشاوره‌ای، پژوهشی و قضایی فعالیت کنند.
حقوق: این زیرگروه به مطالعه قواعد و مقررات حاکم بر روابط اجتماعی و حل اختلافات می‌پردازد. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به عنوان وکیل، قاضی، دادستان، مشاور حقوقی، استاد دانشگاه و محقق حقوقی کار کنند.
حسابداری: این زیرگروه به مطالعه و ثبت فعالیت‌های مالی و اقتصادی سازمان‌ها و افراد می‌پردازد. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلف حسابداری مانند حسابداری مالی، حسابداری هزینه، حسابداری مدیریت، حسابداری دولتی، حسابرسی و مالیات کار کنند.
مدیریت: این زیرگروه به مطالعه و اجرای فرآیندهای برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت و کنترل منابع و اهداف سازمان‌ها می‌پردازد. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلف مدیریت مانند مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، مدیریت امور بانکی، مدیریت کسب و کار، مدیریت صنعتی و مدیریت منابع انسانی کار کنند.

این‌ها تنها بخشی از زیرگروه‌های رشته علوم انسانی هستند و رشته‌های دیگری مانند علوم سیاسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد، علوم ارتباطات، علوم تربیتی، علوم قرآنی و معارف اسلامی نیز در این گروه وجود دارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این رشته‌ها می‌توانید از نظر کارشناسان مجرب مجموعه بزرگ مشاور گروپ، استفاده کنید.

بهترین رشته های علوم انسانی کدامند؟

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >> معیار مشخصی برای خوب بودن یا نبودن رشته ای وجود ندارد اما یک اصل مهم در انتخاب رشته ی موفق این است که شما حتما به رشته انتخابی خود علاقه داشته باشید بدون داشتن علاقه مطمئن باشید حتی در رشته های تراز اول هم نتیجه نخواهید گرفت.

بعد از بررسی علاقه و هدف حال باید بازار کار و میزان درآمد رشته دلخواه را بررسی کنید.

رشته انسانی چه شغل هایی دارد

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >> آگاهی یافتن از بازار کار رشته ی انتخابی یکی از نکات بسیار مهمی است که هر کنکوری باید به آن توجه کند.
فارغ التحصیل رشته روانشناسی می تواند در کلینیک های روانشناسی به عنوان یک روانشناس کار کند.
همچنین می توانید مشاور سازمان ها ، ارگان ها و شرکت ها شوید یا اینکه خودتان موسس مراکزی مثل :
مهدکودک ، مرکز مشاوره، مرکز نگهداری سالمندان و … شوید.

برخی رشته های دانشگاهی علوم انسانی نیز آموزشی هستند یعنی در مدارس و دانشگاهها می توانید مشغول به کار شوید مثل دبیری دروس مختلف.


رشته علوم انسانی با داشتن 80 شاخه مختلف دانشگاهی، انتخاب را برای ادامه تحصیل مقداری مشکل می کند. اما برای این که بتوانید بهتر انتخاب کنید، بعد از شرط اول که علاقه است، باید دانست که بازار کار کدام رشته ها بهتر است؟


🔴انتخاب رشته فرصت دوم شماس

🔴 ولی زمانش خیلی محدوده و شاید نتونین تو این زمان خودتون به همه‌ی سوالاتی که پیش میاد پاسخ مناسبی بدین پس

✅اگه نمیدونین شهر مهم تره یا رشته؟
✅اگه نمیدونین با چه رتبه ای،چه رشته ای میارین!
✅اطلاعات دقیق درمورد سهمیه ها!
✅ و حتی اگه نمیدونین که انتخاب رشته کنین یا برای سال بعد بخونین!

♨️ از مشاورگروپ بپرسید، مشاورای ما به سوالاتون پاسخ میدن.

♨️ مشاوره تلفنی همه روزه با مشاوران با تجربه

✅برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید👇👇
9099071613 ( تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر )

8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل




بطور مثال ممکن است فردی علاقه زیادی به رشته جغرافیا داشته باشد اما باید به آینده شغلی رشته انسانی در این شاخه توجه نماید. زیرا اگر بازار کار رشته جغرافیا جالب نباشد، غیر از دانش و مهارتی که در طول تحصیل این رشته کسب نموده، متوجه می شود که عمر و سرمایه خود را به هدر داده است.رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  ///

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >>  بازار کار کدام رشته ها بهتر است؟

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >>  در بین رشته های علوم انسانی در ایران، رشته های حسابداری، مدیریت، حقوق و در عصر جدید روانشناسی و علوم تربیتی، از بازار خوب و پردرآمدتری برخوردار هستند.
البته این امکان وجود داردکه در کشورهای دیگر، مانند روسیه، سایر زیرشاخه های این رشته نیز از بازار کار خوبی برخوردار باشند.

در زیر به معرفی بازار کار هر کدام می پردازیم:

آینده شغلی رشته انسانی در شاخه مدیریت

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >>  زمانی که در رشته مدیریت فارغ التحصیل می شوید، نباید انتظار داشته باشید که به راحتی رئیس یک شرکت، یا مدیر یک کارخانه شوید.
علاقمندان به این رشته پس از اخذ مدرک باید در مراحل اولیه، در رده های پایین مدیریتی شروع به کار نمایند و اگر پشتکار داشته باشند، مطمئن شوند که در آینده یک مدیر

موفق و ثروتمند خواهند شد. زیرا در مدیریت حرف اول را تجربه می زند.
این دانش پژوهان می توانند، به عنوان مسئول تدارکات،امور مالی و کارگزینی و بازاریابی وارد بازار کار شوند.

آینده شغلی رشته حقوق
آینده شغلی رشته انسانی در شاخه حقوق

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >> فارغ التحصیلان این رشته نیز با کسب تجربه می توانند آینده درخشانی داشته باشند. داشتن هوش و زکاوت در رشته حقوق حرف اول را برای داشتن آینده ای بهتر می زند.

فارغ التحصیلان این رشته خواهند توانست در ارگان های دولتی نظیر دادگاه ها، دادسراها، محضرها ، بعنوان وکیل یا مشاور و در رده بالاتر به عنوان قاضی مشغول به فعالیت شوند.
همچنین با کسب تجربه و داشتن سرمایه برای خود، دفتر وکالت بزنند. به جرئت می توان گفت این روزها درآمد وکلا بیش از درآمد پزشکان است زیرا وکالت شغلی آزاد است.

آینده شغلي رشته انسانی در شاخه حسابداری

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >> در یک کلام در حال حاضر بهترین رشته علوم انسانی رشته حسابداری است. طبق آمار و گزارشات تعداد فارغ التحصیلان بیکار این رشته نسبت به بقیه رشته ها بسیار کمتر است.
زیرا از یک سوپرمارکت گرفته تایک کارخانه به یک یا چند حسابدار احتیاج دارند.بنابراین فرصت شغلي يک حسابدار بسيار زیاد بوده و از پايين ترين شغل تا بالاترين شغل درجامعه را در بر مي گيرد.

فارغ التحصيلان این رشته می توانند در طیف گسترده ای به عنوان(حسابدار ، حسابرس، استاد دانشگاه، مدیر مالی، کارشناس امور مالیاتی، کارمند بانک، رئیس بانک، کارشناس پشتیبانی نرم افزارهای حسابداری، کارشناس گمرک و… ) فعالیت نمایند.


دیگر شغل های رشته علوم انسانی

رشته علوم انسانی : پردرآمدترین رشته های علوم انسانی با مدرک کاردانی تا دکترا  >>  وکیل، قاضی، روزنامه نگار، حسابدار، مشاور، کارشناس مالی، کارشناس جهانگردی، باستان شناس، مربی مهدکودک، مدیر مهدکودک، مربی تربیت بدنی، جامعه شناس، مردم شناس، مددکار اجتماعی، کارشناس بیمه، زبان شناس

در صورت‌ لزوم‌، شما عزیزان مي‌توانید کلیه سوالات و پرسش‌های خود درخصوص موارد مرتبط با آینده شغلی و بازار کار رشته های مختلف مجموعه علوم انسانی را به صورت اختصاصی از طریق شماره تماس 9099071613 پی گیری نمایند. درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید همه روزه حتی تعطیلی های رسمی از ساعت ۰۸:۰۰ لغایت ۲۴:۰۰ با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.


4.4/5 - (207 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رشته علوم انسانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فرزاد

    سلام خواستم ببینم پولدار ترین شغل رشته انسانی چیه؟

    پاسخ
  2. رضا معرفی

    کلی شغل با درآمد بالا در این رشته هست ولی برای این درآمد بالا ، باید انسانیت را لگدکوب کرد و به رشته ی انسانی رفت !
    مشاغل درستی هم که داره ، میشه بدون مدرک انسانی رفت .
    بنظر من ، بهترین رشته ها ذوتا هستن ، اول ریاضی و بعد تجربی .

    پاسخ
    1. Narges

      ببین هر کسی یه علاقه ای داره نمیشه گفت کدوم رشته خوبه یا بده تویی که میگی یا ریاضی یا علوم تجربی میدونی الان چن ساله که خیلیا پشت کنکور تجربی موندن هر کسی که تجربی بخونه دکتر با مهندس نمیشه کشور ما فقط به دکتر مهندس نیاز نداره به خیلی چیزای دیگه هم نیاز داره همون طور که جسم ما نیاز به درمان داره روح ما هم بعضی وقتا نیاز داره که درمان بشه

      پاسخ
  3. azita

    سلام . انسانی اصلا قبول ندارم همش حفظی باشه مثل منطق و فلسفه مثل اقتصاد مثل روانشناسی و … تا نفهمی و نگیری نمیتونی حفظ کنی اول فهمیدنش مهمه بعدا کوبیدن به حفظ .

    پاسخ
  4. Zahra

    سلام من معدلم خوب نشد چون ک من طرح جامع خوندم سه سال و توی یه سال و امتحان دادن معلدم 16/69 شد و تو انتخاب رشته بین ریاضی و انسانی گیرم نمیدونم با این معدلی ک دارم میتونم تو ریاضی دوم بیارم یا ن و از طرفی هم به انسانی علاقه بیشتری دارم ولی خیلی ها میگن ریاضی بهتره و اینا الان من دودل شدم و دو روز دیگ باید انتخاب کنم میشه بگین باید چکار کنم برای من انسانی بهتره یا ریاضی؟؟؟
    نمره ریاضییم 14/50 شد

    پاسخ
    1. Nazanin zeynab

      سلام
      دوستان محترم من از تک تکتون تقاضای کمک دارم
      خاهشا خاهشا اگر کسی پاسخ سوالم رو میدونه پاسخ بده
      من تابه حال هزاران رشته و شغل انتخاب کردم اما پشیمون شدم من به کادر درمانی علاقه دارم ولی وقتی میبینم باید تجربی بخونم و مطمعنم که نمتونم فیزیک و شیمی علاقه پیدا کنم
      منصرف شدم
      وبه شغل دیگری که علاقه دارم یعنی دبیری رو اوردم
      دبیری زیر شاخه های رشته انسانی هست و من دلم میخاد دبیر مطالعات یا تاریخ بشم
      و دو سوالی دارم که خیلی واسم مهمه و هیچ جا جوابشو پیدا نمیکنم…
      سوال اول: معلم های مطالعات یا تاریخ،علوم،ادبیات،انشا،ریاضی،تربیت بدنی،عربی،زبان خارجه و دینی
      حق التدریس دارن؟؟؟
      معلم هنر ما حق التدریس داره
      ______________________________________________
      سوال دوم:من که الان میخام معلم بشم میخام دبیر مطالعات یا تاریخ بشم
      اعضای محترم سازمان اموزش و پرورش وقتی مدرک تحصیلی رو به اون دبیر بده بهشون میگن باید مثلا بری دبیر همه درس های پایه ابتدایی بشی
      یا اون دبیر خودش میتونه انتخاب کنه که معلم چه درسی بشه.؟؟؟؟
      خاهش میکنم هرکس پاسخ سوالاتمو میدونه
      بهم پاسخ بده ممنون میشم
      ______________________________________________

      پاسخ
  5. D

    سلام و خسته نباشید ببخشید من پایه دهم انسانی هستم و الان خیلی وقته که بین دبیری با وکالت موندم اصلا نمیدونم کدومو انتخاب کنم

    پاسخ
  6. barati

    سلام.من رشتم تجربیه و به روانشناسی علاقه پیدا کردم.میخوام امسال برای روانشناسی تعیین رشته کنم.به نظرتون رشته خوبیه؟بازار کارش چجوریه؟درصورت استخدامی و یا اینکه مستقل کار کنی و مطب بزنی تا چه حدودی درآمد و بازار کار داره؟

    پاسخ
  7. سعیداحمدی

    سلام.من دبیرستان رشته انسانی دیپلم گرفتم الان میخوام بدونم بدون پیش دانشگاهی میتونم کنکوربدم وبرم دانشگاه یانه واینکه چه رشته هایی میتونم برم ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
  8. Aria

    با سلام من دانش آموز پایه ی دهم انسانی هستم و از اونجایی که معلومه هنوز مدارس باز نشدن اما دو دلم بخونم من که تو کلاسای تابستونش شرکت کردم فهمیدم بهش علاقه ندارمو اینکه میدونم توش موفق میشم و از بازار کاری این رشته هیچ اطلاعی هم ندارم تکلیف من چیه لطفا زود جواب بدید ممنون

    پاسخ
  9. زهرا

    سلام خسته نباشید
    من به نیروی انتظامی علاقه دارم و از طرفیم دلم میخواد دبیر بشم و تو دانشگاه فرهنگیان درس بخونم
    به نظرتون کدوم شغلو انتخاب کنم؟

    پاسخ
  10. امیررضا

    سلام من امثال تایین رشته کردم و انسانی رو انتخاب کردم چون علاقه ی زیادی به دبیری داشتم می خاستم بدونم که میتونم هم تدریس کنم وهم حقوق بخونم یه سوال دیگه که داشتم اینکه آیا دولت درصد جذب دبیر هاش چطوره خوبه یه بده و یه سوال دیگه از رشته ی حقوی میتونم وکیل یا قاضی بشم و بازار کار این دو تا چطوره.. ممنون میشم راهنماییم کنین.تشکر

    پاسخ
  11. دخترک غمگین

    سلام
    منم تجربی خیلی دوس دارم ولی متاسفانه معدلم19شده و نمیتونم برم تجربی و اولویتم انسانیه
    تنها به امید اینکه توی رشته ی انسانی برم دانشگاه فرهنگیان میخام برم انسانی
    انسانی اینده ی شغلی خوبی نداره متاسفانه…..

    پاسخ
  12. hassan

    سلام از رشته انسانی میشه دامپزشکی خوند؟

    پاسخ
    1. helper

      بله.
      پزشکی هم میشه

      پاسخ
    2. parniya

      بله میشه

      پاسخ
  13. fatemeh kp

    سلام من خودم از اول دبستان تا حالا که نهم رو تموم کردم درسام عالی بوده و هست به قدری که هفتم و هشتم معدلم 20 شد و نهم بخاطر 0/25 معدلم شد 19/95.
    همه فکر میکردن که میخوام برم تجربی ولی وقتی ازم میپرسیدن که چی میخوای بری و من میگفتم انسانی با کمال تعجب بهم میگفتن چرا
    حیفه برو تجربی انسانی به درد نمیخوره و از این حرف ها…
    متاسفم برای کشورم که مردمش فکر میکنن فقط تجربی خوبه گاهی حتی بچه هاشون رو به زور به سمت تجربی سوق میدن .
    با افتخار میگم خیلی از آدم های موفق رشته شون انسانی بوده و در رشته ی انسانی خیلی چیز ها هست که غیر از امتحان به درد خود ادم میخوره

    پاسخ
  14. Shahriar

    سلام من سال نهمم.امسال باید انتخاب رشته کنم همه اطرافیانم بهم میگن به خاطر درس خوبم برم رشته تجربی اما خودم به جغرافیا و مطالعات اجتمایی علاقه بیشتری دارم و ریاضی و زیاد دوست ندارم به نظرتون چه رشته ایی برای من بهتره

    پاسخ
    1. parniya

      سلام ، ببین عزیزم در مرحله اول شما باید خودت تصمیم بگیری و نباید تصمیم گیری رو به دیگران واگذار کنی
      دوما باید بری سمت علاقت
      یعنی نگاه نکن چی درامد داره و چی نداره
      اگه شما چیزی رو شروع کنی کنی که بهش علاقه داری ، حتی اگه بازار خوبی نداشته باشه ، میتونی ازش درامد زیادی کسب کنی
      همچنین باید بگم که شغلهایی مثل پرستاری یا دبیری ، شما باید منتظر بمونی تا استخدام بشی ، ولی شغلهای رشته هایی مثل هنر ، به زحمت خودت بستگی داره که درامد خوبی ازش کسب کنی یا خیر
      توی هرکاری اگه حرفه ای باشی میتونی راحت پول در بیاری
      چندسالی بود که مردم میگفتم رشته ی دامپزشکی برای خانم ها خوب نیست و بازار کاری نداره و هرکس این رشته رو انتخاب کرده ، بیکار مونده
      و من با کلی تحقیق به این نتیجه رسیدم که دامپزشکی رشته ای مستقله . یعنی خودت باید از صفر شروع کنی با کمک خودت و اگر بیشتری ها بیکار بودن ، دلیلش فقط تنبلی خودشون بود چه بسا که خیلی ها هم هزینه لازم برای شروع شغل نداشتن
      میخوام بهت بگم که توی هر رشته ای و راهی میشه موفق ترین شد ، کافیه توجه کنی به کدوم علاقه داری
      به محبوبیت رشته توجه نکن ، به این که چه ادمایی میرن اون رشته ، معدل پایین یا بالا توجه نکن ، به این که مردم راجع بهت چی میگن توجه نکن . مردم شاید بگن هنر برای معدلهای پایینه ولی مردم عشق رو توی هنر نمیبینن این تویی که باید چشماتو روی همه ببندی و تصمیم خودت رو بگیری
      عزیزم اینو یادت نره تو اگه نقاشی بشی که با علاقه رفته سمت این کار ، خیلی جلوتری از اونی که به خاطر محبوبیت تجربی ، پزشک شده
      مطمئنم بهترین تصمیم رو برای ایندت میگیری و اینکه اصلا نگران نباش ، اگه رشته ای رو انتخاب کردی که بعدا فکر کردی انتخابت اشتباه بوده ، هیچوقت دیر نیست ، هم سال دهم و هم یازدهم امکان تغییر رشته هست ، و حتی میتونی دبیرستان یه چیزی بخونی و دانشگاه یه چیز دیگه بری ، یعنی میتونی دبیرستان هنر بگذرونی ، و کنکور تجربی بدی .حتی توی دانشگاه هم میتونی رشته عوض کنی ، خلاصه هیچوقت دیر نیست که مسیر بهتری رو انتخاب کنی
      برات ارزوی موفقیت دارم ، خوشحال میشم به اشتراک بذاری که چه رشته ای انتخاب کردی

      پاسخ
  15. استا حسن

    با نهایت احترام به دست اندرکاران هدف گذاری و تعیین خط و مشی کشور ،
    بله عمده ترین مشکلات جوانان از ضعف و عدم هدف گذاری و عدم نیاز سنجی کشور و منطقه و جهان توسط این بزرگواران و تمام مسولان و مردم است که نسبت به علوم پایه بی توجهی نموده ایم و این کوتاهی در عصر حاضر نمایان شده که امیدوارم نسبت به لزوم گسترش و نوسازی علوم پایه فکر بکر شود.
    با تشکر از انسانهای آگاه و مسول همچون شما.

    پاسخ
    1. user3

      سپاس از دیدگاهتان و انتخاب سایت مشاور گروپ بزرگترین مجموعه مشاوره و انتخاب رشته تخصصی کشور …
      به امید ایرانی آبادتر …

      پاسخ
  16. نگار

    سلام من دانش اموز پایه نهم هستم و عاشق کامپیوتر هستم از بچگی هر مشکلی در گوشی پدرم یا کامپیوتر ایجاد میشد من حل میکردم ولی ریاضیم خیلی خوب نیس ب طور میانگین ۱۵ هستش البته اول اینطوری نبوده تا کلاس پنجم ریاضیم عالی بود در حدی ک وقتی معلم میخاست درس بده روز قبل ب من میگف اون درسو بخونم تا منم دستیارش باشم ولی از ششم ب بعد بخاطر بازیگوشی و اینطور چیزا ریاضی رو جدی نگرفتم الانم ی خوردع در یادگیری ریاضی ضعیف عمل میکنم معدلم ۱۹/۲۰ هستش و اگر هم بخام برم هنرستان رشته کامپیوتر بخونم فنی حرفه ای خب ب نظرم بچه های هنرستان بیشتر بچه های معدل ۱۳ یا ۱۴ هستن و نمیخام در ی همچین محیطی قرار بگیرم چون معتقدم محیطی ک ادم اموزش میبینه در یادگیریش اثر میذاره از طرفی ب رشته انسانی روانشناسی هم علاقه دارم خیلی خوب با ادم ها ارتباط برقرار میکنم و از اینکه ب ادما کمک کنم حس خوبی بهم دست میده ولی خب متاسفانه روانشناسی خیلی بازار کار خوبی نداره و مردم ب روانشناس پول نمبدن و دروس رشته انسانیمم قوی هستش در حد ۱۹ یا .۲۰ب تجربی هم ک متنفرم ازششش از خون بدم میاد . لطفا راهنماییم کنین تا ۲۰ روز دیگ باید انتخاب رشته کنم —–
    پاسخ

    پاسخ
    1. مهدی

      سلام من با معدل 19.92 امدم تجربی. اشتباه کردم چون دیدم که اصلا این رشته بدردما نمیخوره فقط باید ساپورت مالی بشی تا به یه جا برسی از نظر من انسانی فوق العاده هست تمام ویژگی هایی ک شما گفتید و منم داشتم من علاقه ای شدیدی به سیاست و مدریت دارم. پیشنهاد من به شما اینه انسانی بخونید

      پاسخ
    2. parnia

      سلام ، ببین عزیزم در مرحله اول شما باید خودت تصمیم بگیری و نباید تصمیم گیری رو به دیگران واگذار کنی
      دوما باید بری سمت علاقت
      یعنی نگاه نکن چی درامد داره و چی نداره
      اگه شما چیزی رو شروع کنی کنی که بهش علاقه داری ، حتی اگه بازار خوبی نداشته باشه ، میتونی ازش درامد زیادی کسب کنی
      همچنین باید بگم که شغلهایی مثل پرستاری یا دبیری ، شما باید منتظر بمونی تا استخدام بشی ، ولی شغلهای رشته هایی مثل هنر ، به زحمت خودت بستگی داره که درامد خوبی ازش کسب کنی یا خیر
      و اینکه در رابطه با رشته ی روانشناسی باید بگم روانشناس هایی هستن که درامدشون از چندتا پزشک بیشتره ، اگه کسی توی این راه موفق نشده ، مطمئن باش خودش نتونسته ، توی هرکاری اگه حرفه ای باشی میتونی راحت پول در بیاری گلم
      چندسالی بود که مردم میگفتم رشته ی دامپزشکی برای خانم ها خوب نیست و بازار کاری نداره و هرکس این رشته رو انتخاب کرده ، بیکار مونده
      و من با کلی تحقیق به این نتیجه رسیدم که دامپزشکی رشته ای مستقله . یعنی خودت باید از صفر شروع کنی با کمک خودت و اگر بیشتری ها بیکار بودن ، دلیلش فقط تنبلی خودشون بود چه بسا که خیلی ها هم هزینه لازم برای شروع شغل نداشتن
      میخوام بهت بگم که توی هر رشته ای و راهی میشه موفق ترین شد ، کافیه توجه کنی به کدوم علاقه داری
      به محبوبیت رشته توجه نکن ، به این که چه ادمایی میرن اون رشته ، معدل پایین یا بالا توجه نکن ، به این که مردم راجع بهت چی میگن توجه نکن . مردم شاید بگن هنر برای معدلهای پایینه ولی مردم عشق رو توی هنر نمیبینن این تویی که باید چشماتو روی همه ببندی و تصمیم خودت رو بگیری
      عزیزم اینو یادت نره تو اگه نقاشی بشی که با علاقه رفته سمت این کار ، خیلی جلوتری از اونی که به خاطر محبوبیت تجربی ، پزشک شده
      مطمئنم بهترین تصمیم رو برای ایندت میگیری و اینکه اصلا نگران نباش ، اگه رشته ای رو انتخاب کردی که بعدا فکر کردی انتخابت اشتباه بوده ، هیچوقت دیر نیست ، هم سال دهم و هم یازدهم امکان تغییر رشته هست ، و حتی میتونی دبیرستان یه چیزی بخونی و دانشگاه یه چیز دیگه بری ، یعنی میتونی دبیرستان هنر بگذرونی ، و کنکور تجربی بدی .حتی توی دانشگاه هم میتونی رشته عوض کنی ، خلاصه هیچوقت دیر نیست که مسیر بهتری رو انتخاب کنی
      برات ارزوی موفقیت دارم ، خوشحال میشم به اشتراک بذاری که چه رشته ای انتخاب کردی

      پاسخ
  17. ابوالفضل

    سلام.ببخشید می خواستم بدونم برای دبیری ابتدایی باید چه رشته ای رو در علوم انسانی خوند؟

    پاسخ
  18. ارزو همایونی

    واقعا قبول دارم .اما با این وضع جامعه بیشتر خانواده ها دوست دارن بچه هاشون سمت رشته ای برن که کارشون اماده باشه و درامد خوبی هم داشته باشه

    پاسخ
  19. سحر

    دقیقا من خودم محصل رشته انسانی ام اما متاسفانه با این جمله تجربی بهتره یا سخت تره مواجه میشیم در صورتی که معیاری برای سختی رشته ها در نظر گرفته نشده و همه رشته ها به یک اندازه سختی دارند و همین میشه یکی از هزاران مشکلی که انسانی رو رشته ضعیفی بدونن و کو تا در جامعه ما جا بیوفته که موفق ترین کشور ها زیر ساخت انسانیشون قویه و پزشکان نمیتونن مثل سیاستمداران برای پایداری یک کشور تلاش کنن

    پاسخ
  20. نسترن

    بنظرم نصف اینکه جامعه ما خراب شده بخاطر بی توجهی به رشته علوم انسانیه تو دبیرستان درسای علوم انسانی فوق العاده کاربردیه اما متاسفانه همه میان تو این رشته تا حفظ کنن و یه مدرکی بگیرن اما اگه این رشتهارو کاربردی کنیم تو زندگیامون فکر میکنم نتیجه خوبی داشته باشه

    پاسخ
    1. ناشناس

      ? نظرت رو کاملا قبول دارم احسنت

      پاسخ
    2. Nasrin

      کاملا نظرتو قبول دارم ??

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی