ورود به سایت ساهت sahat.medu.ir

سامانه ساهت sahat.medu.ir سایت ساهت

جهت مشاوره در زمینه ورود به سایت ساهت sahat.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی به بیان توضیحاتی در رابطه با  سایت ساهت sahat.medu.ir پرداخته ایم. با توجه به آنکه سامانه دانش آموزی ساهت sahat.medu.ir به تازگی راه اندازی شده است، ممکن است با مشکلاتی همراه باشد که به مرور برطرف خواهد شد.

سایت ساهت

سایت ساهت به منظور ثبت نمرات دانش آموزان (ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم) طراحی شده است. با توجه به آنکه این سامانه تازه راه اندازی شده است ممکن است کاربران برای ورود به سامانه با مشکلاتی روبرو باشند. کاربران توجه داشته باشند، ورود به سامانه دانش آموزی سیدا با استفاده از نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است.

ورود به سایت ساهت آموزش و پرورش sahat.medu.ir, سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابقی تحصیلی برای کنکور, مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان در سامانه ساهت ورود به سایت ساهت آموزش و پرورش sahat.medu.ir, سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی برای کنکور, مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان در سامانه ساهت جمع آوری اطلاعات و سوابق

راهنمای بهره برداری از سامانه ساهت برای دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون سراسری (مدارسروزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد).

sahat.medu.ir

راستای قابلیتهای جدید ایجاد شده در سامانه ساهت sahat.medu.ir و سامانه دیپکد dipcode.medu.ir  راهنمایی های لازم ارائه میگردد.

  1. ابتدا وارد سایت ساهت sahat.medu.ir و دیپکد dipcode.medu.ir  شوید.
  2. اگر نام کاربری و کلمه عبور dipcode به تلفن همراه شما پیامک نشده است از طریق گزینه ثبت نام دانش آموزابتدا ثبت نام و پیامک را دریافت کرده و سپس از طریق گزینه ورود به سامانه، وارد شوید.
  3. نام کاربری و کلمه عبوری که به تلفن همراه شما پیامک شده است را وارد کرده و روی گزینه ورود به سامانه کلیک نمایید.
  4. روی گزینه کارنامه داوطلب کلیک کرده و سپس فیلدهای مقطع تحصیلی و کد دانش آموزی را تکمیل و روی نمایش کارنامهکلیک کنید.
  5. سپس درصورتی که اطلاعات دانش آموزی صحیح است، کد سوابق تحصیلی را یادداشت کرده و روی گزینه تأیید اطلاعاتکلیک نمایید. در صورتی که اطلاعات دانش آموزی صحیح نمیباشد(مغایرت دارد)، روی گزینه اعلام مغایرت اطلاعات هویتی به کارشناسان کلیک نمایید. تا توسط اداره آموزش و پرورش منطقه، مغایرت رفع گردد.

توضیح: هنگام ثبت نام سایت ساهت sahat.medu.ir شماره موبایلی که درسامانه سیدا ثبت شده است را میبایست وارد کنید.

همکارانی که از طریق آدرس سامانه ساهت نمی توانند وارد سایت شوند از آدرس دوم دیپکد استفاده نمایند جهت ورود روی لینک مربوطه dipcode.medu.ir/Default کلیک کنید.

برابر اطلاعیه سازمان سنجش، دانش آموزان فارغ التحصیلی که تا تاریخ 1395/12/01 موفق به ثبت نام و تائید سوابق خود نشده اند از تاریخ 1395/12/15 لغایت 1395/12/18 مجددا سایت جهت ثبت نام فعال خواهد شد . لذا تا آن زمان (14 اسفند) به آموزشگاه ها اعلان گردد تا آمار موجود در سامانه امین را بررسی کرده و آمار فارغ التحصیلی را بررسی کنند و در صورت مشاهده مورد خاصی آنرا با هماهنگی اداره شهرستان و استان در اسرع وقت رفع نمایند و به موازات آن شهرستانها می بایست آمار موجوددر ساهت را به تفکیک سال و دوره با لیست فارغ التحصیلان تائید شده هر سال و دوره بررسی کنند و در صورت مغایرت جهت رفع آن در اسرع وقت اقدام نمائید (ارسال سوابق فارغ التحصیلی کلیه آموزشگاه هایی که بعد از 1395/11/01 به پایگاه ارسال می شود بصورت موردی -از سامانه پایگاه اطلاعاتی منوی مدیریت کنکور- به ساهت الزامی است و صرف اینکه به پایگاه ارسال نموده اید اطلاعات دانش آموزان به ساهت و کنکور ارسال نخواهد شد – ارسال سوابق به سازمان سنجش از ساهت انجام می شود نه از پایگاه امین) و همچنین به کلیه دانش آموزان اعلام گردد تا به سایت دیپکد رفته و اطلاعات خود را تایید نمایند.

همانگونه که مطلع هستید هدف از مراجعه به سایت ساهت گرفتن کد سوابق تحصیلی می‌باشد در این خصوص مناطق و مدیران مدارس با دسترسی خود نیز می توانند این کد را مشاهده و به دانش آموز ارایه دهند .

به هر شکل ممکن کد سوابق تحصیلی ای که اطلاعات آن در ساهت هست را می توانید در اختیار دانش آموز ذینفع قرار دهید(دیپکد- ساهت – ..) … دانش آموزان سالهای قبل می توانند با همان کد سوابق تحصیلی قبلی که دریافت کرده اند در کنکور ثبت نام کنند.. اگه دانش آموزی در ساهت نیست .. ابتدا سیدای آموزشگاه را بررسی کنید و اگه در سیدا مشکلی نداشت کد آموزشگاه بهمراه کد ملی ملی و رمز سیدا و ساهت و همچنین کد ملی و نام و نام خانوادگی دانش آموز را جهت پیگیری ارسال فرمائید .

🔹 دانش‌آموز فقط کد سوابق تحصیلی را از مدرسه دریافت کنه کفایت می‌کنه یا حتما باید وارد سایت بشه و تایید اطلاعات هم بزنه؟

🔹 به تایید نیاز نداره… فقط باید سابقه دانش آموز با کد دانش آموزی مربوطه در ساهت موجود باشه وگرنه فرمول ساخت سوابق تحصیلی مشخصه…

بیشتر بخوانید: سامانه هوشمند معلم

راهنمای مدیران سامانه ساهت

مدیران محترم مدارس دوره دوم متوسطه (روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد) مشاور گروپ در این قسمت راهنمای مدیران مدارس در سامانه ساهت sahat.medu.ir را برای شما عزیزان جمع آوری نموده است. شما عزیزان در صورت بروز هرگونه مشکل از طریق شماره تماس موجود در سایت و یا خرید بسته های مشاوره ای زمان بندی شده می توانید مشکلات سامانه ساهت خود را برطرف نمایید.

  1. از طریق گزینه ثبت نام ثبت نام کارشناسان/مدیران اقدام به ثبت نام نمایید.
  2. مشخصات دانش آموزان را مشاهده نمایید. سپس اقدام به بررسی و کنترل اطلاعات نموده و مطمئن شوید که تمام آنان در سامانه ساهت sahat.medu.ir ثبت شده باشند.
  3. تاکید می شود در صورت مراجعه فارغ التحصیلان سالهای قبل، نیز با رؤیت مدارک تحصیلی و هویتی، اقدام به درج شماره تلفن همراه دانش آموز در سامانه ساهت نمایند.
  4. به نحو مقتضی به دانش آموزان اطلاع رسانی شود؛ به سامانه ساهت sahat.medu.ir مراجعه و اقدام به ثبت نام و دریافت کلمه عبور سامانه ساهت نمایند. پس از بررسی و تأیید اطلاعات تحصیلی، کد سوابق تحصیلی را دریافت نمایند.
  5. با توجه به اینکه صرفاً یکبار امکان بازیابی(فراموشی) کلمه عبور توسط سامانه ساهت sahat.medu.ir برای دانش آموز مقدور می باشد، تاکید شود در حفظ و نگهداری آن، دقت لازم را بعمل آورند.
  6. به دانش آموزان اطلاع رسانی نمایید چنانچه تمام اطلاعات هویتی و کارنامه صحیح بود فقط گزینه(سبز رنگ)تأیید اطلاعات در سامانه ساهت را بزنند. در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، دانش آموز باید با توجه به نوع مغایرت، روی گزینه های اعلام مغایرت اطلاعات هویتی به کارشناسان و یا اعلام مغایرت اطلاعات کارنامه به کارشناسان(در صورتیکه هر دو اطلاعات هویتی و کارنامه مغایرت داشت روی هر گزینه) کلیک کند و نسبت به درج درخواست رفع مغایرت در سامانه sahat یا dipcode اقدام تا توسط کارشناسی سنجش منطقه بررسی شود.
با توجه به اینکه صرفاً یکبار امکان بازیابی(فراموشی) کلمه عبور توسط سامانه ساهت sahat.medu.ir  مقدور می باشد، لطفاً در حفظ و نگهداری آن، دقت لازم را بعمل آورند.
مدیران مدارس در هنگام بررسی اطلاعات دانش آموزان سال جاری شماره تلفن همراه آنان حتماً بررسی شده و در صورت نبود درج و یا وجود مغایرت، اطلاعات sahat.medu.ir سامانه ساهت  را ویرایش نمایید.
چنانچه اطلاعات دانش آموزی در سامانه ساهت موجود نبود، به دانش آموز اطلاع رسانی شود؛ در سامانه اقدام به ثبت نام نماید. و درصورتیکه هنگام ثبت نام اطلاعات خود را مشاهده نکرد موضوع را از طریق کارشناسی سنجش منطقه پیگیری نمایید.
ضروری است که تمام دانش آموزان دارای شماره تلفن همراه(ترجیحاً شماره تلفن همراه شبکه شاد) باشند .برای ویرایش و درج شماره تلفن همراه دانش آموزان، در ستون ثبت تلفن همراه اقدام و ایجاد حساب کاربری شود تا رمز عبور برای دانش آموز پیامک شود.
برای دانش آموزان مشغول به تحصیل در سال تحصیلی جاری نیاز به اجرای عدم نمایش کارنامه نمی باشد فقط درصورتی که اطلاعات شناسنامه ای مغایرت داشت اقدام به اعلام مغایرت نمایند.
چنانچه هنگام ثبت نام ، مشخصات در sahat.medu.ir سامانه ساهت نباشد، دانش آموز می بایست با مدارک تحصیلی و هویتی به آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه نماید .

دانلود راهنمای سامانه ساهت

بیشتر بخوانید: سامانه نماد مدارس 

ثبت نام دانش آموزان در سامانه ساهت

  1. وارد سامانه ساهت به آدرس sahat.medu.ir شوید:
  2. ثبت نام دانش آموز را بزنید.
  3. کد ملی و شماره همراه و کد امنیتی سامانه ساهت را وارد کنید .
  4. کلید ثبت نام را کلیک کنید.
  5. نام کاربری و رمز عبور سامانه ساهت برای شماره همراهی که وارد کرده اید پیامک می‌شود.
  6. ورود به سامانه را بزنید.
  7. نام کاربری و رمز عبور سامانه ساهت را بزنید.
  8. کد دانش آموزی و مقطع متوسطه 6-3-3 را انتخاب کنید .
  9. نمایش کارنامه را بزنید
  10. پیغام عدم یافتن کارنامه می آید. آن را ببندید
  11. اطلاعات شما نمایش داده میشود.
  12. اطلاعات سامانه ساهت را چک کنید که درست باشد.
  13.  کد 17 رقمی سوابق تحصیلی سامانه ساهت را یادداشت کنید.
  14.  اگر اطلاعات شما درست بود ، کلید سبزرنگ تایید اطلاعات را بزنید
  15. ضمنا نام کاربری و رمز عبوری که برای شما پیامک شده یادداشت و حفظ کنید .
بیشتر بخوانید: سامانه سیدا

رفع مشکل شماره همراه سامانه ساهت

رفع مشکل شماره همراه که به اشتباه وارد  سامانه ساهت شده احتمال دارد در هنگام درج شماره همراه دانش آموز چه از طرف دانش آموز چه از طرف مدرسه شماره به اشتباه وارد شده باشد و پیامک به شماره ناشناس ارسال شده باشد و در این سامانه ایجاد کاربری برای یکبار امکان پذیر می باشد و برای دفعات بعدی اجازه ایجاد کاربری و ارسال رمز نمی دهد در این صورت برای رفع این مشکل کاربر مدرسه در سایت ساهت مدرسه شماره همراه جدید را درج خواهد کرد و دانش آموز از قسمت (فراموشی رمز عبور سامانه ساهت) اقدام خواهد کرد و در اینجا نام کابری کد ملی و شماره جدید را در جای خود خواهد نوشت با اینکار رمز جدید به صورت پیامکی به شماره جدید ارسال خواهد شد و دانش آموز می تواند بعد از ورود، رمز را تغییر دهد.

سوالات متداول سامانه ساهت

✔️سامانه ساهت sahat.medu.ir برای چه کاری است؟

✔️سامانه ساهت به نشانی sahat.medu.ir به منظور دریافت کد سوابق تحصیلی دانش آموزان ایجاد شده که در این مقاله تمامی توضیحات مربوط به مدیران و دانش آموزان به طور کامل توضیح داده شده است.

✔️چنانچه اطلاعات دانش آموزی در سامانه ساهت موجود نبود چه کار باید کرد؟

✔️ابتدا می بایست در سامانه ساهت اقدام به ثبت نام نماید. درصورتیکه هنگام ثبت نام اطلاعات خود را مشاهده نکرد موضوع را از طریق کارشناسی سنجش منطقه پیگیری نمایید.

✔️آیا امکان بازیابی کلمه عبورسامانه ساهت sahat وجود دارد؟

✔️با توجه به اینکه فقط یکبار امکان بازیابی(فراموشی) کلمه عبور توسط سامانه ساهت sahat.medu.ir مقدور می باشد، در حفظ و نگهداری آن، دقت لازم را بعمل آورند. در غیر اینصورت می توانید نظر مشاوران مجموعه را جویا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ورود به سایت ساهت sahat.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    ما مخالفیم با این کار شما شاید یکی معدلش بد باشه تمام امیدش به کنکوره شما دارید امید بیشتر جوان ها را میگیرید به جای اینکه اشتغال زایی ایجاد کنید دارید سعی میکنید اصلا ایجاد نکنید

    پاسخ
  2. صادق

    باسلام وعرض ادب

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی