زمین شناسی کنکور ۱۴۰۳ | تاثیر در کنکور تجربی + چیارو بخونیم؟

1476012919 zaminshenasi

جهت مشاوره در زمینه زمین شناسی کنکور ۱۴۰۳ | تاثیر در کنکور تجربی + چیارو بخونیم؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

زمین شناسی , هر سال در کنکور ، هدفگذاری اکثریت داوطلبان عزیز رشته تجربی، پزشکی،دندانپزشکی و برخی گرایش های پیراپزشکی است . بنابر این تلاش می کنند تا رتبه ی زیرگروه۱ خود را با تمرکز بیشتر بر دروسی مانند زیست و شیمی ارتقا دهند.

  yhzt chcp untitled2

خیلی از داوطلبان رشته تجربی ، زمین شناسی را در کنکور سراسری نمی زنند در حالیکه درصد صفر بسیار در تراز حد شکن تاثیرگذار است و همین تراز حد شکن باعث میشه رتبه به شدت کاهش پیدا کنه و این کاهش رتبه در رتبه کشوری است.

تاثیر زمین شناسی در کنکور

توجه داشته باشید که یک تصور غلط در میان داوطلبان هست که فکر میکنن رشته های پزشکی و دندان پزشکی گزینش آنها کشوری است پس رتبه کشوری ملاک هست و چون رتبه کشوری ملاک است ما باید زمین شناسی را بخونیم اما در واقع منظور این نیست ما وقتی میگیم زمین شناسی گزینش آن بصورت کشوری است یعنی در واقع در زیر گروه یک که زیر گروه پزشکی ، دندانپزشکی و پیراپزشکی هاست

ضریب زمین شناسی هنوز هم صفره ولی پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی به خاطر اینکه سازمان سنجش می خواهد تمامی داوطلبین کشور از شرایط یکسانی برخوردار باشند یعنی داوطلبی که در شهرستان زندگی میکنه و منطقه 3 محسوب میشه با داوطلبی که در تهران هست اصلا تفاوتی نداشته باشه در زیر گروه یک که ضریب زمین شناسی صفر در نظر گرفته شده رتبه کشوری را ملاک قرار می دهد و برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی اصلا به این شکل نیست که رتبه کشوری کل بگوییم برای این درس مطرح میشه .


زمین شناسی  :  دقت داشته باشید که زمین شناسی برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی ضریب صفر داره اما برای داروسازی ضریبش یک هست و چون جزو دروس اختصاصی هست لذا ضریبش 3 می باشد . اما برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی دیگر موضوعات بومی گزینی که 60 درصد پذیرش بومی داریم و 40 درصد از خارج بومی و این موارد بحث ها دیگه اتفاق نمی افته.


زمین شناسی  :  داوطلبان عزیز کنکو تجربی سعی کنید مطالعه خود را از فصول تست خیز مثل فصل 5 یا کانی ها ، فصل ماگماتیسم و سنگ های آذرین که فصل ۶ حساب می شود و فصل سنگ های رسوبی که فصل ۷ محسوب می شود این سه تا فصل از فصل های سال سوم دبیرستان بسیار فصل های مهمی هستند.


۲ تا تست از کانیها و ۳تا تست از سنگ های آذرین و ۲ تا تست هم از سنگ های رسوبی می آید یعنی در مجموع ۷ تا تست یعنی تقریباً ۲۸ درصد از این فصل ها می آید در فصل سنگهای آذرین قسمت که خیلی مهم است رابطه میان دما و عمق و نظریه بوون می باشد که بسیار از آنها سؤال مطرح می شود و خیلی مطالب ساده‌ای دارند.


زمین شناسی  :  درس کانی های مقداری درس پیچیده ای است حتماً در این درس خلاصه نویسی داشته باشید . برای درس کانی ها از نوع خلاصه نویسی کلاسیک استفاده کنید که ما در این نوع خلاصه نویسی نکات را می نویسیم به این نکته دقت کنید حتماً خلاصه‌نویسی را بعد از یک الی دو ماه بعد از خواندن آن فصل انجام دهید . در زمین شناسی سال چهارم از صفحه ۷۹ تا صفحه ۱۰۶ بسیار فصل های مهم و تست خیزی هستند ، فصل ۷،۸،۹ بچه ها حتماً این قسمت ها را بخوانند، فصل تحولات گذشته، رسم نقشه و شواهدی در سنگها که در مجموع از این قسمت ها تقریباً ۵ الی ۶ تا تست می آید.


زمین شناسی  : جمعاً برای زمین شناسی ۲۵ تا سؤال داریم و هر سؤال زمین شناسی ۴ درصد برای ما ارزش دارد و همین فصل هایی که گفتیم تقریباً می‌شود ۵۰ درصد که درصد بسیار خوبی است برای زمین شناسی و دیگر لازم نیست شما همه قسمت ها را بخوانید داوطلبان عزیز دقت داشته باشید که روز کنکور احتمال دارد که ما بخواهیم مقداری تایم کمتر به درس زمین شناسی اختصاص دهیم و آن تایم را به درس های دیگر مانند زیست و شیمی بدهیم پس ما وقت این را که بخواهیم درس زمین را ۱۰۰ درصد بزنیم نداریم و آن قدر ارزشش را ندارد . ولی درس زمین شناسی را به خاطر آن بحث ترازی که برای ما اتفاق می‌افتد و درصد صفر تراز ما را خیلی پایین می‌آورد حتماً دقت کنید که درس زمین را نباید صفر بزنید حداقل آن را ۲۰ درصد بزنید.


زمین شناسی  :  درصد درس زمین شناسی معمولاً میانگین بچه ها پایین است و حتی بالاتر از ۵ درصد میانگین ها هم نیست سازمان سنجش معمولاً سؤالات آسانی را طرح می کند پس دقت کنید نترسید از درس زمین شناسی با کتاب هم نیاز نیست بخوانید، حتماً با کتاب هایی مانند زمین شناسی مهر و ماه یا زمین شناسی خیلی سبز کار را جلو ببرید این کتاب ها خیلی کتابهای خوبی هستند و در حد همان درسنامه کمک آموزشی شما و حل تست بسیار مختصر کافی است و شما برای زمین شناسی زیاد وقت نگذارید ولی حتماً اگر یک مقداری از فصل هایی که من گفتم را بخوانید قطعاً در این درس هم می توانید موفق شوید و حداقل 50 درصد را کسب کنید.


زمین شناسی  : همانطور که گفتم یکی از بهترین منابع درس زمین شناسی کتاب زمین شناسی جامع مهروماه میباشد ، این کتاب دارای تست های استاندارد خوبی میباشد ، همچنین به دلیل داشتن نمودار درختی در هر فصل میتواند به شما در دوره و مرور درس زمین شناسی کمک بسیار زیادی بکند. ویژگی دیگر کتاب زمین شناسی مهروماه کنکور ، چینش تست ها در این کتاب از آسان به سخت میباشد که همین موضوع در یادگیری دانش آموزان میتواند بسیار حائز اهمیت باشد. این کتاب با دارا بودن تست های سراسری ، سنجش و تألیفی میتواند به تثبیت مطالب در ذهن داوطلب کمک بسیار زیادی بکند و با داشتن درسنامه های خوب و قوی نیازی به داشتن جزوه یا مطالعه از روی کتاب درسی نیست.


کتاب بعدی کتاب زمین شناسی خیلی سبز میباشد.این کتاب ، یک کتاب کم حجم و به اصطلاح خلاصه تر از کتاب مهروماه است. این کتاب هم درسنامه های قوی ای دارد که میتوانیم از آن استفاده کنیم .

ضریب زمین شناسی در کنکور تجربی

 حالا سوال اینجاست :  اگر رتبه ی زیرگروه۱ ما به پزشکی و دندانپزشکی نرسید ، آیا باید رشته ی بسیار خوبی مثل داروسازی را هم از دست بدهیم؟؟؟


  داوطلب ها دو‌دسته هستند. دسته اول آن هایی که می گویند یا پزشکی و دندانپزشکی یا سال بعد . بنابراین تحت هیچ شرایطی داروسازی نخواهند رفت.


دسته دوم داوطلبانی هستند که در صورت قبول نشدن در پزشکی و دندانپزشکی ، به رشته ی داروسازی هم خواهند رفت.

? داوطلبان دسته ی دوم، باید زمین شناسی را جهت به دست آوردن رتبه ای خوب در زیرگروه۲ که مربوط به داروسازی است، به خوبی مطالعه کنند و در کنکور ، درصدی حدود ۳۰الی۵۰ درصد به دست بیاورند.

  پس توصیه ی جدی ما این است که برای زمین شناسی هم به اندازه ی لازم وقت مطالعه و تست درنظر بگیریم.
  به دلیل آنکه بسیاری از داوطلبان از  زمین شناسی غفلت می کنند، این درس حتی با درصد۳۰ تراز بسیار بالا و قابل توجهی را به شما خواهد داد.


  درسال گذشته داوطلبی با میانگین درصدهای ۵۲ به دلیل آنکه زمین شناسی را۴۱درصد زده بود ، رتبه ی کل ۸۰۳کنکور سراسری را بدست آورد.از آنجا که فقط خواهان قبولی در دانشگاه تهران و شهیدبهشتی بود و با این رتبه، پزشکی و دندانپزشکی در این دو دانشگاه قبول نمیشد ، به دلیل رتبه ی بسیار خوب در زیرگروه۲خود ، رشته ی داروسازی دانشگاه شهید بهشتی را پذیرفته شد.درحالی که رتبه ی زیرگروه۱این فرد ۱۸۰۰شده بود.
این نمونه ی خوبی از افرادی است که به زمین شناسی توجه ویژه ای دارند و به داروسازی می روند.

دوست داری در مدت زمان باقیمانده تا کنکور درصد 50 زمین شناسی را برای خود تثبیت کنی؟

آیا هدفتان قبولی در رشته داروسازی است و می خواهید درصد بالایی در زمین شناسی به دست آورید ؟

مایل هستید برنامه ریزی ویژه جهت قبولی در رشته داروسازی توسط قبولی های داروسازی تهران داشته باشید؟

آیا میدانید بهترین روش مطالعه زمین شناسی در یک ماه کدام است ؟

آیا مباحث تست خیز زمین شناسی را می دانید ؟

و…

مشاوران مرکز مشاور گروپ آماده پاسخگویی به تمامی سوالات ، دغدغه ها و اشکالات برنامه ریزی شما هستند .

بلاتکلیفی با تنبلی فرق میکنه

ندانستن و سردرگمی باعث رکود میشه و تو فکر میکنی که تنبل هستی!

تو تنبل نیستی فقط سردرگمی!
با برنامه ریزی درست , خودت رو از سردرگمی نجات بده

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه زمین شناسی کنکور ۱۴۰۳ | تاثیر در کنکور تجربی + چیارو بخونیم؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی