آخرین رتبه لازم قبولی علوم مهندسی جنگل ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی

تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی علوم و مهندسی جنگل

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه لازم قبولی علوم مهندسی جنگل ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی علوم و مهندسی جنگل : ایران، اگر چه از نظر ذخایر منابع طبیعی نظیر نفت، گاز، برخی سنگهای معدنی و … جزء چند کشور برتر جهان است اما از نظر سطح زیر پوشش جنگلها بنا به اطلاعات موجود در ویکی پدیا در سال 2007 در رتبه 48 ام دنیا  قرار داشته است. این واقعیت، ضرورت محافظت از سرمایه گرانبهای جنگل را در ایران نشان می دهد.


تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی علوم و مهندسی جنگل


تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی علوم و مهندسی جنگل 1402


تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی علوم و مهندسی جنگل :   اهمیت این موضوع وقتی بیشتر روشن می شود که بدانیم نزیک به یک چهارم وسعت کشور را بیابانها تشکیل داده و از این رو کشور ما با مشكل مهم و حياتي فرسايش خاك نیز رو به روست؛ چرا که اين فرسايش، مشكلات اقتصادي بسياري را در كانون‌هاي بحراني كشور ايجاد كرده و تنها راه مبارزه با آن، احياي پوشش گياهي مناطق بحراني و حفظ و صيانت از جنگل‌ها است که این کار وظیفه متخصصین جنگلداری است.تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی علوم و مهندسی جنگل/

تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی علوم و مهندسی جنگل  :  رشته علوم و مهندسی جنگل مجموعه‌ای از علوم و فنون است که برای شناخت جوامع مختلف جنگلی و آگاهی از کیفیت و کمیّت آنها، تربیت، پرورش و بهره‌برداری مستمر از تولیدات جنگلی، روش‌های مختلف قطع و حمل درختان قطع شده، جاده‌سازی درجنگل و مهمتر از همه، حفاظت،‌ احیا و توسعه مناطق جنگلی به عنوان تعدیل و تنظیم کننده شرایط آب و هوایی و خاکی و منبع تولید کننده چوب به کار گرفته می‌شوند. کاهش فرسایش خاک، فراهم ساختن زیستگاه‌های حیات وحش و تعبیه چراگاه برای دامها به منظور کاهش فشار وارده بر بافت گیاهی جنگل از مهمترین وظایف متخصص جنگلداری است.تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی علوم و مهندسی جنگل/

آخرین رتبه قبولی علوم مهندسی جنگل دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

یکی از مهم‌ترین مسئله‌های کنکور، آخرین رتبه قبولی سال گذشته، کارنامه و تراز است. به این ترتیب بیشتر افرادی که قصد شرکت در کنکور تجربی را دارند، بایستی از آخرین رتبه قبولی علوم مهندسی جنگل مطلع شوند زیرا از اهمیت خاصی برخوردار است. داوطلبان کنکور تجربی باید از اینکه می‌خواهند در یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی درس بخوانند، اطمینان حاصل نمایند. زیرا درصد پذیرش دانشگاه‌ها بر اساس تراز قبولی و کارنامه با یکدیگر فرق می‌کند. مسلما میزان ظرفیت دانشگاه آزاد با میزان ظرفیت دانشگاه دولتی علوم مهندسی جنگل یکسان نیست! به این ترتیب در ادامه قصد داریم به آخرین رتبه لازم قبولی علوم مهندسی جنگل ۱۴۰۲ بپردازیم.

رتبه های قبولی علوم مهندسی جنگل دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

به طور کلی دغدغه اصلی کنکوری‌های تجربی، رتبه است. میزان اهمیت این مسئله باعث شده که پس از برگزاری آزمون سراسری تجربی، سازمان سنجش کشور دفترچه سوالات کنکور به علاوه پاسخنامه و همچنین در آخر رتبه های قبولی علوم مهندسی جنگل را اعلام کند. افراد برای شرکت در کنکور بایستی با میزان درصد های لازم برای قبولی علوم مهندسی جنگل، ظرفیت دانشگاه‌های دولتی شهر تهران و تراز قبولی داوطلبان اطلاعات کسب کنند.

آخرین رتبه لازم قبولی دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲ به یکی از طلایی‌ترین سوالات کنکوری‌های 1403 تبدیل شده است. در هر حال داوطلبان رشته علوم مهندسی جنگل بایستی از حداقل و حداکثر قبولی کنکور تجربی اطلاع داشته باشند تا با نهایت تلاش و کوشش، کلیه کتاب تست‌های زیست و شیمی و فیزیک را انجام دهند. به این ترتیب برای راهنمایی بهتر و درک بیشتر این مطلب، قصد داریم رتبه های قبولی علوم مهندسی جنگل دانشگاه دولتی روزانه(منطقه ۱ و ۲ و ۳) را در جدول زیر شرح دهیم:

اگر سوالی درباره جزئیات موضوع آخرین رتبه قبولی علوم مهندسی جنگل ۱۴۰۲  | کارنامه + تراز قبولی دارید، می‌توانید با مشاوره از پشتیبانان مجرب مشاور گروپ به شماره 9099071613 ارتباط برقرار کنید. هر روز هفته حتی در ایام تعطیل از سراسر کشور با تلفن ثابت بدون نیاز به پیش شماره از ساعت 8 صبح الی 12 شب با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

کارنامه قبولی علوم مهندسی جنگل دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

داوطلبان کنکور سراسری تجربی با مشاهده کارنامه قبولی علوم مهندسی جنگل کنکور دانشگاه دولتی روزانه، می‌توانند از تراز قبولی، رتبه لازم قبولی دولتی روزانه ۱۴۰۲ را در کارنامه پیدا می‌کنند. یکی از سوالات اساسی افراد برای ورود به دانشگاه‌های علوم مهندسی جنگل دولتی، رتبه و تراز و کارنامه است که در بندهای پیشین به صورت مفصل درباره آخرین رتبه قبولی علوم مهندسی جنگل دانشگاه دولتی روزانه به ترتیب منطقه ۱ و ۲ و ۳ و رتبه های قبولی علوم مهندسی جنگل دانشگاه دولتی روزانه صحبت کردیم. اکنون می‌خواهیم برای اینکه بدون استرس و اضطراب در آزمون علوم مهندسی جنگل شرکت کنید، کارنامه قبولی علوم مهندسی جنگل دانشگاه دولتی روزانه را به واسطه آخرین رتبه بیاوریم:

شهرهایی که رشته علوم مهندسی جنگل را پذیرش میکنند

رشته علوم مهندسی جنگل از رشته‌های معروف و معتبر تجربی است که تقاضای ورود به آن هر سال بیشتر از سال گذشته می‌شود. بنابراین داوطلبان برای ورود به این رشته بایستی به آخرین رتبه لازم قبولی علوم مهندسی جنگل ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی توجه داشته باشند. همچنین لیست شهرهایی که رشته علوم مهندسی جنگل را پذیرش می‌کند را دربیاورند تا با توجه به هزینه، مسافت رفت و آمد، گرفتن خوابگاه و یا خانه‌های دانشجویی رشته مورد نظر علوم مهندسی جنگل را با در نظر گرفتن موارد گفته شده انتخاب کرده و یکی از دانشگاه‌های دولتی روزانه را انتخاب نمایند. به این ترتیب داوطلب باید تراز و کارنامه سال‌های گذشته را که در بندهای پیشین به آن پرداختیم، بررسی و تحلیل کند و نسبت به تراز قبولی دانشگاه دولتی روزانه در هر شهر برای انتخاب رشته تصمیمی نهایی بگیرد. در ادامه لیست شهرهایی که رشته علوم مهندسی جنگل را برای پذیرش دارند را خواهیم آورد:

تراز قبولی دانشگاه دولتی روزانه

دانشگاه دولتی به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته شده است که هر سال به میزان ظرفیت محدودی دانشجوی علوم مهندسی جنگل، پذیرش می‌کند. افرادی که نبوغ فراوانی در این رشته دارند و نیز سرشار از استعداد و یادگیری می‌باشند، بایستی به تراز قبولی و معدل لازم برای علوم مهندسی جنگل دانشگاه دولتی روزانه در سال‌های گذشته، کارنامه و آخرین رتبه لازم قبولی علوم مهندسی جنگل 1402 توجه کنند.

کلیه داوطلبان کنکور تجربی برای ورود به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی، ضروری است که با تلاش بیشتر دروس تخصصی با ضریب بالا را مطالعه کنند و از کتاب تست‌های معروف و موثق برای قبولی در آزمون علوم مهندسی جنگل، استفاده نمایند. تراز قبولی دانشگاه دولتی همانند سایر موضوعات قبلی که درباره آن‌ها مفصل بحث کردیم، حائز اهمیت است.

نتیجه گیری:

داوطلبان رشته پزشکی برای ورود به دانشگاه معتبر و معروف دولتی، باید شبانه روز برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش کنند و با مشاهده آخرین رتبه لازم قبولی علوم مهندسی جنگل ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی، شانس خود را برای قبول شدن در آزمون سراسری کنکور تجربی و ورود به دانشگاه دولتی، افزایش دهند. در این مقاله ما به موضوعاتی نظیر آخرین رتبه قبولی علوم مهندسی جنگل دانشگاه دولتی روزانه، رتبه های قبولی علوم مهندسی جنگل دانشگاه دولتی روزانه، کارنامه قبولی علوم مهندسی جنگل دانشگاه دولتی روزانه و همچنین تراز قبولی به صورت مفصل پرداختیم. اما چنانچه سوالی درباره قبولی کنکور علوم مهندسی جنگل در دانشگاه سراسری، کارنامه و رتبه دارید، می‌توانید از کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ به شماره تماس 9099071613 مشاوره دریافت کنید.

آینده ی شغلی و بازارکار:

فارغ التحصیلان رشته علوم و مهندسی جنگل می توانند با توجه به رشته تحصیلی خود وارد بازار کار شوند برخی از مشاغل این فارغ التحصیلان عبارت است از:

1- نقشه برداری از جنگل

2- بررسی و مطالعه طرح های جاده سازی

3- تامین نیازهای نهالستان های جنگلی

4- همکاری با سازمان های مربوط

5- بهره برداری از جنگل ها

6- شهرداری ها

7- سازمان مراتح

8- سازمان پارک ها و فضای سبز

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر:

امکان ادامه تحصیل این رشته تا مقطع دکتری وجود دارد.
” پذیرش در رشته مهندسی جنگلداری در دانشگاه های دولتی روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) و غیرانتفاعی صورت می گیرد “


دروس اختصاصی رشته علوم و مهندسی جنگل 

اکولوژی جنگل

اقتصاد جنگل

درخت شناسی

سیاحت جنگل

طرح جنگلداری

و….


این اطلاعات براساس قبولی های کانون در کنکور 97 می باشد .
نام دانشگاه چارک پائین تراز کانون چارک پائین رتبه منطقه 1 چارک پائین رتبه منطقه 2 چارک پائین رتبه منطقه 3 چارک پائین رتبه 5% ادبیات عربی معارف زبان زمین ریاضیات زیست فیزیک شیمی

دانشگاه سمنان

4024 122988 1 2 2 1 1 1 1 1 1

دانشگاه گيلان – رشت (محل تحصيل صومعه سرا)

3984 155559 2 1 1 3 1 2 1 1 1

دانشگاه های پذیرنده رشته مهندسی جنگلداری در انتخاب رشته تجربی

لیست دانشگاه های پذیرنده رشته مهندسی جنگلداری
نوع دوره نحوه پذیرش نام دانشگاه استان دانشگاه نام رشته جنسیت پذیرش ظرفیت
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه ارومیه آذربایجان غربی مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه ایلام ایلام مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
نوبت دوم صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه ایلام ایلام مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه تبریز (محل تحصیل دانشکده کشاورزی اهر) آذربایجان شرقی مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
نوبت دوم صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه تبریز (محل تحصیل دانشکده کشاورزی اهر) آذربایجان شرقی مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
روزانه با آزمون دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس کشاورزی و منابع طبیعی واقع در کرج) البرز مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه رازی – کرمانشاه کرمانشاه مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
نوبت دوم صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه رازی – کرمانشاه کرمانشاه مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه سمنان سمنان مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
نوبت دوم صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه سمنان سمنان مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه شهرکرد چهارمحال وبختیاری مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
نوبت دوم صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه شهرکرد چهارمحال وبختیاری مهندسی جنگلداری زن – مرد 1
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه صنعتی خاتمالانبیاء(ص) – بهبهان خوزستان مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
نوبت دوم صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه صنعتی خاتمالانبیاء(ص) – بهبهان خوزستان مهندسی جنگلداری زن – مرد 5
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری مازندران مهندسی جنگلداری زن – مرد 30
نوبت دوم صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری مازندران مهندسی جنگلداری زن – مرد 10
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گلستان مهندسی جنگلداری زن – مرد 30
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه کردستان – سنندج کردستان مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
نوبت دوم صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه کردستان – سنندج کردستان مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه گیلان – رشت (محل تحصیل دانشکده منابع طبیعی صومعه سرا) گیلان مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
نوبت دوم صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه گیلان – رشت (محل تحصیل دانشکده منابع طبیعی صومعه سرا) گیلان مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه لرستان – خرم آباد لرستان مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه محقق اردبیلی – اردبیل اردبیل مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
نوبت دوم صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه محقق اردبیلی – اردبیل اردبیل مهندسی جنگلداری زن – مرد 15
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه یاسوج کهگیلویه وبویراحمد مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
نوبت دوم صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه یاسوج کهگیلویه وبویراحمد مهندسی جنگلداری زن – مرد 15
روزانه صرفا با سوابق تحصیلی مرکز آموزش عالی اقلید فارس مهندسی جنگلداری زن – مرد 20
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی علامه محدث نوری – نور مازندران مهندسی جنگلداری زن – مرد 35
غیرانتفاعی صرفا با سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی مازیار – رویان نور مازندران مهندسی جنگلداری زن – مرد 35
دانشگاه دوره رتبه در منطقه 1 رتبه در منطقه 2 رتبه در منطقه 3
دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقیمرکز تبریز پیام نور 34806 101585
دانشگاه تهران )محل تحصیل كرج( روزانه 7837
دانشگاه فردوسیمشهد روزانه 26880 63611
دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر روزانه 123102 96591
دانشگاه صنعتی اصفهان روزانه 14587 36052 44383
دانشگاه شیراز روزانه 26593 32022
دانشگاه پیام نور تهرانتهران شرق پیام نور 20414 87255 50039
دانشگاه گیلانرشت(محل تحصیل صومعه سرا) روزانه 31535 60514 47389
دانشگاه گیلانرشت (محل تحصیل صومعه سرا) شبانه 115283 50206
دانشگاه یزد روزانه 41021 40179
دانشگاه پیام نور گیلانمرکز رشت پیام نور 83132 65831
دانشگاه اردکان روزانه 32723 64637
دانشگاه اراک روزانه 41608 37225
دانشگاه بیرجند شبانه 48489 63138
دانشگاه زابل روزانه 116778
دانشگاه زابل شبانه 95231
دانشگاه شهرکرد روزانه 31839 43241
دانشگاه شهرکرد شبانه 85599 51621
دانشگاه لرستانخرم آباد روزانه 92598
دانشگاه پیام نور تهرانواحد شهریار پیام نور 52469 93339 30412

برای اینکه بفهمید این رشته بدرد شما می خوره یا نه بهتره با مشاورین مرکز مشاور گروپ و دانشجویان رشته های علوم پزشکی تماس بگیرید تا بصورت مطمئن انتخاب رشته ای موفق داشته باشید …

برنامه ریزی کنکور برای قبولی رشته قبولی علوم و مهندسی جنگل دانشگاه دولتی

  تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی علوم و مهندسی جنگل :  با وجود صحت اطلاعاتی که در جداول آمده است اما داوطلبان نمی‌توانند فقط با اتکا بر این اطلاعات تصمیم‌گیری کنند زیرا این اطلاعات مربوط به سال 97 است و فقط می‌تواند یک دید کلی در مورد رشته به فرد بدهد و اگر هرگونه تغییر در ظرفیت پذیرش برای هر کد رشته محل وجود بیاید ممکن است تغییراتی در روند گفته شده داشته باشد. ولی به طور کلی داوطلبان با آگاهی از درصد های خود می‌توانند یک دیدی برای انتخاب رشته پیدا کنند تا بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند.

  تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی علوم و مهندسی جنگل :   البته شرایطی مثل سهمیه و موارد دیگر می تواند در پذیرش دانشجو ها تاثیر گذار باشدکارشناسان مرکز ” مشاور گروپ ” آماده اند همه روزه از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی ، پاسخگوی سوالات و ابهامات شما پیرامون برنامه ریزی کنکور 98 ، تاثیر سهمیه مناطق و سهمیه ایثارگران ، تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران ، تاثیر بومی گزینی ، نحوه صحیح انتخاب رشته 98 و سایر مباحث مرتبط با آن جهت کسب موفقیت شما در کنکور سراسری باشند

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه لازم قبولی علوم مهندسی جنگل ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی