تجربه رتبه های برتر کنکور تجربی ۱۴۰۲

134425 653

جهت مشاوره در زمینه تجربه رتبه های برتر کنکور تجربی ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ نیز همانند سایر رتبه ها در کنکور های گذشته از برنامه ریزی ها و اصول مطالعاتی خاصی پیروی کرده اند که این همین نکته ی خیلی مهم مورد سوال اکثر داوطلبان کنکور سراسری است . واقعا راز تک رقمی شدن رتبه های کنکور ۱۴۰۲ چه بوده است ؟!

رتبه های برتر کنکور 96

رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ و تجربه هایی که حاصل تلاش بوده نه نبوغ

درس خواندن را صبح هاجدی بگیرید


رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲: علی فاطمی مفرد رتبه سوم رشته ریاضی فیزیک کنکور با اشاره به روش مطالعه برای موفقیت در کنکور گفت: تا سال سوم تمام دروس را به صورت تشریحی مطالعه کردم زیرا مطالعه عمیق و تشریحی تا قبل از پیش دانشگاهی بسیار مهم است و اگر داوطلبان قبل از پیش دانشگاهی سراغ روش‌های تستی بروند در دوران پیش دانشگاهی خیلی پیشرفت نمی‌کنند.


من کلاس کنکور نرفتم

رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ :  رتبه سوم رشته ریاضی با بیان اینکه به کلاس کنکور در موسسات آموزشی نرفتم، افزود: من در یک مدرسه غیردولتی تحصیل کردم و کلاس‌های کنکور ما از تابستان قبل از پیش دانشگاهی شروع شد و در سال آخر در کلاس‌های کنکور مدرسه شرکت کردم.


رتبه های برتر کنکور  ۱۴۰۲ فاطمی مفرد با بیان اینکه فضای مدرسه و معلمان در ایجاد تفکر آینده دانش آموزان بسیار نقش دارد، گفت: من در یک مدرسه مذهبی درس خواندم و معلمان این تفکر را در ذهن دانش آموزان مدرسه نهادینه کردند که ما باید برای خدمت به مردم تحصیل کنیم نه برای پول درآوردن، زیرا اگر کسی با این تفکر به دانشگاه برود تا مهندس شود و پول درآورد باعث می‌شود در میانه راه ببرد و نمی تواند از تحصیلات خود برای پیشرفت کشور استفاده کند، برای پول درآوردن می‌توان در بازار مشغول به کار شد.


وی با تاکید بر اینکه کنکوری‌ها ورزش کردن را فراموش نکنند،گفت: ورزش‌ کردن به افزایش بازده مغز و یادگیری دروس کمک زیادی می کند.

رتبه های برتر کنکور  ۱۴۰۲:  رتبه سوم رشته ریاضی با اشاره به کم کردن ساعات خواب در دوران پیش دانشگاهی اظهار کرد: داوطلبان کنکور سراسری در پیش دانشگاهی خواب خود را قاعده‌مند و علمی کم کنند، همچنین به خواب شب اهمیت بدهند خواب یک عادت محسوب شده و نباید یکباره آن را کم کرد و به تدریج تا نوروز آن را به 6 ساعت تقلیل داد.


فاطمی مفرد مطالعه در صبح را به داوطلبان کنکور سراسری توصیه کرد و افزود: عادت به مطالعه در ساعات صبح موجب می‌شود سطح یادگیری در کلاس‌های صبحگاهی بالاتر باشد همچنین در دین ما توصیه شده تا در ساعات صبح مطالعه کنیم.


رتبه های برتر کنکور  ۱۴۰۲:  رتبه سوم رشته ریاضی با اشاره به رشته مورد نظر خود برای ادامه تحصیل، گفت: تصمیم داشتم در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل بدهم اما با مشورت استادان نیم نگاهی به رشته مدیریت و رشته اقتصاد نیز دارم.

وی افزود: استادان به من پیشنهاد دادند که در رشته مدیریت یا رشته اقتصاد ادامه تحصیل بدهم زیرا کشور ما نیازمند نخبه‌های علوم انسانی است ما در کشور مهندس خوب نخبه زیاد داریم.

فاطمی مفرد ادامه داد: در کشورهای پیشرفته بر خلاف باورهای مردم ما که می‌گویند انسانی‌ها درس نخوان هستند نخبگان در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند، اگر بخواهیم به کشوری قدرتمند در دنیا تبدیل شویم و نام اسلام و ایران را بالا ببریم باید به علوم انسانی بیشتر توجه کنیم.

وی بیان کرد: پدر و مادرم نقش زیادی در موفقیت من داشتند و من را در تمام دوران تحصیل حمایت کردند.

رتبه سوم رشته ریاضی، یادآور شد: ممکن است مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف را برای ادامه تحصیل در دوران کارشناسی انتخاب کنم و در تحصیلات تکمیلی در رشته اقتصاد ادامه تحصیل بدهم.

استعداد تنها ۱۰ درصد در پیروزی افراد نقش دارد

رتبه های برتر کنکور  ۱۴۰۲ محمدکاظم فقیه خراسانی رتبه دوم ریاضی فیزیک آزمون سراسری ۹۶ از شهر یزد اظهار کرد: من برای کنکور ۹۶ زحمت و تلاش فراوانی کشیدم، اما فکرش را نمی‌کردم که چنین رتبه‌ای را بتوانم کسب کنم.

وی بیان کرد: من از سال دوم دبیرستان بطور جدی مطالعه‌ام را برای کنکور سراسری شروع کردم و در روز‌های عادی روزانه ۶ ساعت و در ایام تعطیل بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت مطالعه می‌کردم.

فقیه‌خراسانی اظهار کرد: من علاقمندم در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد موفقیت من حاصل از تلاش و پشتکار است و به نظرم استعداد در پیروزی افراد تنها ۱۰ درصد نقش دارد.

روزانه 10 ساعت درس خواندم

رتبه های برتر کنکور  :  امیرحسین قویدل صحرایی رتبه دوم تجربی کنکور سراسری ۱۴۰۲ از شهر تبریز اظهار کرد: من وقتی خبر موفقیتم در کنکور ۱۴۰۲ را شنیدم خیلی خوشحال شدم و این موفقیتم را مدیون تلاش‌های خانواده‌ام و بخصوص والدینم می‌دانم و امیدوارم بتوانم روزی محبت‌های آن‌ها را جبران کنم.

وی بیان کرد: برای موفقیت در کنکور روزانه ۱۰ ساعت از سال سوم دبیرستان بطور جدی مطالعه کرده‌ام.

قویدل‌ تأکید کرد: من برای کنکور سراسری مطالعه و تمرین زیادی داشتم و تصور می‌کردم که چنین رتبه‌ای را کسب کنم.

وی یادآور شد: امیدوارم بتوانم در آینده باری از دوش کشورم بردارم.

علاقه به رشته تحصیلی بزرگترین محرک در موفقیتم بود

رتبه های برتر کنکور  ۱۴۰۲:  عرفان میران‌زاده مهابادی رتبه اول رشته علوم انسانی در کنکور ۹۶ اظهار کرد: دوره دبیرستان را در رشته ریاضی تحصیل می‌کردم، سال پیش دانشگاهی تغییر رشته دادم و به دلیل علاقه‌ای که از دوم دبیرستان به رشته‌های انسانی پیدا کرده بودم برای کنکور دادن در این رشته برنامه ریزی کردم.

وی ادامه داد: با توجه به فضای خانوادگی رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران را برای تحصیل انتخاب می‌کنم و هنوز برنامه ریزی مشخصی برای آینده ندارم.

رتبه اول رشته علوم انسانی در مورد مدرسه محل تحصیل خود بیان کرد: در یکی از مدارس غیر دولتی شهر تهران تحصیل کردم و هیچ گونه کلاس کنکوری را برای تقویت دروس انتخاب نکردم.

میران‌زاده مهابادی به داوطلبان سال‌های آینده توصیه کرد: با برنامه ریزی دقیق در سال پیش دانشگاهی پیش روند.

سال کنکور هیچ زمانی را بیهوده هدر ندادم


رتبه های برتر کنکور  ۱۴۰۲:  یاسمن میر رتبه ششم کنکور تجربی کنکور سراسری اظهار کرد: من برای مطالعه کنکور از از کتاب‌های کمک درسی استفاده و کتب درسی را نیز فراموش نکردم.

وی بیان کرد: من به دانش آموزان دبیرستانی که در سال آینده کنکور دارند توصیه می‌کنم که نهایت تلاش خود را انجام دهند و هیچ لحظه‌ای را برای مطالعه و تمرین تست از دست ندهند.

میر عنوان کرد: من در تابستان قبل از پیش دانشگاهی در کلاس‌های آمادگی کنکور در خارج از مدرسه ثبت نام کرده بودم.

وی تاکید کرد: پدرم متخصص بیهوشی و مادرم متخصص زایمان است و والدینم در موفقیت من بسیار موثر بودند و من از این بابت قدردان آنهاهستم.

میر گفت: با توجه به مطالعه‌ای که داشتم انتظارم کسب رتبه‌ای بهتر بود اما به طور کلی خداراشکر می‌کنم که از این رویداد علمی سربلند بیرون آمدم.

وی یاد آور شد: من قصد دارم در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تحصیل بپردازم.


رتبه های برتر کنکور در دو ماه آخر چگونه درس خواندند؟


علی ولایی، رتبه یک کشوری علوم انسانی سال 93


 رتبه های برتر کنکور  96: از تعطیلات نوروز تا کنکور، روزی 9 تا 10 ساعت مطالعه داشتم. در این مدت، هیچ وقت اتفاق نیفتاد که یک روز اصلاً درس نخوانم یا بسیار کم بخوانم و روز دیگر کم کاری ام را جبران کنم. من یک روش خطی و منظم داشتم و میانگین مطالعه‌ام در روزهای هفته یکسان بود؛ در عین حال، برنامه سنگینی نداشتم که خسته و دلزده بشوم، و حتماً در بین ساعات مطالعه‌ام زمان استراحت را هم در نظر می‌گرفتم. هیچ وقت هم تا ساعت 11 یا 12 شب مطالعه نمی‌کردم و جمعه ها هم از ساعت 7 شب به بعد اصلاً درس نمی خواندم و در کنار خانواده بودم و تفریحاتم را داشتم؛ به این دلیل که کنکور شبیه یک ماراتن است، نه دو سرعت، و هر کس باید خود را آماده رقابتی طولانی مدت کند، و برای اینکه خسته و فرسوده نشود ، باید استراحت نیز داشته باشد.


میترا موحد، رتبۀ 3 کشوری هنر سال 91

رتبه های برتر کنکور  96در یک سالی که برای کنکور درس می‌خواندم، با برنامه‌ریزی مطالعه می‌کردم و حتی برنامه دقیق یک ماه را در ذهن داشتم و طبق آن، ساعت به ساعت پیش می‌رفتم.


سید عبدالرحمان پیریونسی، رتبه 29 علوم تجربی منطقه سه، سال 94

رتبه های برتر کنکور  96در وهله اول، تلاش را عامل موفقیت می‌دانم، اما در مراحل بعدی، به نظرم برنامه‌ریزی درستم، بخصوص در ایام نزدیک کنکور، بسیار تاثیر گذار بود.


مهسا دولتشاهی، رتبۀ 4 کشوری علوم تجربی 93


رتبه های برتر کنکور  ۱۴۰۲: در کنار مطالعه، هشت ساعت خواب کامل در هر روز را داشته و سعی می‌کردم که در کنار درس و تحصیل، به سلامت بدن نیز اهمیت دهم. در این دوران، رابطه زیادی با دوستانم نداشتم و هیچ وقت از تلفن همراه به مدت طولانی استفاده نمی‌کردم. از اینترنت هم فقط در مواقع لازم و برای مشاهده کارنامه آزمون‌های آزمایشی و خواندن مصاحبه‌های رتبه‌های تک رقمی آزمون سراسری سال‌های گذشته استفاده می‌کردم.

در مدتی که برای کنکور آماده می‌شدم، مطالعه غیر درسی نداشتم و از فضای اتاق خودم در منزل برای درس خواندن استفاده می‌کردم؛ چون در منزل شرایط آرام و خوبی داشتم و مجبور نبودم که به کتابخانه بروم.

تجربه رتبه های برتر کنکور تجربی ۱۴۰۲

1- برنامه‌ریزی صحیح

2- تلاش و پشتكار و انگیزه قوی شخصی

3- نظم در امور

4- حمایت و پشتیبانی خانواده

5- رقابت و تشویق به درس خواندن

6- در امور شخصی و خصوصاً درس خواندن، افرادی پیگیر، منظم و دقیق هستند.

7- از ثبات شخصیتی برخوردارند.

8- اعتماد به نفس خوبی دارند و در تصمیماتشان ثابت قدمند.

9- در برخورد با مشكلات، هراسان نمی‌شوند و فعالانه جهت حل آن‌ها گام برمی‌دارند و سعی می‌كنند كه از كوچك‌ترین امكان برای حل مسائل درسی‌شان استفاده كنند.

10- آن‌ها تشنه‌ی تفریح و خوشگذرانی نبودند. اما اگر موقعیتی برای تفریح پیش می‌آمد آن را از دست نمی‌داند.

11- تعدادی از آنان تفریحات عادی خود مانند ورزش و موسیقی را در طول سال تحصیل ترك نكردند.

12- مهم‌ترین مرجع مطالعه‌ی این افراد، كتاب درسی بود.

13- دومین مرجع مطالعه‌ی آن‌ها، تست‌های كنكور سراسری و آزاد بوده است.

14- 30 درصد از آن‌ها (براساس نیازشان) در برخی از درس علاوه بركتاب درسی و كتاب‌های تست، از سایركتب كمك آموزشی نیز استفاده كردند.

15- اكثر آنان در سركلاس بسیار متمركز، دقیق و تیز بودند و بیش‌تر مطالب را همان جا می‌آموختند.

16- در كلاس خودنمایی نمی‌كردند ولی فعال بودند.

17- انجام تكالیف برای آن‌ها اولویت داشت و تقریباً همه‌ی آن‌ها به طور منظم فعالیت‌های كلاسی را انجام می‌دادند.

18- درس را به طور عمیق و دقیق مطالعه می‌كردند و به كیفیت مطالعه‌ی خود بیش از كمیت آن توجه می‌كردند. 19- مطالعه‌ی هر درس را در زمان دلخواه خود انجام می‌دادند.

20- به طور منظم نكات درسی را تكمیل و جمع‌آوری می‌كردند.

21- از حاشیه نویسی، نت برداری و علامت‌گذاری استفاده می‌كردند.

22- به همه‌ی شكل‌ها، جدول‌ها، زیرنویس‌ها و حاشیه‌های كتاب درسی توجه می‌كردند و همه‌ی پرسش‌ها را حل می‌كردند.

23- به جای خواندن مثال‌های كتاب درسی، آن‌ها را حل می‌كردند.

24- اكثر آن‌ها تناقضات و اشكالات كتاب‌های درسی را پیدا می‌كردند.

25- 40 درصد آن‌ها یك درس و 40 درصد دیگر دو تا 3 و 20 درصد هم مقداری از اكثر درس‌ها را در طول یك روز مطالعه می‌كردند.

26- در درس ریاضی كه نیاز به تمرین زیاد دارد، به مرور زمان به حل مسائل می‌پرداختند. آن‌ها معتقد بودند كه به یك باره و در كوتاه‌مدت امكان تسلط بر ریاضی وجود ندارد.

27- اكثر مسائل را به صورت تشریحی حل می‌كردند و در مراحل نخستین از فرمول‌های تستی كم‌تر ولی پس از عید، از راه‌حل‌های تستی پركاربرد بیش‌تر استفاده می‌كردند.

28- مسائل را از راه‌های مختلف حل می‌كردند و تنها به یك راه حل اكتفا نمی‌كردند.

29- هنگام برخورد با یك مشكل درسی اول «فكر» می‌كردند و تنها در صورت نیافتن راه حل از سایرین كمك می‌خواستند.

30- به اشكالات خود توجه می‌كردند: هیچ اشكالی را دست كم نمی‌گرفتند درحل تمرین‌هایی كه اشكال داشتند با خود مدارا نمی‌كردند و دوباره آن‌ها را حل می‌كردند، یا به كمك دوستان یا معلمان خود برطرف می‌كردند.

31- تا قبل از عید بیش‌تر می‌خواندند و تمرین و تست حل می‌كردند ولی پركاری در تست‌زنی را به پس از عید موكول می‌كردند.

32- تست‌های انبوه و مشابه را دسته‌بندی می‌كردند و همه را یكجا حل نمی‌كردند. به تدریج و در نوبت‌های متعدد به حل آن‌ها می‌پرداختند.

33- با دقت پاسخ تمام تست‌ها را – حتی تست‌هایی را كه به درستی جواب داده بودند – مطالعه می‌كردند و نكات جالب توجه آن‌ها را یادداشت می‌كردند.

34- تست‌های اشكال دار خود را پس از مدتی مجدداً حل می‌كردند.

35- همه‌ی آن‌ها دروس عمومی را همراه با دروس اختصاصی می‌خواندند. تا قبل از عید سعی می‌كردند دروس اختصاصی را بیش‌تر از دروس عمومی بخوانند؛ به طوری كه نسبت زمان مطالعه‌ی دروس اختصاصی به دروس عمومی آن‌ها 3 به 1 و یا 4 به 1 بوده است.

36- مطالعه‌ی دروس پایه نسبت به دروس پیش‌دانشگاهی را براساس نقطه قوت خود تنظیم كرده بودند. ولی بیش‌ترشان به نسبت مساوی آن‌ها را مطالعه می‌كردند.

37- 85 درصد آن‌ها براساس برنامه‌ی زمان‌بندی شده دروس را مطالعه می‌كردند و 15 درصد هم بدون برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده، پس از خسته شدن از مطالعه‌ی یك درس، به سراغ درس دیگری می‌رفتند.

38- در كنكورهای آزمایشی به طور جدی شركت می‌كردند و پس از هر آزمون، كوچك‌ترین اشكال خود را با مرور مجدد موضوع یا انجام تكالیف تكمیلی برطرف می‌كردند. آن‌ها هدف خود را از شركت در این آزمون‌ها، آشنایی با محیط، روش امتحان‌دهی، كشف نقاط ضعف، تنظیم وقت و از بین بردن استرس می‌دانستند.

39- امتحانات مدرسه‌ی خود را جدی می‌گرفتند و به تمام آن‌ها اهمیت می‌دادند.

40- اكثر آن‌ها انتظار داشتند كه رتبه‌های تك رقمی به‌دست آورند ولی همه‌ی آن‌ها پس از برگزاری آزمون‌های جامع آزمایشی دریافتند كه رتبه خوبی كسب خواهند كرد …
 

5465 1


برای مشاوره برنامه ریزی کنکور تجربی ۱۴۰۲
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره زیر تماس بگیرید

sa 2
پاسخگویی از ۸ صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه تجربه رتبه های برتر کنکور تجربی ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی