رشته های پولساز کنکور ریاضی | برنامه ریزی تضمینی جهت قبولی در رشته های پولساز

رشته های پولساز کنکور ریاضی

جهت مشاوره در زمینه رشته های پولساز کنکور ریاضی | برنامه ریزی تضمینی جهت قبولی در رشته های پولساز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته های پولساز کنکور ریاضی : همه داوطلبان به خوبی اهمیت برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ را درک می کنند و آگاه هستند که برای رسیدن به موفقیت در کنکور، وجود یک برنامه ریزی مناسب الزامی است.


رشته های پولساز کنکور ریاضی



وقتی با برنامه ریزی پیش بروید با آرامش و تمرکز بیشتری به سوی هدف حرکت می کنید.

می دانید که دیگر نیاز نیست نگران باشید.
مدام فکرتان با افکار منفی مشغول نمی شود.
آیا از دیگران عقب هستم؟
اگر به همه مباحث نرسم چه اتفاقی می افتد؟
چگونه مرور کنم؟
البته به شرط آنکه برنامه ریزی شما مناسب و استاندارد باشد.

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »   یک برنامه ریزی نامناسب که با عادت های مطالعاتی و زندگی شما هم خوانی ندارد، می تواند اثر عکس داشته باشد و شما را از هدفتان دور کند.
ویژگی های یک برنامه ریزی صحیح ، برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ را جدی بگیرید!

برنامه ریزی باید برای شخص شما نوشته شده باشد

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »     به اندازه تک تک داوطلبان کنکور برنامه ریزی های متفاوتی برای موفقیت در کنکور وجود دارد.
انسان ها با هم متفاوت هستند و هر کدام عادات، استعدادها، ضعف ها و شرایط زندگی متفاوتی دارند.

چگونه برخی تصور می کنند که یک برنامه بدون انعطاف و عمومی می تواند برای همه جواب گو باشد؟

هر یک از داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ از نظر سرعت مطالعه، عادات خواب، نقاط قدرت و ضعف، شرایط روحی، میزان تمرکز، تجارب قبلی و هدف موردنظر، منحصر به فرد هستند.

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »    پس در برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ لازم است توجه کنید که نمی توان یک برنامه برای کلیه داوطلبان یک گروه آزمایشی نوشت.
باید به افرادی که به همه کنکوری ها یک برنامه ثابت و غیرقابل انعطاف را پیشنهاد می کنند گفت: داوطلبان کنکوری ربات نیستند!


و اما همه ی آن چه که در مورد کنکور ریاضی و مشاغل پر درآمد آن باید بدانید



یک دانش آموز ریاضی -فیزیک چه چیزهایی را برای موفقیت در کنکور باید بداند؟

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »     ترتیب علاقه دانش آموزان و داوطلبان ریاضی-فیزیک در انتخاب رشته به چه صورت است؟ براساس انتخاب رشته رتبه های 1 تا 1000 کنکورسراسری رشته ریاضی-فیزیک بین سال های 91 تا 95 می توان 6 رشته دانشگاهی زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور ریاضی-فیزیک معرفی نمود.رشته های پولساز کنکور ریاضی  /

مهندسی برق- مهندسی کامپیوتر- مهندسی مکانیک- مهندسی شیمی- مهندسی صنایع- مهندسی عمران
ترتیب علاقه دانش آموزان و داوطلبان ریاضی-فیزیک در انتخاب شهر چگونه است؟ براساس انتخاب رشته رتبه های 1 تا 2000 کنکورسراسری رشته ریاضی-فیزیک بین سال های 91 تا 95 می توان 4 شهر زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور ریاضی-فیزیک معرفی نمود.

تهران- اصفهان- مشهد- تبریز
رشته های پولساز کنکور ریاضی  »     ترتیب علاقه دانش آموزان و داوطلبان ریاضی-فیزیک در انتخاب دانشگاه چگونه است؟ براساس انتخاب رشته رتبه های 1 تا 2000 کنکورسراسری رشته ریاضی-فیزیک بین سال های 91 تا 95 می توان 6 دانشگاه زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور ریاضی-فیزیک معرفی نمود.رشته های پولساز کنکور ریاضی / 
دانشگاه صنعتی شریف- دانشگاه تهران- دانشگاه صنعتی امیرکبیر- دانشگاه صنعتی اصفهان – دانشگاه فردوسی مشهد- دانشگاه تبریز

کنکور ریاضی-فیزیک چند ساعت است و چقدر طول می کشد؟

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »    داوطلبان کنکور چند روز قبل از زمان برگزاری کنکور، با مراجعه به سایت سنجش، کارت ورود به جلسه را می گیرند. روی این کارت، عکس، نام و نام خانوادگی خود و پدرتان و همچنین معدل وارد شده به سازمان سنجش و آدرس محلی که در آنجا آزمون کنکور می دهید را مشخص کرده اند.

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »    اگر اطلاعات شما غلط داشته باشد همان لحظه می توانید از طریق سایت سنجش آن مشکل را حل کنید و اگر این ایراد از آن طریق رفع نشد، در هر شهری، باجه هایی به اسم باجه های رفع نقص، مستقر می شود که آدرس این باجه ها در سایت سنجش اعلام می شود.

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »    با مراجعه به این باجه ها نیز می توانید ایرادات و اشتباهات کارت ورود به جلسه خود را در صورت لزوم برطرف کنید. کنکور رشته ریاضی-فیزیک از ساعت 8 صبح شروع می شود و درب های محل های برگزاری آزمون از ساعت 7:30 دقیقه بسته می شود.

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »     زمان کل پاسخ گویی250دقیقه معادل 4 ساعت و 10 دقیقه می باشد. که تعداد کل سوالات در کنکور ریاضی-فیزیک برابر با 235 می باشد. در روز کنکور دو دفترچه در اختیار داوطلبان کنکور ریاضی-فیزیک قرار می دهند.

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »   دفترچه اول که به دفترچه عمومی معروف است را در سمت چپ صندلی می چینند، این دفترچه در داخل پاکت پلاستیکی قرار دارد و عکس، نام و نام خانوادگی، شماره ملی، معدل دیپلم و تمام اطلاعاتی که به سازمان سنجش در زمان ثبت نام کنکور داده اید بر روی دفترچه سوالات و برگه پاسخ نامه شما وجود دارد.

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »    مدت زمان پاسخ دادن به دفترچه عمومی 75 دقیقه و تعداد سوالات آن دفترچه 100 سوال می باشد که 25 سوال از ادبیات و 25 سوال از عربی و 25 سوال از دین و زندگی و 25 سوال از زبان انگلیسی می باشد. داوطلبان رشته ریاضی-فیزیک 75 دقیقه فرصت دارند تا به این سوالات پاسخ دهند و بعد از گذشت این مدت زمان، دفترچه اول را از بین داوطلبان کنکور جمع آوری می کنند و سپس دفترچه های دوم را که در درون پاکت پلاستیکی و همراه با اطلاعات فردی شماست، در سمت چپ صندلی ها، می چینند.

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »    به دفترچه دوم، دفترچه اختصاصی می گویند و شامل درس های ریاضیات با 55 سوال و درس فیزیک با 45 سوال و درس شیمی با 35 سوال می باشد که داوطلبان به مدت 175 دقیقه معادل 2 ساعت و 55 دقیقه وقت دارند تا به 170 سوال دروس اختصاصی پاسخ دهند. دقت کنید دفترچه های عمومی بعد از پایان وقتش جمع آوری می شود و اینطور نیست که بخواهید بعد از آن هم به سوالات عمومی پاسخ دهید پس از نظر زمان بندی بایستی طوری به تسلط روی مباحث و تست ها برسید که در همان 1 ساعت و 15 دقیقه ای که برای دفترچه عمومی وقت دارید بتوانید به تمام سوالات پاسخ دهید.

درصدهای لازم برای قبولی در سه رشته معروف ریاضی-فیزیک چیست؟

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »     همیشه یکی از سوالات مهم برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور ریاضی-فیزیک تعیین حدود درصدهایی است که در هر درس باید بزنند تا بتوانند در رشته فوق قبول شوند. تعیین درصدها برای هر رشته به عوامل زیر بستگی دارد:

1. سوابق تحصیلی سال سوم و پیش دانشگاهی که تاثیر سوابق سال سوم برای افرادی است که دیپلم خود را در سال تحصیلی 84 و بعد از آن گرفته اند و تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی برای افرادی است که مدرک پیش دانشگاهی خود را در سال تحصیلی 90 و بعد از آن گرفته باشند می باشد.رشته های پولساز کنکور ریاضی /

2. سهمیه مناطق که شامل سه منطقه است. اگر منطقه شهر خود را نمی دانید می توانید روی عبارت داخل گیومه کلیک کنید و در قسمت پرسش و پاسخ نام شهر خود را وارد کنید و از منطقه خود آگاه شوید.«پرسیدن سوال در خصوص منطقه تحصیلی»

3. شهر و نوع دانشگاهی را که به عنوان هدف انتخاب می کنید تاثیر مستقیمی روی درصدهای شما برای قبولی در رشته مورد نظرتان دارد. نوع دانشگاه شامل روزانه، پردیس یا همان بین الملل و دانشگاه آزاد می باشد.
4. درصدهای هر کنکور با درصدهای کنکور دیگر متفاوت است. سطح سختی و آسانی سوالات در کنکورهای سال های مختلف با یک دیگر تفاوت دارد و این گونه نیست که هر سال درصدهای یکسان دیده شود گاه درصدهای یک درس پایین می رود و گاه بالا می رود برای همین است که نمی شود به طور دقیق در مورد درصدها صحبت کرد و لذا همه چیز فقط حدود را مشخص می کند.رشته های پولساز کنکور ریاضی  /

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »    در جدول زیر با در نظر گرفتن متوسط شرایط دانش آموزان درصدهای قبولی در رشته های فوق را در یک دانشگاه دولتی متوسط رو به بالا آورده شده است تا علاقمندان به این سه رشته بدانند به طور متوسط چه درصدهای بایستی بزنند تا بتوانند به رشته مورد علاقه خود برسند. این درصدها بر اساس میانگین قبولی های کنکور 95 در دانشگاه های متوسط رو به بالا است.رشته های پولساز کنکور ریاضی /




متوسط رو به بالا است.
 رشته های دانشگاهی زبان و ادبیات فارسی  زبان عربی  دین و زندگی  زبان انگلیسی 
مهندسی برق منطقه 1 65  65  65   65
مهندسی برق منطقه 2 64  45  65  45 
مهندسی برق منطقه 3 60  40  65  30 
مهندسی مکانیک منطقه 1 65  65  65  65 
مهندسی مکانیک منطقه 2 65  65  65  40 
مهندسی مکانیک منطقه 3 60  60  60  45 
مهندسی کامپیوتر منطقه 1 55  55  55  55 
مهندسی کامپیوتر منطقه 2 55  55  55  55 
مهندسی کامپیوتر منطقه 3 40    30   40  30 
 رشته دانشگاهی ریاضیات  فیزیک  شیمی 
مهندسی برق منطقه 1   50 50  40 
مهندسی برق منطقه 2 40   40  20 
مهندسی برق منطقه 3  30   30  30 
مهندسی مکانیک منطقه 1 40  40  40 
مهندسی مکانیک منطقه 2  30  50  40 
مهندسی مکانیک منطقه 3 50  50  30 
مهندسی کامپیوتر منطقه 1  40  40  25 
مهندسی کامپیوتر منطقه 2 30   45 30 
مهندسی کامپیوتر منطقه 3 30  40  20 

چه درس هایی در کنکور ریاضی-فیزیک می آید؟ 

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »     عنوان سوال بعدی است که برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور ریاضی-فیزیک پاسخ خواهیم داد. درس هایی که در کنکور ریاضی-فیزیک  دارای سوال مستقیم هستند بر اساس سال های تحصیلی در جدول زیر آمده است اما دقت شود همواره سوالات غیر مستقیم هم خواهد آمد به طور مثال کسی نمی تواند بگوید اتحادهای ریاضی سال اول دبیرستان مهم نیست زیرا بسیاری از سوالات ریاضی در کنکور ریاضی-فیزیک  بر اساس اطلاعات اتحادی قابل حل است اما در کنکور سوال مستقیم از اتحاد نداریم بنابراین در جدول زیر فقط نام درس هایی را مشاهده می کنید که به طور مستقیم در کنکور سوال دارند:

 سال اول دبیرستان سال دوم دبیرستان  سال سوم دبیرستان  پیش دانشگاهی 
  ادبیات  ادبیات و زبان فارسی  ادبیات
   عربی  عربی  
    دین و زندگی   دین و زندگی   دین و زندگی
 لغات زبان انگلیسی  لغات زبان انگلیسی  لغات و گرامر زبان انگلیسی  لغات و گرامر زبان انگلیسی
   ریاضی  ریاضی ریاضی 
 فیزیک دو فصل آینه و عدسی  فیزیک  فیزیک  فیزیک
   شیمی  شیمی  شیمی
رشته های پولساز کنکور ریاضی  »  کدام درس های سال اول دبیرستان را باید بلد باشیم تا سوالات غیر مستقیم را بتوانیم به خوبی پاسخ دهیم؟ 
در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که دانستن لغات زبان انگلیسی، قواعد و لغات عربی و درس ریاضی سال اول دبیرستان بسیار مهم هستند و اگر آن ها را نمی دانید حتما در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید زیرا پایه و اساس یادگیری مطالب سال های بعد هستند.
منظور از زیرگروه های رشته ریاضی-فیزیک چیست؟ رشته ریاضی-فیزیک چند زیر گروه دارد؟ ضریب درس ها در هر زیر گروه ریاضی-فیزیک به چه صورت است؟ این سه سوال از مهم ترین سوالاتی است که در ادامه به آن پاسخ جامع می دهیم. همانطور که مطلع شدید، درس هایی که در کنکور ریاضی-فیزیک از آن ها سوال مطرح می شود شامل زبان و ادبیات فارسی، عربی، دین و زندگی، زبان انگلیسی، ریاضی، فیزیک و شیمی می باشد. اما ارزش این درس ها برای همه رشته های دانشگاهی یکسان نیست.  بر همین اساس، رشته های دانشگاهی زیر مجموعه ریاضی-فیزیک را به 3 زیر گروه تقسیم کرده اند و ضرایب درس ها در این 3 زیر گروه با یک دیگر متفاوت است که توضیحات آن به شرح زیر است:
رشته های زیر گروه 1 ریاضی-فیزیک: برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب4، زبان عربی با ضریب 2، دین و زندگی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2، ریاضیات با ضریب 4، فیزیک با ضریب3 و شیمی با ضریب2 می باشد.
 دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، دکترای پیوسته فیزیک.کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی، کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد، آمار و سنجش آموزشی، آمار و کاربردها، آموزش ابتدایی، آموزش ریاضی، آموزش علوم ورزشی، آموزش فیزیک، آموزش کودکان استثنایی، ادیان و مذاهب، اقتصاد اسلامی، اقتصاد کشاورزی، الکترونیک و مخابرات دریایی، امنیت اطلاعات، امنیت اقتصادی، امنیت بین الملل، امنیت نرم، ایمنی صنعتی، پژوهشگری امنیت، تاریخ اسلام، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، تربیت مروج سیاسی، جهانگردی، حسابداری، حفاظت اطلاعات، روان شناسی، ریاضیات و کاربردها، زبان و ادبیات عربی، شیعه شناسی، ضد تروریسم، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم اقتصادی، علوم انتظامی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، عل وم فنی امنیت، علوم قرآن و حدیث، علوم قضایی، علوم کامپیوتر، علوم مهندسی، علوم ورزشی، علوم و مهندسی آب، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فیزیک، فیزیک مهندسی، مددکاری اجتماعی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی، مربیگری عقیدتی، مربیگری ورزشی، مطالعات امنیتی، معارف اسلامی، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معماری داخلی، مهندسی اپتیک و لیزر، مهندسی انرژی، مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما، مهندسی حمل و نقل ریلی، مهندسی خط و سازه های ریلی، مهندسی دریا، مهندسی دریانوردی، مهندسی راه آهن، مهندسی شهرسازی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشتی، مهندسی ماشین آلات دریایی، مهندسی ماشین های ریلی، مهندسی ماشین های صنایع غذایی، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی)، مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی نساجی، مهندسی نقشه برداری، مهندسی هوافضا، هتلداری، هنرهای چند رسان های، هوانوردی. کاردانی آمار، کاردانی آموزش ریاضی، کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی، کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاردانی امور بانکی، کاردانی امور دولتی، کاردانی امور مالی و مالیاتی، کاردانی بهینه سازی مصرف انرژی، کاردانی بیمه، کاردانی تربیت معلم قرآن کریم، کاردانی تعمیر و نگهداری هواپیما، کاردانی تکنولوژی آبیاری، کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزی، کاردانی جهانگردی، کاردانی حسابداری، کاردانی سخت افزار کامپیوتر، کاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی، کاردانی علوم انتظامی، کاردانی علوم ورزشی، کاردانی فراوری مواد معدنی، کاردانی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کاردا نی فنی خط و ابنیه، کاردانی فنی کشتی، کاردانی مخابرات، کاردانی مخابرات هواپیما، کاردانی مدیریت بازرگانی، کاردانی مدیریت صنعتی، کاردانی مدیریت گمرکی، کاردانی مراقبت پرواز، کاردانی معماری، کاردانی مکانیزاسیون کشاورزی، کاردانی نر مافزار کامپیوتر، کاردانی هتلداری

رشته های زیر گروه 2 ریاضی-فیزیک: برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب4، زبان عربی با ضریب 2، دین و زندگی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2، ریاضیات با ضریب 4، فیزیک با ضریب4 و شیمی با ضریب3 می باشد.

 شیمی کاربردی، مهندسی ایمنی، مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی، مهندسی معدن، مهندسی نفت، کاردانی فنی مواد
رشته های زیر گروه 3 ریاضی-فیزیک: برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب4، زبان عربی با ضریب 2، دین و زندگی با ضریب 3، زبان انگلیسی با ضریب 2، ریاضیات با ضریب 3، فیزیک با ضریب2 و شیمی با ضریب3 می باشد.
 کاردانی الکترونیک هواپیمایی، کاردانی اویونیک هواپیما، کاردانی شهرسازی، کاردانی عملیات پالایش، کاردانی فنی برق، کاردانی فنی صنایع، کاردانی فنی صنایع شیمیایی، کاردانی فنی عمران، کاردانی فنی عملیات پتروشیمی، کاردانی فنی معدن، کاردانی فنی مکانیک

آیا نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی روی میزان تاثیر نمرات نهایی در کنکور ریاضی-فیزیک تاثیر دارد؟ اگر مدرک تان ریاضی- فیزیک است و می خواهید کنکور ریاضی- فیزیک بدهید تاثیر معدل دیپلم برای شما کامل محاسبه می شود و مقدارش 25 درصد است اما اگر از سایر رشته ها قصد شرکت در کنکور ریاضی- فیزیک را دارید تاثیر نمرات دیپلم کمتر می شود و میزان آن به شرح جدول زیر است. در ضمن افرادی که در هنرستان یا کاردانش درس خوانده اند تاثیر معدل دیپلم در کنکور ندارند و همه نتیجه آن ها در روز کنکور مشخص می شود.

  تاثیر نمرات نهایی سوم دبیرستان رشته علوم تجربی در کنکور ریاضی-فیزیک    تاثیر نمرات نهایی سوم دبیرستان رشته علوم انسانی در کنکور ریاضی-فیزیک     تاثیر نمرات نهایی سوم دبیرستان رشته علوم و معارف اسلامی در کنکور ریاضی-فیزیک
 در زیر گروه 1 میزان تاثیر 17.11   در زیر گروه 1 میزان تاثیر 7.24  در زیر گروه 1 میزان تاثیر 7.24
 در زیر گروه 2 میزان تاثیر  17.68  در زیر گروه 2 میزان تاثیر  6.71   در زیر گروه 2 میزان تاثیر  6.71
 در زیر گروه 3 میزان تاثیر 17.57  در زیر گروه 3 میزان تاثیر 7.68  در زیر گروه 3 میزان تاثیر 7.24
رشته های پولساز کنکور ریاضی  »    همچنین مدرک پیش دانشگاهی رشته ریاضی-فیزیک در کنکور ریاضی-فیزیک به میزان 5 درصد موثر است ولی اگر مدرک پیش دانشگاهی  رشته های علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر را داشته و قصد شرکت در کنکور ریاضی-فیزیک را دارید تاثیر آن کاهش می یابد و  به شرح زیر است:
تاثیر نمرات نهایی پیش دانشگاهی رشته علوم تجربی در کنکور ریاضی-فیزیک  تاثیر نمرات نهایی پیش دانشگاهی رشته علوم انسانی در کنکور ریاضی-فیزیک   تاثیر نمرات نهایی پیش  رشته علوم و معارف اسلامی در کنکور ریاضی-فیزیک   تاثیر نمرات نهایی پیش دانشگاهی رشته هنر در کنکور ریاضی-فیزیک  
 در زیر گروه 1 میزان تاثیر 2.86   در زیر گروه 1 میزان تاثیر 1.5   در زیر گروه 1 میزان تاثیر 1   در زیر گروه 1 میزان تاثیر  1.25
 در زیر گروه 2 میزان تاثیر 2.86  در زیر گروه 2 میزان تاثیر 1.5  در زیر گروه 2 میزان تاثیر 1  در زیر گروه 2 میزان تاثیر 1.25
 در زیر گروه 3 میزان تاثیر 2.95   در زیر گروه 3 میزان تاثیر 1.88   در زیر گروه 3 میزان تاثیر 1.25   در زیر گروه 3 میزان تاثیر 1.59

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »  دقت شود نمرات نهایی پیش دانشگاهی دانش آموزان و داوطلبان کنکوری که تاریخ گرفتن مدرک پیش دانشگاهی آن ها از سال 90 و بعد از آن باشد دارای تاثیر در کنکور می باشد. میزان این تاثیر در حال حاضر برابر با 5 درصد است. همچنین افرادی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند و قصد شرکت در کنکور ریاضی-فیزیک را دارند برای آنکه بتوانند در کنکور ثبت نام کنند دو راه دارند؛ اول آنکه در یکی از رشته های  ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی یا هنر مدرک پیش دانشگاهی خود را حداکثر تا 31 شهریور همان سالی که کنکور می دهند دریافت کنند یا آنکه به جای آن می بایست مدرک فوق دیپلم خود را حداکثر تا 31 شهریور همان سالی که کنکور می دهند کسب کنند در غیرت اینصورت حق ثبت نام در کنکور را ندارند.رشته های پولساز کنکور ریاضی/


این مطلب همواره براساس آخرین تغییرات ؛ به روز رسانی می گردد … تیم مشاوره و برنامه ریزی مشاور گروپ

9099071613


اهمیت برنامه ریزی تخصصی در ماههای مانده تا کنکور 98

در برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ باید تمامی مواردی که نام برده شد در نظر گرفته شود.
تا با توجه به شخصیت و توانایی های شما، یک برنامه مختص به خودتان نوشته شود.
ممکن است این سؤال ذهن شما را مشغول کند که:
پس چطور آزمون های آزمایشی می تواند مفید باشد؟
برنامه این آزمون ها عملاً انعطافی ندارد و یک برنامه برای کلیه دانش آموزان نوشته شده است.

در جواب می توان گفت که این آزمون ها به دلیل نبود جایگزین مناسب و الزام سنجیدن شما و شبیه سازی فضای آزمون، گاه مفید است اما نه برای همه داوطلبان!
در مشاوره کنکور ۱۴۰۲ یک مشاور مناسب می تواند با در نظر گرفتن عادات رفتاری و مطالعاتی شما و نقاط قوت و ضعفتان در دروس مختلف و بررسی روند پیشرفت شما، به شما آزمون مناسب را پیشنهاد دهد.
یا ممکن است تشخیص دهد به آزمون های آزمایشی نیازی ندارید.
چیزی که مشخص است این است که نمی توانید روی برنامه غیرقابل انعطاف این آزمون ها که برای کلیه افراد نوشته شده، حساب کنید. شما به برنامه ای مختص خودتان نیاز دارید.

آیا برنامه یک فرد سحرخیز با یک فرد شب زنده دار یکسان است؟
آیا می توان برای دو فردی که سرعت مطالعاتی متفاوتی دارند یک برنامه یکسان نوشت؟
برای فردی که در درس ریاضی ضعیف و دانش آموزی که در ریاضی قوی است.
می توان یک میزان ریاضی در برنامه گنجاند؟

جواب سؤالات بالا و بی شمار سؤال مشابه دیگر واضح است: خیر! برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ باید مختص به شما باشد!
برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ باید دارای انعطاف باشد

منعطف بودن برنامه ریزی کنکور از مهمترین ویژگی های آن است.
برنامه ریزی شما نباید به گونه ای باشد که اگر یک ساعت از برنامه عقب بمانید، برنامه شما در کل روز و هفته به هم بریزد.
تا از نگرانی آن که به تکمیل برنامه نرسید، استرس داشته باشید.
در برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ باید وقت هایی برای جبران یا تغییر برنامه وجود داشته باشد.
کسی که برنامه روزانه و هفتگی شما را می نویسد (خودتان یا با کمک مشاور مجرب) باید در نظر بگیرد که ممکن است پیش آمدهای گوناگونی منجر به تغییراتی در برنامه گردد و نباید کل برنامه ریزی با یک تغییر کوچک به هم بریزد.

برخی از مواقع پیش می آید که اواسط برنامه ریزی هفتگی یا روزانه، شما متوجه کندی روند خود در یک درس می شوید.
در نتیجه تصمیم می گیرد زمان بیشتری به آن اختصاص دهید.
یا اینکه ساعات مطالعاتی مربوط به آن درس را به صبح که سرحال تر هستید تغییر دهید.
اگر برنامه ای منعطف نباشد، به سختی این امکان برای داوطلب وجود دارد.
با هر تغییری کل برنامه بلند مدت شما هم بهم می ریزد و دیگر خبری از آرامشی که قرار بود با برنامه ریزی صحیح به دست بیاید، نیست.

استرس رسیدن به همه برنامه و نبود وقت های لازم برای جبران نخوانده ها از یک طرف و غیرقابل تغییر بودن برنامه از طرف دیگر، تمرکز شما را از بین خواهد برد.
برنامه ریزی درسی صحیح، باید منعطف باشد.
برنامه ریزی درسی کنکور باید قابل اجرا و عملی باشد

برنامه ای که منطقی و واقع گرایانه نوشته نشده باشد هیچ سودی برای شما ندارد.

دانش آموز کنکوری ای را تصور کنید که با وجود آنکه تمام توان خود را به کار می گیرد، باز هم به برنامه ریزی روزانه خود نمی رسد.
با گذشت چند روز، به طور کلی از برنامه عقب می ماند.
همواره مضطرب و نگران است که چطور همه کم کاری ها را هر چه سریع تر جبران کند.
این داوطلب احساس عقب ماندن و سرخوردگی دارد.
کیفیت درس خواندنش به خاطر استرس و عجله و نبود تمرکز لازم، بسیار افت می کند.
در نهایت به احتمال خیلی زیاد باور خود را نسبت به برنامه ریزی از دست می دهد و بسیار دلسرد می شود.
عملاً نه تنها هیچ منفعتی از برنامه ریزی نبرده، که روحیه و انگیزه اش را هم از دست داده است.

برنامه ریزی درسی برای کنکور ۱۴۰۲ باید قابل اجرا باشد.
اینکه به صورت فشرده و با ساعات بسیار و زیاد و پشت سر هم دروس را در برنامه بگنجانیم هنر نیست!
هنر آن است که برنامه ای بنویسیم که بتوانیم با آرامش و البته پشت کار آن را عملی کنیم.
برنامه های سنگین و بدون استراحت و بدون زمان جبرانی، حتی اگر عملی باشند بعد از دو سه روز شما را خسته می کنند و دیگر قابل اجرا نخواهند بود.
دوباره نیاز است به شخصی بودن برنامه ریزی کنکور اشاره کنیم.
آیا همه داوطلبان کنکور می توانند بیش از ۸ ساعت در روز درس بخوانند؟
مسلماً نه. اغلب دانش آموزان نمی توانند ناگهان از آغاز کار با ساعات بالای مطالعه برنامه خود را شروع کنند.
برخی از دانش آموزان حرفه ای تر بوده و سال دومی است که پشت کنکور هستند یا به طور کلی عادت به مطالعه زیاد دارند.
از سوی دیگر برخی از دانش آموزان باید با روزی ۴ ساعت شروع کنند تا کم کم بتوانند عادات گذشته خود را تغییر دهند و به مرور ساعات مطالعه شان را بالا ببرند.
برنامه هر فرد باید منطبق با عادات و شخصیت و ترجیح های او باشد تا عملی و قابل اجرا باشد.

مشاوری که کار برنامه برای کنکور ۱۴۰۲ خود را به او می سپارید، باید این نکات را در نظر بگیرد. تا بتواند با مشورت و هم فکری شما برنامه ای مناسب برایتان بنویسد.
برنامه ریزی درسی برای کنکور نباید یکنواخت و خسته کننده باشد

اگر به دنبال برنامه ریزی برای کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر، زبان یا ارشد خود هستید، این نکته را در نظر بگیرید که ترتیب چیدمان دروس در برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۲ در شادابی و متنوع بودن برنامه شما اهمیت دارد.
داوطلب گروه ریاضی که دروس تحلیلی همچون دیفرانسیل و فیزیک و هندسه را پشت سر هم می چیند ذهنش خسته خواهد شد.
البته باز هم بستگی به داوطلب مورد نظر دارد.
مشاور نیاز دارد بداند که او با کدام درس راحت تر است و خواندن چه دروسی ذهنش را بیشتر خسته می کند.
با توجه به این نکات، برنامه باید به صورت متنوعی چیده شود و ساعات هر درس و ترتیب آنها به گونه ای باشد که داوطلب کمتر خسته شود و کلافه نشود.

میزان استراحت بین دروس باید چقدر باشد؟
آیا باید در پایان هر روز مباحث خوانده شده در روز را مرور کرد؟
دروس عمومی را چگونه بین دیگر دروس بچینیم؟
آیا صبح برای تست زنی مناسب تر است؟

هیچ مشاوری نمی تواند ادعا کند که جواب این سؤالات برای همه یکسان است.
مشاور با شناخت شما و نقاط قوت و ضعف و روش های مطالعه تان می تواند پاسخ این سؤالات را به شما بدهد.
برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ باید حتماً هدفمند باشد

اینکه هدف شما موفقیت در کنکور ۱۴۰۲ باشد برای برنامه ریزی درسی کنکور کافی نیست.
بله این هدف بلند مدت تمامی برنامه ریزی های کنکور است و حتی می توان جزئی تر هدف گذاری کرد.
درصدهای هر درس را هم مشخص کرد، ولی باز هم کافی نیست.

برای آنکه برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ بازده مناسبی داشته باشد و اواسط راه دانش آموز را کلافه یا بی انگیزه نکند، نیاز است که اهداف میان مدت و اهداف کوتاه مدت هم در نظر گرفته شود.
با توجه به آنکه در چه گروه آزمایشی کنکور می دهید، می توانید برای مطالعه یا مرور دروس اهداف کوتاه مدت در نظر بگیرید.
اهداف هفتگی، ماهانه یا فصلی که حتماً برنامه ریزی شما را منظم تر و عملی تر خواهد کرد.
در برنامه ریزی درسی مرور خوانده ها فراموش نشود

آشنایی با عملکرد حافظه کوتاه مدت و بلند مدت و نحوه انتقال اطلاعات از کوتاه مدت به بلندمدت، به شما کمک می کند که اهمیت مرور را بیشتر درک کنید.
داوطلب کنکوری که بسیار زود شروع کرده و روزانه ساعات زیادی درس می خواند هم اگر مرور نکند بعد از چند ماه حداقل نیمی از هر آن چه که خوانده را درست و دقیق به یاد نمی آورد و رسماً باید دوباره از نو آغاز کند.
این یعنی اتلاف وقت و انرژی ارزشمند شما!
مسئله مرور و شیوه انجام آن برای هر درس و بازه های صحیح برای مرور، همیشه از سؤالات داوطلبان کنکوری بوده است.
شما نیاز دارید بدانید که مرور را چگونه در برنامه ریزی درسی کنکور ۱۴۰۲ خود بگنجانید.
و آیا یک زمان بندی مرور برای همه درس های شما جواب خواهد داد یا خیر.

مرور سه روز یک بار برای کدام درس ها مفید است؟
آیا نیاز است در پایان هر روز خوانده های آن روز را مرور کنید؟
در پایان هفته باید یک روز را به مرور دروس اختصاص دهید؟
دروسی مثل ریاضی و فیزیک را چگونه می توان مرور کرد؟
برای دروس عمومی چه برنامه ای برای مرور بازدهی مناسب را دارد؟
آیا مرور دروس به کمک تست زنی کافی است؟

رشته های پولساز کنکور ریاضی  »   پاسخ این سؤالات را یا با گذشت زمان و کسب تجربه می توان به دست آورد یا از مشاوران با تجربه پرسید.
اگر در سال کنکور خود هستید یا در یکی دو سال آینده، این آزمون آینده ساز در انتظار شماست، راه اول برای شما مناسب نیست.
به جای کسب تجربه و آزمون و خطا در روش های مختلف مطالعه و مرور، از تجارب شخص دیگری استفاده کنید.
یک مشاور با تجربه می تواند مسیر را برای شما بسیار هموارتر سازد.

چطور برای کنکور ۱۴۰۲ یک برنامه ریزی درسی مناسب بنویسیم؟

پیش از آنکه اقدامی کنید، نیاز است که به چند سؤال پاسخ دهید:

چند ساعت وقت آزاد در روز دارید؟
چه میزان از وقت آزادتان را می توانید به درس اختصاص دهید؟
نقاط قوت خود را چه می دانید؟
در چه دروسی ضعیف تر باقی دروس هستید؟
ساعات مدرسه شما به چه صورت است؟
آیا صبح زود تمرکز بیشتری دارید یا شب؟
در درس خواندن هدفمند، یک تازه کار محسوب می شوید یا یک حرفه ای؟
سرعت مطالعه شما در هر درس به چه صورت است؟

یک فرد با تجربه می تواند با شنیدن پاسخ هایتان و بررسی ضعف و قوتتان، شما را در این امر یاری دهد.
اگر اصرار دارید که برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ را خودتان انجام دهید، باز هم لازم است برخی نکات و اصولی را که فقط با تجربه به دست می آید از یک مشاور مجرب یا یک فرد موفق در کنکور بپرسید.

سال سرنوشت سازی در انتظار شماست و یک برنامه ریزی کنکور مناسب می تواند شما را در مسیر درستی قرار دهد. پس با مشاوران سامانه “مشاور گروپ” تماس بگیرید.




3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رشته های پولساز کنکور ریاضی | برنامه ریزی تضمینی جهت قبولی در رشته های پولساز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی