ویرایش سهمیه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد 1402

جهت مشاوره در زمینه ویرایش سهمیه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به ویرایش سهمیه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ می پردازیم و تاثیر سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی ایثارگران در قبولی آزمون کارشناسی ارشد را بررسی می کنیم.



مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

جهت اطلاع از مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید. در صورت نیاز نیز می توانید با مشاوران مرکز مشاورگروپ تماس حاصل فرمایید. مشاوران این مرکز حتی روزهای تعطیل پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.


بازه زمانی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

چنانچه بلافاصله پس از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۲ و قبل از اتمام زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، متوجه ثبت نادرست معدل خود در فرم ثبت نام شدید. این فرصت را خواهید داشت که قبل از اتمام زمان ثبت نام به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و اقدام به ویرایش اطلاعات خود نمایید.

مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

چنانچه پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ متوجه اشکال در ثبت معدل خود در فرم ثبت نام شده اید و فرصت اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود را در بازه زمانی اول از دست داده اید، نگران نباشید. چرا که سازمان سنجش در چندین مرحله این امکان را در اختیار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد قرار می دهد. فرصت بعدی که امکان اصلاح اطلاعات ثبت نامی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، همزمان با مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ است. سازمان سنجش هر ساله پس از اتمام زمان ثبت نام، جهت مساعدت با داوطلبان جا مانده، مهلت مجددی را برای ثبت نام جاماندگان درنظر می گیرد که شما نیز می توانید در این بازه زمانی مجددا به سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مراجعه و اقدام به اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود نمایید.

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

چنانچه در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ معدل خود را به اشتباه وارد کرده اید، در سه بازه زمانی مختلف می توانید مجددا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایید.

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

یکی دیگر از سوالات متداول داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ در رابطه با اشتباه در وارد کردن اطلاعات ثبت نامی است. در این رابطه لازم است بدانید که ورود صحیح اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد الزامی است و در صورت ثبت نادرست اطلاعات از حضور داوطلب در جلسه آزمون جلوگیری خواهد شد.

با توجه به اهمیت این موضوع باز هم هر ساله با داوطلبانی مواجه هستیم که سهوا اطلاعات ثبت نامی خود را در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به اشتباه در سیستم وارد و ثبت کرده اند. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شدید، حتما قبل از اتمام زمان ثبت نام با مراجعه مجدد به سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام به اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود نمایید. اگر پس از اتمام زمان ثبت نام متوجه اشکال در اطلاعات ثبت نامی خود شدید لازم است به اطلاعتان برسانیم که سازمان سنجش در مهلت مجددی که برای جاماندگان از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در نظر خواهد گرفت، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی را نیز در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد. در ضمن چنانچه فرصت مراجعه به سایت سنجش و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خو را ندارید می توانید از طریق تماس با مرکز مشاورگروپ، ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود را به کارشناسان مجرب مرکز مشاوره تحصیلی مشاورگروپ بسپارید.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام خواهد شد.

تاثیر سهمیه 5 درصدی در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد متاثر از سهمیه های مختلفی اعم از سهمیه رزمندگان ، سهمیه ایثارگری و … می باشد و داوطلبان واجد شرایط سهمیه ها باید در زمان ثبت نام حتما دقت داشته باشند که بند مربوطه را در فرم ثبت نام فعال نمایند.

در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به طور کامل به توضیح همه ی سهمیه ها پرداخته شده است و در این مطلب قصد داریم به طور اختصاصی جزئیات مربوط به سهمیه 5 درصدی ایثارگری را شرح دهیم.

حد نصاب نمره آزمون داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی بایستی 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل باشد.

تاثیر سهمیه 5 درصدی در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

سهمیه ایثارگران در مجموع شامل دو دسته از داوطلبان می باشد ؛ داوطلبان دارای سهمیه 25 درصدی و داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی. هر کدام از این سهمیه ها دارای شرایطی هستند که باید آن شرایط در یک داوطلب احراز شود تا مشخص شود که جزء سهمیه 5 درصدی می باشد یا 25 درصدی.

سهمیه 25 درصدی : 25 درصد ظرفيت هر كدرشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر» ، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان» ، «جانبازان 25 درصد وبالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد.
سهمیه 5 درصدی : 5 درصد ظرفيت هر كدرشته محل نيز به «جانبازان زير 25درصد و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان بـا حـداقل شـش مـاه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد.

حد نصاب نمره آزمون داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی بایستی 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل باشد.
آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران یک بار در دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته شده باشند ، حق استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران و رزمندگان در آزمون های سال های بعـد در همان مقطع را نخواهند داشت.
آن دسته از داوطلبان سال های قبـل کـه بـا اسـتفاده از سهمیه ایثارگری که در ردیف پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی دانشگاه های شبانه \، پیـام نـور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و آزاد قرار گرفته اند، در صورت انصراف از رشته قبولی خود فقط یک بار دیگـر ، مجـاز بـه اسـتفاده مجدد از سهمیه های مربوط در آزمون های سال های بعد در همان مقطع خواهند بود.
جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان نیازی به دریافت کدپیگیری ۱۲ رقمی ندارند و در صورت تأیید ارگان مربوط، در این آزمون در سهمیه ایثارگران گزینش می گردند.
كد پيگيري 12 رقمي ايثارگران برای هر آزمون متفاوت است لذا لازم است براي دريافت كد پيگيری هر آزمون باید اقدام نمایند.
چنانچه ارگان تائيدكننده سهميه شما وزارت جهاد كشاورزي است كد پيگيري 12 رقمي ايثارگران عبارت است از: (كد ملي رزمنـده+55)




میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

سال های گذشته برای داوطلبان مقطع ارشد تنها معیار پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسری و آزاد بر اساس نمره آزمون کارشناسی ارشد بود ولی طی سال های اخیر با تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد نیز مواجه هستیم. داوطلبان زیادی طی تماس با کارشناسان مرکز مشاور گروپ به دنبال کسب اطلاات لازم در رابطه با نحوه و میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ هستند. به همین جهت تصمیم گرفتیم در این مطلب به طور اختصاصی به موضوع” تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ “بپردازیم. بنابراین مطالعه این مطلب را به تمامی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ پیشنهاد می کنیم.

نحوه تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ قطعی است.

میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

هر ساله قبل از آغاز زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به انتشار دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می نماید. در این دفترچه به تمامی شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از جمله چگونگی تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد پرداخته شده است. طبق اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، گزینش نهایی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ بر اساس 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل دوره کارشناسی صورت می پذیرد.

شاید با این جمله به بی عدالتی نسبت به داوطلبانی که دوره کارشناسی خود را در دانشگاه های سطح پایین تر گذرانده اند بیاندیشید. بله! این تفکر کاملا صحیح است و سازمان سنجش برای رفع این بی عدالتی تدابیری همچون اختصاص ضریب به هر دانشگاه اتخاذ نموده است. به این صورت که این ضریب در معدل کارشناسی هر داوطلب اعمال شده و یک معدل تراز شده به دست می آید. از معدل تراز شده در کارنامه کارشناسی ارشد تحت عنوان “معدل موثر“ نام برده می شود.

آیا تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ مثبت است؟

داوطلبان زیادی طی تماس با کارشناسان مرکز مشاورگروپ این سوال را مطرح می کنند که آیا تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد نیز همچون تاثیر معدل در کنکور سراسری مثبت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر! تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ بر خلاف کنکور سراسری قطعی است.

یعنی نمره نهایی (تراز) داوطلب در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ با معدل تراز شده وی مقایسه می شود. این معدل هم در صورت پایین آوردن تراز داوطلب و هم در صورت بالا بردن و تاثیر گذاری مثبت بر روی معدل، تاثیر خود را خواهد گذاشت ولی در کنکور سراسری چنانچه سوابق تحصیلی داوطلب تاثیر منفی در نتیجه آزمون داشته باشد، از آن تاثیر چشم پوشی می شود. با این تفاسیر توصیه می شود زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در وارد کردن تمامی اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی خود مخصوصا معدل کارشناسی خود نهایت دقت را داشته باشید.


اگر راجع به چگونگی تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، با مشاوران ما در دپارتمان مشاوره ” مشاور گروپ” تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و پاسخگوی سؤالات شما باشند.



امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ویرایش سهمیه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فاطمه

    سلام افرادی که سهمیه ۲۵ درصدری ایثارگران دارند چه زمانی باید کدپیگیری رو وارد سایت کنن؟؟ موقع ثبت نام یعنی قبل از برگزاری کنکور؟(گزینه ی برای وارد کردن کد نبود)یا فقط تیک داشتن سهمیه رو بزنن کافیه و بعد از برگزاری کنکور ارشد و اعلام نتایج باید کدپیگری رو وارد کنن؟؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی