صفر تا صد کنکور الکترونیکی | کنکور الکترونیکی چگونه برگزار می‌شود؟

کنکور الکترونیکی و حذف کنکور کاغذی Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه صفر تا صد کنکور الکترونیکی | کنکور الکترونیکی چگونه برگزار می‌شود؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

صفر تا صد کنکور الکترونیکی را در این مقاله بخوانید. در پاسخ به سوال پر تکرار مخاطبان مشاور گروپ مبنی بر اینکه کنکور الکترونیکی چگونه برگزار می‌شود؟ این مقاله را به موضوع خبر ساز کنکور هوشمند اختصاص داده ایم. تا پیش از این تمامی مراحل آزمون های سراسری مانند ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، انتخاب رشته و  اعلام نتایج همه به صورت الکترونیکی و غیر کاغذی شده بود و فقط دفترچه سوالات و پاسخنامه همچنان به شکل کاغذی باقی مانده است که این فرایند نیز تا سال ۱۴۰۳ الکترونیکی خواهد شد.

جدیدترین اخبار درباره این شیوه نوین برگزاری کنکور سراسری را در این مقاله پیگیری کنید. با ما همراه باشید.


کنکور الکترونیکی

کنکور الکترونیکی یا کنکور هوشمند جایگزین کنکور کاغذی خواهد شد تا ضمن کاهش زمان اعلام نتایج داوطلبان در طول یک سال چندین بار شانس شرکت در آزمون سراسری را داشته باشند و بتوانند از این طریق نتایج بهتری را کسب کنند. همچنین به گفته ریاست سازمان سنجش و آموزش کشور برگزاری کنکور الکترونیک برای جلوگیری از تقلب در کنکور سراسری موثر بوده و در این صورت دیگر خبری از فروش یا لو رفتن سوالات نخواهد بود!

دکتر عبدالرسول پورعباس معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور در تاریخ 1401/10/25 در برنامه «صف اول» شبکه خبر به برگزاری آزمایشی کنکور الکترونیکی اشاره کرد و گفت: «ما در این مسیر گام برداشته‌ایم و این احتمال وجود دارد که کنکور الکترونیکی را چند بار به صورت آزمایشی برگزار کنیم. مادامی که کنکور به صورت کاغذی باشد، دو بار در سال برگزار می‌شود.»

به نظر می‌ رسد برگزاری کنکور الکترونیکی تنها به کاهش زمان اعلام نتایج کمک خواهد کرد و از لحاظ محتوایی تفاوت آنچنانی با برگزاری کنکور کاغذی ندارد. این کاهش زمان نیز منجر به افزایش تعداد کنکورهای برگزار شده در یک سال می‌شود و داوطلبان شانس بیشتری برای موفقیت در یکی از این آزمون‌ ها و کسب نتایج بهتر خواهند داشت.

پورعباس پیش‌ تر در مصاحبه ای در آذر ماه سال جاری با بیان اینکه شعار سازمان سنجش آزمون بدون کاغذ است، از حذف کنکور کاغذی به واسطه راه‌ اندازی مرکز نوآوری و هوشمند سازی و برگزاری آزمون‌ های کاملاً هوشمند از سال ۱۴۰۳ خبر داده بود. بنابراین احتمالا اولین کنکور هوشمند به صورت رسمی از سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

پاکزاد، معاون دبیر کل شورای عالی علوم طی مصاحبه ای اعلام کرد که با توجه به افزایش میزان تقلبات در شیوه کنکور کاغذی، باید هر چه سریعتر شیوه برگزاری کنکور تغییر کند و به سمت کنکور الکترونیکی شدن تغییر پیدا کند. در این خصوص استفاده از کامپیوتر، موبایل و… مطرح شده است که به طور مثال اگر شیوه موبایل اجرایی شود، داوطلب با موبایل خود در محل برگزاری کنکور حاضر می‌ شود و از طریق نصب اپلیکیشن‌ های خاص در کنکور شرکت می‌ کند.

اجرایی شدن این طرح کنکور هوشمند و حذف کاغذ از روند برگزاری کنکور یکی دو سال زمان نیاز دارد. زیرا همانطور که می دانید طراحی نرم افزار و سخت افزار زمان بر است و این برنامه و اپلیکیشن باید به صورت تماماً بومی طراحی شود چرا که باید به لحاظ امنیتی تمام ابعاد را در نظر گرفت. تأمین امنیت شبکه و داده در این پروسه بسیار مهم است.

نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی

نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی سه مرحله ای در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب بانک سؤالات و یک نرم‌افزار برای این موضوع ایجاد شده است. بستری برای برگزاری امتحان به صورت کامپیوتر پایه، موبایل پایه و صفحه‌ هوشمند پایه درنظر گرفته می‌ شود و داوطلبان با حضور در محل‌ های تعیین‌ شده نسبت به شرکت در آزمون سراسری اقدام می نمایند. نتیجه هم بلافاصله پس از برگزاری آزمون به داوطلب اعلام می‌شود و دیگر خبری از انتظار طولانی مدت برای اعلام نتایج کنکور سراسری نخواهد بود!

توجه داشته باشید که کنکور الکترونیک مانند آزمون های مجازی و آنلاین نیست که از منزل یا هر جای دیگر بتوانید در آن شرکت کنید و حضور داوطلب در حوزه های آزمون هوشمند مشخص شده توسط سازمان سنجش امری ضروری است. تنها فرق نحوه برگزاری کنکور هوش مند در این است که دیگر خبری از پاسخنامه های کاغذی نیست و همه چیز به صورت الکترونیکی در سامانه آزمون هوشمند سازمان سنجش ثبت و ارزیابی می شود.

زمان برگزاری کنکور الکترونیکی

زمان برگزاری کنکور الکترونیکی هنوز به صورت قطعی اعلام نشده است اما به گفته معاون وزیر علوم احتمالا نخستین کنکور الکترونیکی به صورت آزمایشی در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

کنکور هوشمند در دهه فجر به صورت آزمایشی و محدود در دو استان برگزار می شود. به گفته معاون امور آزمون های سنجش شرکت در کنکور الکترونیکی هوشمند نیازی به ثبت نام خاصی مانند ثبت نام کنکور نداشته و برگزاری این کنکور به این علت است که ببینیم می توان کنکور را به صورت هوشمند در سراسر کشور برگزار کرد یا خیر!

لازم به ذکر است نتیجه این کنکور هوشمند آزمایشی هیچ تاثیری در کنکور اصلی نخواهد داشت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد طی 3 سال آینده آزمون‌های تمام هوشمند طراحی می‌شوند. به گفته وی به کمک این آزمون‌ها کنکور هوشمند و ماهی یک بار به صورت آنلاین برگزار خواهد شد اما هر فرد حداکثر 2 بار می تواند در آن شرکت کند.

به محض اعلام و انتشار اطلاعیه مربوطه در sanjesh.org ، تاریخ دقیق برگزاری کنکور الکترونیکی آزمایشی متعاقبا از طریق همین مقاله به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

کنکور الکترونیکی چگونه برگزار می شود Moshavergroup.com


ما در این مقاله مشاور گروپ به کنکور الکترونیکی زمان و نحوه برکزاری آن پرداختیم. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد. با توجه به اینکه کنکور الکترونیکی برای اولین بار در تاریخ آزمون های سراسری برگزار می شود، همه چیز تازگی دارد و ممکن است با ابهامات فراوانی روبرو باشد. بدین ترتیب برای پیدا کردن جواب سوالات خود در این زمینه باید ساعت ها جستجو کرده تا پاسخ مناسب و جامع خود را دریافت کنید. اما…

حالا تصور کنید فرصتی وجود داشته باشد که به واسطه آن بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را به صورت یکجا به دست آورید، این یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه  + کسب نتیجه سریعتر! برای همین ما قابلیت مشاوره تلفنی مشاور گروپ را فعال کرده ایم تا تمام سوالات شما از طریق مشاوران مجرب و کاربلد پاسخ داده شوند. اگر سوالی دارید که پاسخ آن را در مقاله نیافتید کافیست با ما تماس بگیرید.

ما همه روزه از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نیست، با خرید بسته های تماس مشاور گروپ و تکمیل فرم مشاوره، متخصصان حوزه درخواستی شما همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول

✔️کنکور الکترونیکی کی برگزار میشه؟

✔️احتمالا بهمن ماه برای اولین بار کنکور الکترونیکی به صورت آزمایشی برگزار میشه. برای اطلاعات بیشتر مقاله رو بخونین

✔️نحوه ثبت نام کنکور الکترونیکی با کنکور کاغذی فرق داره؟

✔️خیر تمامی مراحل یکسانه و فقط نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی با کنکور کاغذی متفاوته

✔️مزایای برگزاری کنکور الکترونیکی چیه؟

✔️کاهش زمان اعلام نتایج بزرگترین مزیت برگزاری کنکور به صورت الکترونیکی و حذف کنکور کاغذی معرفی شده. سایر مزایا و معایب رو توی این مقاله مشاور گروپ بخونین

4.2/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه صفر تا صد کنکور الکترونیکی | کنکور الکترونیکی چگونه برگزار می‌شود؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی