شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ | شرایط عمومی و اختصاصی

شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰| شرایط عمومی و اختصاصی

جهت مشاوره در زمینه شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ | شرایط عمومی و اختصاصی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت کامل و جامع در این مقاله آموزشی ارائه داده شده است. داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ را دارند، باید در بازه زمانی 12 الی 18 بهمن ماه 1399 به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند و فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری (اینترنتی) انجام دهند. داوطلبان توجه توجه داشته باشند تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی و صرفا از طریق سایت سنجش انجام می پذیرد. در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ارائه داده شده است. با ما همراه باشید.
شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می پذیرد. کلیه داوطلبان که متقاضی ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری می باشند، پس از آگاهی از شرایط ثبت نام و تهیه مدارک لازم، باید فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. در ادامه این مقاله شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری به صورت کامل ارائه داده شده است.

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400

به ‌اطلاع‌ متقاضيان‌ ثبت‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال 1400 برای‌ پذيرش در رشته ‌های با آزمون در دوره ‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نيمه حضوری، مجازی، پرديس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌، دانشگاه‌ پيام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غيرانتفاعی‌ و غيردولتی‌ و همچنين رشته ‌های تحصيلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می ‌رساند كه ثبت‌نام از روز يکشنبه مورخ 99/11/12 (دوازدهم بهمن ماه‌ 1399) منحصرا از طريق درگاه اطلاع‌ رسانی اين سازمان به نشانی: www.sanjesh.org آغاز و در روز شنبه مورخ 99/11/18 (هيجدهم بهمن ماه‌ 1399) پايان می ‌پذيرد؛ لذا متقاضیان می ‌توانند در مهلت مقرر برای شركت در آزمون سراسری سال 1400 ثبت ‌نام نمايند.

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در کنکور سراسری

داوطلبانی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی زیر باشند، می توانند در زمان مقرر نسبت به انجام مراحل ثبت نام خود به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند. در ادامه مقاله شرایط عمومی ثبت نام ازمون سراسری 1400 بیان شده است:

شرایط عمومی شرکت در کنکور سراسری 1400
اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی عدم احراز عناد (نه اعتراض) به جمهوری اسلامی
نداشتن فساد اخلاقی عدم اعتیاد به مواد مخدر
نداشتن سابقه عضویت در سازمان ها و گروه های غیر قانونی و فراماسونری

شرایط اختصاصی شرکت در کنکور سراسری 1400
دارا بودن گواهینامه دوره پیش دانشگاهی
دارا بون دیپلم سه ساله نظام جدید (6-3-3)
دیپلم چهار ساله نظام قدیم
دارا بودن مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
دانش آموختگان مقطع کارشناسی در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، می توانند ادامه تحصیل دهند.
دانش آموختگان مقطع کارشناسی در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی، در صورت دارا نبودن هر گونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم، می توانند ادامه تحصیل دهند.
دانشجویان دوره های نوبت دوم، ظرفیت مازاد، پردیس خودگردان، مجازی، پیام نور، دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، می توانند بدون انصراف از تحصیل، می توانند در آزمون سراسری 1400 ثبت نام نمایند.
فارغ‌التحصیلان دوره کاردانی رشته ‌های تحصیلی گروه‌های آموزشی غیرپزشکی بـه شـرطی می‌توانند در آزمون سراسری سال 1400 شرکت نمایند که تعهدات و خدمات قانونی را انجام داده باشند.
دانشجوی دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نباشد.

شرایط شرکت دانشجویان انصرافی در کنکور سراسری

دانشجويان دوره های غیر روزانه به شرط نداشتن منع نظام وظيفه، ميتوانند هم زمان با تحصيل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل برای شركت در آزمون سراسری سال 1400 ثبت نام نمايند و در صورت قبولی، بايد فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جديد محل تحصيل خود ارائه دهند.

****دانشجويان دوره روزانه (ورودی سال 1397 و قبل از آن)، برای شركت در آزمون سراسری 1400 بايد با تكميل فرم شماره (2 ) (مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری) و تاييد دانشگاه محل تحصيل، انصراف قطعی خود را اعلام كنند. و بند 33 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

دانشجويان رشته های روزانه، كه بدون انصراف در آزمون سراسری ۱۴۰۰، قبول شوند، متخلف محسوب می شوند و اجازه ثبت نام در رشته جديد را ندارند.

***دانشجويانی كه در سال های قبل، انصراف قطعی داده اند و به تحصيل بازنگشته اند، برای شركت در آزمون سراسری امسال، فقط كافی است بند 33 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

شرایط شرکت دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته های پزشکی در کنکور سراسری

دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته رشته های دکتری عمومی پزشکی، دکتری حرفه ای دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متقاضی تحصیل مجدد، در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند در مقاطع دکتری عمومی رشته های پزشکی و داروسازی ادامه تحصیل دهند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری نظام جدید برای دانش آموختگان ارشد رشته های پزشکی:

  1. نداشتن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی و نداشتن تعهدات سهمیه بومی یا سهمیه مناطق محروم
  2. نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  3. انجام خدمان موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای مشمولین این قانون الزامی می باشد.

شرایط شرکت داوطلبان غیر ایرانی در کنکور سراسری

داوطلبان غيرايرانی، که شرايط شركت در آزمون سراسری را دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور و ورود به بخش لینک سامانه اتباع غیر ایرانی، پس از تكميل اطلاعات، كد پيگيری (13 رقمی) را دريافت نمايند. برخی از شرایط ثبت نام داوطلبان غیر ایرانی برای شرکت در کنکور سراسری به شرح زیر است:

  1. فقط اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای “اقامت قانونی”، مجاز به ثبت نام و يا شركت در آزمون سراسری بوده و در صورت شرکت اتباع غیر ایرانی مقیم سایر کشورها، پذیرش آنان “لغو” می گردد.
  2. حداکثر مدت تحصیل مجاز در مقاطع کارشناسی پيوسته در دوره های دانشگاه پيام نور، 5 سال و در صورت افزايش سنوات، تمديد نيمسال تحصيلی به مدت دو نيمسال طبق تصميم گيری كميسيون موارد خاص دانشگاه پيام نور خواهد بود.
  3. متقاضیان تحصیل غیر ایرانی، مجاز به انتخاب رشته در مناطق غیرمجاز تردد و اسکان اتباع غیر ایرانی مندرج در پايگاه اينترنتی سازمان سنجش آموزش کشور نمی باشند.
  4. متقاضیان تحصيل غيرايرانی پذيرفته شده در مناطق غيرمجاز، می توانند بر اساس كسب حدنصاب نمره علمی، در اولين كد رشته تحصيلی منطقه مجاز، طبق كارنامه قبولی و كاربرگ انتخاب رشته های تحصيلی آزمون سراسری، ادامه تحصيل دهند.
  5. پذیرش متقاضیان تحصیل در رشته هايی كه منجر به ايجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ايران شود (از جمله تعهدات استخدام) و رشته های خاص و غیر مجاز مندرج در پايگاه اينترنتی سازمان سنجش، ممنوع است.
  6. دانشجویان غیر ایرانی به دلیل تابعیت غیر ایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نمی باشند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و آگاهی از کلیه شرایط ثبت نام داوطلبان غیر ایرانی در کنکور سراسری مقاله زیر را مطالعه نمایید:

ثبت نام داوطلبان غیر ایرانی در کنکور سراسری | شرایط و نحوه ثبت نام

داوطلبانی که شرایط شرکت در کنکور سراسری نظام جدید ۱۴۰۰ را ندارد

در ادامه لیست داوطلبانی که شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری نظام جدید ۱۴۰۰ را ندارند ارائه داده شده است:

داوطلبانی که شرایط ثبت نام در کنکور سراسری 1400 را ندارند
مشمولانی كه در مقطع كاردانی فارغ التحصیل شده اند، مجاز به شركت در آزمون سراسری نمی باشند. اين افراد فقط می توانند در مقطع كارشناسی ناپيوسته (كاردانی به كارشناسی ناپيوسته) تحصيل خود را ادامه دهند
مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون سراسری و قبولی در آن، معافيت تحصيلی برای آنان صادر نگرديده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نمی باشند
دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت يا دريافت معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند.
داوطلبانی که در کنکور سراسری سال گذشته در دوره روازنه قبول شده اند.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ | شرایط عمومی و اختصاصی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی