سامانه علم سنجی وزارت بهداشت isid.research.ac.ir

سامانه علم سنجی وزارت بهداشت isid.research.ac.ir

جهت مشاوره در زمینه سامانه علم سنجی وزارت بهداشت isid.research.ac.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه علم سنجی وزارت بهداشت به نشانی اینترنتی isid.research.ac.ir به‌ صورت رسمی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور ارائه و نمایش شاخص‌های علم‌سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت، ایجاد شده است. از طریق این سامانه، می‌توان اطلاعاتی از جمله نام و نام خانوادگی اساتید، دانشگاه و دانشکده محل خدمت، رتبه علمی، میزان مقالات منتشر شده و سایر مشخصات علمی اعضای هیأت علمی را مشاهده کرد. این سامانه به عنوان یک منبع معتبر برای ارزیابی سطح علمی اساتید و همچنین بررسی عملکرد آن‌ها در زمینه پژوهش و علم، به کاربران ارائه می‌شود. در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با نحوه ورود به سامانه و علم سنجی اعضای هیئت علمی در اختیار شما قرار داده‌ایم.

سامانه علم سنجی وزارت بهداشت

در سال ۱۳۹۴، سامانه علم سنجی وزارت بهداشت به منظور استخراج و نمایش به‌روز شاخص‌های علم‌سنجی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، توسط مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شد.

این سامانه اطلاعاتی چون نام و نام خانوادگی، دانشگاه، دانشکده، مرکز تحقیقاتی، رتبه علمی، رشته تحصیلی و آخرین مقطع تحصیلی اعضای هیأت علمی را ارائه می‌دهد. از امکانات سایت علم سنجی وزارت بهداشت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مشاهده تعداد مقالات هر عضو هیات علمی: با استفاده از این قابلیت، دانشجویان و سایر اعضای هیئت علمی، امکان مشاهده تعداد مقالاتی که توسط اعضای هیئت علمی منتشر شده است را دارند.
  2. مشاهده شاخص‌های علمی متنوع: این سامانه امکان مشاهده شاخص‌های مختلف علمی هر عضو هیات علمی را فراهم می‌کند، از جمله H-index و g-index و تعداد کل مستندات مرتبط با هر عضو.
  3. مشاهده رزومه و اطلاعات فردی هر عضو هیات علمی: دانشجویان و اعضای هیات علمی می‌توانند با کلیک روی نام هر عضو، رزومه و اطلاعات فردی آن عضو را مشاهده کنند، از جمله اطلاعات تحصیلی و رزومه تحصیلی و شغلی.

 isid.research.ac.ir

کاربران برای ورود به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت، می‌بایست به نشانی اینترنتی isid.research.ac.ir مراجعه کنند. مراحل ورود به سایت به صورت زیر است:

  • پس از مراجعه به سایت isid.research.ac، صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود، این صفحه امکان فیلتر کردن اطلاعات بر اساس نام دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی را برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی فراهم می‌کند، شما می‌توانید با جستجوی نام یک فرد خاص، به پروفایل آن فرد دسترسی پیدا کرده و با کلیک روی نام او، اطلاعات مربوط به این فرد را مشاهده کنید.

ورود به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت isid.research.ac.ir

نحوه ورود اعضای هیئت علمی به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت

نحوه ورود اعضای هیئت علمی به سامانه علم سنجی به صورت زیر است:

  • اعضای هیئت عملی، برای ورود باید روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کنند:

ورود کارشناسان و اعضای هیئت علمی به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت

  • در این مرحله، روی گزینه «ورود اعضای هیئت علمی» کلیک کنید:

ورود اعضای هیئت علمی به سامانه

  • اگر برای اولین بار است که وارد سامانه می‌شوید، روی گزینه «دریافت / فراموشی کلمه عبور سامانه علم سنجی وزارت بهداشت» کلیک کنید:

دریافت رمز عبور سایت علم سنجی وزارت بهداشت

  • کد ملی خود را وارد کرده و روی گزینه بازنشانی کلمه عبور کلیک کنید:

دریافت رمز عبور برای ورود به سایت علم سنجی وزارت بهداشت

  • پس از طی کردن مراحل گفته شده، یک رمزعبور موقت برایتان پیامک می‌شود. پس از آن ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که با کلیک روی آن می‌توانید برای حساب کاربری خود، رمز عبور تعریف کنید.
  • پس از ورود به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت، می‌توانید اطلاعات خود را مشاهده و در صورت نیاز ویرایش کنید.
  • توصیه می‌شود در برگه اطلاعات عمومی، عکس خود را بارگذاری کرده (در کادر مخصوص عکس) و نام و نام خانوادگی‌تان را به صورت انگلیسی وارد کنید.
  • در بخش اطلاعات عمومی حتما شماره تلفن همراه و ایمیل شخصی خود را نیز درج کنید.
  • اهمیت بخش شناسه‌ها و آدرس‌ها در تکمیل پروفایل بسیار بالاست. این بخش شامل اطلاعاتی از قبیل: شناسه اسکوپوس نویسنده (Author Scopus ID)، شناسه عددی ORCID، شناسه WOS ID Research، لینک به پروفایل در Google Scholar و لینک به رزومه در وب‌سایت دانشگاه است. این اطلاعات برای تکمیل و ارتقاء پروفایل هر فرد مهم است.
  • پس از انجام مراحل فوق، برای ذخیره اطلاعات روی گزینه «ذخیره» کلیک کنید.

ورود کارشناسان به سایت علم سنجی

کارشناسان برای ورود به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت، باید به نام کاربری و رمز عبور دسترسی داشته باشند. کارشناسان پس از درج اطلاعات خواسته شده می‌توانند وارد سامانه شوند.

ورود کارشناسان به سایت علم سنجی

برای ورود به سایت علم سنجی اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت، «اینجا» کلیک کنید.

نحوه علم سنجی اعضای هیات علمی در سامانه علم سنجی وزارت بهداشت

نحوه علم سنجی اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت در سایت isid.research.ac.ir بسیار ساده بوده و تنها با چند کلیک می‌توانید به اطلاعات مربوطه دسترسی داشته باشید.

  • پس از مراجعه به سایت می‌توانید از طریق جدول زیر، دانشگاه، دانشکده و … را انتخاب کنید. پس از آن روی گزینه بازنشانی کلیک کرده تا اطلاعات موردنظر را مشاهده کنید. از طریق نقشه سمت چپ نیز می‌توانید استان موردنظر را انتخاب کنید.

راهنمای علم سنجی اعضای هیات علمی در سامانه علم سنجی وزارت بهداشت

  • پس از کلیک روی نام موردنظر، اطلاعات زیر برای شما نمایش داده می‌شود:

مشاهده اطلاعات در سایت علم سنجی اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت

  1. اطلاعات شخصی به دو صورت انگلیسی و فارسی
  2. H-Index (محاسبه شده بر اساس مقالات Scopus)
  3. خلاصه عملکرد مقالات Scopus
  4. خلاصه عملکرد طرح‌های پژوهشی مصوب
  5. خلاصه عملکرد پایان‌نامه‌ها
  6. فهرست مقالات
  7. طرح ها و پایان‌نامه‌ها
  8. نویسندگان همکار مقالات Scopus
  9. همکاری بین المللی مقالات Scopus
  10. روند مقالات Web of Science
  11. روند مقالات Scopus

و … .

هنگام استفاده از سامانه علم سنجی وزارت بهداشت، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • امکان انتخاب مرکز آموزشی با استفاده از فیلترهای زیر امکان پذیر است:
  1. نام دانشگاه
  2. دانشکده
  3. گروه آموزشی
  4. بیمارستان
  5. پژوهشکده
  6. پژوهشگاه
  7. مرکز تحقیقاتی
  • انتخاب کردن اعضای هیأت علمی با استفاده از فیلترهای زیر صورت می‌گیرد:
  1. نام
  2. رتبه علمی هیأت علمی
  3. مقطع تحصیلی
  4. رشته تحصیلی
  5. سرگروه آموزشی و سرگروه رشته‌ای
  • افرادی که در کنار اسمشان علامت جام قرار گرفته است، در فهرست پژوهشگران ۱% پراستناد برتر نظام رتبه‌بندی جهانی ESI هستند.

جمع بندی

سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت یک پایگاه داده است که با هدف ارائه اطلاعات جامع درباره سوابق علمی و پژوهشی اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت طراحی شده است. ارائه اطلاعات جامع و گسترده درباره اعضای هیئت علمی، شامل سوابق علمی، تحصیلات، تعداد مقالات رتبه علمی و موارد مشابه، قابلیت فیلتر کردن اطلاعات بر اساس دانشگاه، رشته تحصیلی، رتبه علمی و… و همچنین امکان جستجوی افراد خاص بر اساس نام یا سایر مشخصات از مزایای این سامانه است.

سامانه علم سنجی وزارت بهداشت، به‌صورت دوره‌ای اطلاعات را به‌روزرسانی می‌کند، این امر به کاربران کمک می‌کند تا از آخرین وضعیت اعضای هیئت علمی با خبر شوند.

اگر سوالی در رابطه با سایت علم سنجی وزارت بهداشت دارید و پاسخ آن را در مقاله نیافتید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ از طریق شماره تماس 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

با استفاده از قابلیت مشاوره تلفنی مشاور گروپ می‌توانید پاسخ تمام سوالات خود را درباره سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت به صورت یکجا به دست آورید، این یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه  + کسب نتیجه سریعتر!

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نبود نگران نباشید، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته‌های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

سوالات متداول سامانه علم سنجی وزارت بهداشت

✔️نشانی سایت علم سنجی وزارت بهداشت چیست؟

✔️کاربران برای ورود به سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی می‌بایست به نشانی اینترنتی isid.research.ac.ir مراجعه کنند.

✔️اطلاعات مورد نیاز برای ورود کارشناسان به سامانه علم سنجی وزارت بهداشت چیست؟

کارشناسان برای ورود به سایت علم سنجی اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت، باید به نام کاربری و رمز عبور دسترسی داشته باشند. کارشناسان پس از درج اطلاعات خواسته شده می‌توانند وارد سامانه شوند.

✔️مزایای سایت علم سنجی اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت چیست؟

ارائه اطلاعات جامع و گسترده درباره اعضای هیئت علمی، شامل سوابق علمی، تحصیلات، تعداد مقالات رتبه علمی و موارد مشابه، قابلیت فیلتر کردن اطلاعات بر اساس دانشگاه، رشته تحصیلی، رتبه علمی و… و همچنین امکان جستجوی افراد خاص بر اساس نام یا سایر مشخصات از مزایای این سامانه است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سامانه علم سنجی وزارت بهداشت isid.research.ac.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی