دو هفته مانده به کنکور سراسری 99 چه کنیم ؟ از زبان رتبه های برتر

دو هفته مانده به کنکور سراسری 99 چه کنیم ؟ از زبان رتبه های برتر

جهت مشاوره در زمینه دو هفته مانده به کنکور سراسری 99 چه کنیم ؟ از زبان رتبه های برتر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دو هفته مانده به کنکور سراسری 99 چه کنیم ؟ از زبان رتبه های برتر : سعی کنند هر روز صبح از ساعت 8 تا 12 ظهر به طور یک روند و با استراحت‌‌های کوتاه درس بخوانند یا آزمون بدهند تا جسم و ذهن‌‌شان به این شرایط عادت کند. این کار باعث می‌شود تا …


دو هفته مانده به کنکور سراسری 99 چه کنیم ؟ از زبان رتبه های برتر


2 2: میترسی از آخرین اخبار و اطلاعیه های کنکور سراسری 99 جا بمونی ؟
ما همه ی اخبار و اطلاعیه ها رو بهت میگیم ! کافیه عضو کانال تلگرام ” کنکورگروپ ” بشی …


                                          158694644596021.jpg 1158694644596021.jpg 1158694644596021.jpg 1158694644596021.jpg 1

سه نباید مهم

دو هفته مانده به کنکور سراسری 99 چه کنیم ؟ 

1- مبحث جدید نخوانید!

به جای اینکه در این موقعیت به مباحثی که نخوانده اید فکر کنید، مباحثی را که خوانده اید مرور کنید. به شما قول می دهیم مباحثی را که بلا خوانده اید کاملا یادتان نیست. شاید بخشی از ان ها را فراموش کرده باشید. بهتر است سریعا آنها را مرور کنید تا مبحث جدید بخواندی. لطفا طمع نکنید. به جای خواندن مباحث جدید و اینکه عرض آن را زیاد کنید، عمق آنها را افزایش دهید. روی مباحثی که خوانده اید عمیق شوید تا احتمال حل کردن تست های آن، بالاتر برود. اگر فرصت کردید تست های علامت دار را هم حل کنید.

2- با دوستان کنکور تان صحبت نکنید!

این یک نباید است. آنها یا از شما بیشتر درس خوانده اند یا کمتر. اگر کمتر خوانده اند باغث می شود شما مغرور شوید. با خود بگویید ایول به خودم. اگر بیشتر خوانده باشند باعث نابودی شما می شود. بعضی از این دوستان هم حرف هایی می زنند که واقعیت هم ندارد. مثلا از آنها می پرسیم درس خوانده ای؟ میگویند نه، اگر خوانده بودیم با تو حرف نمیزدیم. یا می گویند اگر تو یک کلمه خوانده ای من هم خواندم! این حرف ها هم مبهم است هم بی معنی. به طور کلی بهتر است با آنها صحبت نکیند. تا نه مغرور شودی و نه استرس تان بالا برود.

3- حسرت گذشته را نخورید!

بهتر است در این دو هفته فایل های مدیریت استرس را دوباره گوش دهید. تکنیک های آنها را انجام دهید. بدانید حسرت گذشته را خوردن هیچ دردی را دوا نمی کند. این دو هفته را طوری استفاده کنید تا به موفقیت نسبی که به میزان تلاش هایتان داشتید، برسید. اما احساس گناه و عذاب وجدان داشتن در این دو هفته هیچ کمیک به شما نخواهد کرد. نه تنها خیر آن نمی رسد بلکه شر هم می رساند. پس بهتر است حسرت گذشته را هم نخورید. بعد از کنکور که نتیجه آمد می توانید تصمیم بگیرید. بهتر است در این ایام اصلا اصلا اصلا به نتیجه فکر نکنید. تنها تلاش تان را کنید تا از خط پایان رد شوید. نتیجه ها در کارنامه ها مشخص خواهد شد.

3 توصیه و باید مهم:

4- مرور و تورق مباحثی که مسلط هستید

اولین توصیه این است که در هفته های پایانی به خصوص در یکی دو هفته آخر همه درس هایی را که تا الان مطالعه کردید را مرور و تورق کنید. مخصوصا دروس عمومی. در حد دیدن تیترها هم موثر است. یکبار سریعا مرور کنید. تا حافظه تان هم بخورد و اطلاعات قبلی بالا بیاید. فرمول های ریاضی و فیزیک را حتما مرور کنید. فکر نکنید بدیهی هستند. خیلی ها سر جلسه کنکور ممکن است آنها را با هم قاطی کنند. خیلی از بچه ها می گویند فرمول های هندسه مختصاتی یادمان رفته! پس حتما آنها را مرور کنید تا در جلسه کنکور دچار مشکل نشوید.

5- تنظیم تغذیه و خواب در ده روز پایانی

دومین توصیه منظم کردن ساعت خواب است. همچنین تغذیه خود را هم منظم کنید. زیرا در روز کنکورتان باید به موقع از خواب بیدار شوید. ساعت خوابتان از قبل باید درست شده باشد تا در روز کنکور دچار مشکل نشوید.

6- به دانشگاه فکر کنید نه کنکور!

سومین توصیه این است که در هفته های آخر به کنکور فکر نکنید به دانشگاه فکر کنید. کنکور وسیله رسیدن به هدف نهایی شما سات. به دانشگاه و رشته مورد علاقه تان. کنکور یک وسیله است. به هدف بعدی و نهایی آن فکر کنید. اینجوری استرس تان کمتر می شود. و دیگر فکرتان درگیر تراز و رتبه نخواهدشد. زیرا در ماه های اخر داوطلبان دائما در سایت های کانون سرچ می کنند که هر درصدی بزنند چه رتبه ای خواهند آورد؟! این کارها جز افزایش استرس برایتان هیچ چیزی نخواهد داشت.


دو هفته مانده به کنکور سراسری 99 چه کنیم ؟ از زبان رتبه های برتر




در هفته‌‌ی اول آن بهتر است:

1- هر شب به مدت چند دقیقه تمام کارهایی را که در جلسه‌‌ی کنکور انجام خواهند داد را با خودشان مرور کنند، یعنی همان شیوه‌‌ی مدیریت زمان؛ این‌‌کار باعث می‌شود عادت‌‌های لازم در جلسه‌‌ی کنکور ملکه‌‌ی ذهن‌‌شان بشود.

2- خواب شبانه‌‌ی خودشان را تنظیم کنند یعنی حداکثر ساعت یازده شب بخوابند و صبح ساعت 6 از خواب بیدار شوند تا عادت خوابشان اصلاح شود.

3- اگر عادت به صبحانه خوردن ندارند حتماً آن را اصلاح کنند یعنی هر روز یک صبحانه مقوی و کم حجم بخورند تا انرژی لازم را برای برنامه‌‌ی نیم‌‌روزی داشته باشند.

4- سعی کنند هر روز صبح از ساعت 8 تا 12 ظهر به طور یک روند و با استراحت‌‌های کوتاه درس بخوانند یا آزمون بدهند تا جسم و ذهن‌‌شان به این شرایط عادت کند. این کار باعث می‌شود تا در جلسه‌‌ی کنکور راحت‌‌تر و مسلط‌‌تر چهار ساعت زمان آزمون را سپری کنند.

5- از تماس و ارتباط با کسانی که موجب اضطراب می‌شوند خودداری و دوری کنند.

6- درس‌‌ها و مبحث‌‌هایی که فرمول و نکته‌‌های بیش‌‌تری دارند را در این یک هفته به طور سطحی نگاهی بیندازند مانند ادبیات، دینی، فیزیک، شیمی، هندسه تحلیلی و امثال این‌‌ها؛ البته برای هر دانش‌‌آموزی شاید کمی متفاوت باشد.

و اما در هفته‌‌ی آخر :

در این هفته کار بچه‌‌ها کمی با هفته‌‌ی قبل تفاوت خواهد کرد که به طور کوتاه آن‌‌ها را بیان می‌کنم:

1- مقدار مطالعه نسبت به قبل باید کم‌‌تر شود یعنی بچه‌‌ها نباید بیش‌‌تر از 8 ساعت در روز بخوانند و چنان‌‌چه کمی کم‌‌تر هم بشود اشکال ندارد.

2- به‌‌تر است تست زدن خود را بسیار کم کنند تا برای جلسه‌‌ی کنکور اشتیاق تست زدن داشته باشند.

3- فقط یک آزمون جامع در برنامه‌‌ی آن هفته قرار دهند و آن را بررسی کنند.

4- فرمول‌‌ها و نکته‌‌ها را فقط مرور کنند و اگر تستی را علامت‌‌دار کرده‌‌اند به آن نگاهی بیندازند.

5- درس‌‌های عمومی را یک بار دیگر و با سرعت و سطحی مرور کنند.

6- استراحت و تفریح‌‌های خود را بیش‌‌تر کنند البته تفریحاتی که باعث آسیب رساندن به آن‌‌ها نشود و هم‌‌چنین ایجاد خستگی زیادی نکند.

7- بعد از گرفتن کارت ورود به جلسه، حتما فردای همان‌‌روز از مکان و موقعیت جلسه‌‌ی کنکور که در کارت نوشته شده دیدن کنند.

8- شب‌‌ها به موقع بخوابند و حداقل در شبانه‌‌روز 8 تا 9 ساعت خواب کامل داشته باشند.

9- در روز آخر قبل از کنکور اگر بتوانند مطالعات خود را کنار بگذارند بهتر است؛ ولی اگر نتوانستند و یا احساس نگرانی کردند سعی کنند بیش‌‌تر از 3 الی 4 ساعت در صبح درس نخوانند و تمام بعد از ظهر و شب را استراحت کنند تا ذهنشان برای فردای آن روز آماده باشد. اگر به غیر از این عمل کنند خدای نکرده در روز کنکور به مشکلات اساسی برخواهند خورد.

10- وسایل مورد نیاز مانند کارت ورود به جلسه، دو تا مداد سیاه نرم، پاک‌‌کن مناسب، دستمال پارچه‌‌ای کوچک برای خشک کردن عرق دست، یک بطری آب فریز شده و مقداری شکلات مناسب را از شب قبل برای روز کنکور آماده کنند تا چیزی جا نماند.

11- حتماً شب قبل دقایقی با خدا راز و نیاز کنند و خودشان را به خدا بسپارند.

12- اگر در هفته‌‌ی آخر به‌‌درستی استراحت کرده باشند چنان‌‌چه شب آخر را خوب نخوابند، در هنگام آزمون دادن به مشکل برنخواهند خورد.

12- روز کنکور حداقل 2 ساعت قبل آزمون از خواب بیدار شوند و صبحانه‌‌ی مناسبی (کم‌‌حجم) بخورند. به‌‌تر است از مواد غذایی مثل شیر و تخم‌‌مرغ استفاده نکنند و نان، کره و مربا یا عسل و مقداری چای کم‌‌رنگ شیرین می‌تواند مناسب باشد.

13- در محل حوزه‌‌ی امتحانی در روز کنکور درباره‌‌ی مسائل درسی با کسی صحبت نکنند و با خودشان جزوه و خلاصه‌‌نویسی‌ها را به همراه نبرند.

14- دانش‌‌آموزان بدانند مطالبی را که دوره کرده‌‌اند فراموش نخواهند کرد و با دیدن سوال و گزینه‌‌های آن در آزمون به یاد تمام مطالب خواهند افتاد.

دو هفته مانده به کنکور سراسری 99 چه کنیم ؟ از زبان رتبه های برتر


یک روز مانده تا کنکور :

ـ به‌طور کلی درس خواندن در این روز را پیشنهاد نمی‌کنم، البته اگر فکر می‌کنید که با درس نخواندن اضطرابتان بیشتر می‌شود می‌توانید صبح تا ظهر یک دور سطحی بر روی یکی ، دو تا از درس‌ها داشته باشید و بعد از‌ظهر را استراحت کنید.

(باور کنید مطالعه‌ی در این روز تأثیری در موقعیت شما نخواهد داشت.)

ـ شب کنکور 99

سعی کنید یک غذای مقوی وکم حجم برای شام بخورید، وسایلی را که برای فردا نیاز دارید،آماده کنید. (کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی فراموش نشود! )

ـ سعی کنید شب را به خوبی بخوابید و استراحت کنید ولی به هیچ وجه از قرص‌های خواب‌آور استفاده نکنید.

از یکی از افراد خانواده بخواهید که فردا صبح شما را در ساعت مقرر بیدار کنند.

روز کنکور 99

ـ حتماً صبحانه‌ی کامل و مقوی بخورید تا انرژی کافی داشته باشید که 4 ساعت سر جلسه کنکور بنشینید.

ـ زمان حرکت خود را طوری تنظیم کنید که ترافیک و مشکلات احتمالی در راه را هم در نظر گرفته باشید،

دیر رسیدن سرجلسه کنکور اضطراب شما را افزایش می‌دهد.

ـ با خود حتماً‌ دو مداد نرم، تراشیده شده، پاک‌کن، یک بطری آب و یک شکلات به همراه داشته ‌باشید،‌ سعی کنید

سر جلسه

از یک ساعت مچی عقربه‌دار برای تنظیم وقت استفاده کنید.

ـ این احتمالات را در نظر بگیرید که محیط امتحان شما ممکن است گرم، سرد، پرسروصدا ، با میز نامناسب و یا …. باشد و این را بدانید که این‌ها مشکلات کوچکی هستند و نمی‌توانند تأثیری در نتیجه‌ی تلاش یک داوطلب موفق بگذارند و البته ممکن است حوزه‌ی امتحانی شما از هر نظر مناسب باشد.(مانند تصویر زیر که همه‌ی اصول رفاهی داوطلبان در آن رعایت شده!!!)

از اول تا انتهای کنکور 99

ـ اضطراب هم می‌تواند خوب و هم می‌تواند بد باشد. در واقع اضطراب یک حالت فیزیولوژیک بدن در پاسخ به موقعیت‌های سخت است و بدن شما را برای تلاش بیشتر آماده می‌کند. اما در هنگام اضطراب شدید به علت اختلالاتی که در تمرکز ایجاد می‌شود بیشتر در معرض خطا و اشتباه هستید. پس باید با اضطراب مخرب مقابله کنیم.

دو هفته مانده به کنکور سراسری 99 چه کنیم ؟ از زبان رتبه های برتر


روش‌های مقابله با اضطراب:

1. ریلکسیشن: سعی کنید تمام بدن خود را برای چند لحظه شل کنید و چشمهایتان را به آرامی ببندید و به هیچ‌ چیز فکر نکنید.

2. کنترل نفس: در هنگام استرس،‌ تنفس‌های شما سریع و نامنظم و سطحی می شوند،‌ پس سعی کنید به آرامی و عمیق نفس بکشید.

3. تغییر جهت ذهن: غالب اوقات افکار استرس زا، شروع کننده یک فرآیند اضطرابی هستند. پس سعی کنید جهت ذهن خود را تغییر دهید،

به مطالبی فکر کنید که هیچ ربطی به موضوع ندارند.

هنگام پاسخ‌دهی به سوالات کنکور از نگاه مداوم به اطرافیان و سنجش میزان سرعت و … آن‌ها جداً خودداری کنید (و به شما اطمینان می‌دهم که سنجش شما در این لحظه کاملاً‌ اشتباه است.)

ـ هر چند دقیقه یک‌بار که احساس خستگی می‌کنید یک نفس عمیق بکشید، دست‌ها را باز و پاهایتان را دراز کنید تا از میزان خستگی شما کاسته شود.

ـ برای شروع امتحان این‌که از چه درسی شروع کنیم سوالی است که ذهن خیلی از دانش‌آموزان را به خود مشغول کرده است: اگر در آزمون‌های آزمایشی همیشه از یک درس شروع می‌کردید، الان هم همان کار را بکنید و ا گر تسلط شما در همه دروس یکسان است
– باترتیب دفترچه پیش بروید در غیر این‌صورت سعی کنید از درسی شروع کنید که در آن تسلط بیشتری دارید.

– ممکن است بعضی از دروس با تست‌های سخت آغاز شوند و چند تست نخستین آن‌ها سخت‌تر از بقیه باشد پس با دیدن تست‌های سخت به‌طور کلی از آن درس ناامید نشوید. فراموش نکنید که تست‌هایی که برای شما سخت هستند،‌ بی‌شک برای سایر داوطلبان نیز دشوارند.

سعی کنید در ابتدا یک‌بار سوالات را سریع بخوانید و اگرتستی سخت بود و برای حل آن نیاز به زمان بیشتری داشتید و یا درصورتی که سوال نامفهوم بود که با یک‌بار خواندن متوجه آن نمی‌شدید با علامت ضربدر و اگر اصلاً‌ آن را بلد نبودید با علامت خط تیره مشخص کنید و به سراغ تست‌های دیگر بروید.

یادتان نرود حتی دانش‌آموزان بسیار خوب هم به تمامی سوالات پاسخ نمی‌دهند. سعی کنید صورت سوالات را دقیق و درست بخوانید،‌ در زیر کلمات کلیدی سوال خط بکشید.

در مواردی که در جواب‌ها بین دو گزینه شک می‌کنید،‌ گزینه درست معمولاً‌ همان جوابی است که در ابتدا به ذهن شما رسیده است.

همواره در کنکور سوال‌های غلط نیز بوده است،‌ پس اگر در مورد یک سوال به نتیجه نرسیدید، به خودتان مسلط باشید و زمان زیادی صرف حل کردن آن سوال نکنید.

در انتهای آزمون بی‌شک ذهن شما خسته شده است و ممکن است به پاسخ‌های خود شک کنید،‌ اما از دستکاری کردن جواب‌های خودبپرهیزید. یکی از اشتباهات بعضی از داوطلبان پاسخ‌دهی به سوالات در دفترچه‌ی سوالات و بعد وارد کردن همه جواب‌ها در پاسخ‌نامه می‌باشد اصلاً این کار را نکنید و هر 10 سوال پاسخ‌نامه را چک کنید که شماره سوال با شماره پاسخ‌نامه یکی باشد.

«إلا بذکر الله تطمئن القلوب».


40 توصيه براي دواطلبان کنکور

دو هفته مانده به کنکور سراسری 99 چه کنیم ؟ از زبان رتبه های برتر


1 ـ در کمتر از چهار ساعت نتيجه 12 سال تحصيل شما به دست مي آيد . بنابراين دقت کنيد .
2 ـ هرگز خود را ملامت نکنيد که امسال تلاش نکرده ام و بقيه بهتر درس خوانده اند تا جايي که ما اطلاع داريم اکثر بچه ها از وضعيت خود راضي نيستند .
3 ـ به اميد سال بعد نباشيد ، همه ي تلاشتان را در جلسه ي کنکور به خرج دهيد .
4 ـ در يک ماه آخر مطالعه دروس جديد (که قبلاً مطالعه نکرده ايد ) را کنار بگذاريد و فقط به مرور و جمع بندي مطالبي که قبلاً خوانده ايد بپردازيد .
5 ـ بين دروس اختصاصي سنگين و مشابه مثل رياضي و فيزيک ، يک درس عمومي قرار دهيد .
6 ـ در اين يک ماه باقي مانده مطالعه کتاب هاي جمع بندي ، شرکت در آزمون هاي جامع و کلاس هاي نکته و تست بسيار مفيد است .
7 ـ بودجه بندي کنکور را به دقت بخوانيد .
8 ـ افزايش استرس ، حاصلي جز کاهش يادگيري و کم کاري حافظه ندارد ، بنابراين از عوامل استرس زا ( حتي تلقين هاي ناخودآگاه خودتان ) به شدت دوري کنيد .
9 ـ در اين زمان باقي مانده جزوات حجيمي که مثلاً براي يک درس 300 ـ 400 صفحه است را رها کنيد .
10 ـ تا آخرين لحظات از جلسه کنکور خارج نشويد زيرا يک تست گاهي 3000 رتبه را جا به جا مي کند .
11 ـ همه داوطلبان نمي توانند تمامي مباحث کتاب را کاملاً درک کنند و همچنين براي قبولي در 99 درصد رشته ها نيازي به درصد بالاي 50 درصد نيست .
12 ـ براي پاسخگويي به سوالات در جلسه ي کنکور از سوال شماره ي يک شروع کنيد و اگر نتوانستيد پاسخ دهيد ، زمانتان را هدر ندهيد ، علامتي در کنار تست مربوط بگذاريد و به تست بعدي بپردازيد . به اين ترتيب بعد از يک بار مرور تست هاي يک درس ، هم بيشتر تست ها را زده ايد و هم زماني براي شما باقي مانده که در آرامش بيشتر به بقيه تست ها بپردازيد . لازم به ذکر است که حتي اگر پنج تست اول يک درس را بلد نبوديد اصلاً نگران نباشيد .
13 ـ تصور نکنيد که اصلاً وقت نداريد ، زمان باقي مانده اگر به خوبي استفاده شود . حتي اگر درس را اصلاً نخوانده باشيد باز امکان جبران دارد . تقريباً مي توان گفت اگر کسي هر درس عمومي ، را 20 ساعت و هر درس اختصاصي را 40 ساعت به صورت عادي و معمولي مطالعه کند ، 30 تا 40 درصد به دست خواهد آورد .

ساعت 80 = ساعت 20 × 4 درس عمومي
ساعت 160 = ساعت 40 ×4 درس اختصاصي
ساعت 240 = مجموعاً
يعني 20 روز و روزي 12 ساعت

14 ـ بهترين روش براي مقابله با اضطراب پيش رفتن با برنامه است .
15 ـ از ساعات خوابتان تا حدي کم کنيد که يادگيري شما مختل نشود چون کيفيت مطالعه مهمتر از کميت آن است .
16 ـ در يک ماه باقي مانده تا کنکور تست ها را يک بار از ابتدا مرور کنيد و روزانه 4 ساعت در صندلي دانش آموزي خود قرار بگيريد ( در اين مدت به هيچ عنوان از جاي خود بلند نشويد ، قدم نزنيد ، با ديگران صحبت نکنيد و … و بي وقفه تست نزنيد . حتي در اين ساعات همان لباس هايي را بر تن داشته باشيد که مي خواهيد در روز کنکور بپوشيد تا هم به آن ها و هم به گرماي آنها عادت کنيد .
17 ـ هرگز از خود انتظار بيش از حد نداشته باشيد و نااميد هم نشويد . مهم تلاش شماست . نتيجه مطمئناً به وجود مي آيد .
18 ـ مکان مطالعه را حداقل در اين زمان باقي مانده تغيير ندهيد و موبايل ، تلفن ثابت ، کامپيوتر ، تلويزيون ، روزنامه و عکس و پوسترهاي خاطره انگيز را به سرعت از مکان مطالعه خارج کنيد .
19 ـ ميز مطالعه ي خود را در جايي از اتاق قرار دهيد که سايه بر روي صفحه کتابتان نيفتد .
20 ـ از 24 ساعت قبل از کنکور مطالعه را کنار بگذاريد و به استراحت و تفريحات سالم بپردازيد .
21 ـ صورت سوال را به دقت بخوانيد و در درک معناي آن عجله نکنيد .
22 ـ همه ي درس ها را بخوانيد حتي درسي که در نظر داريد به تست هاي آن دست نزني ، با 20 ساعت مطالعه به 30 تا 40 درصد مي رسيد .
23 ـ شب قبل از امتحان زود بخوابيد تا خوابتان کامل باشد و در روز امتحان کسل نباشيد ، صبح امتحان زودتر از وقت معمول به محل برگزاري جلسه برويد .
24 ـ محل برگزاري آزمون را قبلاً از نظر مسير مناسب بررسي کنيد .
25 ـ در حوزه ي امتحان آرامش خود را حفظ کنيد ، دعا بخوانيد و از بحث هاي درسي پرهيز نماييد (به خصوص با افرادي که درشما اضطراب ايجاد مي کنند ) .
26 ـ در ابتداي جلسه آزمون نفس عميقي بکشيد و به هيچ عنوان نگاهي اجمالي به همه ي سوالات نکنيد بلکه از سوال يک شروع کنيد .
27 ـ به هيچ سوالي بيش از زمان استاندارش وقت اختصاص ندهيد . در انتها اگر وقت اضافه آورديد ، برگرديد و به تست هايي که پاسخ نداده ايد ( علامت دار ) بپردازيد .
28 ـ ابتداي سوالات هر درس ، يادداشت کنيد که پايان زمان براي اين درس چه ساعتي است . مثلاً اگر شروع امتحان اختصاصي 10 صبح و فرصت براي سوالات رياضي 85 دقيقه باشد ، بنويسيد 25 :11 براي اينکه زمان هيچ درسي را براي ديگري از بين نبريد .
29 ـ هرگز به اطلاعات خود مغرور نشويد . چون طراح هم اين را مي داند بنابراين همه گزينه ها و متن سوال را تاپايان به دقت بخوانيد .
30 ـ سوالات را تک به تک پاسخ دهيد و وارد پاسخنامه کنيد .
31 ـ اگر بين دو گزينه شک کرديد حتماً گزينه اي که از نظر شما جواب است ، را بزنيد .
32 ـ بعد از آزمون سراسري 12 ساعت استراحت کنيد و براي دانشگاه آزاد آماده شويد .
33 ـ مراقب غذا خوردنتان در روز و شب قبل از جلسه آزمون باشيد ، مثلاً غذاي چرب ديرتر از معده تخليه مي شود و باعث سنگيني و کسلي مي گردد .
34 ـ در جلسه مي توانيد شکلات و بيسکويت بخوريد ( البته کلوچه نخوريد چون در دهانتان گير مي کند و وقت گير مي شود … )
35 ـ خوردن گردو ، پسته ، بادام و فندق در روزهاي پاياني و در جلسه امتحان توصيه مي شود .
36 ـ در پاسخگويي به کلمات و قيودي چون : هميشه ، گاهي ، هيچ يک ، مانند ، به جزء ، دقت کنيد .
37 ـ در سوالات چند گزينه اي که به صورت جمله هاي ناتمام داده مي شود ، کوشش کنيد قبل از ملاحظه چهار کلمه نزد خود جاي خالي جمله را پر کنيد . سپس ببينيد آيا هيچ يک از پاسخ هاي پيشنهادي ( چهار گزينه ) با کلمه اي که قبلاً انديشيده ايد تطبيق مي کند يا خير که اگر جواب مثبت باشد ، پاسخ درست همان است .
38 ـ با اين تفکر که بايد 100 درصد سوالات را جواب دهيد ، به جلسه امتحان نرويد .
39 ـ به شما اکيداً هشدار مي دهم که به هيچ عنوان فريب مراکز و افراد شياد را نخوريد . مطمئن باشيد سوالات کنکور در اختيار هيچ کس نيست .
40 ـ به والدين توصيه مي کنيم که در اين زمان باقي مانده تلاش کنيد محيط خانه در آرامش باشد و به طور خواسته يا ناخواسته استرس دانش آموز خود را زياد نکند ، عواملي مثل بسيار مهم جلوه دادن کنکور ، به رخ کشيدن موفقيت ديگران ، تهديد به تنبيه در صورت عدم قبولي ، داشتن انتظارات بيش از حد و … مي تواند آرامش فرزند شما را از بين ببرد و تمام زحمات شما و خودش را نابود کند .

دو هفته مانده به کنکور سراسری 99 چه کنیم ؟ از زبان رتبه های برتر


نکات مهم هفته آخر مانده به کنکور 99

نکته 1: در هفته آخر فرصت ندارید مطالب جدید و یا مطالبی که قبلا خوانده‌اید را به طور کامل مطالعه کنید بنابراین بهترین کار این است که به تورق سریع کتاب‌های درسی بپردازید. شما در روش تورق سریع کتاب‌ها و جزوات و یا خلاصه‌ها را برای تمامی دروس ورق می‌زنید و مطالب و یا تیترهایی که مارک و یا مشخص کرده بودید را مطالعه می‌کنید. هم چنین به مطالعه حاشیه‌هایی که ممکن است در کنار کتاب‌های درسی نوشته باشید، بپردازید.

نکته 2: برای تورق سریع هر کتاب نباید زمان زیادی اختصاص دهید. تورق سریع برای هر درس باید سریع انجام شود و نباید در اجرای این روش دچار وسواس شوید. تنها هدف این روش مرور سریع مطالب است نه مطالعه عمیق درس‌ها.

نکته 3: پیشنهاد می‌کنیم شب‌ها زمانی را برای مطالعه روزنامه وار لغات و تاریخ ادبیات و هم چنین آیات و روایات اختصاص دهید چرا که به تسلط هر چه بیشتر شما کمک می‌کند. (اگر تجربی هستید از 3 فصل آخر زیست پیش دانشگاهی غافل نشوید که به تنهایی 8 تا 9 تست خواهد داشت)

نکته 4: روز آخر بهترین کار این است که درس را به طور کامل کنار بذارید و استراحت کنید. بهتر است که در طول روز نخوابید تا شب خواب راحتی داشته باشید و با دوستان خودتان به استخر بروید تا بدنتان آرامش پیدا کند و یا کمی در پارک قدم بزنید. در روز آخر به هیچ عنوان درباره مطالب درسی صحبت نکنید. شام سبک بخورید (ماکارونی کم چرب را توصیه می‌کنیم) تا ساعت 10 شب وسایل حضور در جلسه را آماده کنید و ساعت 10 شب به رخت خواب بروید و تا 5 صبح به خوبی بخوابید و به سمت حوزه برگزاری کنکور حرکت کنید. (می‌توانید چند روز قبل به محل برگزاری بروید تا با مسیر آشنا شوید)


دو هفته مانده به کنکور سراسری 99 چه کنیم ؟ از زبان رتبه های برتر

در انتها توصیه‌های رتبه برتر سال‌های گذشته را برای شما آماده کردیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

رستگار رحمانی رتبه 1 کنکور تجربی و زبان سال 88

در هفته آخر مانده به کنکور تقریبا نمی‌شود چیزی یاد گرفت؛ بنابراین از خواندن مطالب جدید که در طول سال تحصیلی نخوانده بودم، خودداری کردم. در هفته آخر آن چه را که تاکنون خوانده بودم، تقریبا 2 بار روزنامه وار مرور کردم. از هر فصل یا مطلب، خلاصه‌ها، فرمول‌های مربوطه و تعدادی از تست های کنکورهای چند سال اخیر را تمرین کردم. همه چیز را برای یکی دو روز آخر نگذاشتم. این کار را حداقل از ابتدای هفته آخر شروع کردم.

سپند فرقدانی، رتبه 6 ریاضی کشور

در هفته آخر ساعت مطالعه‌ام را کم کردم و ساعت خوابم را تنظیم کردم تا شب قبل از کنکور بتوانم زودتر بخوابم. من بیش‌تر درس‌های عمومی را ورق می‌زدم. از خلاصه‌هایم برای شیمی و ادبیات هم استفاده کردم. دو مجموعه کنکور خارج و داخل کشور از سال 92 را هم کار کردم.

امیر زارع، رتبه 4 انسانی منطقهٔ 2

هفته آخر فقط کتاب‌ها را ورق می‌زدم و قسمت‌هایی را که علامت زده بودم بیش‌تر می‌خواندم. هر درسی که تمام می‌شد یک آزمون تک درس جامع کار می‌کردم. در بین درس‌ها درس‌هایی که سخت بود تست‌های علامت‌دار کار می‌کردم. در کل ساعت مطالعه‌ام در هفتهٔ آخر کم شد و دو روز آخر به مطالعهٔ مطالب فرار پرداختم.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه دو هفته مانده به کنکور سراسری 99 چه کنیم ؟ از زبان رتبه های برتر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سعید

    سلام

    بازار کار پرستاری. اتاق…بینایی.. تغذیه.. به ترتیب کدوم بهتره

    پاسخ
    1. user3

      بینایی از بقیه بهتره

      پاسخ
  2. مهدی

    سلام میشه مناسب ترین و مفید ترین کتاب های کنکور رو معرفی کنید؟؟???

    من جونم بنده به رتبه تک رقمی…?

    لطفا برام دعا کنید??

    پاسخ
    1. user3

      پست مربوطه در سایت هست سرچ کنید

      پاسخ
  3. فریال

    سلام مشاور عزیز

    من سال دهم میخوان برم و بین انتخاب رشته ی ریاضی فیزیک و تجربی موندم…در فرم الویت ها با توجه ب علاقه ام ب مهندسی معماری هردو رشته رو الویت الف اوردم…از چند نفر دیگه هم ک پرسیدم میگن ک رشته تجربی بازار کارش خیلی بهتر از فیزیک اما من علاقه خاصی به مهندسی معماری دارم و چون جنسیتم مونث هست میگن مهندسی برای آقایون راهش بازتره…ممنون میشم ک راهنمایی کنید کدوم یک از رشته ها بهتره…

    و اگر ک کنکور تجربی بدم و اون رشته ای ک باب دلم نیست رو اورده باشم میتونم مجدد از طریقی دیگه ریاضی فیزیک بخونم؟؟از چ طریقی؟؟

    ممنون میشم پاسخ بدین…

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      توصیه من به همه اینه که طبق علاقه انتخاب رشته کنن.
      رشته های ریاضی فیزیک رو میتونید بدون کنکور هم بخونید همچنین میتونید با دیپلم تجربی کنکور ریاضی بدید مشکلی نیست

      پاسخ
  4. محمدرضا

    سلام خسته نباشید
    با سهمیه 5% و درصدهای
    عمومی 70%
    ریاضی40%زیست 50%فیزیک30%شیمی45%

    تراز/رتبه کشوری/و رتبه سهمیه چقدر میشه؟

    و اینکه با این ذرصد ها شانس قبولی دارو پردیس و یا ازاد اردبیل رو دارم؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      احتمال قبولی تو دارو رو نمیدم

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی