دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱ : آخرین اخبار تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری 99

جهت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱ : آخرین اخبار تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱ :  در سال‌های اخیر، سازمان سنجش، بدون ذکر دلیلی خاص، مرحله تکمیل ظرفیت آزمون‌های تحصیلات تکمیلی را حذف کرد تا داوطلبان تنها یک بار در سال شانس پذیرش در مقطع بالاتر را داشته باشند.

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری 99

دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی ترم بهمن ۱۴۰۱

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری ترم بهمن ۱۴۰۱

اعلام زمان ثبت نام رشته های براساس سوابق تحصیلی دانشگاه های روزانه ۱۴۰۱

 دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱

تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱ در هاله ای از ابهام

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱ :  پس از روزهای طولانی انتظار، نتایج آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری اعلام شد و زمان آن فرار رسیده است که وضعیت برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری امسال مشخص شود .

به گزارش مشاورگروپ ، از همان نخستین سال برگزاری آزمون دکتری، مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون نیز برگزار شد تا صندلی‌های خالی‌مانده با پذیرفته‌شدگان این مرحله پر شود.

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱  ؛  در سال‌های اخیر، سازمان سنجش، بدون ذکر دلیلی خاص، مرحله تکمیل ظرفیت آزمون‌های تحصیلات تکمیلی را حذف کرد تا داوطلبان تنها یک بار در سال شانس پذیرش در مقطع بالاتر را داشته باشند. البته گاهی این امر با استثنائاتی هم روبرو شد، به طور مثال سال گذشته با وجودی که گفته شد بود مرحله تکمیل ظرفیت برگزار نخواهد شد، اما تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد انجام شد و برخی داوطلبان در این مرحله جذب دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شدند.

آیا تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد؟

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱ ؛  در سال جاری هنوز سازمان سنجش آموزش کشور تصمیم مشخصی در این زمینه نگرفته است و اطلاعات دقیقی را منتشر نکرده است.

امسال برای نخستین بار در طول برگزاری آزمون دکتری، حدنصاب مصاحبه حذف شد و دانشگاه ها نمی توانستند هیچ یک از داوطلبان معرفی شده به مصاحبه را از گردونه انتخاب خارج کنند.

از سوی دیگر به دانشگاه ها تاکید شده بود تا ظرفیت ها را پر کنند و هیچ جایی را خالی نگذارند. البته با حذف حدنصاب مصاحبه این موضوع به صورت خودکار انجام خواهد شد و برای تمام ظرفیت های یک دانشگاه، پذیرفته شده معرفی خواهد شد.

حال باید دید با توجه به این تصمیم و صحبت های رییس سازمان سنجش در خصوص پذیرش بیش از 12 هزار دانشجوی دکتری در سال جاری (که از ابتدا به عنوان ظرفیت نهایی دانشگاه‌های سراسری معرفی شده بود) آیا باز هم مرحله تکمیل ظرفیت دکتری برگزار نخواهد شد یا اینکه پیگیری داوطلبان متقاضی این پذیرش مثمر ثمر واقع می شود و ظرفیت های تازه ای هم به این مرحله از پذیرش اختصاص می‌یابد.

تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۱۴۰۱، در صورت برگزاری چگونه خواهد بود؟

در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ۱۴۰۱؛ احتمالا شرایط مطابق با سال‌های گذشته مدنظر باشد:

1. داوطلبان تکمیل ظرفیت لازم است در آزمون دکتری ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و در جلسه آزمون نیز حضور پیدا کرده باشند.

2. نمره کل (نمره تراز) آزمون کتبی داوطلبان مثبت باشد.

3. پذیرفته شدگان نهایی دوره های غیرروزانه اجازه شرکت در تکمیل ظرفیت را داشته باشند؛ اما در صورت قبولی، رشته محل قبولی قبلی از بین خواهد رفت.

4. پذیرش برای ترم بهمن خواهد بود و داوطلبان لازم است تا پایان نیمسال اول از مقطع ارشد فارغ التحصیل شوند.

آیا می توان به برگزاری تکمیل ظرفیت دکترا ۱۴۰۱ امیدوار بود؟

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱ ؛  همان طور که گفته شد با توجه به روند سال قبل آزمون کارشناسی ارشد و برخی دیگر از تغییر تصمیمات سازمان سنجش در سالهای گذشته، احتمال این امر وجود دارد، اما هنوز خبر دقیقی در خصوص تکمیل ظرفیت منتشر نشده است. قطعا مطمئن‌ترین راه این است که داوطلبان متقاضی تکمیل ظرفیت، از یک سو فرصت را از دست ندهند و خود را برای شرکت در کنکور 1401 اماده کنند و از سوی دیگر پیگیر برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت کنکور دکتری ۱۴۰۱ هم باشند.

گفتنی است زمان آزمون دکتری 1401، 15 اسفند اعلام شده و ثبت نام کنکور دکتری 1401 نیز در آذرماه خواهد بود.

شرایط شرکت و نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱

ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱
نمره کل کارنامه داوطلب باید مثبت باشد.

داوطلب اگر در یک رشته قبول شده ولی بنا به هر دلیل قصد تغییر آن را دارد میتواند با شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری این کار را انجام دهد. با قبولی در رشته‌های تکمیل ظرفیت، رشته قبلی لغو و رشته جدید مورد قبول واقع می‌شود.

اگر امسال تکمیل ظرفیت برگزار شد چنانچه شرایط ذکر شده را داشتید در موعد مقرر که اعلام می‌شود به سایت سنجش مراجعه کنید فرم تکمیل ظرفیت را دریافت کنید و اطلاعات خود را به صورت دقیق ثبت نمایید.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ۱۴۰۱

در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱ داوطلبانی که شرایط لازم برای شرکت در این مرحله را دارند در زمان اعلام شده به سایت سنجش مراجعه کنند و دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری را دریافت کنند، با مشاهده و بررسی دقیق کدرشته محل‌ها، حداکثر 30 کد رشته محل را انتخاب نمایند.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ۱۴۰۱

اگر در سال ۱۴۰۱ با تکمیل ظرفیت دکتری موافقت شود و تکمیل ظرفیت برگزارشود. چند هفته پس از تمام شدن زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری، نتایج آن اعلام خواهدشد. نتایج اعلام شده را میتوانید در سایت سنجش مشاهده کنید و چنانچه نسبت به آن اعتراضی داشتید میتوانید اعتراضتان را ثبت کنید.

نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۱

برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دکتری به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. وارد سایت شوید و در سمت راست، گزینه دکتری تخصص را کلیک کنید و بعد با کلیک بر روی گزینه کارنامه نهایی تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۱۴۰۱ وارد یک صفحه جدید میشوید در این صفحه سه راه برای مشاهده نتایج وجود دارد:

مشاهده نتیجه با شماره شناسنامه و شماره داوطلبی
مشاهده نتیجه با شماره شناسنامه و شماره پرونده
مشاهده نتیجه با شماره داوطلبی و شماره پرونده

اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دکتری ۱۴۰۱

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱ ؛  اگر نسبت به نتایج اعلام شده تکمیل ظرفیت اعتراض داشتید، می توانید اعتراض خود را ثبت کنید البته باید دلیل منطقی برای اعتراض خود داشته باشید. در صورتی که دلیلتان منطقی باشد، اعتراضتان مورد قبول خواهد بود. برای ثبت کردن اعتراض خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید وقتی وارد سایت شدید یک گزینه سیستم پاسخگویی وجود دارد که باید آن را انتخاب نمایید و بعد روی گزینه عضویت کلیک کنید. اطلاعات فردی خود را ثبت نموده و ثبت نام را تکمیل نمایید. بعد از تکمیل ثبت نام روی گزینه درخواست جدید کلیک کنید و گزینه دکتری ۱۴۰۱ را انتخاب کنید هم‌اکنون گزینه اعتراض به نتیجه برای شما فعال میشود. برای ثبت نهایی اعتراض در آخرین مرحله شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را وارد کنید و اعتراض را به ثبت برسانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت کنکور دکتری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ” مشاورگروپ “

با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

بدون کد و صفر

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱ : آخرین اخبار تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۱

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی