تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری ۱۴۰۲

سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری ۱۴۰۲

جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی هرآنچه لازم است در رابطه با سهمیه ایثارگری در کنکور ۱۴۰۲ و سهمیه های کنکور سراسری بدانید بیان شده است. داوطلبان کنکور سراسری در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری و از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام دهند. برای آگاهی از سهمیه های موثر در کنکور سراسری 1402 این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری

کاهش سهمیه های کنکور 1402

لیست سهمیه های کنکور 1402

سهمیه های کنکور 1402

سهمیه های کنکور ۱۴۰۲

سهمیه های کنکور 1402 چیست

سهمیه های کنکور 1402

حذف سهمیه های کنکور 1402

تغییر در سهمیه های کنکور 1402

راهنمای تایید سهمیه برای استفاده در آزمون ها

سهمیه ایثارگران کنکور ۱۴۰۲

سهمیه ایثارگران کنکور ۱۴۰۲ :  نخستین کنکور قرن جدید با کمترین تغییر نسبت به قبل، در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود؛ البته گمانه‌زنی‌ها برای تغییر کنکور همواره به گوش می‌رسد.

به گزارش مشاورگروپ به نقل از خبرگزاری آنا، نخستین کنکور قرن بعدی با کمترین تغییرات نسبت به آخرین کنکور قرن برگزار می‌شود. اگرچه که خبرها همواره از کنکور بی‌شمار است اما در نهایت بر اساس تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش کنکور ۱۴۰۲ با تغییرات ناچیز برگزار می‌شود.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران کنکور سراسری ۱۴۰۲ :  یکی از موارد مهم در کنکور هر سال سهم سوابق تحصیلی در گزینش دانشجویان است. بر این اساس تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون ۱۴۰۲ به میزان ۳۰ درصد مثبت در رشته‌های با آزمون است. تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۹ نیز به همین میزان بود. البته در زمینه حذف کنکور با استفاده از سوابق تحصیلی بحث‌هایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی مطرح است که با وجود مصوبه شورای سنجش و پذیرش درباره کنکور ۱۴۰۲ امکان تغییر در نحوه تأثیر سوابق تحصیلی به نحوی دیگر را منتفی می‌کند. اگر تصمیم‌های جدیدی در این زمینه اتخاذ شود در کنکور سال‌های آینده اجرایی خواهد شد.

طراحی یک نوع سؤال در کنکور ۱۴۰۲

سهمیه ایثارگران کنکور ۱۴۰۲ :  تغییر مهم کنکور ۱۴۰۲ مربوط به طراحی سؤالات است، برخلاف کنکور ۹۹ در کنکور ۱۴۰۲ تنها یک نوع سؤال برای داوطلبان تهیه می‌شود و سؤالات جداگانه برای داوطلبان نظام قدیم طرح نخواهد شد. البته هنوز گمانه‌زنی‌ها در این باره ادامه دارد و علی‌رغم تصمیم سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه، نمایندگان مجلس شورای این امیدواری را به داوطلبان نظام قدیم داده‌اند که سؤالات جداگانه برای آن‌ها طرح می‌شود.

کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ – آزمون سراسری دانشگاه

سهمیه ایثارگران کنکور ۱۴۰۲ :  اختلاف نظرها در این زمینه به تعداد داوطلبان نظام قدیم بر می‌گردد. مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس اطلاعات شرکت‌کنندگان کنکور ۹۹ می‌گویند که تعداد این داوطلبان ۸۰ هزار نفر بوده که با اعلام نتایج نهایی متقاضیان نظام قدیم برای کنکور ۱۴۰۲ کمتر خواهد شد بنابراین ادامه طرح سؤالات جداگانه برای این داوطلبان در کنکور ۱۴۰۲ دیگر مقرون‌به‌صرفه نیست. در این میان نمایندگان مجلس با اطلاعات به دست آمده به این نتیجه رسیده‌اند که ۳۵۰ هزار نفر از داوطلبان نظام قدیم پست کنکور هستند.

سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری 1402 : سهمیه‌هایی که هنوز تغییر نکرده است

سهمیه ایثارگران کنکور ۱۴۰۲ :  موضوع دیگر در کنکور ۱۴۰۲ مربوط به سهمیه‌هاست. هنوز تغییری در سهمیه‌های کنکور ایجاد نشده البته ممکن است تا زمان برگزاری یا اعلام نتایج کنکور سهمیه‌ها دستخوش تغییر شوند چراکه سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه طرحی آماده کرده است اگر این طرح به تصویب برسد سهمیه‌های پذیرش دانشجو به سه دسته آزاد، مناطق و ایثارگران تقسیم خواهد شد.

در حالی که اکنون برای پذیرش در آزمون‌های سراسری سهمیه‌های متعددی نظیر بومی گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه‌های مندرج در قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، سهمیه‌های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، دانشجوی نمونه کشوری، بهیاری و .. وجود دارد.

این لایحه برای تصویب ابتدا باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود و در صورتی که اکثریت نمایندگان با آن موافقت کنند به تصویب می‌رسد در غیر این صورت ممکن است با نظر نمایندگان مجلس تغییر کند و به گونه‌ای دیگر مصوب شود.

سهمیه ایثارگران کنکور ۱۴۰۲ :  با این حال ثبت‌نام در کنکور ۱۴۰۲ از 12 بهمن ماه 99 آغاز می‌شود و تا روز شنبه 18 بهمن‌ماه ادامه دارد. این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. در کنکور سال ۹۹ یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شرکت کرده بودند. ظرفیت پذیرش این آزمون یک میلیون و ۱۲ نفر اعلام شده بود.

 

==================================================

بیشتر بخوانید

سهمیه ایثارگری کنکور 1402

سهمیه ایثارگری کنکور 1402 چیست؟  سازمان سنجش سهمیه ایثارگران کنکور ۱۴۰۲ را برای متقاضیان شرکت در آزمون در نظر می گیرد . سهمیه های این آزمون شامل سهمیه های مناطق ، سهمیه 25 درصدی ایثارگران ، سهمیه 5 درصدی ایثارگران ، خانواده شهدا ، سهمیه رزمندگان ، کارمندان و، سهمیه بهیار و… می شود که داوطلبان برای استفاده از هر سهمیه شرایط خاصی را باید دارا باشند .

اعمال سهمیه در کنکور سراسری سابقه ای در حدود 50 سال دارد . هدف از تقسیم بندی داوطبان با سهمیه های مختلف ، در یک نگاه ایجاد فرصت برابر برای داوطبانی که دسترسی مناسب به امکانات آموزشی ندارند و در نگاه دیگر بهره مندی جانبازان ، ایثارگران و خانواده شهدا از فرصت بیشتر برای قبولی در دانشگاه است . سهمیه های کنکور سراسری در طول این 50 سال با تغییرات زیادی روبه رو شده که آخرین تغییر آن به کنکور 99 و تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران است که در کنکور 99 نیز اعمال خواهد شد .

سهمیه هر داوطلب در کارنامه کنکور سراسری درج می شود . از آنجایی که بیشتر داوطلبان کنکور سراسری با سهمیه های مختلف و تاثیر آن در انتخاب رشته کنکور سراسری آشنایی ندارند ، در این مقاله می خواهیم تمامی سهمیه های موثر در کنکور سراسری از جمله سهمیه مناطق ، سهمیه ایثارگران و جانبازان ، سهمیه خانواده شهدا و سهمیه بهیاران را توضیح داده و به تاثیر سهمیه در انتخاب رشته کنکور سراسری اشاره کنیم . منبع این مقاله توضیحات مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری است .

” سهمیه مناطق پرجمعیت ترین سهمیه کنکور سراسری است که بیش از 95 درصد شرکت کنندگان کلیه گروه های آزمایشی کنکور تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان های خارجه را در خود جای می دهد “

تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ چقدر است؟ سهمیه مناطق که خود به سه سهمیه منطقه 1 ، منطقه 2 و منطقه 3 تقسیم می شود به کلیه داوطلبانی تعلق می گیرد که مشمول سهمیه ایثارگران ، جانبازان و خانواده شهدانمی شوند و بر اساس محل تحصیل سه سال پایانی دبیرستان ، مشمول یکی از مناطق 1 ، 2 یا 3 می شوند . سهمیه مناطق پرجمعیت ترین سهمیه کنکور سراسری است که بیش از 95 درصد شرکت کنندگان کلیه گروه های آزمایشی کنکور تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان های خارجه را در خود جای می دهد .

اساس دسته بندی سهمیه مناطق عدالت آموزشی است و سعی شده داوطلبان سهمیه هر منطقه از لحاظ دسترسی به امکانات آموزشی در یک سطح قرار گیرند . به ترتیب هرچقدر از شهر ها و مناطق تحت پوشش سهمیه منطقه 1 به شهر ها و مناطق تحت پوشش سهمیه منطقه 3 حرکت می کنیم دسترسی به امکانات آموزشی کمتر می شود . از آنجایی که همانطور که در بالا اشاره کردیم اکثریت شرکت کنندگان کنکور سراسری در سهمیه مناطق جای می گیرند بنابراین آمار قبولی داوطلبان این سهمیه به راحتی در دسترس است .

اما چگونه بین داوطلبان این سه منطقه که از امکانات برابری برخوردار نیستند می توان عدالت را برقرار کرد ؟

پاسخ در نحوه تقسیم بندی ظرفیت دانشگاه هاست . ظرفیت دانشگاه ها به نسبت تعداد شرکت کنندگان سهمیه مناطق بین داوطلبان هر سه منطقه تقسیم می شود . به این معنی که مثلا اگر قرار باشد برای داوطلبان سهمیه مناطق در کنکور 99 در یک رشته محل 100 نفر ظرفیت اختصاص پیدا کند ، ابتدا بررسی می کنند نسبت داوطلبان هر منطقه به کل سهمیه مناطق چقدر است .

مثلا اگر تعداد داوطلبان منطقه 1 : 25 درصد ، منطقه 2 : 35 درصد و منطقه 3 : 40 درصد از کل شرکت کنندگان باشد بنابراین انتظار داریم از این 100 نفر ظرفیت ، 25 ظرفیت به داوطلبان منطقه 1 ، 35 ظرفیت به داوطلبان منطقه 2 و 40 ظرفیت به داوطلبان منطقه 3 اختصاص پیدا کند .

به این شکل که سهمیه داوطلبان هر منطقه از هر دانشگاه از همان ابتدای کار جدا می شود و داوطلبان هر منطقه صرفا با یکدیگر رقابت خواهند کرد نه با داوطبان مناطق دیگر ، مگر اینکه رقابت در استان غیربومی باشد . در بررسی آمار قبولی ، غیر از اینکه سهمیه منطقه 1 ، منطقه 2 یا منطقه 3 هستید ، سهمیه بومی گزینی نیز در انتخاب رشته تاثیر بسیاری دارد . اگر داوطلب سهمیه مناطق هستید حتما توصیه می کنیم برای یک انتخاب رشته بهتر ، مقاله تاثیر سهمیه بومی گزینی در کنکور سراسری در انتخاب رشته کنکور سراسری را مطالعه کنید .

تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور

آنچه که سابقا و از سال 63 درباره سهمیه ایثارگران می دانیم این است که سهمیه ایثارگران شامل جانبازان ( با هر درصد جانبازی ) ، همسر و فرزند جانبازان 25 % و بالاتر ، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا می شود . اما از کنکور 96 و با اجرای قانون برنامه پنجساله ششم اقتصادی ، جانبازان زیر 25 درصد ، همسر و فرزندان آن ها ؛ همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه نیز مشمول سهمیه ایثارگران می شوند .

اما بهره مندی از سهمیه ایثارگران برای این دو گروه متفاوت است . به این شکل که 25 درصد از ظرفیت هر رشته محل به جانبازان ( با هر درصد جانبازی ) ، همسر و فرزند جانبازان 25 % و بالاتر ، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا اختصاص پیدا می کند ( سهیمه 25 درصدی ) و مشمولان جدید سهمیه ایثارگران که همان جانبازان زیر 25 درصد ، همسر و فرزندان آن ها ؛ همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه می باشند 5 درصد از ظرفیت دانشگاه ها را به خود اختصاص می دهند . ( سهمیه 5 درصدی )

اما تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری چقدر است ؟

برای هر دو گروهی که از سهمیه ایثارگران استفاده می کنند برای قبولی در هر رشته محل ، کسب 70 درصد نمره نمره آخرین نفر قبولی الزامی می باشد . پس با وجود اینکه ظرفیت جداگانه به داوطلبان سهمیه ایثارگران اختصاص پیدا می کند ، ولی کسب این حدنصاب حتی با وجود خالی بودن ظرفیت الزامی است . نکته مهم درمورد داوطلبان سهمیه 5 درصدی ایثارگران این است که اگر ظرفیت سهمیه 25 درصد تکمیل نشود ، طبق قانون ، اولویت اول تکمیل این ظرفیت با داوطلبان سهمیه 5 درصدی ایثارگران و در مرحله بعدی با داوطلبان مشمول سهمیه مناطق می باشند .

رتبه قبولی سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری چند است ؟

از آنجایی که داوطلبان مشمول سهمیه 25 درصدی ایثارگران در سال های گذشته حداکثر بین 2 تا 4 درصد داوطلبان را تشکیل می دادند آمار گسترده ای از رتبه قبولی این داوطلبان در دسترس نیست .

اما در مورد داوطبانی که می خواهند در کنکور 1402 برای اولین بار از سهمیه 5 درصدی ایثارگران استفاده کنند نمی توان آمار قبولی ای ارائه داد . تنها می توان به این نکته اشاره کرد که داوطبان مشمول سهمیه 5 درصدی ایثارگران قطعا از داوطلبان سهمیه مناطق با رتبه یکسان شانس بیشتری برای قبولی دارند ولی از آنجایی که ظرفیتی که برای داوطلبان سهمیه 5 درصدی درنظر گرفته شده یک پنجم داوطلبانی است که از سهمیه 25 درصدی استفاده می کنند پس احتمالا در مقایسه با داوطلبان سهمیه 25 درصدی ، باید رتبه بهتری کسب کنند تا در یک رشته محل مشابه پذیرفته شوند .

” داوطلبان مشمول سهمیه 25 درصدی ایثارگران در سال های گذشته حداکثر بین 2 تا 4 درصد داوطلبان را تشکیل می دادند “

تاثیر سهمیه رزمندگان در انتخاب رشته کنکور

رزمندگانی که در جنگ تحمیلی ایران و عراق ، حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند مشمول سهمیه رزمندگان هستند . حد نصاب قبولی برای مشمولان سهمیه رزمندگان 75 درصد نمره آخرین نفر قبولی است . در دفترچه اشاره ای به ظرفیت درنظر گرفته شده برای سهمیه رزمندگان نشده است . نکته مهم درباره سهمیه رزمندگان این است که طبق مصوبه های مرتبط ، کارکنان پایور ارتش درصورت داشتن حداقل 8 ماه و سربازان وظیفه درصورت داشتن 12 ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی می توانند از سهمیه رزمندگان استفاده کنند .

به این معنی که اگر فردی در دوران دفاع مقدس از پرسنل کادر ثابت ، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی (ستاد کل نیروهای مسلح ، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ( آجا ) ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح ( ودجا ) ، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ( ناجا ) و حداقل 12 ماه خدمت کرده باشد می تواند از مزایای سهمیه رزمندگان در انتخاب رشته کنکور سراسری استفاده کند .

تاثیر سهمیه خانواده شهدا در انتخاب رشته کنکور سراسری

پدر، مادر، خواهر و برادر شهید جزو سهمیه خانواده شهدا محسوب و تابع ضوابط مربوط به سهمیه خانواده شهدا می باشند . در دفترچه کنکور سراسری توضیحی درباره ظرفیت اختصاص یافته به داوطلبان سهمیه خانواده شهدا و حدنصاب قبولی این داوطلبان داده نشده است .

لازم به ذکر است که سهمیه خانواده شهدا مانند سهمیه مناطق فقط در کد رشته محل هایی که داوطلب بومی آن هاست اعمال می شود .

تاثیر سهمیه بهیاران در انتخاب رشته کنکور سراسری

این مصوبه بنا به درخواست وزارت بهداشت و به منظور تسهیل پذیرش و ادامه تحصیل دارندگان دیپلم بهیاری و برقراری عدالت آموزشی، تصویب و به وزارتین بهداشت و علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان سنجش، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ابلاغ شده است.

بر اساس این مصوبه، به مدت ۵ سال حداکثر ۵ درصد از ظرفیت هر یک از رشته‌محل‌های پرستاری به بهیاران واجد شرایط و دارای حداقل ۳ سال سابقه کار مورد تأیید وزارت بهداشت، اختصاص یافته است.

همچنین بر اساس مصوبه مذکور، حد نصاب نمره لازم برای پذیرش داوطلبان در هریک از کد رشته‌محل‌های پرستاری، کسب حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در پذیرش آزاد آن کد رشته‌محل خواهد بود.

در بخشی از این مصوبه بیان شده است: به منظور تسهیل پذیرش و ادامه تحصیل دارندگان دیپلم بهیاری و برقراری عدالت آموزشی در رقابت با سایر داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه‌ها، اختصاص حداکثر ۵ % از ظرفیت هریک از رشته‌محل‌های پرستاری به بهیاران واجد شرایط، دارای حداقل سه سال سابقه کار مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت ۵ سال در جلسه ۱۴۰ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مورخ ۱۸ آذر ۹۹ و بنا به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به تصویب رسید.

در بخش  دیگری از این مصوبه آمده است: حد نصاب نمره لازم برای پذیرش داوطلبان در هریک از کد رشته‌محل‌های پرستاری، کسب حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در پذیرش آزاد آن کد رشته‌محل خواهد بود.

سوالات متداول سهمیه ایثارگران کنکور ۱۴۰۲

تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری 1400 چه میزان است؟

در این مقاله به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور 1400 پرداخته ایم.

ثبت نام کنکور سراسری 1400 چه زمانی آغاز می شود؟

ثبت نام کنکور سراسری 1400 از تاریخ 12 بهمن آغاز شده و تا تاریخ 18 بهمن 99 ادامه دارد.

تاثیر سهمیه بهیاری در کنکور 1400 چگونه است؟

میزان تاثیر سهمیه بهیاران در کنکور سراسری به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. کاویان سهرابی

    نحوه محاسبه سهمیه ۵ درصد در کنکور چطوریه؟؟ یکی از مشاورا بهم گفتن که رتبه کلی تقسیم بر ۵ میشه و هر عددی بدست آمد با گروه بچه هایی که سهمیه ۵ درصد دارن مقایسه میشی… یعنی دو بار سهمیه رتبت کم میکنه..خواستم بپرسم درست هست این حرف ؟؟؟؟

    پاسخ
  2. Narges

    سلام وقت بخیر…من داوطلب نظام جدید هستم در رشته انسانی، و سه سال هست ک پشت کنکورم و کنکور ۱۴۰۱میشه کنکور چهارمم، من تو این سه سال از پنج درصد سهمیه ایثارگری استفاده کردم تاثیر هم گذاشت ولی اون رشته ای ک میخاستم قبول نشدم ، سوالم اینجاست من در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ فقط رشته فرهنگیان و زدم ک قبول نشدم البته ب علاوه دوتا دانشگاه پیام نور که زدم تو انتخاب رشته و قبول شدم… از اطلاعیه های جدید بی خبرم فقط من میتونم برای چهارمین بار از سهمیه استفاده کنم یا چون ک پیام نور قبول شدم و نرفتم دانشگاه دیگه نمیتونم از این سهمیه بهره ببرم… ممنون میشم جوابمو بدین

    پاسخ
  3. فاطمه فردوسی

    با عرض سلام مسئولین محترم شما قسمتی به عنوان ارائه نظریه ثبت نموده اید ولی اصلا اینها خوانده می شود؟ما که هر کجا درشهرخودمون مراجعه کردیم وحالا نیز نطر دادیم اصلا کسی پیدا شده که به این نظرات جواب بدهد پس جواب ان همه سختی هیچ است ما جنگ را از نزدیک دیده ایم محرومیت ها سختی ها نبودن هیچ گونه امکاناتی جواب اینها چیست ؟ وحتی نماینده مجلسی که خودمون بهش رای دادیم اصلا به حرف ما گوش نمیدهد خب پس این سمتهای کذایی به چه دردی می خورد؟کارنامه لبریز از نمرات صفر درعملکردانها چطور معدلش بیست میشود که دردجامعه را نمی فهمد ؟اگر می فهمیدند که با این همه شواهد واسناد خیلی راحت نمی گفت اصلا نمیشود کاری کرد ما سالهاست که فقط نه مشنویم وپشت درهای بسته نشسته ایم برای گرفتن حقمان ولی امان از نبودن حس انسانیت

    پاسخ
  4. سیروس

    سلام پدر من کارت ایثارگری ارتش رو داره کد رهگیری هم دارند من زمان ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور کد 12 رقمی رو وارد کردم و پیامک ویرایش هم ارسال شد برام ولی الان که رتبه کنکور امده و کارنامه ها امده سهمیه ایثارگری در کارنامه من نیست میشه راهنمایی کنید که چه کار کنم سهمیه اعمال بشه؟در ضمن 2 روز فرصت پیگیری هست ممنون میشم زودتر منو راهنمایی کنید

    پاسخ
  5. فاطمه فردوسی

    باعرض سلام وادب .من هفته قبل درخواست خویش را خدمتتون عرض نمودم دارای مدرک ارشد زبان انگلیسی با رزومه اموزش وپژوهشی نسبتا عالی چون دراین رشته دیگر چیزی برای ارتقا نمی بینم خواستار انقال از وزارت علوم به وزارت بهداشت در رشته داروسازی دردانشگاه شیراز هستم باتوجه به اینکه جزء استعدادهای درخشان نیز می باشم وکسب مقام ممتاز درلیسانس ومعدل مکفی در دوره فوق می باشم خوب میدونم که سخت است ولی من هم کم سختی در راه ادامه تحصییل نداشته ام واینکه سختی کشیدن برایم معنا ندارد من هرچیزی را با سختی بسیار به دست اورده ام چون فرزند یک نظامی بااراده هستم ایثارگر هستم مرحمت می فرمایید التفاتی بفرمایید ودرجواب به من جسارتا تسریع بفرمایید.باتشکر از زحمات مشاوران محترم وباتجربه

    پاسخ
  6. فاطمه فردوسی

    با عرض سلام .من فرزند یک سرهنگ ارتشی ایثارگر می باشم که هشت سال دفاع مقدس را در جبهه بوده است ولی باتوجه اینکه ان دوران زیر فشار جنگ فقط به فکر دفاع از گردان ووطنش بوده فکر ثبت جراحاتش نبوده اما انها که شاهد بوده اند الان س۶ سال است نامه ای با امضای شواهد بسیار به تهران بنیاد ایثار گردان فرستاده شده است ولی با توجه به این جراحات از سهمیه بیست وپنج درصدی به بالا محروم هستند از شما خواهشمندم حداقل سهمیه ی این افراد ی که زندگی سختی را دارند تحت پوشش سهمیه قرار دهید تا فرزندانشان بتوانند استفاده نمایند درست است وظیفه انان حفظ از وطن بوده ولی نگذارید حقشان ضایع شوند چون فرزندان انها هم از صدمات جنگ بی صدمه نبوده اند.باتشکر

    پاسخ
  7. Mhd

    سلام ببخشید من ۷۰درصد سهمیه دارم چقدر تاثیر میزاره در کنکور؟تجربیم

    پاسخ
  8. محدثه

    سلام برای کنکور ۱۴۰۰ دیگه نمیتونم سهمیه ایثارگرانم رو اضافه کنم امکان ویرایش سهمیه هست؟ لطفا پاسخ بدید

    پاسخ
  9. Hadaf

    سلام لطفا بگید منطورتون تکمیل ظرفیت ۷۵ درصدی ایثارگران با سهمیه ۵ درصدی چیه؟

    پاسخ
  10. مهیا

    سلام کسی ک 28ماه رفته باشه جبهه شامل چند درصد سهمیه میشه؟؟

    پاسخ
  11. راحله

    سلام ببخشید پدر من جانباز ۵۰ درصد هستن و آزاده هم هستن . من کدوم رو حساب کنم بیشتر تاثیر داره ؟

    پاسخ
  12. شاهین

    سلام خسته نباشین
    ببخشید میگین تو ۵درصد ایثارگری برای قبولی باید نمره آخرین فرد قبولی ۷۰درصد نمرش رو کسب کنید
    منظور از این ۷۰درصد چیه
    خاهشا خودتون جواب بدین‌و نگین ک ب فلان سایت مراجعه کنین
    باتشکر

    پاسخ
  13. Y

    سلام ببخشید ممکنه که سهمیه ایثارگران برا کنکور ۱۴۰۰ حذف یا تاثیرش کم بشه؟ یعنی لایحه تصویب میشه؟ لایحه سهمیه ایثارگران فقط توسط مجلس می‌تونه تصویب بشه یعنی شورا نمیتونه مصوبه مجلس رو لغو کنه؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی