شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران کنکور سراسری ۱۴۰۲

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران کنکور سراسری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران کنکور سراسری ۱۴۰۲ :راهنمای دریافت کد ایثارگری کنکور سراسری ۱۴۰۲ | کد ایثارگری ارتش و سپاه : متاسفانه هر ساله داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور سراسری بدلیل عدم اگاهی و اطلاع رسانی مراجع مربوطه در قسمت اعمال و ثبت سهمیه و کد ایثارگری ارتش و سپاه و ناجا دچار سردرگمی و مشکل میشوند.



شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران کنکور سراسری ۱۴۰۲ : متاسفانه هر ساله داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور سراسری بدلیل عدم اگاهی و اطلاع رسانی مراجع مربوطه در قسمت اعمال و ثبت سهمیه و کد ایثارگری ارتش و سپاه و ناجا دچار سردرگمی و مشکل میشوند. نتیجه تمامی این موارد برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری گران تمام میشود و دلیل آن نیز مطلع نبودن از تاثیر سهمیه ایثارگران و رزمندگان و همچنین اشتباه در تکمیل قسمت سهمیه های کنکور سراسری است. عمده مشکل داوطلبان در قسمت سهمیه نداشتن کد ایثارگری و همچنین عدم اطلاع از آگاهی وجود سهمیه است. در  ادامه این مقاله تلاش می‌کنیم تمامی سهمیه های موجود در کنکور سراسری و نحوه ی دریافت و اعمال سهمیه ایثارگران و رزمندگان ارتش، سپاه، ناجا و جهاد کشاورزی را شرح دهیم.


سهمیه بندی ایثارگری در کنکور سراسری ۱۴۰۲

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران کنکور سراسری ۱۴۰۲ : کنکور سراسری ۱۴۰۲ همانند سال های گذشته دارای کنکور سراسری شامل سهمیه مناطق ، سهمیه ایثارگران ، سهمیه رزمندگان ، سهمیه خانواده شهدا ، سهمیه بهیاران است . داوطلبین ایثارگر با هر درصد جانبازی ، همسر و فرزند جانباز ، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و همچنین همسر و فرزند شهید نیز مشمول سهمیه 25 درصد ایثارگران می شوند . فرزندان و همسران جانبازان زیر 25 درصد ، رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه داوطلبانه در جبهه شامل سهیمه 5 درصدی ایثارگران می شوند .

برای اطلاع از میزان تاثیر سهمیه ایثارگران 25 درصد روی سهمیه ایثارگران 25 درصد کلیک کنید و برای اطلاع از نحوه تاثیر سهمیه ایثارگران 5 درصد روی تاثیر سهمیه ایثارگران 5 درصد  با شماره های سایت تماس بگیرید  .


مشاور گروپ


متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگری بایستی بند مربوطه را هنگام ثبت نام تکمیل نمایند و نیاز به مراجعه اینترنتی ندارند و در صورت تایید آمار و اطلاعات داوطلب در کارنامه این دسته از داوطلبین ، سهمیه ایثارگران درج خواهد شد . داوطلبین متقاضی سهمیه 5 درصد ایثارگری لازم است نسبت به دریافت کد 12 رقمی از نهاد مربوطه اقدام نمایند این دسته از داوطلبان می بایست برای دریافت کد 12 رقمی ارتش کنکور سراسری ۱۴۰۲ باید به سامانه اینترنتی www.aja.ir و برای دریافت کد 12 رقمی سپاه به سایت www.isaar.ir مراجعه کنید .

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران

راهنمای دریافت کد ایثارگری کنکور سراسری ۱۴۰۲ | کد ایثارگری ارتش و سپاه  آن دسته از داوطلبینی می توانند نسبت به دریافت کد ایثارگری اقدام نمایند که دارای کارت ایثار هستند . کد رهگیری 12 رقمی برای هر آزمون در هر سال متفاوت است . داوطلبینی که از سهمیه خود در دوره های روزانه یکبار استفاده کرده اند دیگر حق استفاده از سهمیه خود را در کنکور سراسری ندارند . در صورت وجود پرسش در زمینه سهمیه ها و میزان تاثیر آنها و یا نحوه دریافت کد ایثارگری خود می توانید از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ پرسش های خود را از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی مشاورگروپ بگیرید .



در سال ۹۶ سهمیه جدیدی تحت عنوان سهمیه ایثارگران ۵ درصد کنکور سراسری در تمامی مقاطع اضافه گردید که تا به الآن که چند سالی از تصویب آن سهمیه گذشته است همچنان بخش زیادی از داوطلبان از وجود این سهمیه ۵ درصد آگاه نیستند. نمونه بالا محرزترین نوع مثال چند سال اخیر است بااینکه بدلیل اتفاقات موجود در سال های اخیر کشورمان سهمیه هایی ازجمله سهمیه زلزله زده ها و سیل زدگان و مناطق محروم اضافه گردید که این سهمیه ها نیز به عاقبت سهمیه ۵ درصد ایثارگری دچار شدند.

سهمیه های موجود در کنکور سراسری ۱۴۰۲

سهمیه رزمندگان
سهمیه خانواده شهدا
سهمیه ایثارگران ۵ درصد
سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد
سهمیه بهیاری
سهمیه مناطق محروم
سهمیه مناطق

نحوه اعمال سهمیه ایثارگران ۵ درصد ارتش

داوطلبانی که فرزند یا همسر رزمنده ارتش هستند، در صورتی که مدت حضور در جبهه بیشتر از ۶ ماه به صورت داوطلبانه باشد. می‌توانند از این سهمیه استفاده نمایند. این داوطلبان در هنگام ثبت‌نام باید گزینه همسر رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح یا فرزند رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح را انتخاب نمایند. همچنین این داوطلبان در صورت داشتن کارت ایثار باید کد ۱۲ رقمی ایثارگری ارتش خود را در قسمت مربوطه ثبت‌نام وارد نمایند.

افرادی که زمان جنگ در مناطق عملیاتی سرباز وظیفه بودند، سه چهارم از حضورشان به صورت داوطلبانه محاسبه می‌شود.

دریافت کد سهمیه ایثارگری ارتش کنکور ۱۴۰۲

داوطلبانی که کارت ایثار دارند برای دریافت کد سهمیه ایثارگری ارتش وارد سایت آجا (aja) می‌شوند با وارد کردن کد ملی رزمنده استعلام کد ایثارگری را انجام داده و کد ۱۲ رقمی ایثارگری ارتش را دریافت می‌کنند.

منظور از کد رهگیری ایثارگری در سایت ارتش همان کد ایثارگری است.

نحوه اعمال سهمیه ایثارگران ۵ درصد سپاه

این داوطلبان به دو دسته تقسیم می‌شوند.

اولا رزمندگانی که به صورت داوطلب بسیجی در جنگ حضور داشته‌اند. داوطلبان باید گزینه‌های فرزند رزمنده داوطلب بسیجی (اعزامی از سپاه) یا همسر رزمنده داوطلب بسیجی (اعزامی از سپاه) را انتخاب نمایند. مدت زمان حضور این دسته از رزمندگان باید بالای شش ماه باشد.

دوما رزمندگانی که از در زمان جنگ از سمت سپاه پاسدارن اعزام به سربازی شده‌اند. داوطلبان باید گزینه‌های همسر رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح یا فرزند رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح را انتخاب نمایند. سه چهارم مدت زمان حضور این دسته از رزمندگان باید بالای شش ماه باشد.

دریافت کد ایثارگری سپاه

این داوطلبان با مراجعه حضوری به یگان محل اعزام درخواست کد ۱۲ رقمی ایثارگری سپاه را می‌کنند. بیشترین مشکلات داوطلبان دارای سهمیه در اعمال کد سهمیه ایثارگری سپاه می‌باشد.

سوالات متداول

1- برای دریافت کد ایثارگری سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری به چه سایتی باید مراجعه کنیم ؟

به سایت isaar.ir مراجعه نمایند .

2- برای دریافت کد ایثارگری سپاه از سایت به چه اطلاعاتی نیاز داریم ؟

کد ملی .

3- برای دریافت کد ایثارگری ارتش به چه سایتی باید مراجعه کنیم ؟

به سایت www.aja.ir مراجعه نمایید .

سهمیه ایثارگران
کد ایثارگری سپاه
کد ایثارگری ارتش
کد ایثارگری ارتش
تاثیر سهمیه در کنکور ۱۴۰۲
دریافت کد ایثارگری ارتش
دریافت کد ایثارگری سپاه


آیا همسر و فرزندان جانبازان می توانند از سهمیه ی ایثارگران استفاده نمایند؟
رزمندگان برای دریافت سهمیه کنکور چه کاری باید انجام دهند؟
برای دریافت سهمیه ی ایثارگران چه کاری باید انجام دهیم؟

همانطور که می دانید سهمیه ها علی الخصوص سهیمه ایثارگران می تواند تا حد زیادی بر روی رتبه داوطلب تاثیر گذار باشد. شما می توانید برای دریافت کد 12 رقمی ایثارگری به سامانه خدمات الکترونیک ایثار مراجعه کنید همچنین جهت دریافت کد ایثارگری ارتش برای ثبت نام کنکور سراسری می بایست به سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانی aja.ir مراجعه نمایید.

54545

برای اطلاع از تاثیر سهمیه 5 درصد ایثارگران ، تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۲ با مرکز مشاورگروپ از طریق شماره های زیر تماس بگیرید .

4/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران کنکور سراسری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. صادق

    سلام وقتتون بخیر .من الان پدرم بازنشسته سپاه است و تقریبا ۵سال تو جبهه بود . کارت ایثارگری هم از طرف سپاه داره .میخواستم بدونم به من سهمیه ۵درصد تعلق میگیره؟

    پاسخ
  2. حسین

    سلام. آیا اگه از سهمیه ایثارگران استفاده کنم و نمره لازم در ایثارگران رو نیارم، اونوقت سهمیه من به صورت آزاد حساب خواهد شد یا کلا دیگه مردود اعلام می‌شم؟

    پاسخ
  3. پریسا

    سلام وقت بخیر من یه سوال دارم .
    دایی من سهمیه جانبازی ۲۵ درصد دارن امکانش هست من بتونم از سهمیشون استفاده کنم؟؟

    پاسخ
  4. امیر

    سلام وقت شما بخیر من در کنکور دی ماه ۱۴۰۱ از سهمیه ایثار گری استفاده کردم آیا میتوانم از همان کد سهمیه قبلی در کنکور تیر ۱۴۰۲ دوباره ازاستفاده کنم

    پاسخ
  5. امیر

    سلام وقت شما بخیر ببخشید یک سوال داشتم من در کنکور دی ۱۴۰۱از سهمیه ایثارگری استفاده کردم آیا میتوانم از آن کدی که برای کنکوردی ماه استفاد کردم آیا برای کنکور تیر ما۱۴۰۲ استفاده کنم

    پاسخ
  6. M

    سلام ببخشید اگه دانشجو دوره روزانه باشیم می‌تونیم توی کنکور مجدد از سهمیه 5 درصد در ایثارگران برای قبولی در دانشگاه آزاد استفاده کنیم؟ و حتما لازمه قبلش انصراف بدیم یا نه؟

    پاسخ
  7. Maryam

    سلام اگه یك بار کدایثار گریو استفاده کنم اما بازم رتبم خوب نباشه و انتخاب رشته نکنم سری بعد بازم میتونم از کد استفاده کنم یا امکان استفاده مجدد نیست؟

    پاسخ
  8. آیحان

    آیحان
    سلام
    آیا میتوان از سهمیه ایثار هم در کنکور دی 1402 و هم در کنکور تیر 1402 استفاده کرد

    پاسخ
    1. user10

      سلام دوست عزیز بله اگر شما در زمان ثبت نام کنکور 1402 سهمیه ایثارگران رو ثبت کرده باشین روی نتیجه نهایی که در زمان اعلام نتایج کنکور اواخر مرداد تا شهریور منتشر میشه تاثیر میذاره

      پاسخ
  9. رضا

    باسلام
    لطفا بفرمایید نوه جانباز یا شهید هم میتواند از سهمیه کنکور استفاده نماید.

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی