تنها راهکارهای تضمینی افزایش تراز در آزمون های آزمایشی

افزایش تراز آزمون

جهت مشاوره در زمینه تنها راهکارهای تضمینی افزایش تراز در آزمون های آزمایشی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از علل کاهش تراز آزمون های آزمایشی ، اشتباهات روز آزمون در محاسبات عددی ، جابجایی در ورود اطلاعات به پاسخ برگ ، اشتباهی خواندن صورت سوال( به دلیل تسلط نداشتن کافی به درک مفهوم فارسی) و… است.

افزایش تراز آزمون آزمایشی




برخی داوطلبان بعد از آزمون های آزمایشی به این اشتباهات پی میبرند و تا روزها خود را سرزنش می کنند . اشتباهات فاحشی که در اثر بی دقتی ها باعث از دست دادن آسانترین تست ها شده است . البته  کم حوصلگی و  استرس بیشتر باعث بی دقتی می شود .


در آزمون های آزمایشی عجله داشته باشیم یا سرعت بگیریم؟!!

شاید الان بگویید که عجله همان سرعت داشتن است دیگر ! ولی در واقع برای کنکور و روال درس خوندن برای کسب نتیجه خوب در کنکور سراسری عجله داشتن با سرعت گرفتن ، بسیار متفاوت است .


اما واقعا علت اصلی این خطاها در روز آزمون و آزمون های آزمایشی  چیست؟

شاید بگویید استرس عامل اصلی خطاهای تست زنی در جلسه آزمون است . بله . اما تا حدودی چرا که استرس در حد طبیعی خود ، کاملا مفید و لازم است و مغز را گرم کرده و به فعالیت و جستجوی بیشتر  وا میدارد و در این صورت می تواند با کمی استرس طبیعی  به دسته بندی مطالب در مغز رجوع کند و پاسخ را بیابد .

جالب است بدانید که عامل اصلی این خطاها ، شتاب زدگی و عجله در جلسه آزمون است.

این فکر که وقتم کمه و باید هر چه  زودتر صورت سوال را بخوانم و تست را بزنم ، بر خلاف آنچه که فکر میکنید سرعتتان را افزایش می دهد این گونه نیست بلکه در اکثر موارد سرعت شما نیز کند خواهد شد .

لحظه ای که مدام به فکر زمان هستید و همزمان هم میخواهید صورت سوال را بخوانید و بعد از فهمیدن سوال به پاسخ فکر کنید ، تمرکزی که باعث فهمیدن خود سوال می شود را ندارید . بدیهی است وقتی تمرکزی نباشد ،فهم و درک سوال نیز غیر ممکن خواهد بود .

تا کنون چند بار برای شما در آزمون های آزمایشی  پیش آمده که یک سوال را چند بار بخوانید و متوجه منظور طراح تست نشوید ولی در نهایت بعد از چند بار خواندن صورت سوال موفق به حل تست میشوید؟؟؟

این همان عدم تمرکز در خواندن و حل تست است که وقت شما را به دلیل چندباره خوانی یک تست میگیرد.


جهت دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید:

کنکور سراسری


در کل سرعت در آزمون های آزمایشی به دو عامل بستگی دارد:

1-اولین عامل که عامل اصلی است ، توانایی علمی و درسی شما در مباحث خوانده شده است. اگر بر مبحثی تسلط داشته باشید ، سریع به جواب می رسید ولی اگر کم تسلط باشید ، هیچ تکنیک و روشی برای سریع پاسخ دادن نمی تواند کارساز شود .

2-این عامل که چندان مهم نیست ، مسئله ذاتی و ارثی بودن  است . برخی ها ذاتاً سریع و برخی دیگر ارثی کند اند.
تجربه در کنکوری درس خواندن داوطلبان زیادی نشان داده است که این خصلت تعیین کننده در کسب نتایج برتر نیست بلکه عامل اول و  آخر ، داشتن تمرینات به اندازه و شبیه سازی آزمونی در منزل و قبل از حضور در آزمون یا کنکور است .

به هر حال شما در روز آزمون و کنکور اصلی با عجله کردن هیچ کمکی به وضعیت درصد های خود نمی کنید بلکه تنها درصد خطاهای خود را افزایش می دهید . به راحتی می توان در نحوه پاسخگویی داوطلبان متوجه شد کدام داوطلبان در جلسه خونسرد و آرام هستند و کدام پریشان و مضطرب .

توصیه برای رفع اضطراب در شروع جلسه آزمون یا کنکور اصلی :

اگر بعد از دیدن دفترچه سوالات احساس آشفتگی می کنید برای چند دقیقه دفترچه را ببندید و با خود بگویید که من هر آنچه را که خوانده ام پاسخ می دهم و به خوانده های خود مطمئنم و میدانم هر اشتباه و درصد منفی برای رتبه و ترازم موجب زیان می شود . سپس چند نفس عمیق بکشید و حالا طبق اهداف تعیین شده قبل از حضور در آزمون یا کنکور( چند از 10) مشغول تست زنی شوید . مطمئن باشید این چند دقیقه در مقابل 4 ساعت زمان کنکور چیزی را از دست نمی دهید.


دریافت آخرین اخبار سهیمه های کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

کانال


در جلسه آزمون و کنکور زیاد به زمان تعیین شده برای هر تست فکر نکنید چرا که همین فکر کردن مدام به زمان شما را دستپاچه  و مضطرب میکند.

اشکالی ندارد بعضی تست هایی که واقعا وقت گیر هستند ولی ارزش وقت گذاشتن را با توجه به تراز دارند ، بیش از زمان تعیین شده پاسخ دهید زیرا تست های دیگری نیز هستند که در زمانی کمتر هم خواهید توانست پاسخ دهید .

می توانید از الان این تکنیک را در آزمون های آزمایشی یا آزمون های شبیه سازی که در خانه از خود میگیرید، امتحان کنید تا کم کم استرس ابتدای جلسه از بین برود و در مقابل درصد خطاهایتان نیز کاهش یابد.

4/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تنها راهکارهای تضمینی افزایش تراز در آزمون های آزمایشی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی