سه راهکار اصلی افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401 فقط در سه ماه !

افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401

جهت مشاوره در زمینه سه راهکار اصلی افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401 فقط در سه ماه !

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سه راهکار اصلی افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401 فقط در سه ماه ! : روش مطالعه هر کس مخصوص به خودش است و دانش آموزان با آشنایی با روش های مطالعه ی دیگران می توانند به روش مطالعه مطلوب خود دست پیدا کنند. حال كشف اين روش‌ها مي‌تواند بر اساس تجربه و خطا بدست آيد و هم‌چنين از روش مطالعه‌ی دوستان يا افراد موفق ايده گرفته شود.


افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401


پاسخ می دهیم :

اصول کلی مطالعه زیست کنکور چیست؟
چگونه زیست را فراموش نکنیم؟
چگونه زیست کنکور را مرور کنیم؟
چگونه زیست کنکور را خلاصه‌ نویسی کنیم؟
روزی چند ساعت زیست بخوانیم؟
برای زیست کنکور از جزوه استفاده کنیم یا کتاب کمک آموزشی؟
زیست ترکیبی چیست؟
بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور چیست؟
آیا شرکت در آزمون آنلاین زیست و سایر دروس کنکور برای ما مفید است یا نه؟
زیست را در ترتیب پاسخگویی در دفترچه کنکور، کجا قرار دهیم؟
بودجه بندی سوالات زیست کنکور چگونه است؟ (فعلا برای نظام قدیم!)
آیا منابع زیست نظام قدیم، برای زیست نظام جدید مناسب است؟
ویژگی‌های یک استاد برتر زیست کنکور چیست؟
زیست کنکور را مبحثی بخوانیم یا فصلی؟
آیا در کلاس‌های کنکور زیست شرکت کنیم یا نه؟
بهترین کتاب کمک آموزشی برای زیست کنکور چیست؟



افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401  : ده تکنيک کارگشا براي بالا بردن درصد زيست‌شناسي:

1- مطالعه دقيق کتاب درسي و خط کشي و حاشيه نويسي مطالب مهم .

2- يادگيري مؤثر اين درس نياز به مطالعه‌ي پله‌به‌پله‌ي مطالب دارد و به اين دليل بايد مطالب پايه‌اي را (که پيش‌نياز درک مطالب ديگر هستند) به‌خوبي فرا گرفت و سپس به سراغ مطالعه‌ي مطالب ديگر (که به مطالب پايه وابسته‌اند) رفت. (مثلاً براي درک همانند‌سازي DNA بايد ساختمانDNA را قبلاً به خوبي آموخته باشيد).

3- بخش‌بندي کتاب درسي و در کنار آن بخش‌بندي تست ها مؤثر مي باشد .

افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401 : در مورد روش تست‌زني اين درس :

4- 10 يا 20 تست بلافاصله پس از مطالعه زده شود و پس از آن با توجه به سؤالات اشتباه پاسخ داده شده ، پس از يافتن نکات مربوطه، کتاب درسي دوباره مطالعه شود و نکات به کتاب درسي اضافه شود.

5- بقيه تست ها در روز هاي آينده حل شده و قبل از پرداختن به تست هاي جديد ابتدا با خواندن خلاصه ها و نکات، تست هاي قبلي يک بار ديگر زده شود و بعد بقيه تست ها را کار کنيد.

6- در آخر هر هفته هم يک دور کل تست ها زده شود.

7- بهترين نحوه‌ي مطالعه اين درس اينست که ابتدا با دقت و تمرکز همه‌ي مطالب کتاب را ريز به ريز مطالعه کنيد. اگر در فهم اصطلاح يا مطلبي دچار مشکل شديد فرار را برقرار ترجيح ندهيد زيرا درس زيست‌شناسي سرشار از نکات ريز و مهم است که نيازمند دقت براي درک کامل است.

8- کتاب هاي زيست تصويري .زيست هاي مفهومي و ديگر کتاب هاي کانون در خصوص اين کتاب براي درک و تسلط بيش‌تر دانش آموز بسيار مناسب است.

9- به دليل فرار بودن و در ضمن مهم بودن مطالب اين درس استفاده از جعبه ي لايتنر و فلش کارت براي يادگيري مطالب بسيار توصيه مي گردد.

10-درخت دانش موجود در کتاب‌هاي آبي براي طبقه‌بندي مطالب در ذهن بسيار سودمند است.
برای دست یافتن به بهترین رتبه های پزشکی در کنکور ۹۹ اگر پشت کنکوری سال‌های قبل هستید حتما در نظر داشته باشید که تغییرات کتاب‌های درسی انجام شده است. شما باید آنها را بررسی کنید و در نظر داشته باشد این چنین است که شما می‌توانید به جدیدترین سوال‌ها دست پیدا کرده و به آنچه در رویاها خود دارید دست پیدا کنید. نباید به هیچ وجه ناامید شوید و خودتان را دست کم بگیرید.


افزایش درصد زیست شناسی کنکور


این رو هم فراموش نکنید که بهترین مورد برای استفاده در بعد خواندن کتاب‌های درسی خود، سوالات کنکور سال‌های گذشته است. به این صورت می‌توانید به تست و حل آنها بپردازید. این گونه شما خواهید توانست به موفقیت کنکور ۹۹ دست پیدا کنید.

چگونه زیست شناسی را در کنکور بالای ۹۰ درصد بزنیم؟

افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401  ، برای داشتن رتبه برتر در زیست باید یک سری موارد را رعایت کنید و به صورت دقیق و کلی مطالعه خود را انجام دهید تا زمان گرانبهای خود را به خاطر ندانم کاری‌های مختلف از دست ندهید. اینگونه به موفقیت رسیده و بعدا با احساس گناه روبه رو نخواهید شد.

افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401  ، باید مطلب را یاد بگیرید و نه اینکه آنها را حفظ کنید. از هیچ جای و مطلب کتاب نگذرید و مطالب مهم را با خودکار مشخص کنید. مثلا می‌توانید زیر آنها را خط بکشید.
از تصاویر و زیر نویس آنها غافل نشوید و این رو بدانید که برای فهم بهتر مطالب بسیار مناسب است.
اسامی حانداران مختلف را از گیاه تا جانور و قارچ را به خوبی یاد بگبرید.
از نام دانشمدان و نتیجه تحقیقات آنها غافل نشوید و به خوبی در ذهن بسپارید.
به یاد داشته باشید که اول از کتب درسی خود استفاده کنید و بعد به دانلود جزوات و تست‌های آموزشی پرداخته و در آخر نیز از سوالات کنکورهای سراسری سال‌های قبل استفاده کنید.
از منابع اصلی و جامع استفاده کنید و مطمئن شوید که در وسط راه و نیمه سال پشیمان نمی‌شوید. چرا که برخی از منابع هستند دارای حجم زیاد بوده و آدم با دیدنشان وحشت می‌کند. برخی نیز بسیار مزخرف هستند که آدم به خوبی متوجه مطالب نمی‌شود و مفهوم به نوعی گنگ است. منبع شما باید به صورتی باشد که به صورت یک راست سر اصل مطلب برود و زمان شما را هدر ندهد.
حتما مطالب را چند بار بخوانید و به یک بار اکتفا نکنید که به نتیجه خاصی دست پیدا کنید. به صورتی که بعد از خواندن یک درس کمی استراحت به مغز خود بدهید و مطالب خوانده شده را دوباره مرور کنید. همچنین می‌توانید بعد از شروع فصل جدید فصل قبلی را نیز مرور کنید تا فراموش نشود.( خواندن باید مفهومی و دقیق باشد)
کلمات کلیدی را پیدا و معنی دقیق آنها را در ذهن داشته باشید. نکات را دسته بندی و تفاوت و تشابه‌ها را شناسایی کنید.
خود را به جای طراح سوال فرض کنید تا بدانید کدام موارد مهم هستند. به این صورت است که می‌دانید کتاب را به خوبی بررسی کرده و می‌دانید سوالات را به خوبی استخراج کنید.
زیست در کنکور دارای ضریب ۱۲ است. پس بهتر است با برنامه‌ریزی و زمانبندی مناسب ساعات مطالعه این درس را بهتر مشخص کنید. برای مثال؛ شما می‌توانید روزانه ۲ ساعت را به مطالعه این کتاب اختصاص دهید.

آیا زیست کنکور، تکنیک تست زنی هم دارد؟

افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401 ، بله طبیعتا زیست کنکور هم مانند سایر دروس دیگر در کنکور سراسری تکنیک‌های تست‌زنی خودش را دارد. البته مراقب باشید که بسیاری از تکنیک‌هایی که عده‌ای از عزیزان آموزش می‌دهند در حقیقت تکنیک نیستند بلکه حالت خاص هستند. دبیرانی که تدریس ریاضی و فیزیک می‌کنند این جمله من را کاملا درک می‌کنند. هر مدرسی که ادعا کرد قصد آموزش تکنیکی را به شما دارد باید با دو معیار کاربردی آن “تکنیک” را از “حالت خاص” تشخیص دهید:

آیا این تکنیک در سوالات بسیار کمی کاربرد دارد یا خیر؟ یک تکنیک کاربردی باید هرساله تست‌های قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. اگر جنین نبود اسم آن حالت خاص است نه تکنیک.
سوال دوم اینکه آیا مدرس از نظر منطقی می‌تواند تکنیک را برای من توضیح دهد یا فقط از من می‌خواد طوطی‌وار آن را حفظ کنم؟ بارها تجربه کرده‌اید که اگر چیزی را بدون دلیل و طوطی‌وار حفظ کنید به راحتی از ذهن شما پاک خواهد شد و عملا کاربردی نخواهد داشت.

افزایش درصد زیست شناسی کنکور 99


افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401  : چگونه زیست را فراموش نکنیم؟

افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401  ، یکی از آرزوهای هر کنکوری، فراموش نکردن زیست است! همه ما بارها این تجربه تلخ را داشته‌ایم که سر جلسه فقط به دلیل فراموشی یک نکته، تست را اشتباه زده‌ایم…
برای اینکه این مشکل رفع شود باید از حافظه بلندمدت خود کمک بگیریم. یعنی بعد از اینکه مطالب را به حافظه کوتاه‌مدت منتقل کردیم حالا باید به فکر راهی باشیم تا آن را در حافظه بلندمدت خود جاودانه کنیم. اما چگونه؟

برای اینکه یک مطلب به حافظه بلندمدت منقل شود باید 4 اصل مهم را رعایت کرد:

اصل اول درک صحیح مطلب است! همه ما می‌دانیم که حفظ کردن طوطی‌وار مطالب، نتیجه‌ای جز فراموشی نخواهد داشت! پس سعی کنیم در گام اول زیست را بفهمیم. فیلم‌های مفهومی ما به شما در این زمینه کمک خواهند کرد.
اصل دوم استفاده از تصویرسازی است. یعنی سعی کنید مطالب را در ذهن خود مانند یک فیلم یا یک عکس خاص تجسم کنید. مثلا مراحل رونویسی و ترجمه را در ذهن خود مرحله به مرحله تجسم کنید یا از انیمیشن های آموزشی استفاده کنید.
اصل سوم استفاده از کدگذاری است. مثلا انسولین، س دارد پس موقع سیری ترشح میشود و گلوکاگون گ دارد و موقع گرسنگی ترشح می‌شود! توجه کنید که کدگذاری باید مطلب را ساده‌تر کند نه پیچیده‌تر! عده‌ای از عزیزان کدهایی تدریس می‌کنند که حفظ کردن کد سخت‌تر از خود مطلب است!!
اصل چهارم تکرار فراوان است. بدیهی است که مطالبی که در حافظه بلندمدت ما ثبت شده‌اند، دفعات بسیار زیادی تکرار شده‌اند.

افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401  ، فقط بخونیم یا تست هم بزنیم؟

افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401  ، برای زیست شناسی بهتره که الویت اول شما رسیدن به تسلط صد در صدی روی کتاب درسی و همینطور نکات مهم و اصلی کتاب کمک آموزشی باشه. بعد از این کار فرصت خواهی داشت که تست زنی هم انجام بدی. برای این درس بر خلاف دروسی مثل ریاضی و فیزیک، تست زنی بلافاصله بعد از مطالعه کتاب درسی کارساز نخواهد بود. دلیل این حرف هم این است که تست های زیست شناسی اغلب به صورت ترکیبی از چند فصل زیست طرح میشه و کمتر فصلی رو در زیست میتونی پیدا کنی که به تنهایی مورد پرسش طراح کنکور قرار بگیره. البته چند ساعت بعد از مطالعه تعدادی تست جهت یادگیری و آشنایی با تیپ سوالات کنکور حتما تمرین کن.

همچنین یکی از کار های جذابی که میتونی برای زیست شناسی انجام بدی این هست که بعد از مطالعه فصول مرتبط و ترکیبی درسی و داشتن تسلط روی متن کتاب شروع به زدن تست مجموعه ای کنی. یعنی دقیقا 50 تست زیست رو از یک مبحث که در قالب کنکور سراسری باشه در مدت زمان مشخص پاسخ بدی. خوشبختانه در حال حاضر کم نیستن کتاب هایی که چنین مجموعه تست هایی رو در اختیار داوطلب قرار میدن. این روش رو هم حتما امتحان کن.

اگر میترسی زیست یادت بره باید کار زیر رو انجام بدی

مهم ترین کاری که در روند مطالعه زیست باید انجام بدی مرور کردن است. برای رسیدن به تسلط کامل در زیست شناسی، مرور حرف اول و آخر رو میزنه. برنامه ای که برای مطالعه زیست تنظیم میکنی باید به شکلی باشه که مرور زیادی برای مطالب مطالعه شده داشته باشه. مرور نباید زمان زیادی رو از ما بگیره. این به روند مطالعاتی و سرعتی که در زمان مطالعه داری مربوط میشه. زیست درسی هست که باید هر روز زمانی رو برای مطالعه اون اختصاص بدیم تا هم به مطالعه مطالب جدید برسیم و هم فرصت مناسب برای مرور مطالب قبلی داشته باشیم.



افزایش درصد زیست شناسی کنکور

فقط یک نفر میتونه

تمام چیزهایی رو که می خواهی برایت مهیا کنه

تو رو به هر هدف و آرزویی که داری ، برسونه …

و از تو یک قهرمان بسازه …

اون یک نفر فقط خودت هستی …

بشرطی که راهش را بلد باشی …





4.2/5 - (18 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سه راهکار اصلی افزایش درصد زیست شناسی کنکور 1401 فقط در سه ماه !

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی