حذف سهمیه های کنکور سراسری 1400 برای همیشه !

سهمیه فرزندان هیئت علمی

جهت مشاوره در زمینه حذف سهمیه های کنکور سراسری 1400 برای همیشه !

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

حذف سهمیه های کنکور سراسری 1400 برای همیشه ! مصوبه سهمیه فرزندان هیئت علمی برای ورود به دانشگاه‌ها نقض فاحش عدالت است؛ مگر چه فرقی بین هیئت علمی با غیر هیئت علمی است؟ مگر این افراد از آسمان آمده اند؟

حذف سهمیه های کنکور سراسری 1400 ,حذف سهمیه های کنکور 1400 , سهمیه هیئت علمی در کنکور 1400 ,سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور 1400 ,سهمیه هیئت علمی در کنکور 1400 ,سهمیه هیئت علمی در کنکور چگونه است,سهمیه هیئت علمی در کنکور 1400 ,بخشنامه ايجاد تسهيلات براي فرزندان اعضاي هيات علمي 1400 ,سهمیه هیئت علمی برای تغییر رشته,سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور ارشد

سهمیه فرزندان هیئت علمی

مگر فرزندان اعضای هیئت علمی از آسمان آمده‌اند که می‌توانند در کنکور سهمیه داشته باشند؟

حذف سهمیه های کنکور سراسری 1400،  به گزارش مشاور گروپ و به نقل از عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات نوشت: مصوبه سهمیه فرزندان هیئت علمی برای ورود به دانشگاه‌ها نقض فاحش عدالت است؛ مگر چه فرقی بین هیئت علمی با غیر هیئت علمی است؟ مگر این افراد از آسمان آمده اند؟

حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به مصوبه سهمیه فرزندان هیئت علمی برای ورود به دانشگاه‌ها اظهار داشت: این موضوع قطعا تبعیض آمیز است؛ مگر چه فرقی بین هیئت علمی با غیر هیئت علمی است؟ مگر این افراد از آسمان آمده اند؟ چرا باید فرق گذاشت؟

وی با بیان اینکه این اقدام نوعی رانت محسوب می شود، افزود: نباید هیچ سهمیه‌ای برای این افراد خاص در نظر گرفته شود.

حذف سهمیه های کنکور سراسری 1400 ،    سلیمی با نظر به استدلال موافقان این قانون، مبنی بر این‌که جلوگیری از جابه‌جایی فرزندان هیئت علمی به شهرهای دیگر، به دلیل ثبات شغلی اعضای هیئت علمی انجام می‌گیرد، مطرح کرد: چرا به کسی که پدرش معلم آموزش و پروش است چنین سهمیه‌ای داده نمی‌شود؟ اگر بحث خدمت به نظام است، خیلی‌های دارند به نظام خدمت می‌کنند. چرا کسی که پدرش در یک اداره کارمند است، مشمول این سهمیه‌ها نمی‌شود؟

حذف سهمیه های کنکور سراسری 1400 ،  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مساله هیچ دلیلی ندارد و یک نقض فاحش عدالت است. در کمیسیون آموزش، بنده به صراحت در مخالفت با این مساله صحبت کردم و کمیسیون هم مجموعاً مخالف است.

وی ادامه داد: این مساله با بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی مغایرت دارد و اگر به عنوان لایحه به مجلس بیاید رد خواهد شد.

سهمیه‌های کنکور حذف می‌شوند یا اصلاح؟

بسیاری از داوطلبان می‌پرسند که سهمیه‌های کنکور حذف یا اصلاح می‌شود، باید منتظر بود که مسئولان در این باره چه تصمیمی می‌گیرند.

سهمیه‌های کنکور یکی از مهم‌ترین چالش‌های برگزاری این آزمون است. بسیاری از داوطلبان گزینش بر اساس سهمیه‌ها را ناعادلانه می‌دانند و معتقدند که سهمیه‌ها باید اصلاح یا حذف شوند. اکنون که موضوع سهمیه‌ها در دستور کار مسئولان قرار دارد سخنان متعددی شنیده می‌شود. برخی می‌گویند که سهمیه‌ها باید اصلاح شوند و عده‌ای نیز از حذف سهمیه‌ها خبر می‌دهند.

البته در این میان اصلاح سهمیه‌ها بسی پیچیده است چراکه مراجع مصوب کننده آن‌ها متعدد است. برخی از سهمیه‌ها را شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعدادی را مجلس شورای اسلامی و برخی هم هیئت وزیران مصوب کرده اند، با این حال در مجموع ۱۹ سهمیه در کنکور وجود دارد که قرار است اصلاح شوند.

کاهش سهمیه های کنکور 

بر اساس لایحه‌ای که سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه تهیه کرده تعداد سهمیه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد و به ۴ سهمیه می‌رسد. ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره می‌گوید: در لایحه پیشنهادی صرفاً حفظ چهار گروه از سهمیه‌ها شامل سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران، سهمیه استعدادهای درخشان و سهمیه منطبق با نیاز مناطق کم برخوردار مورد تأکید است و پیشنهاد ما حذف سایر سهمیه‌ها است.

این سهمیه‌ها هیچ‌گونه مبنای کارشناسی ندارد

حذف سهمیه های کنکور سراسری 1400،  برخی از مسئولان و کارشناسان نسبت به سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها انتقاد کردند. محمدرضا فراهانی، معاون دانشجویی وزارت بهداشت به تسنیم گفت: در مورد مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها انتقادهای بجایی مطرح است.

براساس این مصوبه، چنانچه فرزندان اعضای هیأت علمی 90درصد نمره یک رشته را کسب کنند، می‌توانند رشته مورد پذیرش را تغییر و حتی به دانشگاهی که پدرانشان در آن هستند، انتقال پیدا کنند که البته با تمام احترامی که برای همکاران هیأت علمی قائل هستم، این قانون را نوعی تبعیض می‌دانم.

مهدی بهلولی، کارشناس آموزشی نیز به آفتاب یزد گفت: «به‌عنوان یک کارشناس آموزشی با اینگونه سهمیه‌ها موافق نیستم؛ زیرا در این میان چنین سهمیه‌هایی برای مردم عادی کشور خوشایند نبوده و احساس می‌کنند از هیچ امتیازی برخوردار نیستند. اگر هیأت علمی دانشگاه‌ها برای خود امتیازی خاص درنظر بگیرند، برای فرهنگیان امتیازات ویژه دیگری درنظر گرفته شود و همینگونه این امر برای اقشار و مشاغل دیگر جامعه نیز اجرا شود، جامعه بیش از حد و بدون دلیل چند پاره می‌شود.

حذف سهمیه های کنکور سراسری 1400،  همانگونه که قبلا تأکید کردم این سهمیه‌ها هیچ‌گونه مبنای کارشناسی‌شده‌ای ندارد و درست مانند این است که اعضای هیأت علمی، دانشگاه‌ها را متعلق به‌خود می‌دانند؛ درحالی‌که دانشگاه‌ها برای همه مردم جامعه است و داوطلبان عادی نباید با فرزندان اعضای هیأت علمی تفاوتی داشته باشند.

همچنین ارگان‌های دیگر هم امتیازاتی را برای خود درنظر می‌گیرند درحالی‌که این نهادها عمومی و دولتی بوده و باید به همه مردم یکسان خدمات‌رسانی کنند. متأسفانه هم‌اکنون رعایت عدالت برای جامعه کمرنگ شده است و هر ارگانی با توجه به قدرت و نفوذی که دارد سعی می‌کند برای نیروهای خود سهمیه‌های گوناگونی را کسب کند.»

در صورتیکه در مورد حذف سهمیه های کنکور سراسری 99 ؛ نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان تحصیلی ما در “مشاور گروپ” تماس بگیرید و اطلاعات کامل تر را از آنها بخواهید.

  9099071613

  ( از سراسر کشور )

(بدون کد و با تلفن ثابت تماس بگیرید)

.در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
.با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.

2.1/5 - (7 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حذف سهمیه های کنکور سراسری 1400 برای همیشه !

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ابوالفضل

    رانت بزرگتر یعنی این:
    چون اعضای هیئت علمی به سازمان‌های فلان و بهمان وابسته نیستند و حتی سهمیه‌ی آن ها باعث تنگ شدن ظرفیت برای دیگر داوطبان هم نمیشود، ایراد گرفته می شود ولی به سهمیه های سنگین تری که به وضوح درحال نقض عدالت هستند و جای داوطلبان معمولی را در دانشگاه ها تنگ کرده اند، ایرادی گرفته نمی‌شود.
    این هم بازی است برای نمایش اینکه ما به دنبال عدالت هستیم!! در حالی که اگر به سهمیه های سنگین تر رسیدگی شود ۱۰ برابر این عدالت اجرا خواهد شد.
    « مگر فرزندان جانبازان از آسمان آمده اند؟! » جناب حجت الاسلام.
    پس از این پس هر کس از آسمان آمد برایش تسهیلات قرار دهید.
    خجالت هم خوب است. شعارهای عوام فریبانه…

    پاسخ
  2. محمدعلی

    سلام.خسته نباشید.خواهش میکنم پاسخ منو بدید.یعنی میگید با ۲۵درصد ظرفیت دانشگاه ها که مال ایثارگران هست کاری ندارن؟؟؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      جواب این سوال رو حداقل 10 بار تو پست های مربوط به سهمیه های کنکور دادم و اینطور نیست که هر روز نظرم عوض بشه و چیز جدیدی بگم! کامنت ها رو بخونید جواب سوالتون رو میگیرید

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی