کدام مشمولان نظام وظیفه می‌توانند در کنکور ثبت نام کنند؟

تراز کنکور چیست و چگونه محاسبه می شود ؟ نحوه محاسبه تراز کنکور

جهت مشاوره در زمینه کدام مشمولان نظام وظیفه می‌توانند در کنکور ثبت نام کنند؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ روز دوشنبه 99/11/20 به پایان می‌رسد و بسیاری از مشمولان نظام‌وظیفه که متقاضی شرکت در این آزمون هستند می‌پرسند که کدام مشمولان نظام وظیفه می‌توانند در کنکور ثبت نام کنند؟ با مشاور گروپ تا انتهای این مقاله همراه باشید و در صورت نیاز به دریافت توضیحات تکمیلی، از طریق شماره موجود در صفحه و یا خرید بسته های مشاوره ای زمان دار با کارشناسان مجرب مجموعه همراه شوید.

کدام مشمولان نظام وظیفه می‌توانند در کنکور ثبت نام کنند؟

بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، متقاضیان مرد در زمان پذیرش در دانشگاه (قبول قطعی و ثبت‌نام) در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند.

  1. داشتن کارت پایان خدمت هوشمند،
  2. داشتن کارت معافیت دائم هوشمند،
  3. مشمولان دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت در مدت اعتبار آن (پزشکی و یا کفالت)

در صورت قبولی این افراد باید مجوز لازم جهت ثبت‌نام در دانشگاه را از معاونت وظیفه عمومی محل استقرار دانشگاه اخذ کنند.

✔️مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در آن، معافیت تحصیلی برای آنان صادر نمی‌شود و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام از آن‌ها نیستند.

✔️دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند (به‌جز افرادی که قبل از ورود به سن مشمولیت اخراج شده‌اند).

✔️معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یک‌بار صادر می‌شود. بنابراین فارغ‌التحصیلان هر مقطع مجاز به تحصیل مجدد در همان مقطع نیستند. ضمناً تأکید می‌شود فارغ‌التحصیلان مشمول مقطع کاردانی مجاز به شروع به تحصیل در مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری پیوسته نیستند.

✔️فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی مشمول، مجاز به شروع به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری پیوسته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی نیستند.

✔️ترخیص سربازان حین خدمت صرفاً برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز است و ترخیص آنان برای تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نیست.

✔️دانشجویان مقاطع کارشناسی و بالاتر پیوسته که با دریافت مدرک مقطع پایین‌تر از ادامه تحصیل انصراف می‌دهند یا اخراج می‌شوند، تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند. مگر اینکه با رعایت تبصره ۱ ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی معافیت تحصیلی مشروط، سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه آن‌ها به پایان نرسیده باشد.

✔️کارکنان وظیفه (سربازان حین خدمت) مجاز به تحصیل هم‌زمان با انجام خدمت نیستند. این افراد در صورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط ادامه تحصیل، از خدمت ترخیص خواهند شد.

✔️همه پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ملزم هستند برای دریافت مجوز ثبت‌نام در دانشگاه، از طریق دفاتر پلیس+ ۱۰ شهرستان محل قبولی دانشگاه، نسبت به اخذ معافیت تحصیلی اقدام کنند. در غیر این صورت از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

✔️سنوات مجاز تحصیل برای مشمولان در مقاطع کاردانی ۲,۵ سال، کارشناسی پیوسته ۵ سال، کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال و دکترای پیوسته ۸ سال است.


در صورت نیاز به دریافت توضیحات تکمیلی ثبت نام مشمولان نظام وظیفه  در کنکور سراسری می توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ با شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کدام مشمولان نظام وظیفه می‌توانند در کنکور ثبت نام کنند؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی