برنامه ریزی صحیح مطالعاتی دروس کنکور سراسری

برنامه ریزی صحیح

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی صحیح مطالعاتی دروس کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برنامه ریزی صحیح یک موضوع مهم برای داوطلبین کنکور می باشد و ما قصد داریم در این مطلب به موضوع برنامه ریزی صحیح مطالعاتی دروس کنکور سراسری بپردازیم.

با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ همراه باشید.

این مقاله از سری مقالات روش مطالعه و برنامه ریزی صحیح آزمون سراسری 1401 می باشد. این پست دومین مقاله ی آموزشی بوده و شما می توانید قسمت اول روش مطالعه صحیح کنکور را در لینک زیر ببینید.

برنامه ریزی صحیح مطالعاتی برای کنکور


همچنین مطالب زیر می‌توانند اطلاعات مفیدی درباره برنامه ریزی در اختیار شما عزیزان قرار دهند: 


برنامه ریزی صحیح

نکته دوم: مطالعه برای کنکور از پایه دهم شروع می‌شود.

نکته دوم بسیار مهم است. طبق بررسی‌های رسانه‌ای و مصاحبه‌هایی که بسیاری از رتبه‌های تک‌رقمی آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در یک دهه اخیر انجام داده‌اند، یکی از عوامل موفقیت آنان در کسب رتبه‌های تک‌رقمی در میان صدها هزار داوطلب، آغاز پروژه کنکور از سال دهم و نه از سال دوازدهم است.

یعنی برنامه‌ریزی برای کسب موفقیت حداکثری در پروژه‌ای به نام کنکور، از مدتی قبل از ورود به سال آخر تحصیلی در مقطع متوسطه شروع می‌شود. از آن زمان باید شرایط را آماده کرد و به قول شاعر، اسباب بزرگی را باید از آن زمان فراهم نمود.

برنامه‌ریزی برای موفقیت در کنکور در ۱ یا ۲ سال قبل از ورود به آخرین سال تحصیلی سبب می‌شود که مطالعه آهسته و پیوسته و نیازسنجی اطلاعاتی و منابع توسط داوطلب صورت بگیرد و با رایزنی با برترین رتبه‌های کنکور، مشاوران تحصیلی، روش‌های موفقیت حداکثری در آزمون در دروس مختلف، بتواند شرایط را آرام‌آرام برای قرار گرفتن در فاز نهایی پروژه کنکور که شرکت در آزمون است، ایجاد کند.

بعضی از رتبه‌های برتر آزمون سراسری در سال‌های اخیر ضمن تأکید بر آغاز زمان برنامه‌ریزی و مطالعه برای کنکور از ۱-۲ سال قبل از آخرین سال تحصیلی بر موضوع سلامت غذایی، استراحت و سازمان‌دهی منظم شرایط برای موفقیت خود اصرار داشتند که به نظر می‌رسد مقولاتی غیرقابل‌اجتناب برای کسب موفقیت هستند.

شما نمی‌توانید با رژیم غذایی بد، عادت خواب نادرست، قرارگیری در شرایط محیطی ناهنجار و تحت تنش‌های روحی و جسمی، موفقیتی در ماراتن علمی و انجام موفقیت‌آمیز این پروژه (کنکور) داشته باشید؛ بنابراین، جای تعجب نیست که رتبه‌های تک‌رقمی کنکور، یکی از راهکارهای موفقیت را دوری جستن از لوازم الکترونیکی به معنای کاهش اعتیاد دیجیتالی بدانند.

پس یکی از روش‌های مطالعه برای کنکوران است که از پایه دهم، این پروژه را جدید بگیرید!

نکته سوم: برنامه ریزی صحیح و هدفمند را جدی بگیریم

برنامه‌ریزی هدفمند و الزام به اجرای صحیح آن طبق نظر مشاوران ذی‌صلاح، یکی از راهکارهای کلیدی برای مطالعه صحیح در پروژه کنکور و کسب نتیجه حداکثری است. هرکسی بنا به شرایط خود می‌تواند بهترین برنامه‌ریزی درسی را برای موفقیت در این پروژه علمی انجام دهد. رتبه ۳ کنکور انسانی در سال ۹۴ معتقد بود که برنامه‌ریزی هدفمند خود را از سال دوم آغاز کرد.

او برنامه درسی جالبی برای کنکور خود تدارک دیده بود:‌

سال دوم برای خواندن درس‌های عربی، جغرافیا و آمار و مدل‌سازی برنامه‌ریزی کردم اما درس‌های حفظی بعد از دو سال تا زمان کنکور فراموش می‌شود، بنابراین خواندن درس‌های حفظی را برای زمانی نزدیک کنکور گذاشتم. از سال دوم که خواندن برای کنکور را آغاز کردم هم‌زمان به یادداشت‌برداری و حاشیه‌نویسی نیز پرداختم تا در هنگام بازخوانی در سال چهارم ازلحاظ زمانی پیش بیفتم.

این کار کمک کرد تا بدانم کدام قسمت‌ها از کتاب قابلیت طرح شدن برای سؤال را دارد، اما سال سوم سالی بود که با جدیت برای امتحانات نهایی خواندم به‌طوری‌که بسیاری از فعالیت‌های غیردرسی ازجمله ورزش روزانه را کنار گذاشتم. دانش‌آموزان باید بدانند که سال سوم برای به دست آوردن نتیجه مطلوب در کنکور بسیار اهمیت دارد و باید نهایت تلاش خود را بکنند تا در امتحانات نهایی سال سوم برای هر درس بهترین نتیجه را کسب کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

کانال

امتحانات نهایی، زمانی مهم برای برنامه ریزی صحیح

با تمام شدن امتحانات نهایی سال سوم زمانی که دیگر انگیزه‌ای برای امتحانات نهایی نداشتم، هدف دیگری جای آن را گرفت و آن کنکور بود. درس خواندن پرفشار در طول زمآن‌همراه با تکرار مداوم می‌تواند پیامد منفی را به همراه داشته باشد که فرد بعد از مدتی از خواندن مداوم مطالب تکراری خسته شود، بنابراین تصمیم گرفتم درس خواندن در تابستان را آرام‌آرام آغاز کنم. با خواندن سفت‌وسخت در تابستان سال سوم مخالف هستم، زیرا مطالب حفظی فراموش می‌شوند. در تابستان به خواندن در کنار یادداشت‌برداری از مطالب مهم کتاب ادامه دادم. از مهر و با آغاز مدارس درس خواندن پرفشار و سنگین را آغاز کردم به‌طوری‌که درس‌های سال چهارم در اولویت و بعدازآن درس‌های پایه بودند.

این برنامه‌ریزی دقیق و جالب رتبه ۳ کنکور سراسری در رشته آزمایشی علوم انسانی نشان می‌دهد که برای پیروزی در ماراتنی نفس‌گیر، باید همه منابع را به‌طور آهسته و پیوسته با طعم صبوری و تلاش مجدانه، در ریل فازهای پروژه آورد تا به سرمنزل مقصود رسید.

پس از نکته سوم می‌آموزیم که روش‌های موفقیت دیگران را باید مطالعه کنیم که خود بخشی از فرآیند موفقیت در پروژه کنکور است.

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی صحیح مطالعاتی دروس کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی