حذفیات کنکور ۱۴۰۳

منظور از حذفیات کنکور ۱۴۰۳، بخش‌هایی از کتاب‌های درسی هستند که سازمان سنجش اعلام می‌کند از آن‌ها سوالی در آزمون سراسری طرح نمی‌شود. داوطلبان با دانستن حذفیات کنکور می‌توانند برنامه‌ریزی بهتری برای مطالعه خود داشته باشند و زمان خود را صرف مطالب مهم‌تر کنند. حذفیات کنکور برای گروه‌های آزمایشی مختلف مانند ریاضی، تجربی، انسانی و زبان انگلیسی متفاوت است. برای مشاهده لیست کامل حذفیات کنکور ۱۴۰۳ می‌توانید تا انتهای این مقاله همراه مشاور گروپ باشید.

حذفیات کنکور ۱۴۰۳ - آخرین فهرست اعلام شده سازمان سنجش 1403

جهت مشاوره در زمینه حذفیات کنکور ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دریافت فهرست کامل حذفیات کنکور ۱۴۰۳ می توانند به شما کمک کند. لیست حذفیات کنکور سراسری 1403 تجربی ریاضی انسانی و علوم معارف، مشاوره منابع حذفی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در این مقاله آموزشی براساس آخرین تغییرات سازمان سنجش در این مقاله ارائه شده است. حذفیات کنکور سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور منتشر می شود و شامل حذف یکسری صفحات، پاورقی های کتاب درسی و … می باشد.

برای راحتی شما، داوطلبان عزیز کنکور سراسری ۱۴۰۳، حذفیات آزمون سراسری ۱۴۰۳ در این مقاله آموزشی ارائه شده است. تا انتهای این مقاله آموزشی همراه ما باشید.

لیست حذفیات کنکور سراسری 1403 از سایت سنجش منتشر شد.

حذفیات کنکور سراسری

کنکور سراسری بزرگترین رقابت علمی دانش آموزان می باشد که داوطلبان برای قبولی در رشته و دانشگاه های برتر با یکدیگر به رقابت می پردازند. کنکور سراسری دارای 5 زیرگروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان می باشد. ضرایب عمومی در هریک از گروه های آزمایشی و زیرگروه ها بایکدیگر متفاوت می باشد. سازمان سنجش کشور همه سال با انتشار اطلاعیه ای فهرست حذفیات آزمون سراسری را که شامل برخی از صفحات، پاورقی ها و شکل های کتاب درسی می باشد را منتشر می کند. به منظور کاهش استرس داوطلبان، حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳ در ادامه این مقاله گردآوری شده است.

ضرایب دروس در کنکور سراسری ۱۴۰۳ | تمامی گروه های آزمایشی

سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳ و پس از آن، تنها از منابع آموزشی نظام جدید طراحی خواهد شد.

حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳، برای شرکت در کنکور، لازم است در ابتدا از منابع کنکور سراسری ۱۴۰۳ آگاهی یابند. براساس اطلاعیه سازمان سنجش کشور، سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳  منحصرا از منابع آموزشی نظام جدید، 6 – 3 – 3 طراحی خواهد شد. یعنی برای تمامی داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم، تنها یک نوع سوال و براساس منابع آموزشی نظام جدید طراحی می شود.

  • دروس عمومی شامل ادبیات و زبان فارسی، عربی، دینی و زبان انگلیسی از منابع آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ حذف شده‌اند و تنها در تاثیر معدل داوطلبان لحاظ می‌شوند.
  • تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌آموزان سنجیده می‌شود. این تاثیر به میزان پنجاه (۵۰) درصد قطعی می‌باشد.
  •  میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور برای گروه‌های آزمایشی مختلف مانند ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان متفاوت است. برای مشاهده جداول مربوط به ضرایب دروس عمومی و تخصصی در کنکور می‌توانید لینک مربوطه مراجعه کنید.
  • برای موفقیت در کنکور سراسری ۱۴۰۳، داوطلبان باید برنامه‌ریزی مناسبی برای مطالعه دروس تخصصی خود داشته باشند و از منابع معتبر و مشاوره کارشناسان مجرب استفاده کنند

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳، باید از حذفیات کنکور سراسری آگاهی داشته باشند. فهرست حذفیات آزمون سراسری ۱۴۰۳  هرساله از طریق سایت سازمان سنجش کشور منتشر خواهد شد. به محض انتشار هر اطلاعیه ای در رابطه با حذفیات جدید کنکور سراسری، از سایت سنجش، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

فهرست حذفیات منابع آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

به گزارش مشاور گروپ، نوبت اول آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و داوطلبان توجه داشته باشند که آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان تنها در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. فهرست حذفیات منابع آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد. علاقمندان می توانند در اینجا فهرست حذفیات منابع خود را مشاهده کنند. پذیرش برای رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ از طریق آزمون اختصاصی انجام خواهد شد و در مجموع بیش از ۵۹۷ هزار نفر برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۴۹۵ هزار نفر علاوه بر نوبت اول آزمون سراسری داوطلب شرکت در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان بوده‌اند و ۱۰۲ هزار نفر هم منحصراً در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان و ۴۴۳ هزار نفر نیز منحصراً در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نام‌نویسی کرده‌اند.

حذفیات کنکور ۱۴۰۳ سازمان سنجش

حذفیات کنکور سراسری، شامل دروس عمومی و اختصاصی، برخی صفحات کتاب درسی، پاورقی ها، برخی جداول و نمودارها، پاراگراف ها و … می باشد.

فهرست حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳، از سوی سازمان سنجش اعلام می شود و در آن بخش هایی از کتاب درسی که هیچ سوالی از آن طراحی نمی شود، اطلاع رسانی خواهد شد. داوطلبان با آگاهی از حذفیات آزمون سراسری، می توانند برنامه ریزی درسی خود را با آگاهی و اطلاعات بیشتری انجام دهند.

فهرست حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳

فهرست حذفیات کنکور به صورت سالانه توسط سازمان سنجش تهیه و اعلام می‌شود. سازمان سنجش بر اساس معیارهایی مانند اهمیت مطالب، میزان پوشش محتوا، تعداد سوالات مربوطه، میزان تکرار مطالب و نظر کارشناسان، بخش‌هایی از کتاب‌های درسی را حذف می‌کند. سازمان سنجش همچنین در نظر می‌گیرد که حذفیات کنکور با محتوای آموزشی و برنامه درسی موافق باشد و به دانش و توانایی داوطلبان آسیب نرساند.

لیست حذفیات کنکور معمولاً حدود ۳ یا ۴ ماه قبل از برگزاری آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و رسانه‌های معتبر به اطلاع عموم می‌رسد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و یا لینک‌هایی که در این پاسخ ارائه شده‌اند، لیست کامل حذفیات کنکور ۱۴۰۳ را مشاهده کنند

در ادامه لیست حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳ آمده است.

حذفیات کنکور چگونه می‌تواند به داوطلبان کمک کند؟

حذفیات کنکور اعلامی از سمت  سازمان سنجش هر ساله برای هر گروه آزمایشی اعلام می‌شود. این حذفیات می‌تواند به داوطلبان کنکور به چندین روش کمک کند:

  1. صرفه‌جویی در زمان و انرژی: داوطلبان با اطلاع از حذفیات کنکور می‌توانند بخش‌های غیرضروری و بی‌ربط را از برنامه مطالعاتی خود حذف کنند و زمان و انرژی خود را برای مطالعه مطالب مهم و کلیدی صرف کنند.
  2. افزایش تمرکز و کاهش استرس: داوطلبان با اطلاع از حذفیات کنکور می‌توانند تمرکز بیشتری بر روی موضوعاتی که در آزمون سوال می‌شوند داشته باشند و از پراکندگی ذهنی و اضطراب ناشی از حجم زیاد مطالب جلوگیری کنند.
  3. برنامه‌ریزی هدفمند و بهینه: داوطلبان با اطلاع از حذفیات کنکور می‌توانند برنامه‌ریزی درسی خود را با توجه به ضرایب و اهمیت دروس در آزمون انجام دهند و از مطالعه بی‌رویه و بی‌نظم خودداری کنند.

حذفیات کنکور ۱۴۰۳ انسانی

اگر داوطلب کنکور انسانی ۱۴۰۳ هستید، برای برنامه ریزی کنکور خود باید بدانید که کدام مباحث مهم تر و کدام مباحث اهمیت کمتری دارند همچنین برخی از مطالب کتاب های درسی برای کنکور به طور کامل حذف می شوند و از این قسمت ها، هیچ سوالی طراحی نخواهد شد. حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳ را در جدول های زیر مشاهده می کنید.

 

حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳ حذفیات کنکور سراسری علوم انسانی ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

دروس تخصصی رشته ادبیات و علوم انسانی
نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی سال چاپ حذفیات
عربی، زبان قران 1 علوم انسانی 11027 دهم 1400 بخش (البحث العلمی) – ذکر صیغه فعل به صورت للغایب – اصطلاح مفرد مذکر غایب ذکر شود.
عربی، زبان قران 2 علوم انسانی 111207 یازدهم 1401 بخش (للمطالعه) صفحات 57 و 58 – بخش (البحث المعلمی)
عربی، زبان قران 3 علوم انسانی 112207 دوازدهم 1402 بخش (خوب است بدانیم) صفحه 18 – تشخیص اسلوب حصر
فلسفه 1 111226 یازدهم 1401 فعالیت های درون متن که با علامت * مشخص شده – مطالبی که در حاشیه کتاب آمده – پاورقی ها – مطالب مربوط به مطالعه
فلسفه 2 112226 دوازدهم 1402 فعالیت های درون متن که با علامت * مشخص شده – مطالبی که در حاشیه کتاب آمده – پاورقی ها – مطالب مربوط به مطالعه
منطق 110223 دهم 1400 پیرابندهای آبی ستاره دار – حکایت ها – پاورقی ها – صفحات آنچه در این بخش میخوانیم – صفحات عناوین بخش ها – فرهنگ اصطلاحات
جغرافیای 2 111218 یازدهم 1401 مطالب بیشتر بدانیم، بیندیشیم، برای مطالعه، توضیحات و زیر نویس ها، نقشه ها و مدل ها، آمار و ارقام مندرج در جدول ها و نمودار ها، واژه نامه های پیوست کتاب
جغرافیای 3 112218 دوازدهم 1402
تاریخ 1 110219 دهم 1400 تمامی مطالب ذیل عنوان های بیشتر بدانیم و یک توضیح – تمامی مطالب مندرج در جدول – تمامی مطالب مندرج در نمودار های خط زمان، نقشه ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودار ها – متن و مطالب تمامی فعالیت ها به ویژه بررسی شواهد و مدارک – تمامی مطالب مندرج در زیرنویس
تاریخ 2 111219 یازدهم 1401 تمامی مطالب ذیل عنوان های بیشتر بدانیم و یک توضیح – تمامی مطالب مندرج در جدول – تمامی مطالب مندرج در نمودار های خط زمان، نقشه ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودار ها – متن و مطالب تمامی فعالیت ها به ویژه بررسی شواهد و مدارک – تمامی مطالب مندرج در زیرنویس
تاریخ 3 112219 دوازدهم 1402 تمامی مطالب ذیل عنوان های بیشتر بدانیم و یک توضیح – تمامی مطالب مندرج در جدول – تمامی مطالب مندرج در نمودار های خط زمان، نقشه ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودار ها – متن و مطالب تمامی فعالیت ها به ویژه بررسی شواهد و مدارک – تمامی مطالب مندرج در زیرنویس
روان شناسی 111224 یازدهم 1401 بخش برای مطالعه تمام دروس – پانویس های انگلیسی تمام صفحات کتاب
ریاضی و آمار 1 110212 دهم 1400 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب
ریاضی و آمار 2 111212 یازدهم 1401 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب – درس دوم(درس سری های زمانی) از فصل سوم (فصل آمار)صفحات 63 تا 73
ریاضی و آمار 3 112212 دوازدهم 1402 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب
اقتصاد 110221 دهم 1400 بخش های موقعیت در اول هر درس، بیشتر بدانیم، شهر و شکر درس زندگی گفتگو در کلاس فعالیت هایی که در کلاس با مشارکت دبیر و دانش آموز طراحی می شود.
جغرافیای ایران 110218 دهم 1400 مطالب بیشتر بدانیم، بیندیشیم، برای مطالعه، توضیحات و زیر نویس ها، نقشه ها و مدل ها، آمار و ارقام مندرج در جدول ها و نمودار ها، واژه نامه های پیوست کتاب

حذفیات کنکور معارف اسلامی ۱۴۰۳

حذفیات کنکور معارف اسلامی ۱۴۰۳

حذفیات کنکور سراسری علوم و معارف اسلامی ۱۴۰۳ و همچنین دروس مشترک انسانی با این رشته در ادامه ارائه شده است:

دروس تخصصی رشته علوم و معارف اسلامی
نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی سال چاپ حذفیات
تاریخ اسلام 1 110233 دهم 1400 تمامی مطالب ذیل عنوان های بیشتر بدانیم و یک توضیح – تمامی مطالب مندرج در جدول – تمامی مطالب مندرج در نمودار های خط زمان، نقشه ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودار ها – متن و مطالب تمامی فعالیت ها به ویژه بررسی شواهد و مدارک – تمامی مطالب مندرج در زیرنویس
تایخ اسلام 2 111233 یازدهم 1401 تمامی مطالب ذیل عنوان های بیشتر بدانیم و یک توضیح – تمامی مطالب مندرج در جدول – تمامی مطالب مندرج در نمودار های خط زمان، نقشه ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودار ها – متن و مطالب تمامی فعالیت ها به ویژه بررسی شواهد و مدارک – تمامی مطالب مندرج در زیرنویس
تاریخ 3 ایران در دوره اسلامی 112233 دوازدهم 1402 تمامی مطالب ذیل عنوان های بیشتر بدانیم و یک توضیح – تمامی مطالب مندرج در جدول – تمامی مطالب مندرج در نمودار های خط زمان، نقشه ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودار ها – متن و مطالب تمامی فعالیت ها به ویژه بررسی شواهد و مدارک – تمامی مطالب مندرج در زیرنویس
عربی، زبان قران 1 علوم انسانی 110208 دهم 1400 بخش های ستاره دار مانند قواعد و تمرینات که برای مطالعه دانش آموزان است – کلیه قواعد پاورقی – بخش (البحث العلمی) – تشخیص اسم مبالغه بودن یا نبودن اسم ابزار و شغل بر وزن فعال و فعاله
عربی، زبان قران 2 علوم انسانی 111208 یازدهم 1401
عربی، زبان قران 3 علوم انسانی 112208 دوازدهم 1402
روان شناسی 111224 یازدهم 1401 بخش برای مطالعه تمام دروس – پانویس های انگلیسی تمام صفحات کتاب
ریاضی و آمار 1 110212 دهم 1400 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب
ریاضی و آمار 2 111212 یازدهم 1401 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب – درس دوم(درس سری های زمانی) از فصل سوم (فصل آمار)صفحات 63 تا 73
ریاضی و آمار 3 112212 دوازدهم 1402 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب
اقتصاد 110221 دهم 1400 بخش های موقعیت در اول هر درس، بیشتر بدانیم، شهر و شکر درس زندگی گفتگو در کلاس فعالیت هایی که در کلاس با مشارکت دبیر و دانش آموز طراحی می شود.
جغرافیای ایران 110218 دهم 1400 مطالب بیشتر بدانیم، بیندیشیم، برای مطالعه، توضیحات و زیر نویس ها، نقشه ها و مدل ها، آمار و ارقام مندرج در جدول ها و نمودار ها، واژه نامه های پیوست کتاب

حذفیات مشترک منابع کنکور انسانی و معارف 1403

حذفیات مشترک منابع کنکور انسانی و معارف 1403 دروس مشترک رشته های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی

دروس مشترک رشته های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی
نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی سال چاپ حذفیات
روان شناسی 111224 یازدهم 1401 بخش برای مطالعه تمام دروس – پانویس های انگلیسی تمام صفحات کتاب
ریاضی و آمار 1 110212 دهم 1400 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب
ریاضی و آمار 2 111212 یازدهم 1401 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب – درس دوم(درس سری های زمانی) از فصل سوم (فصل آمار)صفحات 63 تا 73
ریاضی و آمار 3 112212 دوازدهم 1402 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب
اقتصاد 110221 دهم 1400 بخش های موقعیت در اول هر درس، بیشتر بدانیم، شهر و شکر درس زندگی گفتگو در کلاس فعالیت هایی که در کلاس با مشارکت دبیر و دانش آموز طراحی می شود.
جغرافیای ایران 110218 دهم 1400 مطالب بیشتر بدانیم، بیندیشیم، برای مطالعه، توضیحات و زیر نویس ها، نقشه ها و مدل ها، آمار و ارقام مندرج در جدول ها و نمودار ها، واژه نامه های پیوست کتاب

حذفیات کنکور ۱۴۰۳ تجربی

دروس اختصاصی در کنکور تجربی ۱۴۰۳ شامل درس های فیزیک، ریاضیات، زیست شناسی و زمین شناسی هستند. داوطلبان کنکوری ۱۴۰۳ نیز مثل داوطلبان کنکور ۱۴۰۲، نیازی به مطالعه دروس عمومی نخواهند داشت زیرا از این درس ها، سوالی در کنکور طراحی نمی شود همچنین بخش هایی از دروس اختصاصی نیز حذف می شوند. حذفیات کنکور تجربی 1403 را در جداول زیر به طور کامل ملاحظه می فرمایید.


حذفیات کنکور تجربی 1403 حذفیات کنکور سراسری علوم تجربی ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

دروس تخصصی رشته علوم تجربی
نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی سال چاپ حذفیات
زیست شناسی 1 110216 دهم 1400 مطالبی که با عنوان (بیشتر بدانید) و واژه شناسی مشخص شده اند – پرسش های عددی و محاسباتی به هر شکل و در هر سطحی – فرمول ساختاری مواد شیمیایی – پرسش از شکل هایی که با غیر مجاز بودن طرح سوال در کتاب درسی مشخص شده اند.
زیست شناسی 2 111216 یازدهم 1401 مطالبی که با عنوان (بیشتر بدانید) و واژه شناسی مشخص شده اند – پرسش های عددی و محاسباتی به هر شکل و در هر سطحی – فرمول ساختاری مواد شیمیایی – پرسش از شکل هایی که با غیر مجاز بودن طرح سوال در کتاب درسی مشخص شده اند.
زیست شناسی 3 112216 دوازدهم 1402 مطالبی که با عنوان (بیشتر بدانید) و واژه شناسی مشخص شده اند – پرسش های عددی و محاسباتی به هر شکل و در هر سطحی – فرمول ساختاری مواد شیمیایی – پرسش از شکل هایی که با غیر مجاز بودن طرح سوال در کتاب درسی مشخص شده اند.
فیزیک 1 110214 دهم 1400 تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانید ها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها ، پیوست ها، واژه نامه ها ، و اطلاعات و داده های ریز و جزئی کهتصاویر دور از هدف اصلی تصویرند و نیز داده های مندرج در برخی از پرسش ها و مسایل که به ذهن سپردن آنها ضرورتی ندارد.در بسیاری  از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزیابی بیان شده است که در طراحی سوالات و الزاما رعایت می شود. مانند بررسی حالت هایی که نیرو ها و میدان های الکتریکی هم راستایا عمود بر هم نیستند با کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی سوالات مد نظر قرار نمیگیرد.
فیزیک 2 111244 یازدهم 1401 تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانید ها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها ، پیوست ها، واژه نامه ها ، و اطلاعات و داده های ریز و جزئی کهتصاویر دور از هدف اصلی تصویرند و نیز داده های مندرج در برخی از پرسش ها و مسایل که به ذهن سپردن آنها ضرورتی ندارد.در بسیاری  از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزیابی بیان شده است که در طراحی سوالات و الزاما رعایت می شود. مانند بررسی حالت هایی که نیرو ها و میدان های الکتریکی هم راستایا عمود بر هم نیستند با کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی سوالات مد نظر قرار نمیگیرد.
فیزیک 3 112244 دوازدهم 1402 تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانید ها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها ، پیوست ها، واژه نامه ها ، و اطلاعات و داده های ریز و جزئی کهتصاویر دور از هدف اصلی تصویرند و نیز داده های مندرج در برخی از پرسش ها و مسایل که به ذهن سپردن آنها ضرورتی ندارد.در بسیاری  از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزیابی بیان شده است که در طراحی سوالات و الزاما رعایت می شود. مانند بررسی حالت هایی که نیرو ها و میدان های الکتریکی هم راستایا عمود بر هم نیستند با کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی سوالات مد نظر قرار نمیگیرد.
ریاضی 2 11121 یازدهم 1401 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب
ریاضی 3 112211 دوازدهم 1402
شیمی 1 110210 دهم 1400 پرسش از محتوای در میان تار نما، افکر نقادانه و آیا می دانید – نام گذاری ترکیب های آلی بجز آلکان ها – حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیب های آلی پیچیده – رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی –
شیمی 2 11210 یازدهم 1401 پرسش از محتوای در میان تار نما، افکر نقادانه و آیا می دانید – نام گذاری ترکیب های آلی بجز آلکان ها – حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیب های آلی پیچیده – رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی –
شیمی 3 112210 دوازدهم 1402 پرسش از محتوای در میان تار نما، افکر نقادانه و آیا می دانید – نام گذاری ترکیب های آلی بجز آلکان ها – حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیب های آلی پیچیده – رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی –
زمین شناسی 111237 یازدهم 1401 حفظ کردن اعداد – مطالبی که با عنوان بیشتر بخوانید، و واؤه شناسی مشخص شده اند – دانشمندان علون زمین
ریاضی 1 110211 دهم 1400 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب

حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳

کنکور ۱۴۰۳ ریاضی از درس های فیزیک، شیمی و ریاضیات تشکیل شده است بنابراین داوطلبان این گروه آزمایشی فقط ۳ درس تخصصی را مطالعه خواهند کرد. حذفیات کنکور ۱۴۰۳ رشته ریاضی مطابق جداول زیر اعلام شده است.

حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳ حذفیات کنکور سراسری ریاضی فیزیک ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

دروس تخصصی رشته ریاضی – فیزیک
نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی سال چاپ حذفیات
فیزیک 1 110209 دهم 1400 تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانید ها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها ، پیوست ها، واژه نامه ها ، و اطلاعات و داده های ریز و جزئی کهتصاویر دور از هدف اصلی تصویرند و نیز داده های مندرج در برخی از پرسش ها و مسایل که به ذهن سپردن آنها ضرورتی ندارد.در بسیاری  از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزیابی بیان شده است که در طراحی سوالات و الزاما رعایت می شود. مانند بررسی حالت هایی که نیرو ها و میدان های الکتریکی هم راستایا عمود بر هم نیستند با کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی سوالات مد نظر قرار نمیگیرد.
فیزیک 2 111209 یازدهم 1401 تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانید ها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها ، پیوست ها، واژه نامه ها ، و اطلاعات و داده های ریز و جزئی کهتصاویر دور از هدف اصلی تصویرند و نیز داده های مندرج در برخی از پرسش ها و مسایل که به ذهن سپردن آنها ضرورتی ندارد.در بسیاری  از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزیابی بیان شده است که در طراحی سوالات و الزاما رعایت می شود. مانند بررسی حالت هایی که نیرو ها و میدان های الکتریکی هم راستایا عمود بر هم نیستند با کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی سوالات مد نظر قرار نمیگیرد.
فیزیک 3 112209 دوازدهم 1402 تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانید ها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها ، پیوست ها، واژه نامه ها ، و اطلاعات و داده های ریز و جزئی کهتصاویر دور از هدف اصلی تصویرند و نیز داده های مندرج در برخی از پرسش ها و مسایل که به ذهن سپردن آنها ضرورتی ندارد.در بسیاری  از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزیابی بیان شده است که در طراحی سوالات و الزاما رعایت می شود. مانند بررسی حالت هایی که نیرو ها و میدان های الکتریکی هم راستایا عمود بر هم نیستند با کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی سوالات مد نظر قرار نمیگیرد.
هندسه 1 110213 دهم 1400 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب
هندسه 2 111213 یازدهم 1401
هندسه 3 112213 دوازدهم 1402
حسابان 1 111214 یازدهم 1401
حسابان 2 112214 دوازدهم 1402
ریاضیات گسسته 112215 دوازدهم 1402
آمار و احتمال 111215 یازدهم 1401
شیمی 1 110210 دهم 1400 پرسش از محتوای در میان تار نما، افکر نقادانه و آیا می دانید – نام گذاری ترکیب های آلی بجز آلکان ها – حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیب های آلی پیچیده – رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی –
شیمی 2 11210 یازدهم 1401 پرسش از محتوای در میان تار نما، افکر نقادانه و آیا می دانید – نام گذاری ترکیب های آلی بجز آلکان ها – حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیب های آلی پیچیده – رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی –
شیمی 3 112210 دوازدهم 1402 پرسش از محتوای در میان تار نما، افکر نقادانه و آیا می دانید – نام گذاری ترکیب های آلی بجز آلکان ها – حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیب های آلی پیچیده – رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی –
زمین شناسی 111237 یازدهم 1401 حفظ کردن اعداد – مطالبی که با عنوان بیشتر بخوانید، و واؤه شناسی مشخص شده اند – دانشمندان علون زمین
ریاضی 1 110211 دهم 1400 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب

حذفیات مشترک تجربی و ریاضی ۱۴۰۳

حذفیات مشترک تجربی و ریاضی ۱۴۰۳
حذفیات مشترک رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک به شرح ذیل است.

دروس مشترک رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک
نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی سال چاپ حذفیات
شیمی 1 110210 دهم 1400 پرسش از محتوای در میان تار نما، افکر نقادانه و آیا می دانید – نام گذاری ترکیب های آلی بجز آلکان ها – حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیب های آلی پیچیده – رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی –
شیمی 2 11210 یازدهم 1401 پرسش از محتوای در میان تار نما، افکر نقادانه و آیا می دانید – نام گذاری ترکیب های آلی بجز آلکان ها – حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیب های آلی پیچیده – رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی –
شیمی 3 112210 دوازدهم 1402 پرسش از محتوای در میان تار نما، افکر نقادانه و آیا می دانید – نام گذاری ترکیب های آلی بجز آلکان ها – حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیب های آلی پیچیده – رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی –
زمین شناسی 111237 یازدهم 1401 حفظ کردن اعداد – مطالبی که با عنوان بیشتر بخوانید، و واؤه شناسی مشخص شده اند – دانشمندان علون زمین
ریاضی 1 110211 دهم 1400 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب

برای مشاهده لیست حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، فایل زیر را دانلود نمایید:

برای دانلود حذفیات کنکور ۱۴۰۳ کلیک نمایید.
اصلاحیه حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳ (به محض انتشار اصلاحیه حذفیات کنکور۱۴۰۳ لینک مربوطه در این قسمت قرار داده خواهد شد)

حذفیات کنکور هنر ۱۴۰۳

سازمان سنجش کشور هیچ‌گونه حذفیاتی برای دروس تخصصی هنر از کنکور ۱۴۰۳ اعلام نکرده است و تنها سوالات برخی از دروس با هم و به صورت ادغام شده در یک بخش از دفترچه سوالات کنکور آورده می‌شود.

سه بخش‌ اصلی دفترچه سوالات کنکور هنر ۱۴۰۳ به صورت زیر خواهد بود:

  1. درک عمومی هنر شامل سوالات دروس تخصصی درک عمومی هنر، خلاقیت نمایشی، خواص مواد و خلاقیت موسیقی: مجموعا ۵۰ سوال
  2. درک عمومی ریاضی فیزیک شامل سوالات ریاضی و فیزیک و ترسیم فنی از کتاب‌های وزارتی رشته ریاضی فیزیک دبیرستان: مجموعا ۳۰ سوال
  3. خلاقیت تصویری و تجسمی: ۲۰ سوال

زمان پاسخ‌گویی به مجموع ۱۰۰ سوال دفترچه کنکور هنر ۱۴۰۳، تنها ۱۱۵ دقیقه است.

مشاوره حذفیات آزمون سراسری ۱۴۰۳

بسیاری از داوطلبان با وجود ساعات مطالعه بسیار بالا استفاده از منابع آموزشی و تستی و تلاش بسیار، به خاطر نداشتن آگاهی از روش های اصولی برنامه ریزی و عدم اطلاع از روش های صحیح مطالعه دورس، ممکن است به رتبه و دانشگاه دلخواه خود دست نیابند. مشاوره تحصیلی نقش مهمی را در موفقیت داوطلبان در این مسیر دارد.

مشاوره تحصیلی نقش مهمی در هدایت تحصیلی داوطلبان، آموزش شیوه های صحیح مطالعه، کنترل استرس و اضطراب داوطلبان و ارائه راهکارهای برای موفقیت و رسیدن به اهداف داوطلبان دارد در کنکور دارد. با کمک مشاوره تحصیلی می توان توانایی ها، نقاط قوت و ضعف دانش آموزان را شناخت و متناسب با توانمندی های فردی برای آنها برنامه ریزی نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام طرح مشاوره و برنامه ریزی درسی مجموعه بزرگ مشاور گروپ، همین حالا فرم ذیل را تکمیل نمایید و منتظر تماس از سمت ما باشید.

مشاوره و برنامه ریزی تضمینی کنکور سراسری

فاکتورهای مشاوره و برنامه ریزی مجموعه بزرگ مشاور گروپ

  • برنامه ریزی و شخصی سازی برنامه با توجه به نقاط قوت وضعف دانش آموزان
  • ارائه راهکار های مناسب جهت جلوگیری از افت تحصیلی
  • آموزش شیوهای صحیح مطالعه,یادگیری,یادداشت برداری ,خلاصه نویسی وپاسخگویی به سوالات تشریحی و تستی
  • افزایش قدرت تمرکز وکاهش بی دقتی وتقویت حافظه وافزایش بازده
  • آموزش مهارت های آزمون دادن شامل شیوه صحیح آمادگی برای هر آزمون مدیریت زمان و مدیریت استرس و تحلیل آزمون
  • معرفی بهترین منابع درسی وبهترین ازمونهای ازمایشی
  • راهکار وشیوه مناسب مطالعه و فراگیری هر درس مطابق ویژگی های هر درس
  • افزایش انگیزه اعتماد به نفس ورفع مشکلات مربوط به آن
  • شیوه های درست جمع بندی و مرور درس ها در زمان مناسب آن

داوطلبان، برای مشاهده حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳، می توانند به این مقاله آموزشی مراجعه نمایند. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر می توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

ما همه روزه حتی ایام تعطیل از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم


ما در این مقاله مشاور گروپ لیست حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳ را مطابق با جدیدترین اطلاعیه حذفیات منابع کنکور سراسری منتشر شده در sanjesh.org ،برای تمامی رشته های تجربی، ریاضی، انسانی و علوم و معارف اسلامی ارائه کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید و موثر واقع شود.

سوالات متداول

✔️حذفیات کنکور سراسری 1403 چه درس هایی را شامل می شود؟

✔️لیست کلیه دروس حذف شده از کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تمامی رشته های تجربی، ریاضی، انسانی و همچنین علوم و معارف اسلامی در قالب فایل pdf، تصویر و جدول در این مقاله ارائه شده است.

✔️حذفیات کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می شوند؟

✔️حذفیات کنکور سراسری 1403 برای تمامی رشته ها توسط سازمان سنجش اعلام شده است. برای اطلاع از فهرست حذفیات کنکور به مقاله مراجعه نمایید.

✔️لیست حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳ را از کجا دریافت کنم؟

✔️برای دریافت فهرست حذفیات کنکور ۱۴۰۳ به این مقاله مراجعه کنید. کامل ترین لیست دروس حذفی کنکور در این مقاله ارائه شده است.

 
5/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حذفیات کنکور ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی