اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲

اعلام نتایج اولیه دکتری

جهت مشاوره در زمینه اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بررسی موضوع، اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲ پرداخته ایم. در این آزمون ۱۸۵ هزار نفر ثبت ‌نام کرده بودند اما حدود ۱۱ درصد داوطلبان یعنی حدود ۲۰ هزار نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت نکردند و در جلسه آزمون حاضر نشدند. البته ناگفته نماند که هر ساله تقریبا به همین میزان در جلسه آزمون حاضر نمی‌شود. البته آمار غایبان نسبت به آزمون دکتری ۱۴۰۱ که با تاخیر در مردادماه برگزار شد ۲۰ درصد کمتر شده است. از جمعیت شرکت‌کننده در آزمون دکتری سال ۱۴۰۲، ۴۵ درصد از داوطلبان زن و ۵۵ درصد از داوطلبان مرد بودند. به گفته منصور غلامی وزیر علوم؛ بیشتر مردان در گروه‌ های فنی و مهندسی و دامپزشکی ثبت ‌نام کرده‌ اند.

اعلام نتایج اولیه دکتری

نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲ منتشر شد…

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور کارنامه و نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۲ در هفته آخر فروردین ۱۴۰۲ منتشر می‌شود و داوطلبان مجاز در هفته اول اردیبهشت ماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به اطلاع شركت‌كنندگان آزمون ورودی مقطع دكتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال 1402 می‌رساند؛ كارنامه اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲ در روز یکشنبه مورخ  1402/01/29 از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org  قابل مشاهده بوده و متقاضیان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد می‌توانند كارنامه نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲ خود را مشاهده نمایند. آن‌دسته از متقاضیانی كه براساس مندرجات كارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی گردیده‌اند، می‌بایست از روز دوشنبه مورخ 1402/01/30 تا روز پنجشنبه مورخ 1402/02/02 نسبت به ثبت كدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداكثر 50 كدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی كه در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایند. به این‌دسته از متقاضیان توصیه می‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام نموده، سپس كدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را، از كدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب نموده و پس از آن نسبت به ثبت رشته محلهای انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

زمان اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲

حال که آزمون دوره دکتری برگزار شده داوطلبان منتظر اعلام نتایج اولیه هستند. به گفته ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور؛ نتایج اولیه شامل کارنامه خام، تراز و نمره کل دهه آخر فروردین‌ماه ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

انتخاب رشته کنکور دکتری 1402، از روز پنج شنبه 1402/01/25 تا روز یکشنبه مورخ 1402/01/28

دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی این آزمون همزمان با اعلام نتایج اولیه از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر می شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز پنج شنبه 1402/01/25 تا روز یکشنبه مورخ 1402/01/28 فرصت دارند تا نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی خود (حداکثر 50 کد رشته محل در صورت وجود) اقدام نمایند.

وی گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می باشند و متقاضی انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اینترنتی azmoon.org مراجعه و براساس اطلاعیه های مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمایند. 

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور کریمیان در خاتمه افزود: متقاضیان برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به اطلاعیه مندرج درسایت سازمان به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند . 

سایت اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲

سایت اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲ ، سایت سازمان سنجش کشور، به نشانی اینترنتی sanjesh.org می باشد. نتایج آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق سایت سنجش اعلام می شود. لازم به ذکر است، سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه می باشد.

لینک ورود به سایت اعلام نتایج کنکور دکتری 1402

نتایج اولیه دکتری

نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲به صورت کارنامه از سایت سازمان سنجش کشور منتشر می شود. داوطلبان در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند براساس نمره و تراز آزمون، فرآیند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

انتخاب رشته همه دانشگاه‌های کشور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود اما انتخاب رشته متقاضیان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی این دانشگاه انجام خواهد شد.

در زمان انتخاب رشته داوطلبان می‌توانند حداکثر ۱۰۰ کدرشته را بر اساس گرایش امتحانی خود انتخاب کنند. سپس سنجش داوطلبان از طریق سامانه‌های مربوطه انجام می‌شود.

نحوه مشاهده نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲

به منظور آشنایی داوطلبان آزمون دکتری، نحوه مشاهده نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲ از طریق سایت سنجش در ادامه بیان شده است. داوطلبان برای مشاهده نتایج آزمون دکتری لازم است به صورت زیر عمل نمایند:

  1. در ابتدا به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.
  2. از منوی سمت راست، گزینه “دکتری تخصصی” را انتخاب کنید.
  3. بر روی گزینه “پاسخنامه و کارنامه اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری ۱۴۰۲” کلیک کنید.
  4. یکی از دو روش، “جستجو براساس مشخصات فردی” یا “جستجو براساس شماره پرونده و شماره شناسنامه” را انتخاب کنید و اطلاعات لازم را درج کنید.
  5. برای مشاهده نتایج، بر روی گزینه “جستجو” کلیک کنید.

راهنمای تصویری مشاهده نتایج اولیه دکتری

راهنمای تصویری مشاهده نتایج اولیه کنکور دکتری 1402 به صورت زیر است:

  • مراجعه به سایت سنجش کشور به نشانی sanjesh.org .
  • انتخاب گزینه “دکتری تخصصی”

راهنمای تصویری مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری

  • کلیک بر روی گزینه “پاسخنامه و کارنامه اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری ۱۴۰۲”

راهنمای تصویری مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری

  • یکی از دو روش زیر را انتخاب کنید و اطلاعات خواسته شده را درج کنید:

**روش اول: جستجو براساس مشخصات فردی (شماره داوطلبی، شماره شناسنامه، سال تولد)

**روش دوم: جستجو براساس شماره پرونده و شماره شناسنامه (شماره پرونده، شماره شناسنامه)

  • بر روی گزینه “جستجو” کلیک کنید:

راهنمای تصویری مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری

دریافت نتایج آزمون دکتری و مصاحبه دکتری

پس از انتخاب رشته افراد مجاز، در هفته اول اردیبهشت ماه، افرادی که حد نصاب را کسب کرده اند برای مصاحبه دکتری معرفی می‌شوند. حدود ۳ برابر به مصاحبه دعوت می‌شوند که پیش بینی می‌شود تعداد افراد معرفی به مصاحبه حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر باشد. مصاحبه ‌های تخصصی به مدت ۲ ماه از خردادماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، مصاحبه داوطلبان در همه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی به‌صورت مجازی برگزار شد. دانشگاه‌ها از طریق سامانه‌های برگزاری کلاس‌های آموزشی به داوطلبان دوره دکتری کد دسترسی ارائه می‌دادند تا بتوانند به‌صورت مجازی در اتاق‌های کنفرانس آنلاین حاضر شوند.

بر اساس آخرین مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در زمینه سهم آزمون و سهم مصاحبه در دانشگاه‌ها، همچنان سهم ۵۰ درصد مصاحبه و سهم ۵۰ درصد آزمون است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حد نصاب در پذیرش دانشگاه‌ها اعمال می‌شود.

ظرفیت پذیرش در دوره دکتری دانشگاه‌های دولتی و غیر انتفاعی به همراه دانشگاه آزاد در مجموع حدود ۲۲ تا ۲۴ هزار نفر است که برآورد می‌شود حدود ۱۲ هزار نفر در دوره دکتری دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی و همین تعداد در دانشگاه آزاد پذیرفته شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲ می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 دریافت نمایید.

سوالات متداول نتایج اولیه دکتری

نتایج اولیه کنکور دکتری 1402 چه زمانی منتشر می شود؟

براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده، نتایج اولیه آزمون، دهه آخر فروردین ماه اعلام می شود.

سایت اعلام نتایج آزمون دکتری چیست؟

نتایج آزمون از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org منتشر می شود.

اطلاعات لازم برای مشاهده نتایج آزمون دکتری 1402 چیست؟

روش های مشاهده نتایج آزمون و اطلاعات موردنیاز در این مقاله بیان شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Reza

    با سلام.
    با رتبه 32 در سهمیه ایثارگری و با تراز 2569 در رشته حقوق بین الملل عمومی بنظر شما دعوت به مصاحبه میشوم. لطفا راهنمایی بفرمایی

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی