ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

وزارت آموزش و پرورش در چند سال اخیر بیشترین نیروی جدید را استخدام کرده است و بر اساس خبرهای منتشر شده، قصد دارد در اسفند 1402 بزرگترین ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش با جذب “بیش از 70 هزار نفر از معلمان و کارکنان آموزشی” را برگزار کند. برای دنبال کردن آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش و اعلامیه‌های این آزمون بزرگ، این صفحه را مرتب چک کنید.

🔸 تقویم آزمون آزمون آموزش و پرورش 1403

🔹 انتشار دفترچه و ثبت‌نام: بهمن ماه 1402
🔹 مربی پرورشی، تربیت بدنی و سلامت: 17 اسفند ماه 1402
🔹 آموزگاری: 18 اسفند 1402
🔹 دبیری و هنرآموز: 28 اردیبهشت ماه 1403

استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ زمان و شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

لینک ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در این مقاله قرار داده شده است. ایا در سال ۱۴۰۳ ازمون استخدامی اموزش پرورش است؟ داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 را دارند، باید در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی بیان شده در این مقاله، فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

برای اطلاع از جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش با ما همراه باشید.

لینک ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سر فصل ها

آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳  با برگزاری آزمون و جذب تقریبا ۷۰ هزار نفر صورت می پذیرد. بنابراین کلیه علاقه مندان به فعالیت در این وزارتخانه باید در زمان مقرر با مراجعه به سایت sanjesh.org مراحل نام نویسی خود را تکمیل و با حضور در جلسه آزمون استخدام آموزش و پرورش شانس خود را برای حضور در بین لیست پذیرفته شدگان افزایش دهند. بعد از برگزاری آزمون، دو برابر ظرفیت، برای مصاحبه دعوت شده و افراد واجد شرایط از بین آنها انتخاب می شود.


علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ ، تقریبا ۷۰ هزار نفر در استان‌های مختلف کشور جذب خواهند شد، جزئیات جدیدی از این آزمون را اعلام کرد. وی درباره برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش 1403 اظهار کرد: با توجه به صحبت‌ هایی که با سازمان اداری و استخدامی انجام شد، اعلام کردند که احتمالا تا اواسط اسفند ماه دفترچه ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را بارگذاری می‌ کنند و امکان ثبت‌ نام برای متقاضیان ایجاد می شود.

همچنین تمام مدارس ما اعم از شبانه روزی و استعداد درخشان به مربی امور تربیتی و مشاوره و نیز مربی سلامت و تربیت بدنی مجهز می‌شوند

ازمون استخدامی اموزش پرورش اسفند ۱۴۰۲

قرار است ثبت‌ نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در اسفند ماه 1402 که ظرفیت پذیرش شامل آموزگار ابتدایی، آموزگار استثنایی و آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی است و آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری و …. طی این آزمون جذب می‌شوند بیش از ۷۲ هزار معلم جدید در سال ۱۴۰۳ اضافه خواهد شد و  این استخدام بیش از ۶۰ درصد کل استخدام‌های دولت است..

به گفته وزیر آموزش و پرورش، نزدیک به ۲۰ هزار معلم جدید از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی وارد خواهند شد که در تاریخ کشور بی‌سابقه است 

برای کسب اطلاعات لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزگار استثنایی 1403 کلیک نمایید.

نکته: همچنین با توجه به ممنوعیت نیروی خرید خدمات آزمون اردیبهشت 1403 آخرین فرصت برای استخدام معلم خرید خدمات است و کلیه داوطلبان باید در بازه زمانی مقرر شده برای نام نویسی اقدام نمایند. لینک ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در بخش های بعد قرار گرفته است. با ما همراه باشید.

✅ ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید فورا افزایش یابد! آیا آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار می شود؟

🔺معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش: با وجود ورود ۷۳ هزار نیروی جدید به کادر آموزش و پرورش، باز هم با کمبود نیروی انسانی مواجه خواهیم بود.

🔺در سال جاری ۴۰ هزار نیرو از دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش و مدارس خواهند شد و همچنین ۳۴ هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی هم از راه آزمون اخیر به بدنه آموزش و پرورش اضافه می‌شوند که در نهایت حدود ۷۳ هزار نفر نیروی جدید وارد آموزش و پرورش خواهند شد؛ اما خروجی ما از آموزش و پرورش، بیش از هشتاد هزار نفر است؛ بنابراین در سال تحصیلی آینده با کمبود نیروی انسانی مواجه خواهیم شد.

🔺معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ما بخشی از این کمبود را از طریق سرباز معلم و بخشی دیگر را از طریق، آزمون استخدامی ( ماده ۲۸) جذب نیرو‌های بازنشسته حل می‌کنیم، اما باید سعی کنیم این روش را کمتر انجام دهیم تا دانشگاه فرهنگیان خود را به شرایط ایده آل برساند.

با توجه به اینکه 80 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش مشمول بازنشستگی هستند، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد برای دوره ابتدایی تا پایان اسفند آزمون استخدامی آموزش و پرورش را برگزار و حدود ۲۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز از طریق آزمون استخدامی و ماده 28 آموزش و پرورش جذب شوند.

🏢 وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، از میان طلاب و دانشجویان واجد شرایط سراسر کشور از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ استخدام می‌نماید. بر اساس اعلام مسئولین آموزش و پرورش فرآیند ثبت‌نام و برگزاری آزمون و از طریق سامانه سازمان سنجش انجام خواهد پذیرفت. 

در رابطه با سهمیه طلاب استخدام آموزش و پرورش می توان گفت که روحانیون و طلاب گرامی سهمیه جداگانه‌ای برای استخدام در آموزش و پرورش ندارند و طلاب واجد شرایط همانند سایر داوطلبین از طریق آزمون استخدامی (مسیر دوم) امکان جذب و استخدام دارند.

📝 شیوه استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

برای استخدام در آموزش و پرورش دو مسیر قانونی وجود دارد.

مسیر اول : شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان که پس از طی دوره چهار ساله به عنوان معلم مشغول تدریس می‌شوند.

مسیر دوم : بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان؛ جذب از طریق آزمون استخدامی است که طلاب و دانشجویانی که مدرک سطح ۲ یا کارشناسی و بالاتر دارند، پس از قبولی در آزمون استخدامی، حدود یکسال در دانشگاه فرهنگیان دوره مهارت آموزی را طی نموده و سپس جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

ظرفیت استخدامی برای سال جاری حدود ۲۵ از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ (مسیر دوم) جذب ماده ۲۸ خواهند شد.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در ادامه بیان شده است اما زمان دقیق ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 هنوز اعلام نشده است.

⏳ طبق آخرین اخبار قرار است ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1403، در اسفند ماه 1402 انجام شود. کلیه متقاضیانی که مایل به استخدام در آموزش و پرورش هستند باید در تاریخ مذکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نسبت به ثبت نام ازمون استخدامی اموزش پرورش اسفند ۱۴۰۲ اقدام نمایند.


زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

🔹 انتشار دفترچه و ثبت‌نام: بهمن ماه 1402
🔹 مربی پرورشی، تربیت بدنی و سلامت: 17 اسفند ماه 1402
🔹 آموزگاری: 18 اسفند 1402
🔹 دبیری و هنرآموز: 28 اردیبهشت ماه 1403

🔹آزمون آموزگاری ۱۸ اسفند
🔹آزمون پرورشی و مراقب سلامت ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
🔹آزمون دبیری و هنرآموز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به محض اعلام رسمی و یا هرگونه تغییر، همینجا اطلاع رسانی می شود.

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به محض شروع فرآیند ثبت نام، لینک ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 در این مقاله قرار خواهد گرفت. در آزمون استخدامی جدید که ثبت نام آن در اسفند ماه 1402 آغاز خواهد شد آموزش و پرورش  سهمیه جذب حدودا 70.000 نیرو را گرفته است.

زمان ثبت نام ازمون استخدامی اموزش پرورش اسفند ۱۴۰۲، تعیین گردیده است. 

دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ تا اواسط اسفند ماه صورت گرفته و کلیه متقاضیان واجد شرایط شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید این دفترچه را دانلود و به دقت مطالعه نمایند.

رئیس مرکز برنامه‌ ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جذب نیرو در آموزش و پرورش از طریق این آزمون، گفت: دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ آماده توزیع است. به دلیل هماهنگی‌هایی که باید با دستگاه‌های دیگر و سازمان امور اداری و استخدامی انجام شود تا اواسط اسفند ماه این دفترچه منتشر خواهد شد.

توجه داشته باشید که به محض انتشار  لینک دانلود دفترچه استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ pdf در این مقاله قرار خواهد گرفت.

برای دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 و اصلاحیه دفترچه کلیک نمایید.

با توجه به تمدید مهلت ثبت نام و انتشار اصلاحیه دفترچه، شغل محل های جدید ارائه و همچنین برخی از شغل محل ها تغییر کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از این تغییرات و شغل محل های جدید توصیه می کنیم اصلاحیه دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در مقاله دفترچه ثبت نام بالا بخوانید.

سیر صعودی جمعیت دانش آموزی و بازنشستگی فرهنگیان تا سال ۱۴۰۴

در طول برنامه ششم توسعه که هنوز یکسال آن باقی مانده است ۱۸۶ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام شده اند که سه برابر جذب نیرو در برنامه پنجم توسعه است گفت: تا سال ۱۴۰۴ سیر جمعیت دانش آموزی صعودی و سیر بازنشستگی در آموزش و پرورش هم صعودی است و هرسال حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر بازنشسته می شوند.

شرایط استخدام آموزش و پرورش

از مهم ترین شرایط استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش می توان اشاره کرد که با توجه به تنوع در رشته ها و مقاطع مورد پذیرش آخرین مدرک مورد پذیرش برای هر سمت متفاوت می باشد که در دفترچه ثبت نام به صورت مجزا برای هر عنوان شغلی درج شده است .

برای پاسخ به این پرسش که چه کسانی می توانند در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کنند در ادامه شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش را با یکدیگر بررسی می کنیم.

چه کسانی می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند؟
  1. فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (البته دارندگان مدرک دکتری هم می توانند با استفاده از مدرک کارشناسی ارشد شان برای ثبت نام در استخدامی جدید آموزش و پرورش اقدام کنند)
  2. فرهنگیان که به صورت غیر رسمی در وزارت آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستند، گروه دوم افراد مجاز به ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند.
  3. طلاب حوزه علمیه هم در صورت احراز سایر شرایط شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می توانند برای نام نویسی در آزمون اقدام نمایند. طلاب و روحانیون دارای مدرک سطح۲ حوزوی با حداکثر ۳۵ سال ، سطح۳ با حداکثر ۴۰ سال و سطح۴ با ۴۵ سال سن می‌توانند جهت ثبت‌نام اقدام نمایند. همچنین برادران طلبه باید دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم باشند. ضمناً ارائه مدرک تحصیلی الزامی ‌می‌باشد.

از دیگر شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به موارد زیر می توان اشاره کرد :

  1. برخورداری از سلامت جسمانی مورد تایید پزشک از نظر قدرت بینایی و میزان شنوایی برای استخدام آموزش و پرورش
  2. گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان بدون حقوق و مزایا مختص پذیرفته شدگان .
  3. پرداخت بخشی از هزینه های برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی .
  4. شروع استخدام به صورت پیمانی می باشد .
  5. ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن، مدرک ICDL در زمان ثبت نام و یا ارائه تعهد مبنی بر کسب مهارت های مذکور و ارائه مدرک مربوطه تا قبل از آزمون جامع . (مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن مورد تایید آموزش و پرورش)
  6. شرط سنی حداکثر 35 سال برای داوطلبان با مدرک لیسانس
  7. شرط سنی 40 سال برای داوطلبان با مدرک فوق لیسانس و دکتری
  8. شرایط سنی استخدام طلاب در آموزش و پرورش دارای مدرک سطح۲ حوزوی حداکثر ۳۵ سال ، سطح۳ حداکثر ۴۰ سال و سطح۴ حداکثر ۴۵ سال سن

شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش

شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش، حداقل ۲۰ سال تمام و حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ چهل سال سن برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری است. شرایط سنی استخدام طلاب در آموزش و پرورش نیز حداکثر 45 سال گزارش شده است.

لازم به ذکر است، شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ بر اساس مقاطع تحصیلی مختلف، بر خلاف دوره های گذشته، متفاوت نبوده و سقف سن ۴۰ سال تمام فارغ از اینکه فرد کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارد، مطرح است که این اتفاق فرصتی برای جذب متولدان دهه شصت رقم می زند.

بنابراین بر اساس اعلام معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش،  سقف سنی ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 40 سال تمام تعیین شده است و مطابق با مصوبه 833 شورای انقلاب فرهنگی مدت زمان همکاری در دستگاه های دولتی از این سقف سنی کسر می گردد.

همچنین در شرایط استخدامی جدید آموزش و پرورش مطابق با بند (الف) ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، داوطلبان مشمول قانون مزبور به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال تا حداکثر پنج سال (۵) به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد. امتیازات فوق‌‌الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۵‏‏.۲ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر است.

حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش Moshavergroup.com

معافیت شرط سنی استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳

اگر شرایط زیر را دارید، از قانون اصلاح حداکثر سن داوطلب آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ ، معاف هستید. مشروط به این که بتوانید، ادله و مستندات لازم را ارائه کنید.

کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهدا، جانبازان بیست و پنج درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که ۱۲ ماه و بالا تر، سابقه اسارت دارند، رزمندگانی که شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند.

خانواده معظم شهدا تا میزان ۵ سال، از معافیت برخوردارند. منظور از خانواده، صرفا: پدر، مادر، خواهر و برادر است و اقوام شهید را شامل نمی شود. یعنی اگر پسر برادر شهید هستید، از معافیت سنی برخوردار نخواهید بود.

مدت زمانی که در خدمت مقدس سربازی (مدت ضرورت ۱۸ تا ۲۴ ماهه) مشغول بودید، به حداکثر سن شما اضافه می شود. یعنی اگر کارشناسی ارشد دارید و ۴۲ سال سن، اما ۲ سال خدمت ضرورت دارید، مازاد سنی شما قابل قبول است.

اگر در شرکت ها و سازمان های دولتی که از بودجه عمومی استفاده می کنید، به صورت غیر رسمی و تمام وقت مشغول به کار شده اید، این مدت اشتغال، از شرط سنی شما کم می شود. یعنی اگر مدرک دکتری دارید و سن شما ۴۹ سال است و ۴ سال سابقه خدمت غیر رسمی در مراکز دولتی دارید، ۴ سال مازاد سنی شما، قابل قبول خواهد بود.

شرایط استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ Moshavergroup.com

شرایط عمومی استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

شرایط عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

متقاضی، تابعیت ایران داشته باشد.
متقاضی، معتقد به دبین مبین اسلامی یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی باشد.
متقاضی، التزام عملی به قانون اساسی داشته باشد.
دارای کارت معافیت دائم یا انجام خدمت دوره ضرورت (معافیت پزشکی و استخدام آموزش و پرورش)
داشتن کارت ملی جدید.
دارا بودن از سلامت جسمی و روانی بر اساس استاندارد های موجود.
نداشتن اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
عدم سابقه کیفری و محکومیت جزایی موثر (دریافت گواهی عدم سوء پیشینه)
نداشتن ممنوعیت استخدامی در مراکز دولتی بر اساس آرا مراجع قضایی
داوطلب نباید مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری نیروهای بازخریدی دستگاه های اجرایی باشد.
داوطلب استخدام، در زمان معرفی به گزینش برای سیر فرآیند جذب، نباید نیروی استخدامی رسمی یا پیمانی دستگاه های اجرایی باشد.
شرط سنی گفته شده در بالا رعایت شود.

شرایط اختصاصی استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳

شرایط اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

  1. گذراندن موفقیت آمیز دوره یک ساله مهارت آموزی شامل دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی است که برای دانش اموختگان دانشگاهی و حوزوی، برنامه های خاصی دارد.
  2. اگر بومی مناطق خاص هستید، با ضریب ۱.۴، درصدهای شما در بخش کتبی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ (عمومی و تخصصی) و مصاحبه استخدامی، لحاظ خواهد شد.
    دوره یک ساله مهارت آموزش در دانشگاه فرهنگیان برای رشته های دبیر و آموزگاری است و در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برای رشته های هنر آموزی و استاد کاری است. برای آشنایی با نحوه ثبت نام پس از پذیرش در آزمون استخدامی، به سایت های هر یک مراجعه کنید. همچنین رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ را در ادامه مقاله مطالعه فرمایید.
  3. دوره یک ساله مهارت آموزی، سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد. شرط استخدامی است فقط.
  4. هیچ حقوقی به دانشجویان دوره مهارت آموزی یک ساله پرداخت نمی شود.
  5. آزمون جامع دوره یک ساله مهارت آموزی، شرط صدور حکم استخدام است.
  6. کلیه متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش، باید مدرک ICDL و روخوانی و روانخوانی قرآن مجید ارائه کنند.
  7. صدور حکم استخدام در آموزش و پرورش، منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است.
  8. ضوابط ثبت نام در دوره یکساله مهارت اموزی، پس از قبولی نهایی و تایید صلاحیت های عمومی توسط گزینس، از سوی دانشگاه های مجری دوره یک ساله مهارت آموزی اعلام می شود.
  9. ارائه رونوشت برابر اصل تعهد محضری به دانشگاه مجری دوره ۱ ساله مهارت آموزی الزامی خواهد بود.

مدارک استخدام آموزش و پرورش Moshavergroup.com

شرایط جسمانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

بر اساس مصوبه مجلس در سال ۹۵، متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش، باید شرایط جسمی خاصی داشته باشند:

  • بیماری چشمی نداشته باشند. داشتن عینک، اشکال ندارد.
  • متقاضی، بیماری چشمی غیر قابل درمان نداشته باشد.
  • متقاضی، بیماری نیستاگموس نداشته باشد.
  • قرنیه دو چشم متقاضی، ضایعات غیر قابل درمان نداشته باشد.
  • کور رنگی برای رشته های هنری، مجاز نیست. برای سایر رشته ها، منعی ندارد.
  • داشتن نابینایی در یک چشم، ممنوعیت استخدام دارد.
  • قدرت شنوایی داوطلب استخدام، نباید کم تر از چهل DB (دسی بل) باشد.
  • انجام آزمایشگان پاراکلینیکی توسط متقاضی استخدام، الزامی است و باید نتایج، به امور اداری اداره کل استان ها تسلیم شود.

متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403، باید در محل تعیین شده اشتغال به خدمت حاضر شوند. داشتن مدرک کاردانی برای مشاغل استاد کاری، الزامی است. تعهد کتبی ۱۰ ساله محضری پیش از اغاز دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش، الزامی است.

اگر نسبت به موضوعی در فرآیند استخدامی خود، اعتراض دارید، مراتب را به دیوان عدالت اداری، اطلاع دهیددوره یک ساله مهارت آموزی، رایگان است. اما اگر پس از طی دوره، از اشتغال منصرف شوند، بایستی ۲ برابر هزینه فرآیند استخدام و برگزاری دوره را به تشخیص آموزش و پرورش، پرداخت کنند.

اگر در آزمون استخدامی پذیرفته شوید اما در دوره یک ساله مهارت آموزی شرکت نکنید، عدم ثبت نام شما به منزله انصراف از استخدام است و شما حق هیچ گونه اعتراضی را ندارید.

اصلاحیه مربوط به بخش سوم بند (د) شرایط احراز شغل آموزگار ابتدایی (ابتدایی) و آموزگار ابتدایی (استثنایی) مندرج در صفحه ( 5 ) دفترچه راهنمای ثبت‌نام:
تذکر: تجربه انجام فعالیت های آموزشی و تربیتی به شرح زیر می تواند جایگزین رشته های تحصیلی  مندرج در شرایط احراز شغل آموزگار ابتدایی (ابتدایی) و آموزگار ابتدایی (استثنایی) شود. داوطلبان متقاضی در صورت داشتن سوابق فعالیت های آموزشی و تربیتی و به شرط داشتن مدرک دانشگاهی لیسانس و بالاتر (مدارک همتراز) و با رعایت شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

•دارا بودن حداقل دو (2) سال سابقه فعالیت آموزشی و تربیتی یا حداقل ده (10) ساعت فعالیت در هفته براساس قرارداد معتبر مورد تایید وزارت آموزش و پرورش که در یک یا چند قالب مصادیق زیر کسب شده باشد.

1) سابقه حق التدریس و خرید خدمات آموزشی و نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش 

2) فعالیت در مدارس غیردولتی و غیر انتفاعی دارای مجوز از آموزش و پرورش 

3) فعالیت در موسسات آموزشی، فرهنگی و تربیتی دارای مجوز از مراجع قانونی ذیربط 

4) فعالیت در مهد کودک ها و پیش دبستانی دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور

5) فعالیت در دارالقرآن های دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی 

مراحل ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش

مراحل ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش چیست؟ چگونه در ازمون استخدامی اموزش پرورش ثبت نام کنیم؟

  1. مراجعه  به سایت سازمان سنجش کشور در زمان مقرر به نشانی sanjesh.org (برای ورود به سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش کلیک کنید)
  2. کلیم بر روی گزینه گزینه ” استخدام متمرکز اجرایی ” از منوی سمت راست
  3. ورود به سامانه ” ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳  “
  4. انتخاب گزینه خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه آزمون استخدامی آموزش و پرورش و دریافت شماره سریال ثبت نام
  5. ورود به صفحه ثبت نام با استفاده از کارت اعتباری خریداری شده
  6. بارگذاری فایل عکس و تکمیل فرم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی
  7. تایید نهایی اطلاعات و دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 شما زمانی نهایی می شود،که کد رهگیری را دریافت کرده باشید.

هزینه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

هزینه آزمون استخدامی آموزش و پرورش مبلغی است که کلیه داوطلبان ملزم به پرداخت آن به صورت اینترنتی بوده و باید این وجه ثبت نام را در قالب خرید کارت اعتباری آزمون به سازمان سنجش پرداخت نمایند. اما هزینه ثبت نام استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ چقدر است؟

برای آزمون سال 1403، مبلغ 2,330,000 ریال معادل 233 هزار تومان تعیین شده است. توجه داشته باشید که این مبغ غیر قابل استرداد بوده و به هیچ وجه بازگشت داده نخواهد شد. جهت دریافت راهنمای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش به بخش راهنمای تصویری ثبت نام همین مقاله مراجعه فرمایید.

سایت سنجش آموزش و پرورش

حاصل همکاری سایت سنجش آموزش و پرورش و همچنین سازمان اداری و استخدامی کشور موجب شده تا سازمان سنجش بستر نام نویسی و برگزاری این آزمون را فراهم کند. به همین دلیل کلیه داوطلبان باید در تاریخ مقرر یعنی بازه زمانی اسفند ماه 1402 برای ثبت نام به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند. لینک مستقیم سیستم ثبت نام ازمون استخدامی اموزش و پرورش 1403 در ادامه قرار گرفته است.

ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ظرفیت استخدام در آموزش و پرورش به وابستگی به نیازهای جامعه و سیاست‌های دولت در هر دوره متغیر است. مطابق آخرین اطلاعیه های منتشر شده آزمون استخدام آموزش و پرورش برای مشاغل به صورت ذیل اعلام شده است.


 آموزگار ابتدایی (عادی و استثنایی): 28 هزار نفر
🔹 مشاغل دبیری و هنرآموز: 24 هزار و 961 نفر
🔹 مربی پرورشی، تربیت بدنی و سلامت: 19 هزار و 130 نفر

‼️ ظرفیت کلی: 7

ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش
آموزگار ابتدایی (عادی و استثنایی): 28 هزار نفر ظرفیت کلی: 72 هزار و 91 نفر
مشاغل دبیری و هنرآموز 24 هزار و 961 نفر
مربی پرورشی، تربیت بدنی و سلامت 19 هزار و 130 نفر

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در این بخش از مقاله ارائه شده است تا شما عزیزان همگام با آن پیش رفته و مراحل ثبت نام اموزش پرورش ۱۴۰۳ خود را با موفقیت پشت سر بگذارید.

ابتدا به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید. این امر با جستجوی عبارت sanjesh.org در گوگل امکان پذیر خواهد بود. همچنین می توانید از لینک مستقیم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 – 1404 موجود در بخش قبل استفاده کنید. حالا روی بخش استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کلیک نمایید تا به صفحه آزمون های استخدامی وارد شوید.

سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ Moshavergroup.com

در بخش اطلاعیه آزمون متمرکز دستگاه های اجرایی روی گزینه سیستم ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی/ آموزگار ابتدایی استثنایی) سال 1403 – 1404 کلیک کنید تا به صفحه اصلی ثبت نام هدایت شوید.

نحوه ورود به سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ Moshavergroup.com

قدم اول: بعد از ورود به سایت sanjesh.org و سیستم ثبت نام آزمون آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ باید کارت اعتباری را از لینک خرید کارت اعتباری در منوی سمت راست صفحه اصلی خریداری نمایید.

خرید کارت اعتباری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ Moshavergroup.com

در صفحه ی خرید کارت اعتباری، در بخش آزمون استخدامی سریال ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ را انتخاب نمایید. حالا روی گزینه تایید و ادامه را بزنید.

سریال ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ Moshavergroup.com

در این قسمت باید اطلاعات خود را وارد نمایید. با تکمیل فرم سریال ثبت نام و فشردن دکمه تایید و ادامه به مرحله بعد می روید.

تکمیل فرم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ Moshavergroup.com

در این قسمت قبل از ورود به درگاه بانکی و پرداخت هزینه ثبت نام، شماره پیگیری پرداخت برای شما صادر می شود و تا زمانی تاییدیه مربوطه به “یاداشت نمودن شماره پیگیری پرداخت ” انجام نشود پرداخت هزینه صورت نمی گیرد.

شماره پیگیری پرداخت، یک عدد منحصر به فرد (یکتا) است که سازمان سنجش به هر سفارش اختصاص می دهد. با این شماره شما می‌توانید وضعیت خرید کارت اعتباری آزمون آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ خود را از بخش مشاهده مشخصات کارت پیگیری نمایید.

نکته مهم : شناسه پیگیری تراکنش را یادداشت نمایید تا در صورت بروز هرگونه اختلال در روند پرداخت هزینه، بتوانید با استفاده از آن تراکنش را در بانک مربوطه پیگیری نمایید.

شماره پیگیری پرداخت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ Moshavergroup.com

قدم دوم: با خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ مجددا به صفحه سیستم ثبت نام بروید و بعد از خواندن تعهدنامه ثبت نام موجود در صفحه، گزینه تایید و ادامه – گام بعدی را انتخاب نمایید.

سیستم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ Moshavergroup.com

 در این مرحله شماره سریال ثبت نام 12 رقمی آزمون استخدامی آموزش و پرورش را به همراه عبارت امنیتی نمایش داده شده در کادرهای مربوطه وارد نمایید و مطابق تصویر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

ورود به سیستم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ Moshavergroup.com

قدم سوم: حالا باید عکس خود را در سایت سنجش آپلود یا بارگذاری کنید. در هنگام ارسال عکس دقت کنید چون در صورت مغایرت عکس ارسالی، داوطلب متخلف شناخته شده و از حضور او در آزمون جلوگیری می شود.

قدم چهارم: در این مرحله تکمیل اطلاعات داوطلب صورت می گیرد. بعد از ثبت اطلاعات فردی خود باید به انتخاب شغل محل مورد نظر مطابق با اولویت های خود بپردازید.

توجه داشته باشید که داوطلبان با رعایت مفاد مندرج در دفترچه و ضوابط مربوطه می توانند حداکثر سه شغل محل را به شرط یکسان بودن شغل انتخاب نمایند. اولویت اول و دوم داوطلب به عنوان شغل محل اصلی و اولویت سوم انتخابی نیز برای تکمیل ظرفیت لحاظ خواهد شد که به شرط موافقت دستگاه و سازمان امور اداری و استخدامی کشور و خالی ماندن ظرفیت استخدام آموزش و پرورش، در مورد آن اقدامات لازم صورت می گیرد.

در ورود اطلاعات دقت کافی را داشته باشید چون در صورت مغایرت اطلاعات ثبت نامی با اطلاعات فرد داوطلب، سازمان سنجش استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ را لغو و از پذیرش داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ ممانعت به عمل می آورد.

قدم پنجم: در نهایت با صدور کد پیگیری ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ از طرف سازمان سنجش مراحل ثبت نام به پایان می رسد. کد پیگیری ثبت نام را حتما تا پایان فرآیند آزمون نزد خود نگاه دارید چرا که ثبت نام شما زمانی تکمیل می شود که از سیستم شماره پرونده 7 رقمی  و کد پیگیری ثبت نام 15 رقمی دریافت کرده باشید، وگرنه ثبت نام شما تکمیل نشده است.

نکته مهم : در صورتی که در مراحل ثبت نام در سیستم به مشکلی برخوردید، تمامی پنجره های مرورگر را ببندید و از ابتدا مراحل ثبت نام را شروع نمایید. داوطلبان لازم است اطلاعات کارت اعتباری، شماره پرونده و کد پیگیری خود را تا اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ نزد خود نگهدارند.

آیا امکان ثبت نام همزمان دبیری و آموزگاری ۱۴۰۳ وجود دارد؟

🚨پاسخ سازمان سنجش در خصوص ثبت نام همزمان دبیری و آموزگاری

✅ داوطلب منحصرٱ حق شرکت در یکی از دو آزمون را دارد و در این مورد دستگاه استخدام کننده با هماهنگی سازمان امور استخدامی کشور تصمیم گیرنده بوده است.

📌ثبت نام در دو آزمون آموزش و پرورش امکان پذیر است؟

♦️با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آموزگاری و دبیری طی روز گذشته، پاسخ دو سوال پرتکرار متقاضیان روشن شد.

🔸آیا امکان شرکت همزمان در دو آزمون آموزگاری و دبیری وجود دارد؟

✍️خیر – طبق بررسی های انجام شده هر فرد فقط مجاز به انتخاب یک کد شغل محل برای آموزگاری و یا دبیری، هنرآموزی که توسط سازمان سنجش برگزار میشود، است.

🔹آیا می‌توان در این و آزمون مشاغل کیفیت بخشی شرکت کرد؟

✍️بله – داوطلب می‌تواند همزمان در هر دو آزمون (كه توسط سازمان سنجش و جهاد دانشگاهی برگزار می‌شوند) به شرط دارا بودن شرايط احراز ثبت نام نمايد.

آیا امکان ثبت نام همزمان دبیری و آموزگاری ۱۴۰۳ وجود دارد؟

تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

فرآیند تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ شکل می گیرد تا متقاضیانی که به هر دلیلی فرصت ثبت نام در بازه زمان ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش را از دست داده اند بتوانند در این بازه مجدد، اقدامات لازم برای نام نویسی در سایت سازمان سنجش sanjesh.org را انجام دهند.

فرصت ثبت نام آزمون آموزش و پرورش مرحله قبلی برای بار سوم تمدید شد!

برای اطلاع از تاریخ تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ کلیک نمایید.

ثبت نام جاماندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

فرصت ثبت نام جاماندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش  1403 برای کسانی که در مهلت مقرر اسفند 1402 موفق به ثبت نام نشده اند، فراهم گردیده است.

بدین ترتیب با آغاز زمان و مهلت مجدد ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ واجدین شرایط می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام خود را در لیست شرکت کنندگان این آزمون استخدامی قرار داده و برای حضور در جایگاه شغلی آموزگار ابتدایی با یکدیگر رقابت کنند.

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ با انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش از سایت سازمان سنجش منتشر و از این طریق به اطلاع داوطلبان می رسد. همانطور که می دانید مطالعه دقیق این منابع عاملی تعیین کننده در میزان تسلط شما بر مباحث و مواد آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ بوده، در نتیجه می توانید به سوالات بیشتری پاسخ دهید و از این طریق شانس موفقیت خود را در آزمون کتبی آموزش و پرورش بالاتر ببرید.

به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بر خلاف سال های گذشته، امسال منابع ازمون استخدامی اموزش پرورش ۱۴۰۳ به صورت شفاف و مشخص اعلام می گردد تا کلیه داوطلبان بتوانند با مطالعه این منابع معرفی شده خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند. برای مشاهده لیست منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  1403کلیک نمایید.

کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ برای شرکت در جلسه آزمون الزامی است. داوطلبان برای آگاهی از زمان دقیق برگزاری آزمون، زمان حضور در حوزه امتحانی و همچنین آگاهی از محل برگزاری آزمون باید در زمان تعیین شده کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت نمایند.

متقاضیان شرکت در آزمون ، برای شرکت در جلسه باید در تاریخ مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه ای لازم از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زمان انتشار و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش   1403 کلیک نمایید.

با ایجاد امکان ویرایش کارت ورود به جلسه آزمون استخدام آموزش و پرورش، در صورت وجود هرگونه مغایرت در اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه آزمون می بایست آن ها را اصلاح کنید. دو روش برای ویرایش کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ تعیین شده است. ویرایش اینترنتی اطلاعات در پروفایل کاربری sanjesh.org (ورود به قسمت ویرایش اطلاعات) و مراجعه حضوری به باجه رفع نقص، که هر کدام مربوط به اطلاعات خاصی هستند.

با مراجعه به حساب کاربری خود در sanjesh.org می توانید نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، سهمیه 5 درصد ایثارگران، تاریخ فارغ‌التحصیلی و معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را ویرایش کنید.توجه داشته باشید که برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ اعلامی فرصت دارید!

ویرایش کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
ویرایش کارت در sanjesh.org مراجعه حضوری به باجه رفع نقص کارت آزمون آموزش و پرورش
  • نام داوطلب
  • نام خانوادگی
  • تاریخ تولد
  • شماره شناسنامه
  • کد ملی
  • سهمیه 5 درصد ایثارگران
  • تاریخ فارغ‌ التحصیلی
  • معدل آخرین مدرک تحصیلی
  • جنس
  • معلولیت
  • شدت معلولیت
  • کارت بدون عکس داوطلب یا فاقد مهر، عکس اشتباه یا ناواضح و …
تذکر مهم: درخصوص سهمیه 25 درصد ایثارگران (بند 10 کارت شرکت در آزمون) هیچ گونه ویرایشی برای این بند انجام نمی‌ گیرد و این بند به هیچ وجه در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ قابل تغییر نخواهد بود و فقط می توانید سهمیه 5 درصدی ایثاگران را ویرایش کنید.

در صورتی که نسبت به بندهای 3، 8 و 9 (جنس، معلولیت و شدت معلولیت) تفاوتی مشاهده نمودید ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و نوبت بعداز ظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ در باجه رفع نقص به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجهٔ رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمایید.

چنانچه کارت شرکت در آزمون شما فاقد عکس می‌باشد و یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مُهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس است ضرورت دارد ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، 2 قطعه عکس 4 ×3 و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و نوبت بعداز ظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجهٔ رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایید و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد.

بدیهی است در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد! ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

برای مشاهده آدرس باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش  1403 کلیک نمایید.

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش  1403 به خواهد بود. پیش از این معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفته بود که قرار است آزمون مرداد ماه برگزار شود، و  فرآیند مصاحبه و گزینش به سال بعد موکول شود.

همچنین شماره 9099071613 پل ارتباطی ما و شماست. در صورت بروز هرگونه سوال در رابطه با استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ می توانید با ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریاقت نمایید.

تاریخ آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
12 مرداد 1403

در صورت تغییر تاریخ آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ این مقاله به روز رسانی و اطلاعات لازم در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

برای اطلاع از آدرس حوزه های امتحانی محل برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ کلیک نمایید.

۲ شیوه استخدام در وزارت آموزش و پرورش سال 1403

ماده 28: وزارت آموزش و پرورش، همه ساله از طریق آزمون سراسری و ماده بیست و هشت یا همان استخدام آزاد، اقدام به جذب نیرو می کند و آزمون استخدامی با تکمیل ظرفیت نیز، امکان دیگر برای جذب سرمایه انسانی مورد نیاز این مجموعه است. داوطلبانی که دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی را در آزمون سراسری انتخاب کنند و پذیرفته شوند، ۴ سال در این دانشگاه ها تحصیل کرده و هم زمان، جذب این وزارت خانه می شوند.

استخدام از طریق آزمون: اگر شما دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری هستید و دوست دارید، جذب این مجموعه بزرگ شوید، باید در آزمون استخدامی، حد نصاب را کسب کرده و دوره یک ساله مهارت آموزی ( سامانه آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان ) را در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی بگذرانید.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌ و پرورش درباره اقدام آموزش و پرورش برای حل مشکل دارندگان «کارنامه سبز» گفت: متاسفانه امکان اقدام قانونی برای این افراد وجود ندارد و اگر این افراد بخواهند وارد آموزش و پرورش شوند، حتما باید در آزمون شرکت کند.

کارنامه‌سبزها گروهی از داوطلبان آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی هستند که در مرحله سه برابر ظرفیت پذیرش، نمره قبولی علمی را اخذ کرده اند، اما در مصاحبه پذیرفته نشده اند و طی هفته‌های اخیر با برپایی تجمع در مقابل وزارت آموزش و پرورش، خواستار استخدام خود هستند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تداوم اعتراض افرادی موسوم به «کارنامه سبزها» در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در روزهای گذشته، اظهار کرد: متاسفانه امکان اقدام قانونی برای این افراد وجود ندارد.

وی افزود: اما برای اینکه مشکل‌شان حل شود از سازمان اداری استخدامی کشور خواهش کرده‌ایم، سقف سنی پذیرش افراد واجد شرایط برای آزمون آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ را یک سال افزایش دهد تا آنها که محدودیت سقف سنی دارند بتوانند در آزمون ثبت نام و شرکت کنند.

رشته های مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش Moshavergroup.com

بیشتر بخوانید: ضمن خدمت فرهنگیان

رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ با انتشار دفترچه ثبت نام ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به صورت دقیق اعلام خواهد شد. اما مطابق با آخرین اطلاعات منتشر شده استخدام در رشته های علوم پایه، هنرآموز فنی و حرفه ای و علوم انسانی : دبیری عربی – مربی امور تربیتی – دبیری معارف اسلامی – آموزگاری ابتدایی – دبیری ادبیات فارسی – دبیری علوم اجتماعی – دبیری تاریخ و دبیری فلسفه انجام می شود.

توجه داشته باشید که امکان شرکت طلاب در هشت رشته علوم انسانی فراهم گردیده است.

برای دریافت لیست رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش کلیک نمایید.

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر (کتبی)، فرآیند اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 آغاز می شود. زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در اواخر اردیبهشت ماه اعلام گردیده و نتایج چند برابر ظرفیت آزمون کتبی استخدام معلم ابتدایی در آموزش و پرورش تا پایان اردیبهشت اعلام خواهد شد. از اول خرداد نیز فرآیند مصاحبه و ساز و کار ارزیابی آغاز می گردد.

🔺همچنین بازه زمانی مصاحبه ۴۰ روزه است و تا نیمه تیرماه ادامه دارد.

بدین ترتیب نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه‌های عمومی، اختصاصی و تخصصی محاسبه خواهد شد براین اساس کسب حداقل پنجاه (۵۰) درصد میانگین نمره مکتسبه سه نفر اول با ارزش وزنی چهل (۴۰) درصد برای حیطه عمومی و شصت (۶۰) درصد برای حیطه اختصاصی و تخصصی در هر شغل- شهرستان محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار می‌گیرد.

نتایج اولیه ازمون استخدامی اموزش پرورش ۱۴۰۳ نیز سه تا پنج (۳ تا ۵) برابر ظرفیت ازبین داوطلبان واجد شرایط، جهت ارزیابی تکمیلی از بین داوطلبان دارای حدنصاب اعلام می‌شود البته داوطلبان باید در مرحله ارزیابی تکمیلی صلاحیت معلمی توسط مراکز ارزیابی و سایر عوامل مربوط در مجموع حداقل ۴۷۰ امتیاز از حداکثر امتیاز ممکن (۱۰۰۰ امتیاز) را کسب کنند.

در ارزیابی تکمیلی، کسب حداقل (۹۵) امتیاز از شایستگی های عمومی، حداقل (۷۰) امتیاز از شایستگی اختصاصی و (۴۰) امتیاز از شایستگی تخصصی مقرر در جدول شماره (۱) الزامی است.

نتایج نهایی استخدام آموزش و پرورش 1403  از بین داوطلبان معرفی شده به آموزش و پرورش(حداکثر سه برابر) در سقف ظرفیت پذیرش و براساس نتیجه امتحان مشترک فراگیر (کتبی) با وزن چهل (۴۰) درصد و ارزیابی تکمیلی با وزن شصت (۶۰) درصد لحاظ می‌شود و بر اساس اولویت‌های انتخابی (حداکثر ۳ کد شغل محل) در مقایسه با سایر داوطلبان و با رعایت سهمیه قانونی داوطلب، به تعداد یک برابر ظرفیت صورت خواهد گرفت.

دوره مهارت آموزی تا اواخر شهریور است و دوره مجازی نیز در بازه ارزیابی تکمیلی پیش‌بینی شده است و ان شاءالله پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش از اول مهر وارد کلاس درس می‌شوند و دوره مهارت آموزی هم ادامه دارد.

مشاوره تلفنی مشاور گروپ Moshavergroup.com

بیشتر بخوانید: فیش حقوقی فرهنگیان

مشاوره استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳

در بخش پایانی به مشاوره استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ می پردازیم تا نکاتی که بر حسب سال ها حضور در دنیای تحصیلی به دست آورده ایم را با شما در میان بگذاریم.

توجه داشته باشید که استخدام آموزش و پرورش ۷ مرحله دارد و بعد از مرحله اول یعنی برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، به منظور تکمیل مراحل ارزیابی، از پذیرفته شدگان اولیه دعوت به مصاحبه به عمل می آید.

مرحله دوم قبولی در مصاحبه تخصصی آموزش و پرورش است که طی آن اطلاعات تخصصی و توانایی‌ های روانشناسی و علوم تربیتی شما مورد سنجش قرار می گیرد. به عنوان مثال باید امور علمی و فرهنگی که تا به حال انجام دادید (مقاله نویسی، سابقه تدریس، و …) را با کمترین میزان اضطراب و بیشترین تسلط  برای تیم مصاحبه کننده ۴ یا ۵ نفره حاضر در جلسه توضیح دهید. قدرت کلام شما و حتی وضعیت ظاهری شما در روند مصاحبه تاثیر خواهد داشت.

مرحله سوم مربوط به گزینش است که معمولا یک ماه بعد از مصاحبه اولیه از بین کسانی که در مصاحبه علمی قبول شده اند انجام خواهد شد تا اطلاعات سیاسی و مذهبی شما سنجیده گردد. لازم به ذکر است تحقیقات محلی، پرسش از دوستان نزدیک، تحقیق از دانشگاه محل تصیل و … از جمله اقداماتی است که در این مرحله استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ صورت می گیرد.

اگر از این مرحله هم سربلند بیرون بیایید، در مرحله چهارم باید برای انجام آزمایشات پاراکلینیکی اقدام نمایید.

مرحله پنجم شامل ورود به دانشگاه فرهنگیان و پاس کردن ۲۲ تا ۲۵ واحد درسی تئوری و عملی در سه پودمان در مدت ۹ ماه (یک سال تحصیلی) (پودمان اول؛ پودمان دوم؛ پودمان عملی و کاروزوی و آموزش پژوهی) به علاوه پودمان فرهنگی خواهد بود.

سپس در مرحله ششم باید اقدامات لازم در جهت کارورزی و مهارت‌آموزی عملی تدریس در مدارس و نوشتن یک گزارش در قالب یک مقاله در مورد مسائل مربوطه را انجام دهید.

با گذر از خان ششم، به مرحله هفتم یعنی قبولی در آزمون جامع فرهنگیان و دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی می رسید و با شکست دادن این هفت خان رستم شرط ورود به مدارس را احراز و به جامعه معلمان زحمت کش کشورمی پیوندید.


شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آگاهی از زمان ثبت نام و برگزاری آزمون، هزینه آزمون، منابع آزمون، ظرفیت و رشته های مورد نیاز و … با مشاوران ما در مرکز مشاوره مشاور گروپ تماس بگیرید تا اطلاعات جامعی درباره جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهند و پاسخگوی سؤالات شما باشند.

9099071613

.در صورت اشغال بودن خطوط، لطفا چندین بار شماره گیری نمایید.

  • آیا ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرط سنی دارد؟
  • منابع آزمون استخدام آموزش و پرورش 1403 چیست؟
  • نمونه سؤالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش را از کجا تهیه کنیم؟
  • برای استخدام آموزش و پرورش 1403 چه رشته هایی مورد نیاز است؟
  • آیا با مدرک فوق دیپلم هم می توان در آزمون استخدام آموزش و پرورش 1403 ثبت نام کرد؟
  • ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از چه زمانی آغاز می شود؟

سوالات متداول ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

✔️سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 چیست؟

✔️ثبت نام داوطلبان از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد.

✔️تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ چه زمانی اعلام شده است؟

✔️براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده، آزمون استخدامی آموزش و پرورش احتمالا در 12مرداد 1402 برگزار می شود. زمان دقیق برگزاری آزمون را در مقاله مطالعه نمایید.

✔️شرایط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟

✔️شرایط سنی داوطلبان براساس مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. شرایط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ در این مقاله بیان شده است.

 
 
 
 
4.1/5 - (39 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فائزه

    سلام لطفا رشته مهندسی کشاورزی علوم دامی ام بر دبیری بگیریید با ارشد بیکاری م

    پاسخ
  2. ساره حمزه

    سلام کسی می‌دونه رشته مدیریت دولتی هم میخواد براآموزش پرورش ؟

    پاسخ
  3. میترا

    سلام .من با مدرک کارشناسی رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری آیا می تونم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنم ؟؟

    پاسخ
  4. سحر

    با عرض سلام وادب بنده زبان وادبیات عربی کارشناسی خوندم توی دفترچه زده معارف اسلامی و زبان وادبیات عرب آیا میتونم توی این آزمون شرکت کنم یا خیر لطفا پاسخ بدهید؟

    پاسخ
  5. زهرا

    سلام. فارغ التحصیلان رشته جغرافیا که در بین علوم انسانی رشته نسبتا دشواری هم هست رو چرا هیچ جا استخدام نمیکنن. اگه رشته کاربردیی نیس چرا دانشکاه ها با ظرفیت بالا دانشجو میپذیرد برا رشته جغرافی. همه رشته ها برا آموزگار ابتدایی خوبن به جز جغرافی؟ بعدشم بنظر من هدف استعداد و توانایی افراد ملاک پذیرش نمیباشد وقتی که آزمون فقط۴۰درصد تاثیر دارد و ۶۰درصدش مصاحبه س. معلومه که میخوان چه کسانی رو استخدام کنن

    پاسخ
  6. جلالی

    سلام من لیسانس حسابداری دارم میتونم برای آموزگاری ثبت نام کنم

    پاسخ
  7. جلالی

    سلام لیسانس حسابداری دارم میتونم برای آموزگاری ثبت نام کنم

    پاسخ
  8. narin

    سلام وقت بخیر.من همین بهمن ماه دانشگاه رو در مقطع کارشناسی تموم کردم و در رشته ی مهندسی تکنولوژی و نرم افزار تحصیل نموده ام آیا می تونم در آزمون شرکت نمایم؟و اینکه برای ثبت نام به چه مدارکی نیاز هست؟چون فعلا مدرکم رو دریافت نکرده ام.

    پاسخ
  9. حمیده عزیزی

    سلام وقت بخیر
    کارشناسی علوم تربیتی شاخه پیش دبستانی و دبستانی خوندم ولی ۴۴ سال سن دارم
    پدر من ایثارگری بالای ۶ ماه داره معاف از سن نمی شم؟

    پاسخ
  10. علی اصغر موسوی

    با سلام ووقت بخیر اولا کاش یک بند برای فرزندان فرهنگیان می‌بود وثانیا کاش آندسته از آقایانی در حین گذراندن خدمت مقدس سربازی هستن هم اجازه شرکت میداشتن ممنونم

    پاسخ
  11. فاطمه حمزه نژ اد

    لطفا زمان ثبت نام میشه مشخص کنید بخدا حیرونیم

    پاسخ
  12. فاطمه حمزه نژاد طوطیه

    با سلام من الان پنج سال است در دبستان غیر دولتی مشغول به کار هستم رشته پیش دبستانی و دبستان خواهش میکنم یه سهمیه هم به کارکنان غیر دولتی بدهید

    پاسخ
  13. یگانه

    ما خواستار آزمونی با عدالت هستیم،چرا از دهه شصتیهایی که در پایه ریاضی فیزیک مشغول بودند و سپس در رشته های مهندسی از جمله صنایع،برق،عمران….. تحصیلات دارند در آزمون استفاده نمیشه.

    پاسخ
  14. rezamohammadidiman@gmail.com

    با سلام زمان دقیق ثبت نام اعلام کنین .تا کی ما باید منتظر بمونیم

    پاسخ
  15. عاطفه اکبرپور

    خواهش میکنم پیگیری کنید بومی گزینی برداشته بشه. ما چه گناهی داریم رشته ما در کل استان فقط یک نفر یا دو نفر میخواد. این ظلم آشکار هست

    پاسخ
  16. نگین

    سلام
    کسی که یک گوشش شنوایی نداره نمیتونه پذیرش بشه؟

    پاسخ
  17. فريده مرادي

    سلام من ليسانس حسابداري ام ٣٦سالمه وميخام در آزمون شركت كنم
    آيا ميتونم ثبت نام كنم ؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403