گواهینامه صلاحیت معلمی

گواهینامه صلاحیت معلمی

جهت مشاوره در زمینه گواهینامه صلاحیت معلمی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان توضیحاتی پیرامون، اخذ گواهینامه صلاحیت معلمی پرداخته ایم. براساس آخرین اخبار منتشر شده، شرط تدریس در مدارس کشور ، اخذ گواهینامه صلاحیت معلمی می باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با گواهینامه صلاحیت معلمان، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

گواهینامه صلاحیت معلمی

گواهینامه صلاحیت علمی چیست؟ شورای عالی آموزش و پرورش کلیات مصوبه « آیین‌نامه گواهینامه صلاحیت معلمی » را تصویب کرد. براساس این آیین‌ نامه، وزارت آموزش و پرورش موظف است، منابع انسانی مورد نیاز خود را پس از اطمینان از دریافت این گواهینامه استخدام کند‌.

طبق مفاد این آیین‌نامه ارائه خدمات آموزشی تربیتی حضوری و غیرحضوری در مدارس، علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی، مشروط به داشتن گواهینامه صلاحیت معلمی می‌ باشد.

همچنین پذیرفته‌ شدگانی که از مسیر های مختلف جذب می‌ شوند و شاغلین، موظفند در فرآیند ارزشیابی صلاحیت معلمی شرکت کرده و برابر مقررات، گواهینامه صلاحیت معلمی جهت ورود و استمرار خدمت در آموزش و پرورش را دریافت نمایند.

 تمامی مشاغل ‌‌‌آموزشی ‌تربیتی اعم از معلم، مدیر‌‌‌،‌‌‌ معاون‌‌‌،‌‌‌ هنرآموز‌‌‌، استادکار،‌‌‌ مربی امورتربیتی‌‌‌،‌‌‌ مشاور‌‌‌،‌‌‌ مراقب سلامت(مربی بهداشت) در چارچوب نظام سنجش صلاحیت‌ های حرفه‌ ای‌‌‌،‌‌‌ مشمول این آیین‌نامه هستند.

اخذ گواهینامه صلاحیت معلمی

براساس آخرین اخبار منتشر شده، اخذ گواهینامه صلاحیت معلمی ، شرط تدریس در مدارس کشور می باشد و ارائه خدمات آموزشی به صورت حضوری و همچنین غیرحضوری، مشروط به دارا بودن مدرک تحصیلی و گواهینامه صلاحیت معلمان خواهد بود.

بنابراین، شرط اشتغال به حرفه معلمی در تمام مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی ، تدریس به صورت حضوری و غیرحضوری، دارا بودن «گواهینامه صلاحیت معلمی» است. در ادامه شرایط دریافت گواهی صلاحیه حرفه ای معلمان ارائه داده شده است.

گواهی تدریس به همکاران در مدرسه

دریافت گواهی تدریس به همکاران در مدرسه یکی از شرایط استخدام دانشجومعلمان محسوب می شود زیرا به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان آیین‌ نامه صلاحیت‌ حرفه‌ ای معلمی تصویب شده است که مطابق با آن دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پس از تحصیل هم آزمون جامع و هم آزمون‌ های عملکردی کاربردی در حوزه‌ های فرهنگی، آموزشی و تدریس عملی خواهند داشت و بعد از آن فارغ‌ التحصیل می‌ شوند.

همچنین جذب دانشجومعلم از مقطع ارشد در سال 1402 امکان پذیر خواهد شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان طی مصاحبه ای اعلام کرد: از دیگر مباحث مهم سال آینده، اهتمام به دو شیوه دیگر جذب است که برای تأمین کسری معلم سال ۱۴۰۳ فعالیت می‌کنیم؛ معتقدیم اگر آموزش و پرورش می‌خواهد این کسری همواره همیشگی معلم مهر هر سال را جبران کند، باید یکسال زودتر برای دو سال بعد برنامه‌ریزی کند.

لذا برای تأمین معلم جهت مهر سال ۱۴۰۳، با احتساب پیش‌ بینی خروجی دانشگاه فرهنگیان که در آن زمان ورودی سال ۱۴۰۰ آماده خروج می‌ شوند، اعلام شده است که امکان جذب دانشجومعلم از مقطع ارشد فراهم می گردد. بنابراین اگر دانشجومعلمان از مقطع ارشد پذیرفته شوند، با خیال راحت در سال 1403 می‌ توانند به کمک آموزش و پرورش بروند و کلاس درس با معلمان توانا و متخصص و با گواهینامه صلاحیت معلمی پر می شود.

شرایط اخذ گواهی صلاحیت معلمان

شرایط اخذ گواهی صلاحیت معلمان چیست؟

در ابتدا تصمیم بر این بود تا پذیرفته شدگان در گام نخست، دوره آموزش نظری را طی و یک سال در مدرسه فعالیت نمایند و پس از آن برای دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی در آزمون جامع شرکت کنند. اما به دلیل فشرده بودن دوره آموزشی برنامه به این صورت طراحی شد که پذیرفته‌ شدگان،‌ هشت هفته نخست دوره آموزش را به مدارس بروند و هشت هفته دوم به آموزش‌ در موقعیت‌ های غیرواقعی اختصاص دارد یعنی افراد در پردیس‌ های دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌ بینند.

در پردیس‌ های دانشگاه فرهنگیان،‌ شرایط را به گونه‌ ای فراهم شده است تا افراد اقدام به تدریس کرده و مورد نقد و بررسی سایر همکاران خود قرار بگیرند و در پایان دوره آموزش، ارزشیابی پایانی انجام می گیرد.

داوطلبان علاوه بر کسب نمره 12 در دروس و معدل 14 ، باید در ارزشیابی پایانی نیز نشان دهند که توانایی لازم برای ورود به شغل معلمی را کسب کرده‌ اند و براساس ارزشیابی پایانی به افراد گواهینامه صلاحیت معلمی ارائه خواهد شد.

برای دریافت گواهی صلاحیت معلمی ،داوطلبان در ارزشیابی پایانی، در موقعیت‌ های واقعی تدریس خواهند کرد و عملکرد آنها توسط معلمان کارشناس ارزیابی می‌ شود.

مراحل دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی

ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که مراحل دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی چیست؟ همانطور که گفته شد، شرط اصلی تدریس در مدارس به صورت حضوری و غیرحضوری در مدارس دولتی و غیردولتی، اخذ گواهی صلاحیت معلمی می باشد. داوطلبان پس از گذراندن مراحل لازم، در آزمون جامع شرکت کرده و در صورت کسب امتیازات لازم موفق به دریافت گواهی صلاحیت معلمی خواهند شد.

مراحل دریافت گواهی صلاحیت معلمی بدین صورت می باشد که، داوطلبان باید هشت هفته نخست دوره آموزش را به مدارس بروند و هشت هفته دوم ، به آموزش‌ در موقعیت‌ های غیر واقعی اختصاص دارد یعنی داوطلبان در پردیس‌ های دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌ بینند.

آزمون جامع مهارت آموزان، آخرین مرحله گذر موفقیت آمیز متقاضیان ورود به حرفه معلمی برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای معلمی است. چرا که با استناد به سند تحول بنیادین، افرادی باید وارد حرفه معلمی شوند که بتوانند با پشت سر گذاشتن آزمون جامع، موفق به کسب گواهی صلاحیت حرفه ای معلمی شوند.

آزمون جامع مهارت آموزان مشتمل بر 3 بخش و در مجموع دارای هزار نمره است از این هزار نمره، ۲۷۵ نمره مربوط به دوره کارورزی مهارت آموز و ۲۷۵ نمره نیز فعالیت‌‌های فرهنگی مهارت آموز را شامل می‌ شود.

در انتها برای دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی ، داوطلبان در ارزشیابی پایانی، در موقعیت‌ های واقعی تدریس خواهند کرد و عملکرد آنها توسط معلمان کارشناس ارزیابی می‌ شود.

دریافت گواهی صلاحیت معلمی

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با گواهی صلاحیت معلمی فیلم زیر را مشاهده نمایید:


ما در این مقاله مشاور گروپ به موضوع مهم نحوه دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای و نحوه شرکت در آزمون جامع صلاحیت معلمی پرداختیم. حالا می دانید که گواهینامه صلاحیت حرفه ای چیست و چرا برای استخدام در وزارت آموزش و پروش اهمیت دارد.

با توجه به اینکه شیوه‌ های جذب معلم تغییر کرده اند و اخذ گواهینامه صلاحیت معلمی به تازگی برای دانشجومعلمان و کلیه کسانی که قصد استخدام در آموزش و پرورش را دارند ضروری شده است، ممکن است با ابهامات و سوالات فراوانی همراه باشد. برای پیدا کردن جواب سوالات خود در زمینه باید ساعت ها جستجو کرده تا پاسخ مناسب و جامع خود را دریافت کنید. اما نگران نباشید 🙂

تصور کنید فرصتی وجود داشته باشد که به واسطه آن بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را به صورت یکجا به دست آورید، این یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه  + کسب نتیجه سریعتر! مشاور گروپ در کنار شماست تا پاسخگوی تمام سوالات شما در دنیای تحصیلی باشد. کافیست تلفن ثابت را برداشته و شماره 9099071613 را شماره گیری نمایید.

همه روزه حتی روزهای تعطیل رسمی هم از ساعت 8 صبح تا 12 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم. اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نبود نگران نباشید، از منوی سمت چپ سایت مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

سوالات متداول

✔️آیا اخذ گواهی صلاحیت معلمی الزامی است؟

✔️بله؛ شرط اصلی ارائه خدمات آموزشی علاوه بر دارا بودن مدرک تحصیلی، ارائه گواهی صلاحیت معلمی می باشد. نحوه دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای معلمان در مقاله موجود است.

✔️مراحل اخذ گواهینامه صلاحیت معلمان چگونه است؟

✔️با شرکت در آزمون جامع صلاحیت معلمی به پذیرفته شدگان کارت صلاحیت تدریس اهدا می شود. برای اطلاع از مراحل دریافت گواهی تدریس به همکاران به مقاله مراجعه نمایید.

✔️تدریس در مدارس غیردولتی نیازمند اخذ گواهی صلاحیت معلمی است؟

✔️بله، تدریس در مدارس دولتی و غیردولتی، حضوری و غیرحضوری، مشروط به ارائه گواهی صلاحیت معلمان می باشد.

4.2/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه گواهینامه صلاحیت معلمی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی