کنکور 99 نظام جدید بدم یا نظام قدیم ؟

کنکور 99 نظام جدید بدم یا نظام قدیم ؟

جهت مشاوره در زمینه کنکور 99 نظام جدید بدم یا نظام قدیم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کنکور 99 نظام جدید بدم یا نظام قدیم ؟ همانطور که می دانید در ازمون سراسری نود و هشت دو کنکور برگزار شد . یک کنکور برای داوطلبان نظام قدیم و یک کنکور برای داوطلبان نظام جدید . قرار شده است ازمون سراسری نود و نه هم دقیقا مانند ازامون سراسری نود و هشت هم برای داوطلبان نظام قدیم برگزار شود و هم برای داوطلبان نظام جدید …

16f52b8a54fa4cd9b70f76ea2109817b

کنکور 99 نظام جدید بدم یا نظام قدیم ؟


سر فصل ها

داوطلبانی که کتاب های نظام جدید را در مدرسه خوانده اند

کنکور 99 نظام جدید بدم یا نظام قدیم ؟  کاملا بدیهی است که شرکت این داوطلبان در کنکور نظام قدیم نمی تواند نتیجه خوبی برای ان ها داشته باشد . بنابر این ما به این داوطلبان اکیدا توصیه می کنیم که فکر شرکت در کنکور نظام قدیم را از سر خود بیرون  کنند و در ازمون سراسری نظام جدید شرکت کنند

خبرگزاری مهر به نقل ازدکتر ابراهیم خدایی مطلبی را با این مضمون نقل کرده است که در خواست هایی از طرف داوطلبان کنکور نود و نه  دریافت کرده ایم که می خواستند نظامی را که می خواهند در ان کنکور بدهند را انتخاب کنند . در حال حاضر به خواسته ی این داوطلبان احترام گذاشته شده است و حق انتخاب نظام امتحانی کنکور به داوطلبان کنکور داده شده است . بر اساس همین خبر کلیه داوطلبان کنکور سراسری نود و نه حق دارند انتخاب کنند که در هر نظامی که دوست دارند کنکور بدهند .


نظام قدیم را انتخاب کنم یا نظام جدید را

نظام قدیم را انتخاب کنم یا نظام جدید را

خوب حالا که این حق انتخاب به داوطلبان کنکور داده شده است ممکن است بعضی از داوطلب ها در ذهن خود دچار یک نوع سردرگمی شوند و این سوالات را زا خود بپرسند.

داوطلبانی که مدت زیادی از کنکور فاصله دارند

کنکور 99 نظام جدید بدم یا نظام قدیم ؟   ویژگی خوبی که دروس نظام جدید دارند  این است که از مطالب درسی کمتری نسبت به دروس نظام قدیم برخوردارند . هم  چنین کتاب های نظام جدید از پیچیدگی کمتری نسبت به کتاب های نظام قدیم برخوردار هستند . بنا بر این ما به داوطلبانی که مدتی از درس فاصله داشته ان پیشنهاد می کنیم که در کنکور نظام جدید شرکت نمایند

ایا من کنکور نظام جدید امتحان بدم یا نظام قدیم

پاسخ این سوال دقیقا بستگی به شرایط شما دارد . ما در ادامه مقاله قصد داریم شرایط مختلف داوطلبان را بررسی کنیم و نسبت به شرایط ان ها به ان ها کمک کنیم که انتخاب کنند که کنکور نظام جدید شرکت کنند یا کنکور نظام قدیم

کنکور 99 نظام جدید بهتره یا نظام قدیم ؟

این سوال ذهن بسیاری از داوطلبان را درگیر کرده است که در کنکور 99 نظام جدید را انتخاب کنیم یا نظام قدیم، در این مطلب به این سوال شما جواب داده شده است.

کنکور 99 نظام جدید یا نظام قدیم ؟

کنکور 99 نظام جدید بدم یا نظام قدیم ؟ طبق گفته های سازمان سنجش مبنی بر اینکه امسال داوطلبان نظام قدیم برای شرکت در کنکور سراسری 99 حق انتخاب دارند و می توانند نظام جدید یا نظام قدیم را انتخاب کنند، این سوال ذهن بسیاری از داوطلبان را درگیر کرده است که در کنکور 99 نظام جدید را انتخاب کنیم یا نظام قدیم؟ تیم مشاوره و برنامه ریزی مشاور گروپ در ادامه این مطلب به ذکر نکات مهمی درباره این موضوع پرداخته است. به داوطلبان کنکور سراسری 99 پیشنهاد می کنیم که قبل از تصمیم گیری حتما مطلب زیر را به دقت مطالعه کنند.

کنکور 99 نظام جدید یا نظام قدیم برای فارغ التحصیلان نظام قدیم

داوطلبان نظام قدیم با سوالات و کتاب های کمک آموزشی آشنا هستند و اگر بخواهند در کنکور نظام جدید شرکت کنند باید کتاب های کمک آموزشی خود را به کتاب های جدید تغییر دهند و احتمال دارد با سوالات غیر قابل پیش بینی هم روبرو شوند.

پس با توجه به این موضوع که کنکور نظام قدیم در طی سال های متوالی برگزار شده و نحوه ی طراحی سوالات و سختی و آسانی آن مشخص است و اصطلاحا امتحان خودش را پس داده و قابل پیش بینی است، به داوطلبان نظام قدیم کنکور سراسری 99 پیشنهاد می کنیم کنکور نظام قدیم را انتخاب نمایند. به داوطلبان نظام قدیمی که مدت زیادی است از درس و کنکور فاصله گرفته اند هم پیشنهاد می کنیم که با توجه به کم شدن حجم دروس و آسان شدن برخی از مباحث دروس کتاب های نظام جدید، کتب درسی و منابع کنکور 99 نظام جدید را برای مطالعه انتخاب نمایند.

برای اطلاع از بهترین منابع کنکور سراسری 99 نظام جدید و نظام قدیم از طریق شماره  های سایت  با مشاوران ما در ارتباط باشید.

داوطلبان نظام قدیم کنکور تجربی که قصد شرکت در کنکور 99 نظام جدید را دارند به نکات زیر توجه نمایند:

1- درس زیست شناسی از لحاظ قرار گیری فصل های مرتبط بهم، منظم شده است. به طور مثال بخش زیست شناسی گیاهی که قبلا در کتاب ها به شکل پراکنده بود، اکنون در 3 فصل و در یک کتاب قرار گرفته است و این کار داوطلبان را برای ارتباطی خواندن زیست راحت می کند. واژگان کتاب زیست شناسی دچار تغییرات زیادی شده و از معادلات فارسی بسیاری از لغات زیست شناسی استفاده شده است. به عنوان مثال معادل فارسیDNA ، دنا است و به این منظور داوطلبان نظام قدیم حداقل یک هفته به زمان نیاز دارند تا این معادل ها را یاد بگیرند که در همین راستا کتاب های کمک آموزشی هم طراحی شده است مانند (کتابچه واژگان مهر و ماه)

2- در درس شیمی محتوای کتاب درسی بیشتر شده و در نتیجه مطالعه این درس برای داوطلبان نظام قدیم سخت تر است.

3- دروس عمومی نظام جدید تغییر خاصی نکرده اند و نکته قابل توجهی وجود ندارد.

کنکور 99 نظام جدید یا نظام قدیم برای فارغ التحصیلان نظام جدید

فارغ التحصیلان نظام جدید هم طبیعتا باید در کنکور 99 نظام جدید شرکت نمایند؛ زیر با این نظام تحصیلی فارغ التحصیل شده اند و بهتر می توانند با دروس ارتباط برقرار نمایند.

کنکور 99 نظام جدید یا نظام قدیم برای داوطلبان تغییر رشته ای

به داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور رشته ای به غیر از رشته ای که در آن فارغ التحصیل شده اند را دارند، داوطلبان تغییر رشته ای گفته می شود؛ پیشنهاد ما به این دسته از داوطلبان، شرکت در کنکور 99 نظام جدید می باشد.

اگر کمتر از دوسال است که از کنکور فاصله گرفته اید

کسانی که کمتر از دوسال از کنکور فاصله گرفته اند . به علت این که با کتاب های نظام قدیم انس گرفته اند بهتر است در کنکور نظام قدیم شرکت کنند . این به علت ارتباطی هست که ان ها با کتاب های نظام قدیم دارند و تا بخواهند دوباره با کتاب های نظام جدید ارتباط برقرار کنند ممکن است زمان زیادی را از دست بدهند

اگر قبل از این که این قانون تصویب شود شروع به خواندن نظام جدید کرده اید

اگر شما جز داوطلبانی هستنید که تا قبل از تصویب قانون انتخاب نظام اموزشی برای کنکور و  در هنگامی که حرف و حدیث این موضوع در میان بود ، مطالعه دروس نظام جدید را شروع کرده اید ، پیشنهاد ما به شما این است که در کنکور نظام جدید شرکت کنید .

مقایسه نظام قدیم و نظام جدید کنکور 99 بر اساس نمونه سوالات ادبیات فارسی

در مقایسه درس ادبیات در نمونه سوالات کنکور 98 برای نظام قدیم و نظام جدید، تفاوت معنا داری حاصل نمی شود. در واقع میزان دشواری یا سهولت سوالات حداقل در درس ادبیات برابر بوده است.

برای مثال در سوالات منتخب از آرایه ها و قرابت معنایی اصلا تفاوتی بین دو نظام امتحانی جدید و قدیم دیده نمی شود. به این ترتیب تنها از روی سوالات ادبیات فارسی کنکور 98 نمی توان در ارتباط با تغییر نظام امتحانی تصمیم گرفت.

مقایسه نظام قدیم و نظام جدید کنکور 99 بر اساس نمونه سوالات عربی

در مقایسه ای بین سوالات عربی کنکور 98 برای دانش اموزان نظام جدید و دانش آموزان نظام قدیم، سوالات گروه آزمایشی تجربی مورد بررسی قرار گرفته است. به عنوان نمونه در گروه آزمایشی تجربی، سوالات عربی نظام جدید در مقایسه با سوالات عربی نظام قدیم به مراتب سبک تر بوده است. این امر تردیدهایی را در بین دانش آموزانی که بنیه علمی ضعیف تری در درس عربی دارند، به وجود آورده است. نتیجه در سایر گروه های آزمایشی نیز تقریبا مشابه است.

ما در مطالب گذشته مدام تاکید داریم که تضمینی بر سادگی سوالات در سال بعد نیست. به صرف ساده بودن سوالات عربی کنکور 98 در نظام جدید نمی توان پیش بینی کرد، کنکور 99 نیز به همین منوال باشد. اما یک عامل مهم حجم مطالعه درس عربی در دو نظام امتحانی جدید و قدیم است. بدون تردید دانش آموزان نظام قدیم با حجم مطالب بیشتری در درس عربی روبرو هستند. در نظام جدید امتحانی درس عربی به سوی ترجمه پیش رفته و نسبت به نظام قدیم سبک تر شده است.

نتیجه اینکه برای دانش آموزان نظام قدیم امتحانی که به نیمی از دروس عربی مسلط هستند، تغییر نظام امتحانی به دلیل سهولت سوالات عربی کنکور ۹۸ توصیه نمی شود. با توجه به زمان خوبی که تا کنکور 99 باقی مانده، امکان جبران بخش هایی از این درس  که باقی مانده وجود دارد.

در مشاوره کنکور 99 به دانش آموزان توصیه می شود که تنها درس عربی را ملاک قرار ندهند. اگر چه در صورت نداشتن تسلط به درس عربی، تغییر نظام امتحانی از قدیم به جدید می تواند مفیدتر باشد.

مقایسه نظام قدیم و نظام جدید کنکور 99 بر اساس نمونه سوالات دین و زندگی

در درس دین و زندگی کنکور 98 شاهد 4 تست مشترک بودیم که در هر دو نظام امتحانی یکسان آورده شد. از نظر کیفیت سوالات، چیدمان و سطح دشواری، سوالات درس دین و زندگی در هر دو نظام امتحانی تقریبا برابر بوده و تفاوت معناداری دیده نمی شود. حتی منابع مطالعه درس دین و زندگی و کتاب های آموزشی نیز در هر دو نظام بسیار به هم نزدیک است.

مقایسه نظام قدیم و نظام جدید کنکور 99 بر اساس نمونه سوالات زبان انگلیسی

با بررسی سوالات زبان گروه آزمایشی تجربی در کنکور ۹۸ مشخص می شود که سوالات درک مطلب در نظام امتحانی قدیم و نظام جدید یکسان انتخاب شده ولی در بقیه موارد تفاوت هایی دیده می شود. به لحاظ سطح دشواری سوالات همچنان اختلاف خاصی در هر دو نظام امتحانی مشاهده نمی شود. بنابراین نمی توان در مورد نوع نظام امتحانی تصمیم قاطع گرفت.

مقایسه نظام قدیم و نظام جدید کنکور 99 بر اساس نمونه سوالات ریاضی

شاید به نظر برسد که  سوالات ریاضی در دو نظام امتحانی یکی تعیین کننده ترین عوامل انتخاب نظام امتحانی باشد به خصوص برای داوطلبان در گروه ریاضی. با بررسی سوالات ریاضی در نظام امتحانی قدیم و نظام امتحانی جدید کنکور 98 به این نتیجه می رسیم که به جز 3 نمونه، بقیه سوالات یکسان طراحی شده است.

بنابراین ملاک انتخاب نظام امتحانی را نمی توانید دشواری یا سهولت سوالات ریاضی کنکور 98 قرار دهید.

مقایسه نظام قدیم و نظام جدید کنکور 99 بر اساس نمونه سوالات زیست

با توجه به حجم مطالب درس زیست شناسی در دو نظام آموزشی قدیم و جدید و تفاوت های اساسی که در منابع مطالعاتی کنکور 99 وجود دارد، تفاوت بسیاری در نوع سوالات مشاهده می شود. میزان پاسخگویی به درس زیست شناسی برای داوطلبان گروه آموزشی تجربی بسیار تعیین کننده است.

از این رو توصیه می شود دانش آموزان نظام قدیم آموزشی که تسلط حدودا 50 درصدی بر روی درس زیست شناسی دارند، در همان نظام امتحانی شرکت کنند. تغییر نظام امتحانی برای شرکت کنندگانی که قصد شروع مطالعات درسی را دارند و دارای کمترین تسلط روی درس زیست شناسی هستند، توصیه می شود.

  به دانش آموزان نظام قدیم آموزشی با تسلط نسبی و خوب در درس زیست شناسی و حتی سایر دروس تخصصی، توصیه اکید شده که از تغییر نظام امتحانی خودداری کنند.

زمان کافی برای کسب تساط بیشتر برای این دانش آموزان وجود دارد و لزوم به فشار روانی حاصل از تغییر نظام امتحانی برای این عزیزان وجود ندارد.

مقایسه نظام قدیم و نظام جدید کنکور 99 بر اساس نمونه سوالات فیزیک

نمونه سوالات فیزیک تجربی کنکور 98 برای بررسی تفاوت در نظام امتحانی مورد سنجش قرار گرفت. نتایج بررسی کاملا مطابق با پیش بینی ها بوده و نشان می دهد که شاهد تفاوت قابل ذکری در سوالات فیزیک نیستیم.

تست های کنکور فیزیک 98 تنها در 3 مورد برای نظام امتحانی قدیم و نظام جدید تفاوت داشت. در بقیه سوالات طراحی کاملا مشترک و با درجه بندی یکسان به لحاظ دشواری انجام شده است. اگر بخواهیم ملاک سنجش را درس فیزیک قرار دهیم نتیجه کاملا یکسان است.

مقایسه نظام قدیم و نظام جدید کنکور 99 بر اساس نمونه سوالات شیمی

حجم مطالب شیمی نظام قدیم و نظام جدید و همچنین جمله بندی ها و رئوس مطالب کاملا متفاوت است.بنابراین نمی توان نمونه سوالات شیمی کنکور 98 را به لحاظ دشواری در هر دو نظام امتحانی، مقایسه کرد.

کتاب های شیمی در سالهای اخیر دچار تغییرات زیادی شده و اصولا مقایسه بین دو نظام آموزشی در درس شیمی امکان پذیر نیست.

البته مانند درس زیست بدون تردید دانش آموزان نظام قدیم که حداقل تسلط بر روی نیمی از مطالب در درس شیمی را دارند کماکان بهتر است در نظام امتحانی قدیم امتحان دهند. تغییر نظام امتحانی در کنکور ۹۹ برای دانش آموزان نظام قدیم در صورت عدم دانش شیمی و زیست بدون تسلط، ایده بدی نیست.

اگر دانش آموخته نظام قدیم آموزشی هستید و تا به حال کتاب شیمی و زیست را مطالعه نکرده اید و در سایر دورس نیز وضعیت زیاد مطلوبی ندارید، نظام امتحانی جدید را در کنکور 99 می توانید انتخاب کنید.

نتیجه گیری از مشاوره کنکور 99 برای تغییر نظام امتحانی

کنکور 99 نظام جدید بدم یا نظام قدیم ؟  دانش آموزان نظام قدیم که دارای تسلط حداقلی و خوبی بر روی بخشی از دروس هستند، نظام امتحانی خود را تغییر ندهند. شوک حاصل از تغییر نظام امتحانی روی نتیجه آزمون تاثیرگذار است. از طرفی امکان افزایش سطح مهارت و دانش تا زمان کنکور 99 وجود دارد.

دانش آموختگان نظام قدیم آموزشی که سال ها از محیط درس و مدرسه دور بوده اند، امکان تغییر نظام امتحانی را دارند. پیشنهاد می شود این افراد از هم اکنون بر روی دروس نظام جدید کار کنند.

برای آن دسته از داوطلبانی که در آزمون 99 شرکت نمی کنند و قصد آمادگی برای کنکور 1400 را دارند، انتخاب نظام امتحانی جدید ارجحیت دارد.

به طور کلی صحبت از میزان دشواری سوالات در نظام امتحانی آنچنان صحیح نیست. ملاک انتخاب نظام امتحانی می بایست سطح تسلط دانش آموزان باشد.

نارضایتی بچه های نظام قدیم ناشی از بودجه بندی کنکور 98 و مباحثی بود که از آن سوال طر ح شده بود که می توان گفت به حق نیز بود ولی در کنکور ۹۸ نیز در همین سایت بارها اشاره کردیم بر روی مباحث مشترک دو نظام امتحانی تمرکز بیشتری بگذارید.

به جای استرس و اضطراب ناشی از نوع سوالات، بهتر است وقت و انرژی خود را روی دستیابی به بالاترین سطح علمی متمرکز کنید.

کنکور 99 نظام جدید یا نظام قدیم برای داوطلبان با سطح ریاضی و فیزیک ضعیف

با توجه به نکات بالا اگر ریاضی و فیزیک ضعیفی داشته باشید، کنکور 99 نظام جدید برای شما بهتر است ولی اگر ریاضی و فیزیک قوی دارید، بهتر است در کنکور نظام قدیم 99 شرکت نمایید.

کنکور نظام جدید یا قدیم  ؟ بررسی سؤالات رایج :

سؤالات زیر رو با دقت بخونید چون سؤالاتی هستند که همیشه از من می‌‍پرسن و ممکنه سؤال شما هم باشه.

۱- من نظام قدیم هستم و می‌خواهم نظام جدید ثبت نام کنم ولی در مورد منابع چکار کنم چون کل منابع من برای نظام قدیم است. مباحث مشترک را میتوانم از روی منابع نظام قدیم بخوانم ؟

دوست عزیزم اگر تصمیم به تغیر نظام آموزشی دارید باید با استفاده از منابع نظام آموزشی که قصد شرکت در اون رو دارید درس بخونید.

مباحث مشترک پیدا کردن کلی زمان می‌دم آخر سر هم اذیت می‌شید.

۲- من داوطلب نظام قدیمم به نظرتون همون منابع نظام قدیم رو بخونم ولی کنکور نظام جدید بدم کار درستیه ؟ چون نظام قدیم خیلی کامل تره !

دوست خوبم این کار رو به هیچ وجه انجام نده چون اشتباه محضه ! اگه اینجوری و با این روش بری بخونی ضربه شو میخوری و وقتت هم گرفته می‌شه چون مطالب غیر مشترک رو هم میری میخونی.اگه میخواید منابع نظام قدیم رو بخونید همون نظام قدیم هم کنکور بدید لطفا

۳- فارغ التحصیل هستم و بعد از چند سال می‌خواهم در کنکور شرکت کنم در کدام نظام ثبت نام کنم؟

دوست عزیزم با توجه به اینکه شما دور بوده اید پیشنهاد من برای شما نظام جدید است چون مطالب برای شما راحت تر است.

اما چرا ما به نظام قدیم ها توصیه می‌کنیم در همان نظام قدیم ثبت نام کنند؟

زیرا این افراد از اول با همین کتاب ها پیش آمده اند و به آن ها عادت دارند و در صورت تغییر منابع ممکن است دچار مشکل شوند . برخلاف انتظار کارشان سخت تر شود اما برای بعضی از افراد میگوییم در نظام جدید ثبت نام کنند و بازهم این یک امر وابسته به خود فرد است.

دوستان خوبم امیدوارم از مقاله ی امروز لذت برده باشید اگه بازهم به پاسخ سؤالتون نرسیدید از طریق شماره های سایت با ما در ارتباط باشید تا کامل راهنماییتون کنیم.

پیروز و سربلند باشید …

3/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کنکور 99 نظام جدید بدم یا نظام قدیم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی