کسب درصد بالا در زیست | ویژه آزمون های آزمایشی و کنکور 98

کسب درصد بالا در زیست :

جهت مشاوره در زمینه کسب درصد بالا در زیست | ویژه آزمون های آزمایشی و کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کسب درصد بالا در زیست : درس زیست شناسی و سوالاتی که طراحان در سال های اخیر از مباحث مختلف آن طراحی نموده اند بین گر آن است که این درس نیاز مند سه اصل اساسی است تا دانش آموز به طور کامل بر مباحث مسلط شود …

کسب درصد بالا در زیست :

اهمیت درس زیست شناسی در کنکور 97

کسب درصد بالا در زیست : درس زيست شناسي در آزمون رشته تجربي به‌خاطر دارا بودن ضريب بالا در کنکور سراسري از اهميت ويژه‌اي برخوردار است وبه‌خاطر تأثير مهمي که اين درس در کنکور دارد، معمولاً دانش آموزان اين درس را خيلي خوب مطالعه مي کنند.

در کنکور سراسري تعداد سوالات اين درس 50ومدت پاسخگويي 36دقيقه است.

کسب درصد بالا در زیست : در اين درس 54تا56 درصد سوالات کنکور ازدروس پايه و 44تا46 درصد ازدروس پيش دانشگاهي است.
زيست شناسي با ضريب 12 بالاترين ضريب را در ميان دروس گروه آموزشي علوم تجربي دارا است و اين نشان از اهميت ويژه اين درس در بين دانش آموزان اين رشته مي‌دهد.

شواهد نشان مي‌دهند که فقط ۷ درصد از دانش آموزان تست‌هاي زيست شناسي را بالاي۵۰ درصد مي‌زنند. از دو جنبه مي توان به اين مشکل نگاه کرد؛ اول آن که دانش آموزان سواد کافي نداشته باشند. اما اين دليل چندان قابل استناد نيست.کسب درصد بالا در زیست/

عواملی که باعث درصدهای ضعیف زیست می شوند

کسب درصد بالا در زیست :  نکته دوم و عامل اصلي ضعف داشتن در پاسخ گويي به تست‌هاي زيست‌شناسي، عدم درک سؤالات و عجله در پاسخ دادن است. هر سؤال نکات کليدي دارد که با خوب فهميدن سؤال قابل دستيابي است.

*براي هر سؤال زيست شناسي ۴۵ ثانيه زمان وجود دارد. از اين زمان مي‌توان ۱۵ ثانيه را به خوب خواندن سؤال، ۱۵ ثانيه را به خواندن گزينه‌ها و ۱۵ ثانيه را به پاسخ دادن و پر کردن پاسخ نامه اختصاص داد.

البته بيان اين نکته صرفاً براي ايجاد يک الگو و تصوير ذهني است، نه اين که واقعاً براي هر تست زمان بگيريد! در تست هاي زيست شناسي، دقت به روي درک و فهم متن سؤالات اهميت بيش‌تري دارد.
آنچه در درس زيست‌شناسي اهميت فوق‌العاده‌اي پيدا مي‌کند چگونه خواندن اين درس و پي بردن به نکات، مفاهيم و مطالب در کتاب درسي است.
کتاب درسي منبع اول و آخر طرح سوال در کنکور است و نکته ي مهمي که در هنگام مطالعه ي اين درس بايد به آن توجه داشت مرور است .

اين درس ، درسي نيست که با يک بار خواندن توانست در آن درصد بالايي کسب کرد بنابراين مرورهاي متوالي ومفهومي خواندن اين درس بايد در اولويت برنامه‌ها قرار داده شود.کسب درصد بالا در زیست/

علت اينکه دانش آموزان اين درس را بيش از دروس ديگر مي‌خوانند ولي موفقيتي هم رديف با زحمات خود کسب نمي کنند اين است که :

*-دانش‌آموز مطالب را رو بنايي و سطحي خوانده و هرگز به عمق مفاهيم مطرح شده فکر نکرده بنابراين قادر به ارتباط دادن مسايل مختلف کتاب‌ها با هم نبوده و لذا نمي‌تواند پاسخ صحيح را انتخاب کند. به همين منظور بايد نکات خاصي را در زمينه خوب خواندن کتاب و ارتباط دادن مطالب درسي کتاب‌هاي مختلف زيست با هم مد‌نظر قرار دهد.
زيست شناسي و آزمايشگاه 1در کنکور، درحدود 13 تا 15 سؤال را به خود اختصاص مي‌دهد،
زيست شناسي و آزمايشگاه 2حدود 17 تا 20 سؤال را معمولاً در آزمون سراسري به خود اختصاص ميدهد.

کسب درصد بالا در زیست :  يکي از فصل هاي مهم اين کتاب فصل 8 (ژنتيک) است که هرساله تعدادي از سوالات کنکور را شامل مي شود و براي بعضي از دانش آموزان هم‌چون کابوسي مي‌ماند .در صورتي که با دقيق ومفهومي خواندن و وقت گذاري براي آن مي توان براحتي آن را يادگرفت و بر آن تسلط کافي يافت.

کسب درصد بالا در زیست :  کتاب زيست‌شناسي سال سوم در سال‌هاي اخير بارم‌بندي حدود 40-35 درصدي در کنکور دارد که نشان از اهميت بالاي اين کتاب در کنکور دارد.
از فصل هاي مهم اين کتاب، فصل 4 است که حدود 8 تست کنکور را شامل مي شود .
در اين درس توجه به اشکال و نمودارها بسيار مهم است که نبايد مورد بي توجهي قرار بگيرد.
دانش آموزاني که خواهان يکي از رشته هاي خوب رشته ي علوم تجربي مانند پزشکي ، دندانپزشکي ، داروسازي و… هستند، بايد در اين درس درصدي بالاتر از 80-85 درصد(در مناطق 1و2 ) ودرصدي بالاتراز 70درصد(در منطقه 3) را کسب کنند.کسب درصد بالا در زیست/

مشاور گروپ


? تو کنکور و بازه زمانی باقی مونده رقابت نقش ویژه ای داره!

? وقتي کسایی رو که پزشکی قبول شدن رو ميبينی با خودت بگو اون تونست چرا من نتونم؟! مگه چيش از من بيشتره؟!

? کنکوری های موفق در مسیر موفقیت،
بهترین ها رو رقيب قرار دادن،
هر چند که اونا هم چندین بار زمين خوردن
ولي بعدا کم کم به رقباشون نزديك شدن
و بعد تونستن سبقت بگیرن! ☺️

? واسه خودتون يه رقيب انتخاب كنين،
يه رقابت سالم !
حتي ماه قبل خودتون ميتونه رقيبتون باشه!


رتبه های برتر



روش مطالعه زیست برای کسب رتبه زیر 1000

کسب درصد بالا در زیست : براي کسب يک رتبه ي زير 1000 مطالعه ي مستمر و حداقل روزانه 2 ساعت الزامي به نظر مي رسد.

در هنگام مطالعه ي اين درس ، کتاب درسي به عنوان بهترين مرجع مطالعه است، منظور از مرور هاي متوالي و مطالعه ي مستمر، خواندن طوطي‌وار مطالب و تنها حفظ کردن آن ها نيست، شما بايد براي يادگيري عميق مطالب از شيوه هاي صحيح مطالعه استفاده کنيد. دقت کنيدکه شيوه ي مطالعه و ياد گرفتن از خود مطالعه مهم تر است.

استفاده از روش پس ختام مي تواند خيلي مؤثر باشد، مطالعه ي اجمالي اوّليه در شکل گيري يک ذهنيت کلي به شما کمک مي کند. در هنگام مطالعه از هيچ قسمت کتاب غافل نشويد و مطالب آن را خط به خط و با دقت بخوانيد و زير مطالب مهم آن خط بکشيد (يا اين کار را با ماژيک علامت زن انجام دهيد.) به نمودارها و شکل ها دقت کافي داشته باشيد.کسب درصد بالا در زیست/

رتبه های برتر


یک طرح ویژه برای فارغ التحصیلان و کنکوریهای نظام قدیم 

❗️نظام قدیمی ها !
حتما میدونید کنکور ۹۸ برای شما رقابت خاص و حساسیه و باید از همین الان یه راه اساسی و بدون ریسک واسه قبولی تون پیدا کنید !

? مشاور گروپ با ارائه “طرح ویژه فارغ التحصیلان” به همه نگرانی های شما پایان داد
با ثبت نام در این طرح دیگه غصه ‌کنکور و قبول نشدنو نمیخورین و به تنها چیزی که فکر میکنین رسیدن به هدفتونه ?

? مشاور گروپ از لحظه اولین تماس شما تا خود کنکور سراسری ۹۸ یک برنامه ریزی دقیق و حرفه ای بهتون میده  که کاملا ویژه فارغ التحصیلان هست . این برنامه با آزمون های آزمایشی کاملا هماهنگن و ترکیب برنامه با آزمون های آزمایشی و دیگر منابعی که معرفی می کنیم  بهتون این امکانو میده در یک تایم مطالعاتی خاص چندین برابر نسبت به رقبایی که بدون برنامه ریزی حرفه ای  درس میخونند نتیجه بگیرید و بازده داشته باشید

? اگه تا به این لحظه نگران قبول نشدن و پشت کنکور موندنتون بودید دیگه نگرانی تمومه
ما با این طرح برای شما یک برنامه ریزی دقیق فراهم کردیم که هم کیفیتش بی نظیره و هم هزینه این طرح خیلی از شرکت در سمینار و همایش های بی فایده و خرید کتابای رنگارنگ کنکوری ارزونتر در میاد  . میدونید چرا ؟ چون ما مسیری رو به شما نشون میدیم که خودمون رفتیم و موفق شدیم .

✅ برای شرکت در طرح فارغ التحصیلان همین الان با شماره زیر تماس بگیرید …


مشاور گروپ



حاشیه نویسی مهمترین و بهترین تکنیک

کسب درصد بالا در زیست :  از حاشيه نويسي در اين درس استفاده کنيد و همچنين از مطالب خوانده شده ، خلاصه نويسي به عمل آوريد و مطالب خلاصه شده را به صورت نمودار درآوريد و آنها را دسته بندي کنيد.

براي حفظ مطالب آن از بحث ياديارها که در فصل دوم مطرح شده استفاده کنيد و با خلاقيت ، مطالب را در قالب نمودارها و ياديارها و… فرا بگيريد. اگر در آزمون‌هاي کانون شرکت مي‌کنيد ،حتمآً بعد از بررسي سوالات نکته هاي هر تست را در حاشيه درس مربوطه يا در دفتر نکته برداري يادداشت نماييد.
در هنگام مطالعه ي فصل هاي جديد، مطالب فصل قبل مرور نماييد تا آنها را فراموش نکنيد و بازهم تکرار مي کنم : «اين درس را چندين بار به طور جدي و فعال مرور کنيد.»کسب درصد بالا در زیست/

کسب درصد بالا در زیست : با توجه به تغييرات کتاب هاي زيست شناسي نسبت به سال هاي گذشته ، ديگر نمي توان به کتاب زيست پايه ي خاصي (مثلاً پيش دانشگاهي) اهميت بيش تر دارد. اولاً مطالب کتاب هاي زيست بسيار به هم پيوسته مي باشند و براي يادگيري مطالب لازم است تمامي کتاب هاي زيست را (دوم، سوم، پيش دانشگاهي) به دقت مطالعه کرد و ثانياً برخلاف سال هاي گذشته ديگر سهم پايه ي خاصي در پرسش هاي کنکور بيش تر از پايه ي ديگر نيست و مي توان گفت تقريباً تعداد پرسش هاي برابري از هر سه پايه مطرح مي شود.

کسب درصد بالا در زیست : در اين درس بررسي تست هاي سال هاي قبل کنکور سراسري و دانشگاه آزاد بسيار مهم است . تقريباً نيمي از پرسش ها در اين درس در سال هاي قبل به نحوي آمده است . (مثلاً به صورت پرسش هاي مشابه ) که اين امر خود اهميت مرور و بررسي تست هاي سال هاي اخير آزمون سراسري را در اين درس نشان مي دهد.

۱- داوطلبین موفق و ممتاز، آن‌هایی هستند که چندین بار (هر چه بیش‌تر، بهتر!) کتاب‌های درسی زیست‌شناسی پایه و سال چهارم را خوانده‌اند، پس مرور هرچه بیش‌تر را فراموش نکنید.

۲- می‌دانید که در زیست‌شناسی، قوانین ثابت و قاطع مثل درس ریاضی وجود ندارد، بلکه موارد استثنایی فراوان هستند. پس کلماتی مثل ” برخی و بعضی و بسیاری و اغلب و گاهی و …” را در کتاب‌های درسی مشخص کنید و مفاهیم برآمده از آ‌ن‌ها را به خاطر بسپارید.

۳- تصاویر در زیست‌شناسی، به فهم بهتر مطالب درسی کمک شایانی می‌کنند و هر ساله به طور مستقیم، از خود تصویر یا به طور غیر مستقیم از مفاهیم آن‌ها، سؤال طرح می‌شود، پس زیر‌نویس آن‌ها و نامگذاری بخش‌های مختلف شکل‌ها را به دقت مطالعه کنید.

۴- دقت کنید: به همان اندازه که مطالب مطرح شده در بخش‌های ” بیشتر بدانید” ارزشی در طرح سؤال ندارند، مطالعه و درک مفاهیم بخش‌های “فعالیت” و ” آزمون” در کتب درسی خیلی مهم بوده و در چند سال اخیر، سؤالاتی از آ‌ن‌ها مطرح شده است.

۵- اسامی جانداران مختلف ( مثل گیاهان و جانوران و قارچ‌ها و آغازیان و باکتری‌ها) را یاد بگیرید و خصوصیات ویژه‌ی آن‌ها را در کنارشان یادداشت کنید. در این موارد باید کمی زحمت بکشید! و از کتاب‌های سه سال زیست‌شناسی، تمام مطالبی که در مورد آن جاندار نوشته شده را پیدا کنید. مثلاً وقتی نام ” برگ متحرک” را به عنوان یک حشره می‌شنوید، لازم است که لوله‌ی گوارشی، سیستم تنفس نایی، گردش خون باز و مایع همولنف و دفع اوریک اسید و اسکلت بیرونی از جنس کیتین یا مایع مخاطی روی بدن به همراه طناب عصبی شکمی و گره‌دار و چشم مرکب با هزاران قرنیه و عدسی را به یاد آورید. خسته نباشید!

۶- از نام دانشمندان مختلف و نتیجه‌ی پژوهش‌های آن‌ها غافل نشوید. موارد کشف شده یا جاندار مورد مطالعه‌ی آن‌ها را به درستی یاد بگیرید. به عنوان مثال: در کنکور‌های سال ۸۸ و ۸۹ هر کدام، دو سؤال از نام دانشمندان مطرح شده بود.

۷- توجه کنید که برخی مفاهیم و مطالب در زیست‌شناسی، به قدری اهمیت دارند که طرح سؤال از آن‌ها، همه ساله، تکرار می‌شود. پس در یادگیری مواردی مثل دودمانه‌ها، چرخه‌ی زندگی قارچ‌ها و هورمون‌های گیاهی و انواع مختلف حواس جانوران و آزمایشات دی هیبریدی یا مقایسه‌ی ویژگی‌های پروکاریوتها با یوکاریوتها و نیز بازدانگان با نهاندانگان یا انواع بافت‌های گیاهی و جانوری، چرخه‌ی ضربان قلب و چرخه‌ی جنسی زنان و … دقت داشته باشید..‌ها، چرخه‌ی زندگی قارچ‌ها و هورمون‌های گیاهی و انواع مختلف حواس جانوران و آزمایشات دی هیبریدی یا مقایسه‌ی ویژگی‌های پروکاریوتها با یوکاریوتها و نیز بازدانگان با نهاندانگان یا انواع بافت‌های گیاهی و جانوری، چرخه‌ی ضربان قلب و چرخه‌ی جنسی زنان و … دقت داشته باشید..

۸- در پایان باید گفت: بهترین منبع برای آمادگی بیش‌تر در آزمون‌های سراسری، نمونه سؤالات کنکورهای داخل و خارج کشور است که باید حل و بررسی کنید و در عین حال، سایر گزینه‌ها را به دقت تحلیل کنید. بارها و بارها دیده شده که سؤالات سال‌های قبلی با یکسری تغییرات جزئی در گزینه‌ها یا صورت سؤال، به صورت پرسش جدیدی در آزمون اخیر، مطرح می‌شوند.

مهندس علیزاده – مشاور و کارشناس کنکور سراسری – عضو دپارتمان مشاور گروپ

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کسب درصد بالا در زیست | ویژه آزمون های آزمایشی و کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403