کد فیدا | کد فراگیر اتباع خارجی | ثبت نام کد فیدا

کد فیدا | کد فراگیر اتباع خارجی | ثبت نام کد فیدا

جهت مشاوره در زمینه کد فیدا | کد فراگیر اتباع خارجی | ثبت نام کد فیدا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کد فیدا یا کد فراگیر اتباع خارجی، کدی 12 رقمی است که اتباع غیر ایرانی برای دریافت انواع خدمات اجتماعی، نیازمند دریافت آن هستند. در این مقاله به پرسش های پرتکرار شما در خصوص کد فراگیر اتباع خارجی  پاسخ داده ایم.

کد فیدا چیست؟ نحوه دریافت کد فیدا چگونه است؟ کد فیدا چند رقمی است؟ هزینه دریافت کد فراگیر اتباع خارجی، چه قدر است؟ چگونه می توانم استعلام کد فیدا را دریافت کنم؟ آدرس سامانه فیدا کدام است؟ و…

سوالات بالا و ده ها سوال دیگر در خصوص کد 12 رقمی فیدا، در مقاله پاسخ داده شده است. برای دریافت پاسخ سوالاتتان تا انتهای مقاله همراه ما باشید. مشاور گروپ، مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی.

کد فیدا تامین اجتماعی

کد فیدا چیست؟

کد فیدا چیست؟ سوالی است که بسیاری از افراد هنگامی که این نام به گوششان میخورد، برایشان به وجود می آید.

اتباع سایر کشور ها در ایران برای دریافت انواع خدمات اجتماعی، نیازمند دریافت کدی مشابه کد ملی اتباع ایرانی هستند که از طریق آن، هویتشان قابل استعلام بوده و مشمول دریافت خدمت باشند. به این کد، کد فیدا می گویند

کد فراگیر اتباع خارجی که به آن فیدا کد یا شماره اختصاصی اتباع نیز می‌ گویند، کدی 12 رقمی است که جایگزین شماره ملی اتباع خارجی مقیم ایران، می‌ گردد و با داشتن آن، می‌ توانند، به صورت قانونی، از برخی خدمات و امکانات، بهره مند شوند.

پس فهمیدیم که کاربرد کد فیدا برای دریافت انواع خدمات اجتماعی و انجام فعالیت های مختلف در کشور ایران است. برای اینکه در خصوص کاربرد کد فراگیر اتباع خارجی، توضیحات بیشتری ارائه دهیم، لیست زیر را به عنوان انواع کابرد های کد فیدا برای شما عزیزان آماده کرده ایم که می توانید مطالعه کنید.

کاربرد کد فیدا:

  1. انجام امور بانکی (اخذ وام ، افتتاح حساب و غیره)
  2. امور مربوط به بیمه تأمین اجتماعی
  3. انجام امور اداری (مراجعه به ادارات مختلف دولتی و فعالیت‌های مربوطه)
  4. ثبت شرکت و موسسه در ایران
  5. استخدام افراد غیر ایرانی در شرکت‌ ها و مؤسسات ثبت‌ شده در کشور
  6. ثبت نمایندگی شرکت‌ های غیر ایرانی در کشور
  7. ثبت جوینت ونچر در ایران (معنای جوینت ونچر مشارکت دو یا چند شرکت ایرانی و خارجی در یک قالب واحد است)
  8. انجام فعالیت های اقتصادی مانند صادرات، واردات و …
  9. دریافت ویزای کاری و اقامت در ایران
  10. شرکت در انواع آزمون های استخدامی و یا تحصیلی (کنکور، آزمون استخدامی شرکت نفت و…)

ثبت نام کد فیدا

پیشتر، ثبت نام کد فیدا از طریق سامانه فیدا به آدرس irsherkat.ssaa.ir صورت می گرفت و افراد برای دریافت کد فراگیر اتباع خارجی مخصوص خود، می توانستند، شخصا اقدام نمایند. اما در حال حاضر، گزینه ی ثبت نام کد فیدا از این سامانه حذف شده و تا کنون هم سامانه ایی برای دریافت کد فیدا جایگزین نشده است.

حالا سوالی که پیش می آید، این است که هم اکنون نحوه دریافت کد فیدا به چه صورت است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در حال حاضر برای درخواست کد فراگیر اتباع خارجی، باید به صورت حضوری، به دفاتر کفالت اتباع خارجی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید. دفتر کفالت اتباع خارجی مرکزی است که در آن امور مربوط به ازدواج، اسکان، اقامت و یا پناهندگی مهاجرین و اتباع خارجی پیگیری و تسهیل می شود.

دفاتر کفالت، دارای شعب مختلفی در سراسر کشور هستند که برای ثبت نام و پیگیری کد فراگیر اتباع خارجی باید به یکی از آنها مراجعه کنید. در لینک زیر لیست دفاتر کفالت فعال در سراسر کشور را برای شما عزیزن قرار داده ایم.

مشاور گروپ

همه روزه از ساعت 8 تا 12 شب، حتی ایام تعطیل

9099071613

پاسخگوی سوالات تحصیلی شما هستیم.

مدارک ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی

قطعا برای ثبت درخواست خود در خصوص دریافت کد فیدا، باید مدارک و اطلاعاتی هویتی خود مانند گذرنامه یا پاسپورت و عکس پرسنلی خود را ارائه کنید. اما همانطور که اشاره شد، هدف افراد برای دریافت کد فیدا، می تواند تاسیس شرکت یا موارد مشابه باشد که در این صورت مدارک به خصوص دیگری نیز باید ارائه دهند.

پیشتر متقاضیان دریافت کد فیدا برای ثبت نام، لازم بود تا مدارک ثبت نام خود را در سامانه فیدا بارگزاری کنند. اما هم اکنون با توجه به در دسترس نبودن این سامانه، لازم است مدارک مشخص شده را برای دریافت کد فراگیر اتباع خارجی، به دفاتر کفالت، تحویل دهید.

در ادامه این بخش، مدارک ثبت نام کد فیدا برای اشخاص حقیقی، و حقوقی (تاسیس کننده های سازمان و شرکت) به تفکیک مشخص شده است.

مدارک ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی ( اشخاص حقیقی)

  1. گذرنامه یا پاسپورت
  2. کپی گذرنامه یا پاسپورت (2 سری)
  3. عکس 3*4 با زمینه سفید (6 قطعه)

مدارک ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی (اشخاص حقوقی)

  1. روزنامه تاسیس شرکت خارجی خود
  2. نام شرکت به فارسی و انگلیسی
  3. در صورت ثبت شرکت در سایر کشور ها، نام آن کشور را نیز باید بنویسید.
  4. شماره ثبت شرکت مذکور
  5. تاریخی که شرکت شما به تاسیس شده است
  6. نوع شرکت
  7. موضوع فعالیت شرکت
  8. آدرس دقیق دفتر مرکزی شرکت
  9. کد پستی محل شرکت
  10. ارائه شماره تلفن فعال شرکت

هزینه ثبت نام کد فیدا

هزینه ثبت نام کد فیدا، از سوالات پرتکرار متقاضیان دریافت کد فراگیر اتباع خارجی می باشد. برای پاسخ به این سوال شما عزیزان، باید بگوییم که  معمولا نباید هزینه ایی برای دریافت کد فراگیر اتباع خارجی پرداخت کنید چرا که صدور این کد جز خدمات رایگان دولتی به حساب می آید. اما با توجه به تعویض مداوم قوانین کشور، ممکن است این قانون عوض شده و دریافت کد فراگیر اتباع خارجی، مشمول پرداخت هزینه ایی باشد.

در این صورت، نگران نباشید اگر هزینه ایی هم برای این خدمت در نظر گرفته شده باشد، بسیار ناچیز است. با توجه به سقوط هر ساله ارز کشور و ارزشمند شدن ارز خارجی، این هزینه معمولا بسیار کم خواهد بود چرا که مهاجرین معمولا ارز خارجی همراه خود دارند.

ما در مرکز مشاور گروپ، همه روزه از ساعت 8 تا 12 شب، حتی ایام تعطیل، پاسخ گوی سوالات شما عزیزان در خصوص کد فیدا تامین اجتماعی، هستیم. کافیست با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

استعلام کد فیدا

استعلام کد فیدا برای افرادی قابل انجام خواهد بود که کد فیدا یا همان کد فراگیر اتباع خارجی خود را دریافت کرده اند و با توجه به اینکه اطلاعات هویتی آنها در سیستم ثبت احوال کشور ثبت شده است، با وارد کردن کد فیدای خود، اطلاعات هویتی خود را مشاهده می کنند.

البته استعلام  یا پیگیری کد فراگیر اتباع خارجی در هنگام انجام بسیاری از خدمات اجتماعی ارائه شده به شما عزیزان، انجام خواهد شد. مثل هنگام افتتاح حساب، خرید و فروش، ازدواج، ثبت نام در مدارس و دانشگاه ها و … که در خصوص مورد دوم استعلام کد فیدا در فرایند اتوماسیون اداری صورت خواهد گرفت.

کمی پیشتر امکان استعلام کد فیدا برای اشخاص عادی وجود نداشت و سامانه ایی که در این زمینه راه اندازی شده بود، غیر فعال بود. اما هم اکنون شما عزیزان می توانید از طریق لینک زیر نسبت به استعلام کد فراگیر اتباع خارجی، اقدام نمایید.

131


در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول کد فیدا ( کد فراگیر اتباع خارجی )

✔️ کد فیدا چیست؟

کد فیدا یا کد فراگیر اتباع خارجی، کدی است که اتباع غیر ایرانی برای دریافت انواع خدمات اجتماعی، نیازمند دریافت آن هستند.

✔️ کد فیدا چند رقمی است؟

فیدا کد یا کد فراگیر اتباع خارجی، شامل 12 رقم است.

✔️ ثبت نام کد فیدا، به چه صورت است؟

نحوه دریافت کد فیدا و ثبت نام آن را در مقاله به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم. می توانید مطالعه فرمایید.

✔️ پیگیری کد فراگیر اتباع خارجی، به چه صورت است؟

پیگیری کد فراگیر اتباع خارجی ( استعلام کد فیدا) از طریق سامانه ایی به صورت شخصی و یا از طریق سازمان های دولتی و خصوصی، قابل انجام است. برای دریافت لینک سامانه استعلام کد فراگیر اتباع خارجی، می توانید به مقاله مراجعه نمایید.
در صورت بروز هرگونه سوال، باما در تماس باشید. مشاور گروپ: 9099071613

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کد فیدا | کد فراگیر اتباع خارجی | ثبت نام کد فیدا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فاروق

    برای دریافت کد به سایت http://www.fida.ir بروید . بدون دریافت هزینه و اسان می باشد.فقط به یک موبایل دوربین نیازمند هستید

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی